"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Så blev jeg snydt på forum.. Nogle Folks moral? UPDATE

Generel tråd kun omhandlende dette forum.
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 5957
Tilmeldt: søn 13. mar 2005 22:34
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Vancouver, Canada
Kontakt:

Re: Så blev jeg snydt på forum.. Nogle Folks moral? UPDATE

Indlæg af Hougaard »

Er meget enig med Poul - Ganske nydeligt udtrykt..

Personligt er jeg aldrig blevet snydt på forummet, jeg har aldrig købt "katten i sækken". Måske besidder jeg en anelse sund skepsis, måske er jeg bare snotnaiv.

Nu har jeg lige kigget historikken for de sidste snart 4 fire år - og det er altså forsvindende lidt der har været af den her slags sager - og hvis vi kigger på sager som er klokkeklare, så er det endnu mindre.. Den eneste bruger der er smidt ud af den slags er cwdirect - og når det kom til stykket var det nok mere en mand med afgrundsdybe økonomiske problemer, end det var svindel som hovedformål.

Så jeg syntes der går lidt agurke-tid i det..

Men jeg vil da opfordre alle til at huske, at saltvandshobbien tiltrække folk fra alle samfundslag og professioner, og jeg mener ikke man kan forvente et specifikt moral-codex som laveste fællesnævner for 14000+ mennesker der besøger forummets salgs/købsområder.

En ting er sikkert: saltvandsforum.dk vil IKKE vedligeholde et RKI register - Vi skal ikke gøres til dommer om en skummer er blevet limet eller ej. Vi skal heller ikke være dem der afgører om et foto er af den rigtige skummer eller noget andet. Vi stiller gerne spalteplads til rådighed her, som denne tråd, når der skal løses.

Det som jeg godt kunne tænke mig, ikke kun i denne sammenhæng, er en verifikation af folks identitet - Dvs. et link til deres facebook profil, eller andet. Det ville gøre at man ikke så nemt kunne "gemme" sig og man kunne så vælge kun at handle med folk der var verificeret.

Jeg tror tidsalderen for at "saltfreak34" handler med "ZebreasomaLover!" er ved at være overstået og jeg kan ikke se nødvendigheden i, at man skal anvende en anonym identitet for at snakke om fisk..
Brugeravatar
Chrissy62
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1383
Tilmeldt: man 30. aug 2010 12:50
13
Postnummer: 4780 Stege
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: Stege

Re: Så blev jeg snydt på forum.. Nogle Folks moral? UPDATE

Indlæg af Chrissy62 »

+1

Tak, Erik. :GO

Den med verificeringen med link til bruger på FB, er lige præcis det, der skal til. Du har så evigt ret i, at vi ikke skal gå og gemme vores rigtige identitet. De fleste af os, kender jo også hinanden, fordi vi har været på besøg hos hinanden. Dermed ikke sagt, at en man har besøgt ikke kan vise sig at snyde en senere hen. Men som både du og Poul skriver, må man i de her tilfælde bruge sin sunde fornuft og intuition, når man handler med folk.

Jeg tror også på, at ingen bevidst laver handler med det ene formål at snyde andre. Og dog, det kan være at CWDirect var ude i store økonomiske vanskeligheder, men havde han haft en samvittighed, så havde han slet ikke startet med alle de her handler.Man ved jo godt selv, når man er i økonomiske vanskeligheder, det dukker ikke sådan op lige ud af den blå luft.
Mvh
Christina Frisdahl Faurbye

Møn Rev: http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=2&t=44299&p=434032#p434032
Månedens akvarie september 2013: viewtopic.php?f=138&t=62205
Brugeravatar
PederP
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3285
Tilmeldt: ons 26. dec 2007 18:35
16
Postnummer: 8560 Kolind
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Kolind

Re: Så blev jeg snydt på forum.. Nogle Folks moral? UPDATE

Indlæg af PederP »

Chrissy62 skrev:+1

Tak, Erik. :GO

Den med verificeringen med link til bruger på FB, er lige præcis det, der skal til. Du har så evigt ret i, at vi ikke skal gå og gemme vores rigtige identitet. De fleste af os, kender jo også hinanden, fordi vi har været på besøg hos hinanden. Dermed ikke sagt, at en man har besøgt ikke kan vise sig at snyde en senere hen. Men som både du og Poul skriver, må man i de her tilfælde bruge sin sunde fornuft og intuition, når man handler med folk.

