"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

SF aka DBA

Generel tråd kun omhandlende dette forum.
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4522
Tilmeldt: ons 29. dec 2004 15:31
19
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2020

SF aka DBA

Indlæg af Lord Mike »

Hej Forum

Nu har jeg ikke været aktiv her på siden i et stykke tid, men har da indimellem været forbi og kigge da saltvand nok aldrig kommer ud af blodet. Men samtidig må jeg også indrømme at det efterhånden ikke er SF som bruges til inspiration eller for den sags skyld at nyde andres akvarier mm.

SF har efter min mening forandret sig i stor stil til at være et salgs/købs forum, er det virkelig den vej som admin samt vi brugere vil have. Jeg vil umiddelbart påstå at 80% (hvis ikke mere) af alle indlæg der kommer frem når jeg trykker på "Vis nye indlæg" er salg eller købs relateret.

Jeg er bestemt ikke imod at der kan sælges udstyr/teknik samt levende dyr og koraller. Men dog syntes jeg det efterhånden har taget overhånd og dominere SF så meget at siden nærmest er blevet til et DBA for akvarie-udstyr.

Min tanke er så om det kunne være en ide (om muligt) at salg/købs tråde ikke kommer frem ved brug af knappen "vis nye indlæg". Ved godt mange af jer derude har den holdning at man bare kan lade være at klikke sig ind på den enkelte tråd hvor der sælges. Denne holdning kan da også være rigtig men hvorfor ikke vende den om, sådan at dem som ønsker at handle aktivt skal gå til de underfora med salg og køb.

Det kan da ikke kun være mig som syntes at SF snart ikke er andet end et salgs/købs sted eller tager jeg fejl? Hvis ikke hvordan kan SF så komme tilbage på sporet og igen blive et tilholdssted på nettet for interesseret af denne fantastiske hobby og ikke et sted man opsøger når man mangler udstyr eller fragmenter/koraller...

Det er muligt jeg tager fejl, men det er altså et faktum at salg efterhånden dominere dette forum :y


Brugeravatar
Ryom
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1633
Tilmeldt: ons 10. sep 2008 13:15
15
Postnummer: 8550 Ryomgård
Geografisk sted: 8550 Ryomgaard

Re: SF aka DBA

Indlæg af Ryom »

Ikke fordi det generer mig sådan som det fungerer i dag. Men vil heller ikke have noget imod, at man aktivt skulle vælge at se køb/salg indlæggene.

Det ville også være en win for evt sælgere. Da de så ikke skal bumbe deres annonce så ofte, for at have indlægget på de første sider.


TRG
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 216
Tilmeldt: tirs 20. jan 2015 19:35
9
Postnummer: 3400 Hillerød
Saltvand siden?: 2015

Re: SF aka DBA

Indlæg af TRG »

Jeg er lidt splittet.
Det er fantastisk, at man har et forum hvor man kan købe og sælge saltvandsrelaterede vare. Men jeg er enig i, at mange af de tråde man ser, når man vælger ulæste indlæg, er køb og salg.
Jeg synes også først det går helt galt, når sælger vælger at bumpe deres post et par timer efter den er skrevet, og ellers to gange om dagen fremadrettet.

Jeg ved det er muligt at gøre sådan, at køb og salg ikke bliver vist i ulæste, og så man kan vælge om man kan se dem eller ej.
Det synes jeg helt klart skal indføres, for at få mere fokus på akvarierne og vidensdeling.

Derudover synes jeg, at man burde sætte en grænse på bump. 3 i alt, 1 om ugen - hvad ved jeg. Og så må man finde en køb og salg moderator, der kan holde øje med om det bliver overholdt.


DBH
Tim
Brugeravatar
PederP
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3285
Tilmeldt: ons 26. dec 2007 18:35
16
Postnummer: 8560 Kolind
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Kolind

Re: SF aka DBA

Indlæg af PederP »

Tjae..
"Problemet" er jo også at det er sommer. Der er mange der lukker ned i denne periode, og derfor ekstra mange salgstråde. Samtidig er vi nok en del der kører hobbyen lidt på vågeblus, nu hvor græsset, haven og huset skal passes.
Nogen gange falder man jo også over et fristende "knaldtilbud", på et tidspunkt hvor man ikke søger noget aktivt.


