"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Køb/salg sektion med ratings?

Generel tråd kun omhandlende dette forum.
Besvar
Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4105
Tilmeldt: fre 6. apr 2012 22:00
11
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2012

Køb/salg sektion med ratings?

Indlæg af MoG »

Som en udløber af min egen tråd omkring det at blive snydt i handler på forummet, ser det ud til at der er en del der ønsker et "kartotek" over sælgere på forum. Tænkte at man her kunne komme med forslag til hvordan det kunne skrues sammen, så Hougaard evt. kunne overveje om et sådan kartotek skulle laves.

Mit eget forslag kunne være at man under sin bruger ude i siden, altså ved navn, region osv. kunne have en eller anden form for Køb/salg rating? Lidt ligesom når man ser på Ebay osv. Det skulle naturligvis være muligt at kunne klikke ind på brugeren og se hvem der har rated køberen, så det ikke kan misbruges hvis man "stemmer" anonymt.

Fyr endelig løs.! :y


Morten
Brugeravatar
Hvam
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4736
Tilmeldt: ons 12. okt 2005 12:58
18
Postnummer: 8541 Skødstrup
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Skødstrup "Uptown"

Re: Køb/salg sektion med ratings?

Indlæg af Hvam »

nr. 1 på listen Marty ***** :rofll: sorry kunne ikke lade værer :wink:


Når fatter er sur og vranten og gnaven, skal han blot have lidt ekstra kræs i maven!

Nyt 860l projekt www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=15941&highlight=
Mit opdært af klovne www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=3&t=30935
Akvarie begynder
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 301
Tilmeldt: søn 18. aug 2013 16:52
10
Postnummer: 8000 Århus C
Saltvand siden?: 2013

Re: Køb/salg sektion med ratings?

Indlæg af Akvarie begynder »

Altså, er det ikke fuldstændig irrelevant og have med hvem man kan købe af, for det bliver jo bare en ekstrem lang liste.. det er vel kun nødvendigt med en med dårlige sælgere?. bare min mening..


Brugeravatar
mipe
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1241
Tilmeldt: søn 6. jan 2008 17:55
16
Postnummer: 7400 Herning
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Midtjylland
Kontakt:

Re: Køb/salg sektion med ratings?

Indlæg af mipe »

Hvam skrev:nr. 1 på listen Marty ***** :rofll: sorry kunne ikke lade værer :wink:
:K
Der er vist heller ikke noget handel i ham mere!


Se mere om mine akvarier her: www.gotfred.com/akva.html
"It's not leaking - It's overflowing." (Citat: Homer Simpson)
Brugeravatar
PederP
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3285
Tilmeldt: ons 26. dec 2007 18:35
16
Postnummer: 8560 Kolind
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Kolind

Re: Køb/salg sektion med ratings?

Indlæg af PederP »

Det er selvfølgelig trist at man kan miste penge fordi folk ikke overholder deres aftaler.
Men en sådan tråd skulle være en folk blev nævnt i som allersidste udvej. Altså dem hvor det er bevisligt at det er med fuldt overlæg de snyder folk.

Jeg forsøger ikke at holde hånden over nogen eller undskylde for dem, men har dog en smule forståelse for at folk kan rende på personlige problemer. (også problemer de måske ikke har lyst til at dele med et helt forum.)

Jeg sytes det er god stil som Morten gjorde, nemlig at komme med en skarp advarsel om at blive offentliggjort - som tilsyneladende har effekt.

Gabestokken holdt man op med at bruge i midten af 1800 tallet - for så at indføre den igen på diverse internet sites.
Jeg tror det må være en enormt hård straf for dem der bliver udstillet, især fordi folk slet ikke er så anonyme her på forum som f.eks. ebay.

Bør bruges varsomt og under voksnes opsyn.


Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Køb/salg sektion med ratings?