Jeg tror også på, at ingen bevidst laver handler med det ene formål at snyde andre. Og dog, det kan være at CWDirect var ude i store økonomiske vanskeligheder, men havde han haft en samvittighed, så havde han slet ikke startet med alle de her handler.Man ved jo godt selv, når man er i økonomiske vanskeligheder, det dukker ikke sådan op lige ud af den blå luft.
Jo - men hvad så med os der ikke bruger (og aldrig vil bruge) de sociale medier?
Brugeravatar
Chrissy62
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1383
Tilmeldt: man 30. aug 2010 12:50
13
Postnummer: 4780 Stege
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: Stege

Re: Så blev jeg snydt på forum.. Nogle Folks moral? UPDATE

Indlæg af Chrissy62 »

Måske er der en anden måde udover FB, hvor man også kan verificere, hvem vedkommende er i virkeligheden.

Jeg kan godt se, det er et problem, hvis man ikke er til FB eller andre sociale medier.
Mvh
Christina Frisdahl Faurbye

Møn Rev: http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=2&t=44299&p=434032#p434032
Månedens akvarie september 2013: viewtopic.php?f=138&t=62205
Brugeravatar
AndersGS
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5279
Tilmeldt: søn 22. jun 2008 19:13
15
Postnummer: 9300 Sæby
Saltvand siden?: 2008
Kontakt:

Re: Så blev jeg snydt på forum.. Nogle Folks moral? UPDATE

Indlæg af AndersGS »

Lord Mike skrev:Det er klart at hvis man ønsker at snyde så kan man det uanset hvad. Men jeg mener bare at et regelsæt vedr. salgs annoncer kunne være behjælpelig for alle parter og mange misforståelser kunne undgåes til gavn for køber som sælger.

Langt de fleste handler som bliver problematiske for køber eller sælger er jo netop det at varen ikke stemmer overens med hvad salgs annoncen beskriver. Derved vil et obligatorisk billed af netop den vare som sælges beskrive varen som den reelt ser ud i stand mm. Dermed ikke sagt at man ikke kan blive snydt, men tror det kan hjælpe med til flere gode handler folk imellem.

Naturligvis skal forummet ikke være nogen myndighed eller for den sags skyld agere som sådan. Det jeg mener er at som det er nu, gør forummet intet for at minimere snyd i salgs annoncer. Her kunne et lidt strammere regelsæt give en god signal-værdi.

Der er jo intet dramatisk i at stille krav til annoncer, og dem som skulle have noget imod det er nok dem som ikke skyer sig for at snyde andre.
Nu er vi 100% enige.
Brugeravatar
AndersGS
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5279
Tilmeldt: søn 22. jun 2008 19:13
15
Postnummer: 9300 Sæby
Saltvand siden?: 2008
Kontakt:

Re: Så blev jeg snydt på forum.. Nogle Folks moral? UPDATE

Indlæg af AndersGS »

Verifikation er vel kun sikkert i den version der hedder CPR-validering og så skal muldvarpen altså frem.

I øvrigt god og konstruktiv debat!
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 5957
Tilmeldt: søn 13. mar 2005 22:34
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Vancouver, Canada
Kontakt:

Re: Så blev jeg snydt på forum.. Nogle Folks moral? UPDATE

Indlæg af Hougaard »

PederP skrev:Jo - men hvad så med os der ikke bruger (og aldrig vil bruge) de sociale medier?
Jaa, så vil verden jo være som den er nu - PederP = :suspicious: Men du har da også klaret det meget godt indtil videre :)
Brugeravatar
Petercw
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1118
Tilmeldt: lør 1. sep 2012 19:13
11
Postnummer: 6760 Ribe
Saltvand siden?: 2012

Re: Så blev jeg snydt på forum.. Nogle Folks moral? UPDATE

Indlæg af Petercw »

AndersGS skrev:Verifikation er vel kun sikkert i den version der hedder CPR-validering og så skal muldvarpen altså frem.

