"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Opråb til folket!

Generel tråd kun omhandlende dette forum.
Besvar
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 5957
Tilmeldt: søn 13. mar 2005 22:34
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Vancouver, Canada
Kontakt:

Opråb til folket!

Indlæg af Hougaard »

Gennem et stykke tid har vi oplevet forskellige "episoder" som bestemt ikke har klædt vores forum.

Grundlæggende kan alle episoderne koges ned til mangel på respekt. Tonen er blevet hård og uforsonlig og jeg syntes nu kollektivet er gået langt over stregen.

Her på det sidste er vores mentor-model kommet under beskydning. Årsagen til beskydningen står mig stadigvæk ikke klar, men åbenbart bliver disse folk, der blot har lovet at hjælpe nye akvarister godt på vej, beskyldt for alverdens ting. Løsningen er ikke at nedlægge mentor-ordningen, eller oprette nye subfora, eller andre tekniske løsninger - Løsningen er at respekten genindføres. De er blot garvede brugere der har meldt sig til at gøre en god gerning.

Mangel på respekt for andre akvarister, og deres valg: Ikke to akvarier er ens og ikke to akvarister er ens. Alligevel er der masser af brugere her der med stor energi forsøger at få andre til at træffe de nøjagtige samme valg som dem selv. Og hvis nogen har truffet det modsatte valg, så går man direkte i struben på dem. Vis noget respekt i stedet for, argumenter sagligt, hvis man stadig er uenig, så tag på besøg, Skype, telefon eller PB.

Mangel på respekt for forhandlerne: Vores hobby er lille, og økonomien er presset hos ALLE forhandlere. Vi har ganske få folk i Danmark der forsøger at leve 100% af saltvandshobbyen, og der til en gruppe af "fritidsbutikker" der driver webshops. Alligevel er der folk der aktivt saboterer forhandlerne i et misforstået loyalitets forhold. Hvis man ikke ønsker at handle hos en forhandler, så læg pengene et andet sted, længere er den ikke.

Hemmelige alliancer, forhandlerkrig og soldater er også betegnelser man ofte hører i disse dage. Jeg tror jeg kender de fleste af dem, og vil blot sige, at det er fuldstændigt tåbeligt at bekæmpe hinanden. Alle de gode kræfter burde anvendes til at udvide vores hobby, få flere folk med på vognen. Det har aldrig været nemmere, billigere eller flottere at have saltvand i stuerne end nu. Hvorfor ikke bruge kræfterne på at få udvidet kundeflokken, i stedet for at kæmpe intern ?

På saltvandsforum.dk er holdningen, at forummet støtter de danske forhandlere. Derfor har jeg indtil videre afvist de store europæiske webshops adgang til saltvandsforum.dk.

Vi SKAL derfor stramme op, mentorer skal have lov til at hjælpe nybegynderne, folk skal have lov til at bruge Balling eller kalkreaktor, nogen vil tilsætte nitrat, andre fjerne det, forhandlerne skal have lov til at drive deres virksomheder og alle nye som gamle skal syntes at saltvandsforum.dk er et rart sted at være.

Så derfor skal vi have respekten tilbage på forummet. Kan du ikke sige tingene face-to-face, så lad være med at skrive det. Er det svært at forstå, så vil admingruppen gerne hjælpe med det.

Og på det helt personlige plan, så er det dybt umotiverede at skulle være barnepige for en flok "voksne" mænd som ikke er i stand til at kommunikere pænt og sagligt med hinanden, jeg håber at dette lille opråb vil være med til at anskueliggøre det.

Da ethvert langt indlæg bør indeholde et billede, er her en hvalhaj jeg mødte i sidste uge i Atlanta:
hvalhaj.jpg
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Bergenstoff
Eremit krebs
Eremit krebs
Reactions:
Indlæg: 25
Tilmeldt: fre 27. maj 2011 08:14
12
Postnummer: 2605 Brøndby
Saltvand siden?: 2013

Re: Opråb til folket!