Indlæg af Carsten »

Jeg er enig med Peder. Er antallet af handler der ikke gennemføres korrekt,
ikke virkeligt lille? Hvor mange handler drejer det sig om?
Men det er da trist at nogen ikke kan finde ud af at opføre sig ordenligt


Brugeravatar
Petercw
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1118
Tilmeldt: lør 1. sep 2012 19:13
11
Postnummer: 6760 Ribe
Saltvand siden?: 2012

Re: Køb/salg sektion med ratings?

Indlæg af Petercw »

Enig med peder og carsten. Det er ikke så ofte at vi høre om det.


Mit akvarie: http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic. ... 74#p588474" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: Køb/salg sektion med ratings?

Indlæg af PoulD »

PederP skrev:. . . Jeg sytes det er god stil som Morten gjorde, nemlig at komme med en skarp advarsel om at blive offentliggjort - som tilsyneladende har effekt . . . .
Enig, det må være en OK fremgangsmåde, at fortælle modparten pr.telefon eller PB, at hvis der ikke kan findes en løsning inden xx dage, vil man offentligøre sagen på forum.
Når det er sagt synes jeg så også, at hvis en sag først er kommet helt derud hvor man finder det nødvendigt at oprette en tråd på forum, så bør man også have navne på bordet med det samme. Ellers har jeg svært ved at se, at tråden kan have nogen som helst værdi (jo trådstarter kan måske opnå lidt medlidenhed, men for alle andre tilfører tråden i al fald ikke noget) Kan måske endda let komme til at minde en smule om klynkeri hvis man på den måde lusker rundt som katten om den varme grød.


I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Chrissy62
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1383
Tilmeldt: man 30. aug 2010 12:50
13
Postnummer: 4780 Stege
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: Stege

Re: Køb/salg sektion med ratings?

Indlæg af Chrissy62 »

+1 :GO


Mvh
Christina Frisdahl Faurbye

Møn Rev: http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=2&t=44299&p=434032#p434032
Månedens akvarie september 2013: viewtopic.php?f=138&t=62205
ole kekkonen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 8818
Tilmeldt: tirs 6. jun 2006 22:30
17
Postnummer: 5960 Marstal
Saltvand siden?: 1990

Re: Køb/salg sektion med ratings?

Indlæg af ole kekkonen »

det her er da en en måde at gøre det på http://www.aqua-markt.de/" onclick="window.open(this.href);return false;
det er da pisse irriterende at komme herinde for at handle og der kun er snak om mystiske alger eller hvilken skummmer der bedst :biggrin:

ti gange bump herfra :embarassed:


Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4105
Tilmeldt: fre 6. apr 2012 22:00
11
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2012

Re: Køb/salg sektion med ratings?

Indlæg af MoG »

PoulD skrev:
PederP skrev:. . . Jeg sytes det er god stil som Morten gjorde, nemlig at komme med en skarp advarsel om at blive offentliggjort - som tilsyneladende har effekt . . . .
Enig, det må være en OK fremgangsmåde, at fortælle modparten pr.telefon eller PB, at hvis der ikke kan findes en løsning inden xx dage, vil man offentligøre sagen på forum.
Når det er sagt synes jeg så også, at hvis en sag først er kommet helt derud hvor man finder det nødvendigt at oprette en tråd på forum, så bør man også have navne på bordet med det samme. Ellers har jeg svært ved at se, at tråden kan have nogen som helst værdi (jo trådstarter kan måske opnå lidt medlidenhed, men for alle andre tilfører tråden i al fald ikke noget) Kan måske endda let komme til at minde en smule om klynkeri hvis man på den måde lusker rundt som katten om den varme grød.
Poul

Kan godt se hvad du mener, men pointen var at få sælger til at vågne op og betale, inden jeg offentliggjorde hans navn. Det havde den effekt, at jeg 10-15 min efter at have sendt vedkommende en sms med et link til tråden, fik et svar tilbage med at nu var pengene på vej (efter 2.5måned)! Så indtil videre virker tråden ikke formålsløs.. har ikke brug for medlidenhed, men blot få mine penge eller skrive navnet på personen så andre ikke ender i samme situation.

Jeg venter nu spændt på mine penge som skulle være på vej.....


Morten
Besvar

Tilbage til "Forum generelt"