I øvrigt god og konstruktiv debat!
Muldvarpen? :beer:
Mit akvarie: http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic. ... 74#p588474" onclick="window.open(this.href);return false;
ole kekkonen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 8818
Tilmeldt: tirs 6. jun 2006 22:30
17
Postnummer: 5960 Marstal
Saltvand siden?: 1990

Re: Så blev jeg snydt på forum.. Nogle Folks moral? UPDATE

Indlæg af ole kekkonen »

Hougaard skrev:
PederP skrev:Jo - men hvad så med os der ikke bruger (og aldrig vil bruge) de sociale medier?
Jaa, så vil verden jo være som den er nu - PederP = :suspicious: Men du har da også klaret det meget godt indtil videre :)
ingen facebook her og sig undskyld til mine venner fordi jeg slettet min profil det gav mig ikke helt det jeg ville opnå :P
Brugeravatar
AndersGS
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5279
Tilmeldt: søn 22. jun 2008 19:13
15
Postnummer: 9300 Sæby
Saltvand siden?: 2008
Kontakt:

Re: Så blev jeg snydt på forum.. Nogle Folks moral? UPDATE

Indlæg af AndersGS »

Petercw skrev:
AndersGS skrev:Verifikation er vel kun sikkert i den version der hedder CPR-validering og så skal muldvarpen altså frem.

I øvrigt god og konstruktiv debat!
Muldvarpen? :beer:
Hehe, Peter... Det koster penge!
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4522
Tilmeldt: ons 29. dec 2004 15:31
19
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2020

Re: Så blev jeg snydt på forum.. Nogle Folks moral? UPDATE

Indlæg af Lord Mike »

Hougaard skrev:Vi skal heller ikke være dem der afgører om et foto er af den rigtige skummer eller noget andet.
Erik, alt andet end det jeg har sakset ud er jeg fuldstændig enig i :GO

Du har helt misforstået min mening vedr. obligatorisk billed af den vare som sælges. Det er jo ikke for at gøre SF til dommer., men derimod om at skabe de bedste muligheder for god handel. Derimod kan jeg godt se problemet med at et given billed er ægte eller ej.

Hvis det er problemet med et regel-sæt... så vil jeg gerne opfordre SF til i det mindste at vise et signal ved at lave et form for "kodex som ønskes ved handel" Dette skal så ses som ses når man opretter en salgstråd :wink:
Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4105
Tilmeldt: fre 6. apr 2012 22:00
12
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2012

Re: Så blev jeg snydt på forum.. Nogle Folks moral? UPDATE

Indlæg af MoG »

Hougaard skrev:Personligt er jeg aldrig blevet snydt på forummet, jeg har aldrig købt "katten i sækken". Måske besidder jeg en anelse sund skepsis, måske er jeg bare snotnaiv.
Hvis der er en ting på forum jeg ønsker at købe privat, men er for langt væk til at hente personligt, har jeg et par forskellige ting jeg blandt andet plejer at gøre:
1) Jeg ser gerne om det er en person der har været medlem længe og gerne et aktivt medlem.
2)Får altid fulde navn og adresse på sælger (ligesom jeg selv altid giver køber mit fulde navn og adresse.)
3) Hvis jeg skal købe noget, plejer jeg så vidt muligt lige at ringe og få en lille sludder med sælger.

Disse ting plejer at fungere for mig, da jeg synes at ovenstående giver et indtryk af om det er en man vil handle med. Der er dog desværre ingen garanti for det - som dette her tilfælde viser.

Det her tilfælde er første jeg er blevet snydt/haft problemer i en handel, men jeg har før prøvet at når en pakke er kommet frem har indpakningen ,som Lord Mike er inde på, været meget dårlig. Jeg modtog på et tidspunkt en pakke som lignede noget der var løgn!
En evnesvag med hænderne bundet på ryggen kunne fandme have pakket det bedre ind!!