Indlæg af Bergenstoff »

:GO
palsmark
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 327
Tilmeldt: man 22. nov 2010 14:43
13
Postnummer: 2791 Dragør
Saltvand siden?: 2010

Re: Opråb til folket!

Indlæg af palsmark »

:GO
Brugeravatar
Jamox
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 100
Tilmeldt: man 26. sep 2011 14:30
12
Postnummer: 4200 Slagelse
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: På landet ;)

Re: Opråb til folket!

Indlæg af Jamox »

:y
SLUT MED PAUSE ... 4 år må være nok
Nu er vi igang igen
Brugeravatar
niels228
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 309
Tilmeldt: ons 2. apr 2014 19:51
10
Postnummer: 3450 Allerød
Saltvand siden?: 2014

Re: Opråb til folket!

Indlæg af niels228 »

:GO
Akvarier skal vejes i ton.
ole kekkonen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 8818
Tilmeldt: tirs 6. jun 2006 22:30
17
Postnummer: 5960 Marstal
Saltvand siden?: 1990

Re: Opråb til folket!

Indlæg af ole kekkonen »

bor du i canada?
Brugeravatar
fipelipsen
Rev hummer
Rev hummer
Reactions:
Indlæg: 38
Tilmeldt: fre 9. aug 2013 20:28
10
Postnummer: 2980 Kokkedal
Saltvand siden?: 1980

Re: Opråb til folket!

Indlæg af fipelipsen »

Sådan.
Brugeravatar
kenneth olsen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1328
Tilmeldt: ons 25. aug 2004 11:02
19
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: KBH V

Re: Opråb til folket!

Indlæg af kenneth olsen »

:GO
KORALREV PÅ ISTEDGADE
viewtopic.php?f=94&t=53436
Brugeravatar
FEM64
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
Indlæg: 759
Tilmeldt: tors 2. aug 2012 10:34
11
Postnummer: 8380 Trige
Saltvand siden?: 2011
Kontakt:

Re: Opråb til folket!

Indlæg af FEM64 »

:clap:

VH Flemming
[center]Min holdning er, at hvis man ikke ved noget om det, så kan man lære det....! :-)[/center]
Brugeravatar
FrederikT
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 289
Tilmeldt: ons 25. mar 2009 17:41
15
Postnummer: 8660 Skanderborg
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Opråb til folket!

Indlæg af FrederikT »

:GO
jallem
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 111
Tilmeldt: søn 10. okt 2010 12:36
13
Postnummer: 2200 København N
Saltvand siden?: 2010

Re: Opråb til folket!

Indlæg af jallem »

Tør ikke sige andet end thumbs up :D
Brugeravatar
Dyhr
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 589
Tilmeldt: søn 26. feb 2012 15:59
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012
Kontakt:

Re: Opråb til folket!

Indlæg af Dyhr »

Godt skrevet Hougaard :)
Søg og du skal lede.....
Mit 350l hjørne med specialdesignet LED top ver. 3.0 http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=52803
Nyeste projekt - 530l http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic. ... 44#p757898
charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3723
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: Opråb til folket!

Indlæg af charlie saltvand »

Halløj i Canada.

Jeg vil bare sige at det er et fint indlæg du har skrevet og at jeg støtter 100 % op om det.

Min tråd med udviklingen på forum tog en drejning jeg ikke havde forventet. Det kom bag på mig at der er så mange der er ked af mentor ordningen,. Jeg forsøgte, med mit indlæg at skabe en debat om hvorvidt dem der bruger forum er tilfredse med den måde det køre på, tonen i trådene osv. Og om der var nogle der havde nogle positive inputs og gode ideer til forbedringer.

Helt enig om at der skal være mere respekt generelt os brugere imellem.

Kanon godt indlæg!

Charlie
Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Besvar

Tilbage til "Forum generelt"