"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

hvorfor? ?

Generel tråd kun omhandlende dette forum.
Besvar
Gulkan
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
Indlæg: 684
Tilmeldt: ons 1. maj 2013 20:41
10
Postnummer: 4200 Slagelse
Saltvand siden?: 2013

hvorfor? ?

Indlæg af Gulkan »

Hvorfor er det nogle har behov for at ødelægge andres salgstråde.? Kan selvfølgelig godt være jeg er den eneste men jeg bliver så træt når jeg ser på folk der nedladende kommentere folks prispunkter og derved ødelægge salgstråden for trådstarter.

Syntes det er helt okay at smide et skambud for der kan trådstarter altid sige nej tak. men har man ellers kommentarer til prisen syntes jeg man bør tage den over PB.

Bare min menig.

Mvh.
Esben


1000 l fra den 6/1-2019
Bokelund
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
Indlæg: 784
Tilmeldt: tirs 9. okt 2007 18:06
16
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Hvidovre

Re: hvorfor? ?

Indlæg af Bokelund »

Fuldstændig enig :)
Hvis man virkelig har behov for at skrive ting, som man godt selv ved (man mindre man bare er helt uden situations fornemmelse) er offensivt eller ødelæggende. Hvorfor så ikke skrive en PB, det forstår jeg virkelig ikke!


Brugeravatar
Dyhr
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 589
Tilmeldt: søn 26. feb 2012 15:59
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012
Kontakt:

Re: hvorfor? ?

Indlæg af Dyhr »

Er det ikke hvad et skambud netop er?
Nedladende, ødelæggende og helt uden situationsfornemmelse?


Søg og du skal lede.....
Mit 350l hjørne med specialdesignet LED top ver. 3.0 http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=52803
Nyeste projekt - 530l http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic. ... 44#p757898
jacob s
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
Indlæg: 77
Tilmeldt: søn 13. maj 2012 11:37
11
Postnummer: 7700 Thisted
Saltvand siden?: 2012

Re: hvorfor? ?

Indlæg af jacob s »

Kan kun give dyhr helt ret bliver sku da også pisse sur over at se en salgs annonce hvor en vare er til salg for lad og sige 5000 kr jeg byder 2000 kr total tåbeligt så lad da vær med at skrive på annoncen


Gulkan
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
Indlæg: 684
Tilmeldt: ons 1. maj 2013 20:41
10
Postnummer: 4200 Slagelse
Saltvand siden?: 2013

Re: hvorfor? ?

Indlæg af Gulkan »

jacob s skrev:Kan kun give dyhr helt ret bliver sku da også pisse sur over at se en salgs annonce hvor en vare er til salg for lad og sige 5000 kr jeg byder 2000 kr total tåbeligt så lad da vær med at skrive på annoncen
Til dels enig. Men der er det jo så mere den som skriver skambudet der udstiller sig selv og ikke trådstarter der som i nogle tilfælde bliver tåbeliggjort.


1000 l fra den 6/1-2019
Bokelund
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
Indlæg: 784
Tilmeldt: tirs 9. okt 2007 18:06
16
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Hvidovre

Re: hvorfor? ?

Indlæg af Bokelund »

Det er noget andet at "rette" ham der har lavet tråden...F.eks, jeg sælger noget til 200 kr og for så at vide at det er alt alt alt for dyrt af en eller anden tåbelig person.
I et andet eksempel kunne det være man solgte noget til 500 kr og så skriver en person 100 kr byder jeg. Det er bedstemt ikke Nedladende, ødelæggende og helt uden situationsfornemmelse i min verden. Det er bare at sige nej. I øverste eksempel starter en diskution om hvorfor man sælger til den pris og skal agumentere. Det er pisse irriterende i min verden.


Bokelund
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
Indlæg: 784
Tilmeldt: tirs 9. okt 2007 18:06
16
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Hvidovre

Re: hvorfor? ?

Indlæg af Bokelund »

Hvis prisen er den rigtige, så skal varen nok blive solgt og det finder man ud af efter noget tid. Jeg tror tit godt selv man ved om det er realistisk, selvom markedet godt kan ændre sig.