Nå , men nok om det. Tror aldrig man kommer dette helt til livs... der vil altid være nogen der tager lidt let på det med og være ærlig..
Morten
Brugeravatar
PederP
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3285
Tilmeldt: ons 26. dec 2007 18:35
16
Postnummer: 8560 Kolind
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Kolind

Re: Så blev jeg snydt på forum.. Nogle Folks moral? UPDATE

Indlæg af PederP »

Hougaard skrev:
PederP skrev:Jo - men hvad så med os der ikke bruger (og aldrig vil bruge) de sociale medier?
Jaa, så vil verden jo være som den er nu - PederP = :suspicious: Men du har da også klaret det meget godt indtil videre :)
Aaaarh - så undercover er jeg nu ikke. Kan det virkelig passe der ikke findes et alternativ til FB?

Hvad hvis det kostede 10-15kr at få adgang til at lave salgs annoncer, og så blev et password sendt til privat adressen med gammeldaws post - for meget bøvl?
Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4105
Tilmeldt: fre 6. apr 2012 22:00
12
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2012

Re: Så blev jeg snydt på forum.. Nogle Folks moral? UPDATE

Indlæg af MoG »

Jeg er sgu heller ikke på FB!! :wink:
Morten
Brugeravatar
PederP
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3285
Tilmeldt: ons 26. dec 2007 18:35
16
Postnummer: 8560 Kolind
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Kolind

Re: Så blev jeg snydt på forum.. Nogle Folks moral? UPDATE

Indlæg af PederP »

MoG skrev:Jeg er sgu heller ikke på FB!! :wink:
Jamen Morten!!
Så ved du jo slet ikke hvad dine venner får til aftensmad!! :T :T
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: Så blev jeg snydt på forum.. Nogle Folks moral? UPDATE

Indlæg af PoulD »

AndersGS skrev:Verifikation er vel kun sikkert i den version der hedder CPR-validering og så skal muldvarpen altså frem.

I øvrigt god og konstruktiv debat!
Jeg troede CPR validering var "so last year" :T
Er det ikke NemId validering der er oppe i tiden? Ved ikke om det holder vand, men så vidt jeg har hørt koster det i omegnen af en krone i engangsbeløb, at blive NemID valideret (jeg tror på det ud fra den betragning, at kostede det meget mere ville DBA nok ikke betale for det).
Og uanset om det så skulle koste en smule mere kan jeg da iøvrigt ikke se noget som helst forkert i hvis de brugere der ønsker at oprette salgsannoncer på SF skulle betale et eller andet beløb til SF. Det ville jo blot være en lille ting yderligere som kunne medvirke til at sikre seriøse foik der, og ikke folk der kun opretter en profil for et engangssalg
I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4105
Tilmeldt: fre 6. apr 2012 22:00
12
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2012

Re: Så blev jeg snydt på forum.. Nogle Folks moral? UPDATE

Indlæg af MoG »

PederP skrev:
MoG skrev:Jeg er sgu heller ikke på FB!! :wink:
Jamen Morten!!
Så ved du jo slet ikke hvad dine venner får til aftensmad!! :T :T
Nej ! og jeg har tit siddet helt ulykkelig over det! :hehe:

Netop derfor gider jeg ikke have en fb profil.. behøver ikke vide hvad venner og bekendte har fået og spise eller om ungen har skidt i bukserne!

Men man er noget i undertal... kender ikke mange der IKKE har en profil. Selv et gammelt familiemedlem på 93(!)år har en profil... :)
Morten
Brugeravatar
Olsen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2638
Tilmeldt: ons 10. maj 2006 13:39
17
Postnummer: 4100 Ringsted
Saltvand siden?: 2006

Re: Så blev jeg snydt på forum.. Nogle Folks moral? UPDATE

Indlæg af Olsen »

Tror ikke på løsningen med at opbygge systemer for at verificere brugere. Det kræver mere arbejde af både admins og brugere, og det er vel ikke det vi ønsker...? Systemer kan omgås og folk kan snyde hvis de virkelig vil snyde andre.

Et tip: Plejer at tjekke personens tråd ud inden jeg handler for tusindvis af kr. med en person. Det kan give en indikator om mennesket bag er fornuftig, men man ved jo aldrig.

