"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

SF aka DBA

Generel tråd kun omhandlende dette forum.
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: SF aka DBA

Indlæg af PoulD »

Lord Mike skrev:
Jesper ØH skrev:Man kunne også lave en rubrik ved siden af vis nye indlæg, som hed vis nye salgs indlæg. Så var folk der ledte efter udstyr, koraller, fisk osv, også fri for at bladre gennem alle andre emner end salg. Så ville folk få det de ønsker at se på :)
Bestemt også en god ide :GO
+1 win win :y (men denne mulighed eksisterer jo næsten allerede som salgsforum)
Senest rettet af PoulD tirs 28. jul 2015 17:46, rettet i alt 1 gang.


I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2500
Tilmeldt: tors 15. nov 2007 18:51
16
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Re: SF aka DBA

Indlæg af Jones »

Jeg har nogle fantastiske sten liggende, som jeg fik af en venlig sjæl på dette forum. Han lukkede sit akvarie og lavede en annonce som jeg fandt under "vis nye indlæg". Havde den ikke ligget der havde jeg måske ikke været så heldig at falde over stenene den dag jeg var på Sjælland. Ham jeg hentede dem hos havde haft et flot indbygget akvarie. Jeg mener at han kalder sig Lord Mike på dette forum :T


o_O
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 5957
Tilmeldt: søn 13. mar 2005 22:34
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Vancouver, Canada
Kontakt:

Re: SF aka DBA

Indlæg af Hougaard »

Jeg har gennem flere gange overvejet om salg/køb/bytte burde fjernes fra "nye indlæg"..

Der er masser af argumenter for (som vi kan læse i denne tråd), men også argumenter imod, bla. det at man kun skal kigge et sted for at "se" alting.

http://www.saltvandsforum.dk/search.php ... d=newposts" onclick="window.open(this.href);return false; er den klart mest populære side på forummet.

Men jeg er meget åben for afprøve ændringen. Men grundlæggende tror jeg ikke på at alt kan løses med en teknisk løsning - At få flere "dybe" indlæg om hobbien kræver ikke en anden teknik, det kræver at "nogen" rent faktisk skriver et indlæg :beer:


Grath
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 326
Tilmeldt: tors 26. feb 2009 12:44
15
Postnummer: 8464 Galten
Geografisk sted: Galten

Re: SF aka DBA

Indlæg af Grath »

Kunne det tænkes, at der allerede ligger så meget viden herinde, at mange foretager en søgning og finder svar inden de spørger.?

Det kunne også være, at når nybegyndere stiller spørgsmål, så har de garvede et svar med det samme, så det ikke udløser en debat men blot et hurtigt hjælpesvar.

Personligt har jeg ingen problem med forum som det er nu, men nu er jeg heller ikke garvet saltvands akvarist.
Jeg skimmer trådene i "vis nye indlæg" og trykker på det jeg finder interessant.
Er der noget til salg som jeg er på udkig efter, trykker jeg på linket.
Har jeg spørgsmål, er folk altid venlige til at hjælpe.

Hvis der savnes "seriøse" udvidende debatter, så er de jo nemme at starte :)

Er det ikke alt sammen det et forum er til for.?


Thue
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1560
Tilmeldt: man 22. okt 2007 19:06
16
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: middelfart

Re: SF aka DBA

Indlæg af Thue »

Vi er helt enige om at køb og salg tråde desværre er blevet alt for meget men tror nu ikke der er flere end der var for mange år siden, nok nærmere at folk ikke bruger SF så meget mere med gode debatter og ikke mindst rigtig gode indlæg hvor folk deler deres erfaring.

Men vi er enige at når man log ind og kun ser køb og salg tråde så er det da lidt trist men hvis de ikke var der ville man nok kun opleve 3 nye indlæg om dagen.

