"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Driftsforstyrrelser...

Generel tråd kun omhandlende dette forum.
Besvar
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 5957
Tilmeldt: søn 13. mar 2005 22:34
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Vancouver, Canada
Kontakt:

Driftsforstyrrelser...

Indlæg af Hougaard »

Der er åbenbart et DDOS angreb igang, forummet er collateral damage ....

Opdatering følger....


kanstrup
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
Indlæg: 641
Tilmeldt: søn 9. mar 2008 17:00
16
Postnummer: 4220 Korsør
Saltvand siden?: 2002
Geografisk sted: Vestsjælland

Re: Driftsforstyrrelser...

Indlæg af kanstrup »

Og hvad betyder det i alm menneske sprog.?


Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 5957
Tilmeldt: søn 13. mar 2005 22:34
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Vancouver, Canada
Kontakt:

Re: Driftsforstyrrelser...

Indlæg af Hougaard »

DDOS = Distributed Denial of service Attack
Det betyder at man får en helt masser maskiner til at kontakte den samme ressource på internettet, hvilket i mange tilfælde så får den til at gå ned.

Collateral Damage = At uskyldige bliver offer for noget som er tilegnet nogle andre.

åbenbart startede der et angreb i aftes på udstyr hos den internet udbyder som forummet er forbundet igennem - Og noget af det kunne ikke klare mosten..


Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Driftsforstyrrelser...

Indlæg af Carsten »

Så lige en anden ting.
Jeg oplever meget ofte at siden lige som låser/er meget langsom, hvis jeg enten har postet et indlæg eller en PB.
Den mest oplagte forklaring ville være at det var min computer eller forbindelse, men jeg kan hente andre sider uden problemer medens forummet står og "tygger" på beskeden. På trods at af det jo er ganske korte beskeder.


Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 5957
Tilmeldt: søn 13. mar 2005 22:34
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Vancouver, Canada
Kontakt:

Re: Driftsforstyrrelser...

Indlæg af Hougaard »

Stadigvæk? Det troede jeg at der var kommet styr over (en langsom mail-gateway)..


Brugeravatar
AndersGS
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5279
Tilmeldt: søn 22. jun 2008 19:13
15
Postnummer: 9300 Sæby
Saltvand siden?: 2008
Kontakt:

Re: Driftsforstyrrelser...

Indlæg af AndersGS »

Ok, troede det var mit net den var gal med?

Kan nikke genkendede til Carstens oplevelse med sløvhed!


Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4105
Tilmeldt: fre 6. apr 2012 22:00
11
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2012

Re: Driftsforstyrrelser...

Indlæg af MoG »

AndersGS skrev:Ok, troede det var mit net den var gal med?

Kan nikke genkendede til Carstens oplevelse med sløvhed!


Også her ..


Morten
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 5957
Tilmeldt: søn 13. mar 2005 22:34
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Vancouver, Canada
Kontakt:

Re: Driftsforstyrrelser...

Indlæg af Hougaard »

Strange... Der var en fejl, men den blev rettet for 71 dage siden (ifølge oppetiden på mail-serveren)

Jeg har ikke oplevet det siden..


Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Driftsforstyrrelser...

Indlæg af Carsten »

Med mindre det er blevet rettet i dag, så er den fejl der stadig væk.
Og den viste sig faktisk igen, da jeg postede det oprindelige indlæg


Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 5957
Tilmeldt: søn 13. mar 2005 22:34
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Vancouver, Canada
Kontakt:

Re: Driftsforstyrrelser...

Indlæg af Hougaard »

Jeg prøver at undersøge..


Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: Driftsforstyrrelser...

Indlæg af PoulD »

Carsten skrev:Med mindre det er blevet rettet i dag, så er den fejl der stadig væk.
Og den viste sig faktisk igen, da jeg postede det oprindelige indlæg
Jeg har også oplevet det en del gange. Man behøver ikke vente. Efter 5 sek. klikker jeg bare på "Nye indlæg", så kører det igen.
Jeg er er ikke sikker på om der er sammenhæng, men det kan være det typisk sker hvis andre har postet et indlæg imellemtiden**

Jeg oplever også 2 andre lidt småirriterende ting:
- Når man skriver et indlæg kan det pludselig gå utrolig langsomt (hvis man f.eks. trykker backspace eller bruger pil taster kan det tage 1-2 sekunder for hver bogstav)
- Hvis man klikker citat på et lidt langt indlæg, ruller indtastningsfeltet hele tiden op, så man skal hele tiden rulle ned for at se det man skriver
Kan ikke udelukke, at det kan være browser relateret (IE8)

Edit: ** Det skete så ikke lige nu, selvom Hougaard havde postet imellemtiden


I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
crazy seahorse
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3773
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 23:39
12
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Re: Driftsforstyrrelser...

Indlæg af crazy seahorse »

Oplever det samme, med lange ventetider.
Og som Poul, har jeg også bemærket, at jo længere indlæg man laver - jo langsommere går det.
Jeg har prøvet at den i et længere indlæg, mere end 8-10 linier, nærmest dvæler ved de enkelte bogstaver.
Til tider når jeg at skrive 5-6 ord "forud", før den pludselig "samler op" og skriver dem i et hug.