HVIS du virkelig er i tvivl om personen har rent mel i posen, er det bedre råd at du tager fysisk hen til personen og betaler når du har set de ting du vil købe. I forvejen foregår alt muligt bag mails og computerskærmene. Ta' ud til hinanden - det kunne jo være at I kunne dele viden og lave endnu en god handel. Ooog hvis sælger trækker i land efter man har bedt om adresse, ja, så var der jo nok ikke rent mel i posen alligevel...

Når man ser på antallet af totale handler herinde og hvor mange der ender i uenigheder, så er problemet vel ikke så stort at det kræver at der opbygges en masse nye tekniske ting og sager.

Happy reefing!
Brugeravatar
AndersGS
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5279
Tilmeldt: søn 22. jun 2008 19:13
15
Postnummer: 9300 Sæby
Saltvand siden?: 2008
Kontakt:

Re: Så blev jeg snydt på forum.. Nogle Folks moral? UPDATE

Indlæg af AndersGS »

PoulD skrev:
AndersGS skrev:Verifikation er vel kun sikkert i den version der hedder CPR-validering og så skal muldvarpen altså frem.

I øvrigt god og konstruktiv debat!
Jeg troede CPR validering var "so last year" :T
Er det ikke NemId validering der er oppe i tiden? Ved ikke om det holder vand, men så vidt jeg har hørt koster det i omegnen af en krone i engangsbeløb, at blive NemID valideret (jeg tror på det ud fra den betragning, at kostede det meget mere ville DBA nok ikke betale for det).
Og uanset om det så skulle koste en smule mere kan jeg da iøvrigt ikke se noget som helst forkert i hvis de brugere der ønsker at oprette salgsannoncer på SF skulle betale et eller andet beløb til SF. Det ville jo blot være en lille ting yderligere som kunne medvirke til at sikre seriøse foik der, og ikke folk der kun opretter en profil for et engangssalg
Min fejl, det er selvfølgelig NemID validering!

Jo, det koster et mindre beløb pr validering, men der er også en årlig afgift på flere tusinde. I forhold til omfanget af problemet er det at skyde gråspurve med kanoner.
Brugeravatar
Dennis
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 325
Tilmeldt: tors 23. sep 2010 17:03
13
Postnummer: 9620 Aalestrup
Saltvand siden?: 2010

Re: Så blev jeg snydt på forum.. Nogle Folks moral? UPDATE

Indlæg af Dennis »

Ærgerligt for dig Morten, men håber du får dine penge nu her. Men som de andre skriver, synes jeg bare du ska komme frem med navnet, os selv om du har sagt han fik en sidste chance. Du skylder ham jo ingenting, det er jo ham der har været et kæmpe fjols over for dig. Og han giver dig jo ik pengene fordi han vil være fair og betale, nej det er sgu da bare for at redde hans egen røv, så han os kan tá røven på nogle af os andre. Han skal da bare være glad for at du har haft en go tålmodighed, det havde jeg sku ik haft. Jeg synes simpelthen det er så lavt at snyde på den måde, bliver arrig når jeg læser det. Men der er gudskelov os rigtig rigtig mange gode mennesker herinde, har både købt og solgt en del det sidste halve års tid, og det har bare været nogle super oplevelser allesammen. Undskyld mit sure opstød i din tråd Morten, vil bare lige sige min mening og håber sgu snart du får dine penge. Mvh Dennis.
Brugeravatar
amddurin
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3639
Tilmeldt: ons 21. jan 2009 21:45
15
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Næstved
Kontakt:

Re: Så blev jeg snydt på forum.. Nogle Folks moral? UPDATE

Indlæg af amddurin »

Det er noget af det vigtigste at be' om at varen sendes som pakke, altså med forsikring om til 3000,- kr. via PostDanmark eller som værdipakke hvis varen er over 3000,- kr. værd, så kan pakken spores og postvæsnet hæfter for det, hvis varen bliver væk eller skadet... (Kender ikke reglerne med GLS mv.)
Så kan sælger bevise at varen er sendt og opgive køber T&T koden samt man kan kræve erstatning hvis de ikke finder pakken...

Er pakken sendt som brev er der nul at komme efter, posten kan ikke engang søge efter den og man kan ikke melde den savnet som andet end hittegods... (Og dem forsvinder der en del af...)