Og det er jo ikke kun nu her pga sommer osv det er jo sådan hele året rundt, personligt syntes jeg selv det er trist at det er gået hen og blevet sådan


Brugeravatar
Wiinberg
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1491
Tilmeldt: man 6. jan 2014 13:27
10
Postnummer: 5000 Odense C
Saltvand siden?: 2014
Geografisk sted: Odense

Re: SF aka DBA

Indlæg af Wiinberg »

Jeg tror personligt at manglen på interressante indlæg kan tilskrives at vi bare ikke er ret mange akvarister. Og der er endnu færre der virkelig sætter sig ind i, og interesserer sig for de dybere forklaringer på biologien og kemien bag. Dertil er forumet simpelthen for småt.
Løsningen med et Advanced Topics kan jeg ikke se skulle hjælpe. Hvis ikke folk orker at debatere på et højere plan nu, så hjælper det næppe med et nyt underforum. Det står jo folk frit for at indlede en spændene debat.
Mht. køb og salg, må man kunne lave det så brugeren kan tjekke af om vedkommende ønsker at se disse indlæg under Nye indlæg.


Brugeravatar
bima
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1831
Tilmeldt: ons 16. feb 2011 19:30
13
Postnummer: 9800 Hjørring
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: 9800 Hjørring

Re: SF aka DBA

Indlæg af bima »

Vil det ikke være muligt,at lave en række muligheder under sine Boardindstillinger,om hvad man vil se,når man trykker på nye indlæg.
Feks som her....
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Mvh Henning Schneider

518 liters hjørneakvarie viewtopic.php?f=94&t=45569
Brugeravatar
palamo123
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1543
Tilmeldt: man 2. jan 2006 20:02
18
Postnummer: 9500 Hobro
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Hobro

Re: SF aka DBA

Indlæg af palamo123 »

Jeg har ikke noget problem med SF i den nuværende form, da jeg hyppigt besøger siden og derved er "på toppen" af de forskellige tråde.
Men kan godt forstå argumenterne.
Man kunne måske slå et slag for højere aktivitets niveau.
Synes nu stadigvæk der er en masse gode tråde med en masse gode råd og erfaringer folk virkelig kan lære en masse af, hvis de ellers gider sætte sig ind i tingene. Jeg gør rigtig meget brug af søgefunktionerne og genopliver gamle tråde, hvis jeg finder det nødvendigt.
Sidst men ikke mindst synes jeg bare det er super inspirerende, at være en del af forum og følge hobbyens udvikling.
Det er lidt skræmmende, at man via et community kan finde den fornødne viden til opbygning og drift at noget så smukt, som et saltvandsakvarie.
Så tak til forum og tak til alle jer der bidrager.


Mvh

Kenneth

308 liters design
Følg min Youtube kanal her.:
http://www.youtube.com/channel/UCW6geBexL2S0rCtAGekNnqw
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4522
Tilmeldt: ons 29. dec 2004 15:31
19
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2020

Re: SF aka DBA

Indlæg af Lord Mike »

Super at høre jeres meninger omkring et måske lidt ømtåligt emne:GO fortsæt endelig :wink:

Det er lidt sjovt, men et emne som dette gør hurtigt at folk ligesom deler sig op i grupperinger for og imod. Selve agumenteringen for sit synspunkt kan hurtig blive til personangreb eller skrevet så det kan opfattes i negativ tone. I den forbindelse takker jeg herfra for god tone :beer:

Nu er det sådan at jeg ikke kan prale af stor IT viden :wc: men er det muligt at kunne lave det sådan at man som profil, vil kunne ændre sin personlige opsætning så salg/købstråde kan undgåes hvis dette ønskes. Det skal selvfølgelig også være muligt at tilvælge det igen?

For mig drejer det sig ikke om for eller imod, men mere et spørgsmål om til-valg og fra-valg for det individuelle SF-medlem.

Bima, super forslag :GO
Jones skrev:Jeg har nogle fantastiske sten liggende, som jeg fik af en venlig sjæl på dette forum. Han lukkede sit akvarie og lavede en annonce som jeg fandt under "vis nye indlæg". Havde den ikke ligget der havde jeg måske ikke været så heldig at falde over stenene den dag jeg var på Sjælland. Ham jeg hentede dem hos havde haft et flot indbygget akvarie. Jeg mener at han kalder sig Lord Mike på dette forum :T
:GO :beer:


Besvar

Tilbage til "Forum generelt"