Brugeravatar
Tutter
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
Indlæg: 883
Tilmeldt: man 11. maj 2015 14:42
8
Postnummer: 5792 Årslev
Saltvand siden?: 2015
Geografisk sted: Midtfyn
Kontakt:

Re: SF aka DBA

Indlæg af Tutter »

Jeg syntes det fungere fint som det gør i dag og har ingen problemer med salgsannoncer men kan godt give Tim ret i at nogle sælgere bumper ret meget, syntes bare det må være svært at håndhæve en regel om hvor mange bump der er tilladt. Moderator skal jo også have tid til at slå græsset der jo vokser lystigt i denne tid. :wink:


michael26
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1688
Tilmeldt: fre 11. aug 2006 15:41
17
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: amager

Re: SF aka DBA

Indlæg af michael26 »

Der ville jo ikke være nye tråde hvis man fjernede køb og salg ;-) synes det er fint som det er og super med køb og salg, man kunne jo også lave en aftale om det med at bumpe, har også selv bumpet en del


Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4522
Tilmeldt: ons 29. dec 2004 15:31
19
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2020

Re: SF aka DBA

Indlæg af Lord Mike »

Det er jo klart at mange nye brugere ikke ser dette som et problem da de ikke har oplevet et forum hvor vidensdeling mm. var i fokus og salgstråde langt fra dominerede forummet som idag.

At det er sommerferie som er årsagen er jeg langt fra enig i da forummet efter min mening har været fyldt med køb og salgs annoncer igennem meget lang tid og ikke kun i perioder.

Det er jo ikke fordi jeg syntes at køb og salg ikke høre til her på SF, jeg har selv benyttet mig af dette her på siden med mange gode handler på kontoen, men det fylder så meget at det som var hensigten med SF er kommet i baggrunden.

Jeg kommer bare med 1 forslag og der er nok mange andre metoder der kan benyttes hvis man ønsker at gøre noget ved dette (for mig) et problem.


michael26
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1688
Tilmeldt: fre 11. aug 2006 15:41
17
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: amager

Re: SF aka DBA

Indlæg af michael26 »

Hmm. Jeg synes alle tråde har sin plads. Jeg er nu ikke ny har været på dette forum i ca 10.år


michael26
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1688
Tilmeldt: fre 11. aug 2006 15:41
17
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: amager

Re: SF aka DBA

Indlæg af michael26 »

Men kan jo godt forstå det du skriver, men jeg tænker bare der mangler en del for at man kan få andre tråde en køb og salg, jeg tænker man kunne skrive en del mere om udstyr/akvarier/lamper, altså fif og om det er værd at købe eller et must ..
Tænker når man køber en ny skummer måske eller pumpe, så kunne man lige skrive om den, Lidt som når man skriver om sit akvarie


Brugeravatar
pederrevnørd
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 7403
Tilmeldt: lør 18. sep 2010 20:04
13
Postnummer: 3250 Gilleleje
Saltvand siden?: 1978
Geografisk sted: Gilleleje

Re: SF aka DBA

Indlæg af pederrevnørd »

Lord Mike skrev:Det er jo klart at mange nye brugere ikke ser dette som et problem da de ikke har oplevet et forum hvor vidensdeling mm. var i fokus og salgstråde langt fra dominerede forummet som idag.

At det er sommerferie som er årsagen er jeg langt fra enig i da forummet efter min mening har været fyldt med køb og salgs annoncer igennem meget lang tid og ikke kun i perioder.

Det er jo ikke fordi jeg syntes at køb og salg ikke høre til her på SF, jeg har selv benyttet mig af dette her på siden med mange gode handler på kontoen, men det fylder så meget at det som var hensigten med SF er kommet i baggrunden.