Det er så et problem i dette tilfælde at der mangler noget i pakken...
"Alle veje fører til Rom, men for meget Rom føre ingen vegne" René Durin 2014
Geiss V2.0: http://kortlink.dk/em62
(Gl. Tråd: http://www.kortlink.dk/bcc2)
Brugeravatar
Michael_F
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
Indlæg: 861
Tilmeldt: tirs 29. maj 2012 10:43
11
Postnummer: 3450 Allerød
Saltvand siden?: 2013
Kontakt:

Re: Så blev jeg snydt på forum.. Nogle Folks moral? UPDATE

Indlæg af Michael_F »

Fik du dine penge?
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: Så blev jeg snydt på forum.. Nogle Folks moral? UPDATE

Indlæg af PoulD »

AndersGS skrev:
PoulD skrev:
AndersGS skrev:Verifikation er vel kun sikkert i den version der hedder CPR-validering og så skal muldvarpen altså frem.

I øvrigt god og konstruktiv debat!
Jeg troede CPR validering var "so last year" :T
Er det ikke NemId validering der er oppe i tiden? Ved ikke om det holder vand, men så vidt jeg har hørt koster det i omegnen af en krone i engangsbeløb, at blive NemID valideret (jeg tror på det ud fra den betragning, at kostede det meget mere ville DBA nok ikke betale for det).
Og uanset om det så skulle koste en smule mere kan jeg da iøvrigt ikke se noget som helst forkert i hvis de brugere der ønsker at oprette salgsannoncer på SF skulle betale et eller andet beløb til SF. Det ville jo blot være en lille ting yderligere som kunne medvirke til at sikre seriøse foik der, og ikke folk der kun opretter en profil for et engangssalg
Min fejl, det er selvfølgelig NemID validering!

Jo, det koster et mindre beløb pr validering, men der er også en årlig afgift på flere tusinde. I forhold til omfanget af problemet er det at skyde gråspurve med kanoner.
Nu er det ikke fordi jeg vil være kværulant og trampe rundt i det, Anders, og jeg er helt enig med dig m.h.t. problemets omfang vedr. handel, men derudover kan jeg også, som Hougaard, se nogle ekstra fordele ved validering i andre forbindelser.
Må jeg spørge hvor du har set, at det koster en årlig afgift på flere tusinde kr?
Kan være jeg ikke kan se skoven for træer, for så vidt jeg kan se koster det altså kun en engangsudgift på 1 krone pr. bruger der skal valideres, og ikke en bøjet nikkel derudover. Sakset fra en DanID præsentation:
nemid.JPG
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4105
Tilmeldt: fre 6. apr 2012 22:00
12
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2012

Re: Så blev jeg snydt på forum.. Nogle Folks moral? UPDATE

Indlæg af MoG »

Michael_F skrev:Fik du dine penge?
De skulle være på vej... De blev overført igår, eftersigende. Der kan godt gå et par dage og hvis ikke, så tager vi den skam derfra!

Dennis :

Jeg forstår det godt - men jeg kan jo ikke skrive til at starte med, at jeg giver sidste chance og så gør det modsatte.
.. Og du har fuldstændig ret! Vedkommende gør det jo ikke for at være en flink fyr - for så havde jeg nok fået min pumpe eller penge for længe siden . Det gik pludselig super stærkt med at få overført de penge , efter denne tråd blev oprettet!!

Jeg kan virkelig heller ikke selv snuppe når nogen bevidst snyder i andre sager. Jeg kan også blive helt arrig over at læse når nogen er blevet snydt i en handel. Det er virkelig lavt, når nogle personer vælger at tage r... På andre mennesker , der viser tillid og overfører penge for en vare man ikke har set.
Morten
Brugeravatar
AndersGS
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5279
Tilmeldt: søn 22. jun 2008 19:13
15
Postnummer: 9300 Sæby
Saltvand siden?: 2008
Kontakt:

Re: Så blev jeg snydt på forum.. Nogle Folks moral? UPDATE

Indlæg af AndersGS »

@poulD

Jamen nu kan vi jo sige at det er godt du går op i det :)

Hvis det er tilfældet, at der ingen fast abonnement er så er det jo kun ert plus, sidst jeg havde fat i det var der en fast udgift på (svjh) 4500,- - 6000,- foruden stk prisen.