Mic4700
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1790
Tilmeldt: søn 8. dec 2013 19:15
10
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2012

Re: hvorfor? ?

Indlæg af Mic4700 »

Selvfølgelig skal man ikke ødelægge folks salgsannoncer her på Sf det ligger helt fast . Omvendt syntes jeg også sælger bør sætte sig ordentligt ind i hvad pris man kan være bekendt og tage for varen man vil sælge , der har på det sidste været flere salgsannoncer hvor folk har forlangt mere end dansk butikspris for deres Nye/brugte varer, det er i mine øjne ligeså forkert. (bare min personlige mening) Vh. Michael :beer:


Gulkan
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
Indlæg: 684
Tilmeldt: ons 1. maj 2013 20:41
10
Postnummer: 4200 Slagelse
Saltvand siden?: 2013

Re: hvorfor? ?

Indlæg af Gulkan »

Men igen Michael er det jo så en selv det bider i halen og det må man jo så sande med tiden hvis man vil have solgt. Det giver som du jo også er enig i ingen ret til at ødelægge salgstråden! man kan jo enten smide et bud eller holde sig væk eller evt kontakte sælger på pb. Hvis der er andet man ønsker fortælle vedkommende. :-)


1000 l fra den 6/1-2019
Brugeravatar
PederP
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3285
Tilmeldt: ons 26. dec 2007 18:35
16
Postnummer: 8560 Kolind
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Kolind

Re: hvorfor? ?

Indlæg af PederP »

Mic4700 skrev:Selvfølgelig skal man ikke ødelægge folks salgsannoncer her på Sf det ligger helt fast . Omvendt syntes jeg også sælger bør sætte sig ordentligt ind i hvad pris man kan være bekendt og tage for varen man vil sælge , der har på det sidste været flere salgsannoncer hvor folk har forlangt mere end dansk butikspris for deres Nye/brugte varer, det er i mine øjne ligeså forkert. (bare min personlige mening) Vh. Michael :beer:
Og der kunne man måske sende dem en høflig pb, hvis man ville gøre opmærksom på problemet.
Ingen grund til at være nedladende på et offentligt forum. Den stakkels person kan jo nemt have betalt det dobbelte i en af de mindre seriøse akvariebutikker.


Brugeravatar
Johnny
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2598
Tilmeldt: søn 29. jan 2006 20:08
18
Postnummer: 3760 Gudhjem
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Bornholm

Re: hvorfor? ?

Indlæg af Johnny »

Mic4700 skrev:Selvfølgelig skal man ikke ødelægge folks salgsannoncer her på Sf det ligger helt fast . Omvendt syntes jeg også sælger bør sætte sig ordentligt ind i hvad pris man kan være bekendt og tage for varen man vil sælge , der har på det sidste været flere salgsannoncer hvor folk har forlangt mere end dansk butikspris for deres Nye/brugte varer, det er i mine øjne ligeså forkert. (bare min personlige mening) Vh. Michael :beer:
helt enig det duer ikke nye resikerer af blive taget ved næsen pga uvidenhed det er ikke alt der er lige til af finde i søge fungtionen :wink:


Hilsen Johnny

630l inbygget woha balje
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: hvorfor? ?

Indlæg af PoulD »

Jeg er (igen) helt på linie med PederP. Den bedste måde er at give sælger et diskret vink med en vognstang in en PB.

Jeg synes til gengæld ikke det at kommentere på prisen i tråden, på nogen måde kan sidestilles med det nogen kalder "skambud".
Der er jo den ganske betydelige forskel, at folk der giver et bud - uanset det måtte være langt fra sælgers ønske - i det mindste er interesseret i at købe den pågældende vare.

Jeg kan ikke se noget nedladende i, at fremkomme med bud, de være sig nok så lav, i en salgstråd. Er buddet for lavt, kan sælger jo bare takke nej. Er buddet latterlig lavt kan sælger jo vælge totalt at ignorere det.