Jeg kommer bare med 1 forslag og der er nok mange andre metoder der kan benyttes hvis man ønsker at gøre noget ved dette (for mig) et problem.
Jeg deler din holdning 100% , og glad for du laver denne tråd :y

Mvh
Peder


1500 liter SPS System, Balling, BT SPS salt, 4x Maxspect Razor 180W, 2 x GYRE, Skimz, Sangokai
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/th ... f-aquarium
Brugeravatar
crazy seahorse
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3773
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 23:39
12
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Re: SF aka DBA

Indlæg af crazy seahorse »

Jeg er enig med dig, Michael. Jeg skimmer også bare siden igennem og lukker så ned igen, hvis ikke der er noget der fanger min opmærksomhed.
Jeg kan godt forstå idéen med køb og salg, den er fin, for der kan gøres mange gode handler.

For mig kunne det være fint, hvis der kom en gruppe/undergruppe/forum i stil med det man har på RC, advanced topics.
Det ville give mulighed for, at drøfte tanker/idéer og opdagelser, der ligger ud over køb/salg og de deciderede nykommer spørgsmål.
Det har været oppe før, som et forslag, men så vidt jeg husker faldt det lidt til jorden da mange mente, at det havde karakter af at "det er her de voksne snakker".
Men her kunne man have vidensdeling, som alle kan følge med- og deltage i, hvis man har lyst til at komme med indput.
Det kunne være det som adskilte SF fra FB, som jeg ikke rigtigt synes egner sig til den slags.

Erik


"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4522
Tilmeldt: ons 29. dec 2004 15:31
19
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2020

Re: SF aka DBA

Indlæg af Lord Mike »

michael26 skrev:Hmm. Jeg synes alle tråde har sin plads. Jeg er nu ikke ny har været på dette forum i ca 10.år
Naturligvis har tråde som er relevante for forum så længe det er akvariebaseret sin berettigelse. Men hvorfor skal de være så synlige som de er i dag? Set herfra vil det være optimalt at salg/købs-tråde forblev i underfora således at de ikke fremgår som nye indlæg.

Det er jo klart at dem som mere eller mindre kun bruger SF med hensigt på handel ikke er enig med min holdning, men syntes ganske enkelt at dem som vil handle må gøre det "store" arbejde at trykke sig ind på salg/købs-tråde i underfora.


michael26
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1688
Tilmeldt: fre 11. aug 2006 15:41
17
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: amager

Re: SF aka DBA

Indlæg af michael26 »

Jeg synes også det er lidt øv med alt for få tråde om Saltvand, så folk må komme op i gear og skrive om alt hvad der sker og hvad de høre om Saltvand :-) ville være fedt med en masse nye tråde og billeder og oplæg og ny spændende viden til alle .


Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: SF aka DBA

Indlæg af Carsten »

Grunden til at vidensdelingen nok er gået lidt fløjten. Tror jeg skyldes at mange at de gamle med enorm viden mere eller mindre er inaktive her på forum.
Og fordi der ikke er så megen vidensdeling, bliver salgs annoncerne, meget mere dominerende.


ejsing86
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 352
Tilmeldt: fre 13. apr 2012 18:53
11
Postnummer: 7800 Skive
Saltvand siden?: 2012

Re: SF aka DBA

Indlæg af ejsing86 »

Synes ikke det er meget anderledes end det plejer.. Det er bare som om der er lidt flere der stopper i sommerperioden / mere inaktivitet = flere salgs tråde end andet guf.. Samme tendens andre somre, så tror primært at aktiviteten / typen af tråde er lidt sæsonbetonede ;)


Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2500
Tilmeldt: tors 15. nov 2007 18:51
16
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Re: SF aka DBA

Indlæg af Jones »

Jeg ser det ikke som et problem. Der skal mere til at gøre livet surt for mig :)


o_O
Jesper ØH
Reactions:

Re: SF aka DBA

Indlæg af Jesper ØH »

Her skal der godt nok også mere til at bringe mit pis i kog :) Hobbyen står lidt meget stille, men mon det ikke kommer op igen ;) Jeg tror og ved der er masser af rigtig gode akvarister på SF, der ikke skriver meget her inde mere. Årsag ukendt :) Og lige til dig Lord Mike. Du er jo en erfaren herre, hvorfor skrive du så ikke meget mere her inde ? Kan se dit sidste indlæg ud over denne er D.2 februar.


Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: SF aka DBA

Indlæg af Carsten »

Jesper ØH skrev:Her skal der godt nok også mere til at bringe mit pis i kog :) Hobbyen står lidt meget stille, men mon det ikke kommer op igen ;) Jeg tror og ved der er masser af rigtig gode akvarister på SF, der ikke skriver meget her inde mere. Årsag ukendt :) Og lige til dig Lord Mike. Du er jo en erfaren herre, hvorfor skrive du så ikke meget mere her inde ? Kan se dit sidste indlæg ud over denne er D.2 februar.
Hvis du kigger på Mikaels indlæg, så vil du kunne se at han har lukket saltvandet ned for mindst 1 år siden.
Når man ikke længere har et saltvandsakvarie flytter ens interesserer sig mere der hen hvor man er lige nu.
At man så kigger ind fra tid til anden, er fordi man trods alt er inficeret med hobbyen i blodet


Jesper ØH
Reactions:

Re: SF aka DBA

Indlæg af Jesper ØH »

Carsten skrev:
Jesper ØH skrev:Her skal der godt nok også mere til at bringe mit pis i kog :) Hobbyen står lidt meget stille, men mon det ikke kommer op igen ;) Jeg tror og ved der er masser af rigtig gode akvarister på SF, der ikke skriver meget her inde mere. Årsag ukendt :) Og lige til dig Lord Mike. Du er jo en erfaren herre, hvorfor skrive du så ikke meget mere her inde ? Kan se dit sidste indlæg ud over denne er D.2 februar.
Hvis du kigger på Mikaels indlæg, så vil du kunne se at han har lukket saltvandet ned for mindst 1 år siden.
Når man ikke længere har et saltvandsakvarie flytter ens interesserer sig mere der hen hvor man er lige nu.
At man så kigger ind fra tid til anden, er fordi man trods alt er inficeret med hobbyen i blodet
Det selvfølgelig fair nok, og var bestemt heller ikke ondt ment. Men han er jo stadig en dygtig saltvandsakvarist, og derfor kan han jo stadig godt dele ud af sin erfaring her inde, så det jo ikke kun bliver køb og salg. Også selvom han ikke har akvarie mere. Jeg er selv en af dem der savner liv på SF og generelt saltvand snak. Derfor har vi jo brug for flere forskellige akvarister der skriver her inde. Håber på fremgang i hobbyen ;)


Brugeravatar
nbd
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2061
Tilmeldt: man 27. aug 2007 21:47
16
Postnummer: 6000 Kolding
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Kolding

Re: SF aka DBA

Indlæg af nbd »

Jeg er enig i, at køb/salg fylder meget når man tjekker nye indlæg. For min skyld kunne private annoncer godt holdes væk fra funktionen "Vis nye indlæg".

Men om der er blevet længere mellem de gode, informative indlæg er svært at sige...


Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4522
Tilmeldt: ons 29. dec 2004 15:31
19
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2020

Re: SF aka DBA

Indlæg af Lord Mike »

Jones skrev:Jeg ser det ikke som et problem. Der skal mere til at gøre livet surt for mig :)
Nu er det jo ikke et spørgsmål om hvad der gør livet surt for dig, men mere om hvad der kan gøre SF mere attraktivt for brugerne generalt her på forum. Men når nu du ikke ser det som et problem så har du vel heller ikke noget imod at alle salg/købs-tråde med konstante bump forbliver i underfora og ikke ryger op i "vis nye indlæg" :T
Jesper ØH skrev:Her skal der godt nok også mere til at bringe mit pis i kog :)
Se hvad jeg skriver øverst i dette indlæg :wink:
Jesper ØH skrev:Og lige til dig Lord Mike. Du er jo en erfaren herre, hvorfor skrive du så ikke meget mere her inde ? Kan se dit sidste indlæg ud over denne er D.2 februar.
Jesper nu hvor du har været inde og se mine indlæg, så kan du jo også uden problemer finde svaret på hvorfor jeg ikke er aktiv herinde mere end jeg er.