Troede faktisk, at det var et problem her, at mine maskiner ikke kunne håndtere det, men firmaets it-mand bedyrer at maskinerne intet fejler.
Alt er tjekket og opdateret, uden der har været fundet fejl.

Erik


"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 5957
Tilmeldt: søn 13. mar 2005 22:34
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Vancouver, Canada
Kontakt:

Re: Driftsforstyrrelser...

Indlæg af Hougaard »

Hmm.. siden laver ingenting mens I skriver i indlægget...

Prøver lige at skrive et langt indlæg.. Prøver lige at skrive et langt indlæg.. Prøver lige at skrive et langt indlæg.. Prøver lige at skrive et langt indlæg.. Prøver lige at skrive et langt indlæg.. Prøver lige at skrive et langt indlæg.. Prøver lige at skrive et langt indlæg.. Prøver lige at skrive et langt indlæg.. Prøver lige at skrive et langt indlæg.. Prøver lige at skrive et langt indlæg.. Prøver lige at skrive et langt indlæg.. Prøver lige at skrive et langt indlæg.. Prøver lige at skrive et langt indlæg.. Prøver lige at skrive et langt indlæg.. Prøver lige at skrive et langt indlæg.. Prøver lige at skrive et langt indlæg.. Prøver lige at skrive et langt indlæg.. Prøver lige at skrive et langt indlæg.. Prøver lige at skrive et langt indlæg.. Prøver lige at skrive et langt indlæg.. Prøver lige at skrive et langt indlæg.. Prøver lige at skrive et langt indlæg.. Prøver lige at skrive et langt indlæg.. Prøver lige at skrive et langt indlæg.. Prøver lige at skrive et langt indlæg.. Prøver lige at skrive et langt indlæg.. Prøver lige at skrive et langt indlæg.. Prøver lige at skrive et langt indlæg.. Prøver lige at skrive et langt indlæg.. Prøver lige at skrive et langt indlæg.. Prøver lige at skrive et langt indlæg.. Prøver lige at skrive et langt indlæg.. Prøver lige at skrive et langt indlæg.. Prøver lige at skrive et langt indlæg.. Prøver lige at skrive et langt indlæg.. Prøver lige at skrive et langt indlæg.. Prøver lige at skrive et langt indlæg.. Prøver lige at skrive et langt indlæg.. Prøver lige at skrive et langt indlæg.. Prøver lige at skrive et langt indlæg.. Prøver lige at skrive et langt indlæg.. Prøver lige at skrive et langt indlæg.. Prøver lige at skrive et langt indlæg.. Prøver lige at skrive et langt indlæg.. Prøver lige at skrive et langt indlæg.. Prøver lige at skrive et langt indlæg.. Prøver lige at skrive et langt indlæg.. Prøver lige at skrive et langt indlæg.. Prøver lige at skrive et langt indlæg.. Prøver lige at skrive et langt indlæg.. Prøver lige at skrive et langt indlæg.. Prøver lige at skrive et langt indlæg.. Prøver lige at skrive et langt indlæg.. Prøver lige at skrive et langt indlæg.. Prøver lige at skrive et langt indlæg.. Prøver lige at skrive et langt indlæg.. Prøver lige at skrive et langt indlæg.. Prøver lige at skrive et langt indlæg.. Prøver lige at skrive et langt indlæg.. Prøver lige at skrive et langt indlæg.. Prøver lige at skrive et langt indlæg.. Prøver lige at skrive et langt indlæg.. Prøver lige at skrive et langt indlæg.. Prøver lige at skrive et langt indlæg.. Prøver lige at skrive et langt indlæg.. Prøver lige at skrive et langt indlæg.. Prøver lige at skrive et langt indlæg.. Prøver lige at skrive et langt indlæg.. Prøver lige at skrive et langt indlæg.. Prøver lige at skrive et langt indlæg.. Prøver lige at skrive et langt indlæg.. Prøver lige at skrive et langt indlæg.. Prøver lige at skrive et langt indlæg.. Prøver lige at skrive et langt indlæg.. Prøver lige at skrive et langt indlæg.. Prøver lige at skrive et langt indlæg.. Prøver lige at skrive et langt indlæg.. Prøver lige at skrive et langt indlæg.. Prøver lige at skrive et langt indlæg.. Prøver lige at skrive et langt indlæg.. Prøver lige at skrive et langt indlæg.. Prøver lige at skrive et langt indlæg.. Prøver lige at skrive et langt indlæg.. Prøver lige at skrive et langt indlæg.. Prøver lige at skrive et langt indlæg.. Prøver lige at skrive et langt indlæg.. Prøver lige at skrive et langt indlæg.. Prøver lige at skrive et langt indlæg.. Prøver lige at skrive et langt indlæg.. Prøver lige at skrive et langt indlæg.. Prøver lige at skrive et langt indlæg.. Prøver lige at skrive et langt indlæg.. Prøver lige at skrive et langt indlæg.. Prøver lige at skrive et langt indlæg.. Prøver lige at skrive et langt indlæg.. Prøver lige at skrive et langt indlæg.. Prøver lige at skrive et langt indlæg.. Prøver lige at skrive et langt indlæg.. Prøver lige at skrive et langt indlæg.. Prøver lige at skrive et langt indlæg.. Prøver lige at skrive et langt indlæg.. Prøver lige at skrive et langt indlæg.. Prøver lige at skrive et langt indlæg.. Prøver lige at skrive et langt indlæg.. Prøver lige at skrive et langt indlæg.. Prøver lige at skrive et langt indlæg.. Prøver lige at skrive et langt indlæg.. Prøver lige at skrive et langt indlæg.. Prøver lige at skrive et langt indlæg.. Prøver lige at skrive et langt indlæg.. Prøver lige at skrive et langt indlæg.. Prøver lige at skrive et langt indlæg.. Prøver lige at skrive et langt indlæg.. Prøver lige at skrive et langt indlæg.. Prøver lige at skrive et langt indlæg.. Prøver lige at skrive et langt indlæg.. Prøver lige at skrive et langt indlæg.. Prøver lige at skrive et langt indlæg.. Prøver lige at skrive et langt indlæg.. Prøver lige at skrive et langt indlæg.. Prøver lige at skrive et langt indlæg.. Prøver lige at skrive et langt indlæg.. Prøver lige at skrive et langt indlæg.. Prøver lige at skrive et langt indlæg.. Prøver lige at skrive et langt indlæg.. Prøver lige at skrive et langt indlæg.. Prøver lige at skrive et langt indlæg.. Prøver lige at skrive et langt indlæg.. Prøver lige at skrive et langt indlæg.. Prøver lige at skrive et langt indlæg.. Prøver lige at skrive et langt indlæg.. Prøver lige at skrive et langt indlæg.. Prøver lige at skrive et langt indlæg.. Prøver lige at skrive et langt indlæg.. Prøver lige at skrive et langt indlæg.. Prøver lige at skrive et langt indlæg.. Prøver lige at skrive et langt indlæg.. Prøver lige at skrive et langt indlæg.. Prøver lige at skrive et langt indlæg.. Prøver lige at skrive et langt indlæg.. Prøver lige at skrive et langt indlæg.. Prøver lige at skrive et langt indlæg.. Prøver lige at skrive et langt indlæg.. Prøver lige at skrive et langt indlæg.. Prøver lige at skrive et langt indlæg.. Prøver lige at skrive et langt indlæg.. Prøver lige at skrive et langt indlæg.. Prøver lige at skrive et langt indlæg..