I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
mchr
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 519
Tilmeldt: tirs 13. dec 2011 11:54
12
Postnummer: 8240 Risskov
Saltvand siden?: 2012

Re: hvorfor? ?

Indlæg af mchr »

Hvis der står en mindstepris synes jeg det er rimelig uhøfligt at byde meget under,
Tænkt eksempel:

Hvis der står mindste prisen er 600 kr for en fisk, synes jeg det er ret uhøfligt f.eks at byde 50 eller 100 kr for fisken.
som tommelfinger regel tager jeg selv bud +-10-15% som reelle, resten plejer jeg at se bort fra og ville egentligt helst undvære.
(og inden nogen kigger alle mine gamle svar igennem, jeg har også selv været i skambudsfasen, men jeg er vokset fra det)


Gulkan
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
Indlæg: 684
Tilmeldt: ons 1. maj 2013 20:41
10
Postnummer: 4200 Slagelse
Saltvand siden?: 2013

Re: hvorfor? ?

Indlæg af Gulkan »

mchr skrev:Hvis der står en mindstepris synes jeg det er rimelig uhøfligt at byde meget under,
Tænkt eksempel:

Hvis der står mindste prisen er 600 kr for en fisk, synes jeg det er ret uhøfligt f.eks at byde 50 eller 100 kr for fisken.
som tommelfinger regel tager jeg selv bud +-10-15% som reelle, resten plejer jeg at se bort fra og ville egentligt helst undvære.
(og inden nogen kigger alle mine gamle svar igennem, jeg har også selv været i skambudsfasen, men jeg er vokset fra det)
Men igen i dit eksempel siger det mere om personen der gør det.


1000 l fra den 6/1-2019
Brugeravatar
Engelquist
Site Admin
Site Admin
Reactions:
Indlæg: 3982
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 20:19
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1993

Re: hvorfor? ?

Indlæg af Engelquist »

God debat om pli og situationsfornemmelse....
Generelt forsøger vi fra moderatorteamet at lade salgsannoncer være salgsannoncer- hvilket vil sige at det er en salgstråd hvor KUN indlæg ved interesse for køb er passende... Ønsker man en debat om priser generelt, kan man oprette en særskilt tråd til det- men lad sælger og køber være i fred- opdager vi utidig indblanding i salgtråde, slettes indlæggende og afsenderen får en høflig hilsen fra os :-)
Man kan iøvrigt altid anmelde et indlæg til os, hvis det af den ene eller anden grund findes grænseoverskridende eller upassende....


Bo Engelquist Christiansen
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.

Min vandpyt: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... 93&t=95414
Jesper ØH
Reactions:

Re: hvorfor? ?

Indlæg af Jesper ØH »

Jeg har jo været ude for en del her på SF, så ved jo hvordan det foregår. Dette er jo desværre efterhånden hverdagskost her. Chatt på det der kan chattet på og masser af misundelse. Heldigvis er der jo så også en MASSE rigtig gode mennesker herinde.


mchr
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 519
Tilmeldt: tirs 13. dec 2011 11:54
12
Postnummer: 8240 Risskov
Saltvand siden?: 2012

Re: hvorfor? ?

Indlæg af mchr »

Gulkan skrev:
mchr skrev:Hvis der står en mindstepris synes jeg det er rimelig uhøfligt at byde meget under,
Tænkt eksempel:

Hvis der står mindste prisen er 600 kr for en fisk, synes jeg det er ret uhøfligt f.eks at byde 50 eller 100 kr for fisken.
som tommelfinger regel tager jeg selv bud +-10-15% som reelle, resten plejer jeg at se bort fra og ville egentligt helst undvære.
(og inden nogen kigger alle mine gamle svar igennem, jeg har også selv været i skambudsfasen, men jeg er vokset fra det)
Men igen i dit eksempel siger det mere om personen der gør det.
Nu overdrev jeg ret meget i mit eksempel for at gøre min pointe ret tydelig :)


Besvar

Tilbage til "Forum generelt"