Men Jesper du misforstår total årsagen til tråden her. Jeg laver tråden fordi jeg syntes at salg/købs-tråde er alt for dominerende her på SF, og derfor kommer med et forslag om at disse tråde bliver liggende i deres underfora så de derved ikke konstant bla med bump bringes frem. Det kommer dog ikke bag på mig at du ikke er enig med mit synspunkt og fred være med det :beer:


Jesper ØH
Reactions:

Re: SF aka DBA

Indlæg af Jesper ØH »

Lord Mike skrev:
Jones skrev:Jeg ser det ikke som et problem. Der skal mere til at gøre livet surt for mig :)
Nu er det jo ikke et spørgsmål om hvad der gør livet surt for dig, men mere om hvad der kan gøre SF mere attraktivt for brugerne generalt her på forum. Men når nu du ikke ser det som et problem så har du vel heller ikke noget imod at alle salg/købs-tråde med konstante bump forbliver i underfora og ikke ryger op i "vis nye indlæg" :T
Jesper ØH skrev:Her skal der godt nok også mere til at bringe mit pis i kog :)
Se hvad jeg skriver øverst i dette indlæg :wink:
Jesper ØH skrev:Og lige til dig Lord Mike. Du er jo en erfaren herre, hvorfor skrive du så ikke meget mere her inde ? Kan se dit sidste indlæg ud over denne er D.2 februar.
Jesper nu hvor du har været inde og se mine indlæg, så kan du jo også uden problemer finde svaret på hvorfor jeg ikke er aktiv herinde mere end jeg er.

Men Jesper du misforstår total årsagen til tråden her. Jeg laver tråden fordi jeg syntes at salg/købs-tråde er alt for dominerende her på SF, og derfor kommer med et forslag om at disse tråde bliver liggende i deres underfora så de derved ikke konstant bla med bump bringes frem. Det kommer dog ikke bag på mig at du ikke er enig med mit synspunkt og fred være med det :beer:
Jeg tror nu bare køb og salg overgår lige pt pga der ikke er så mange aktive på SF, og så nok også en nedgang i hobbyen.


Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: SF aka DBA

Indlæg af PoulD »

For mig personlig er det godt nok heller ikke kæmpe problem, men jeg kan sagtens forstå, at det er til stor irritation for mange brugere. Især hvis der går flere dage imellem man kommer på forum. Jeg er meget enig med Ryom. Opdelingen bør laves uanset hvad man synes, da dette jo vil være en win win situation både for de der gerne vil sælge og for alle dem der ikke gider bruge en halv eftermiddag på at gennemstøve flere sider med tråde i håb om at finde en enkelt tråd der ikke er ikke er en salgstråd


I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Jesper ØH
Reactions:

Re: SF aka DBA

Indlæg af Jesper ØH »

Man kunne også lave en rubrik ved siden af vis nye indlæg, som hed vis nye salgs indlæg. Så var folk der ledte efter udstyr, koraller, fisk osv, også fri for at bladre gennem alle andre emner end salg. Så ville folk få det de ønsker at se på :)


Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4522
Tilmeldt: ons 29. dec 2004 15:31
19
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2020

Re: SF aka DBA

Indlæg af Lord Mike »

Jesper ØH skrev:Man kunne også lave en rubrik ved siden af vis nye indlæg, som hed vis nye salgs indlæg. Så var folk der ledte efter udstyr, koraller, fisk osv, også fri for at bladre gennem alle andre emner end salg. Så ville folk få det de ønsker at se på :)
Bestemt også en god ide :GO


Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6663
Tilmeldt: fre 6. apr 2007 15:04
16
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Re: SF aka DBA

Indlæg af StarF »

Der var en tråd hvor man kom lidt ind på at forum er i en nedsgangs periode. Jeg tror en del af de ting der er sket her inde, har med virket til folk har mindre lyst til at bruge så meget tid her inde.