Det var langt, alt virker helt normalt her nede i den "anden ende"..

IE8 har jeg ingen mening om mere, den er håbløs gammel, dette er skrevet med nyeste Firefox, har lige prøvet med IE11 også, ingen problemer... Hvad anvender I ?


Brugeravatar
crazy seahorse
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3773
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 23:39
12
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Re: Driftsforstyrrelser...

Indlæg af crazy seahorse »

Nu har jeg ikke tænkt på at gemme det, så jeg kunne vise det når de laver støj - og hvordan skulle man egentlig kunne det?

Men, jeg fandt ud af følgende:
Når jeg skriver, går jeg ofte til og fra maskinen. Jeg fik så den tanke, at det kunne være den var røget i timeout og at jeg derfor skrev i en slags offline tilstand.
Jeg har så prøvet, at trykke på opdatér når jeg er vendt tilbage til skriveriet, efter at have gemt det skrevne.
Det har faktisk virket i en kort tid, hvorefter den er gået tilbage til det samme.

Men det kan være et lokalt fænomen, der kun opstår her hos mig (kan ikke udelukkes, jeg nævner det kun fordi Poul beskriver noget tilsvarende).
Jeg har det med alt elektronik (specielt It), som jeg har det med visse koraltyper.
Giv mig det i hånden og så dør/strejker skidtet. Det slår næsten aldrig fejl. Jeg kan få de mest driftsikre maskiner til at gå i stykker, blot ved at kigge på dem.

Men It-nørden påstår at det ikke er her, som sagt - og jeg skulle heller ikke lave noget galt - formodentlig :wink:

Erik


"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Petercw
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1118
Tilmeldt: lør 1. sep 2012 19:13
11
Postnummer: 6760 Ribe
Saltvand siden?: 2012

Re: Driftsforstyrrelser...

Indlæg af Petercw »

Jeg oplever det samme som i andre beskriver. Jeg troede først det var min pc som den var gal med.


Mit akvarie: http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic. ... 74#p588474" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: Driftsforstyrrelser...

Indlæg af PoulD »

Hvis jeg klikker citat på Hougaaards indlæg sker der dette:
dump (Medium).JPG
Må altså enten taste i blinde, eller rulle ned efter hvert eneste tastetryk.

Dette er konsekvent, de andre fejl er kun noget der opstår en gang imellem.
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: Driftsforstyrrelser...

Indlæg af PoulD »

Har lige prøvet i Firefox og der er der ikke noget "automatisk rul op" issue.
Ved ikke om det også gælder de andre 2 issues eftersom de er intermitterende.


I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Besvar

Tilbage til "Forum generelt"