Vi skyder stadig mod gråspurve, men våbnet er måske mere passende med det beløb.
Brugeravatar
Olsen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2638
Tilmeldt: ons 10. maj 2006 13:39
17
Postnummer: 4100 Ringsted
Saltvand siden?: 2006

Re: Så blev jeg snydt på forum.. Nogle Folks moral? UPDATE

Indlæg af Olsen »

NemID løser vel stadigvæk ikke problemet. Eksempel: Blandt 10 ting som køber modtager med posten, mangler der en pumpe til 1.000 kr"
.... sælger kan stadigvæk holde pengene tilbage hvis han vil.
Brugeravatar
AndersBoerglum
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2268
Tilmeldt: søn 13. feb 2011 19:43
13
Postnummer: 9800 Hjørring
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: Hjørring-Nordjylland

Re: Så blev jeg snydt på forum.. Nogle Folks moral? UPDATE

Indlæg af AndersBoerglum »

Det er sgu ærgerligt at blive taget i røven!
Har selv købt brugt som ikke levede op til mine forventninger, dog ikke defekte, men ikke i den stand man blev lovet.
Har dog også prøvet at modtage ting som var over forventning, og har sgu også prøvet at som sendte de ting jeg ville købe, inden han havde modtaget pengene! - det var jeg imponeret over, og ville aldrig selv gøre det :)
Mvh:
Anders Børglum Christensen.
johanne86
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 255
Tilmeldt: tirs 28. sep 2010 08:28
13
Postnummer: 8220 Brabrand
Saltvand siden?: 2009

Re: Så blev jeg snydt på forum.. Nogle Folks moral? UPDATE

Indlæg af johanne86 »

Et forslag: hvad med et system hvor man efter hver handel kan bedømme handlen på sælgers profil vha smileys eller stjerner? Det gør man på Trendsales.dk og det fungerer rigtig godt. Der er nogle forskellige parametre man kan bedømme på, fx om varen levede op til ens forventninger. :)
625 liter mixkoralrevsakvarie, 100 liter sump, 3 stk maxspect etheral lamper, maxspect aeraqua duo skummer, 2 stk maxspect gyre 350, GHL profilux 4, kH director og doseringsenheder.
Anders månsson
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 4651
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 23:02
19
Postnummer: 5210 Odense NV
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Fyn

Re: Så blev jeg snydt på forum.. Nogle Folks moral? UPDATE

Indlæg af Anders månsson »

jeg har været på forum i en del år on & off jeg er aldrig blevet snydt i handler , hvor man ikke mødes. Jeg tror på folk indtil andet er blevet bevist!
Der vil altid være folk der omgås anstændig moral, dem kan vi ikke komme udenom... men der findes heldigvis ikke mange af dem, jeg husker ivhertfald ikke amnge sager i løbet af alle årene og det er da lidt imponerende i forhold til hvor mange vi er!

Når det er sagt ville sådan noget som NemID alligevel være godt!

Men noget jeg syntes mangler herinde er en vurdering af os der handler herinde, det er en rigtig god ide!!!
Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4105
Tilmeldt: fre 6. apr 2012 22:00
12
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2012

Re: Så blev jeg snydt på forum.. Nogle Folks moral? UPDATE

Indlæg af MoG »

johanne86 skrev:Et forslag: hvad med et system hvor man efter hver handel kan bedømme handlen på sælgers profil vha smileys eller stjerner? Det gør man på Trendsales.dk og det fungerer rigtig godt. Der er nogle forskellige parametre man kan bedømme på, fx om varen levede op til ens forventninger. :)
Johanne :
Det er præcis det jeg også har foreslået tidligere og tråden jeg linker til. Det med at man under sin profil har en eller form for Rating vedr. Salg. Ligesom på eBay eks. Eller som du nævner. Bare et eller andet der indikerer at man er troværdig som sælger! :wink:
Morten
Besvar

Tilbage til "Forum generelt"