Det kombineret med sommer, kombieret med at det virker som om endnu flere vælger at stoppe hobbyen gør at der er endnu mere stille end normalt.


Brugeravatar
Allan M
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2712
Tilmeldt: søn 11. dec 2011 00:25
12
Postnummer: 3250 Gilleleje
Saltvand siden?: 2011

Re: SF aka DBA

Indlæg af Allan M »

Carsten skrev:Grunden til at vidensdelingen nok er gået lidt fløjten. Tror jeg skyldes at mange at de gamle med enorm viden mere eller mindre er inaktive her på forum.
Og fordi der ikke er så megen vidensdeling, bliver salgs annoncerne, meget mere dominerende.
Helt enig.
Netop derfor bliver Salg så dominerende.

Måske kan vi booste "Debat og vidensdeling" ved at have nogle emne vi smider ud til debat. Så kan alle byde ind, nye som gamle.

Det eneste der lige umiddelbart skurrer for mig, er at tonen af og til bliver ret hård her inde. Personligt står jeg af, når der bliver skrevet grim til hinanden, så derfor et det jo bare vigtig at administratorerne er vågne.


Life is a beach and then you dive.
Anden
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2485
Tilmeldt: lør 23. aug 2014 07:04
9
Postnummer: 4330 Hvalsø
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: 4330 hvalsø pileager

Re: SF aka DBA

Indlæg af Anden »

Enig men nu er der da også ved at være en god del tråde som denne så måske folk også kunne blive lidt bedre til at se i sidste uges tråde før man laver kopi tråde for det er da heller ik så fedt at se denne slags tråde hver uge.


Billede
Brugeravatar
Allan M
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2712
Tilmeldt: søn 11. dec 2011 00:25
12
Postnummer: 3250 Gilleleje
Saltvand siden?: 2011

Re: SF aka DBA

Indlæg af Allan M »

Allan M skrev:
Carsten skrev:Grunden til at vidensdelingen nok er gået lidt fløjten. Tror jeg skyldes at mange at de gamle med enorm viden mere eller mindre er inaktive her på forum.
Og fordi der ikke er så megen vidensdeling, bliver salgs annoncerne, meget mere dominerende.
Helt enig.
Netop derfor bliver Salg så dominerende.

Måske kan vi booste "Debat og vidensdeling" ved at have nogle emne vi smider ud til debat. Så kan alle byde ind, nye som gamle.

Det eneste der lige umiddelbart skurrer for mig, er at tonen af og til bliver ret hård her inde. Personligt står jeg af, når der bliver skrevet grim til hinanden, så derfor et det jo bare vigtig at administratorerne er vågne.
Det var nu ikke en kritik af den gamle garvedes aktivitet. Mere en konstantering :y


Life is a beach and then you dive.
verup
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 364
Tilmeldt: fre 26. jun 2009 00:32
14
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Hillerød

Re: SF aka DBA

Indlæg af verup »

jeg tror ikke der er kommet flere salgstråde end der var for 8-10år siden da jeg startede. Dengang købte jeg nærmest alt brugt her på siden da der var så meget udstyr til salg.
Tror mere det er en nedgang i "interessante" tråde der er problemet og må da indrømme at jeg også har tænkt at jeg foreksempel ville lave en tråd om mit akvarie (ikke at det ville være vildt interessant for alle :oops: ) men har bare aldrig fået det gjort og er vel egenligt lidt ringe når jeg selv tænker at det også er den slags tråde der mangler, hvor man kan følge hinanden lidt.


Besvar

Tilbage til "Forum generelt"