"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Så blev jeg snydt på forum.. Nogle Folks moral? UPDATE

Generel tråd kun omhandlende dette forum.
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 5957
Tilmeldt: søn 13. mar 2005 22:34
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Vancouver, Canada
Kontakt:

Re: Så blev jeg snydt på forum.. Nogle Folks moral? UPDATE

Indlæg af Hougaard »

Der kommer ikke et rating system, og den primære grund er, at der ikke findes ressourcer til at håndtere den efterfølgende administrationen af den. Der vil helt sikkert følge en frygtelig masse konflikter vedr. lave ratings hvor modtageren af en uretfærdig rating bestemt ikke er enig - og hvem er det så der skal stå på mål for det, admin-gruppen - Og det "gider" vi ikke bruge vores fritid på.

Husk, det er forskellen på dba/ebay og så os - Dette site bliver drevet som en hobby, har basalt set ikke nogen økonomi der går ud over de direkte omkostninger vedr. hosting af serverne. Så jeg kan ikke betale nogen for at bruge tid på det.


Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 7297
Tilmeldt: lør 6. dec 2008 22:08
15
Postnummer: 2990 Nivå
Saltvand siden?: 2006

Re: Så blev jeg snydt på forum.. Nogle Folks moral? UPDATE

Indlæg af Han$en »

Hougaard skrev:Der kommer ikke et rating system, og den primære grund er, at der ikke findes ressourcer til at håndtere den efterfølgende administrationen af den. Der vil helt sikkert følge en frygtelig masse konflikter vedr. lave ratings hvor modtageren af en uretfærdig rating bestemt ikke er enig - og hvem er det så der skal stå på mål for det, admin-gruppen - Og det "gider" vi ikke bruge vores fritid på.

Husk, det er forskellen på dba/ebay og så os - Dette site bliver drevet som en hobby, har basalt set ikke nogen økonomi der går ud over de direkte omkostninger vedr. hosting af serverne. Så jeg kan ikke betale nogen for at bruge tid på det.
Men hvad nu hvis - Hånden på hjertet, en meldte sig frivilligt til en sådan opgave? Det er jo set på andre hobbysider også, så der skal uden tvivl nok være en der er villig til samme her. Selvfølgelig kun et forslag..


Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4105
Tilmeldt: fre 6. apr 2012 22:00
11
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2012

Re: Så blev jeg snydt på forum.. Nogle Folks moral? UPDATE

Indlæg af MoG »

Ok.. Det er modtaget .

Det var også blot et forslag. Er ikke den store it ekspert , så jeg aner ikke hvor omfattende det ville være at lave et sådan ratingsystem under hver bruger.


Morten
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 5957
Tilmeldt: søn 13. mar 2005 22:34
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Vancouver, Canada
Kontakt:

Re: Så blev jeg snydt på forum.. Nogle Folks moral? UPDATE

Indlæg af Hougaard »

Han$en skrev:Men hvad nu hvis - Hånden på hjertet, en meldte sig frivilligt til en sådan opgave? Det er jo set på andre hobbysider også, så der skal uden tvivl nok være en der er villig til samme her. Selvfølgelig kun et forslag..
Det er også overvejet, men jeg kan ikke se at det kan fungere - Det er en Sisyfos opgave uden nogen former for positivitet indbygget, en uriaspost..


Brugeravatar
FEM64
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
Indlæg: 759
Tilmeldt: tors 2. aug 2012 10:34
11
Postnummer: 8380 Trige
Saltvand siden?: 2011
Kontakt:

Re: Så blev jeg snydt på forum.. Nogle Folks moral? UPDATE

Indlæg af FEM64 »

Jeg savner en update her. :y

Sidste status er 19. januar men du (MoG) fik aldrig skrevet om du rent faktisk FIK pengene? De var på vej men om de kom skrev du ikke.... :wink: Jeg går ud fra at de kom som lovet.

Nu er jeg så også en af jyderne og dermed "sat lidt i bås" fordi andre herovre ikke kan finde ud af at opføre sig ordentligt. Det er ærgerligt at få et negativt stempel bare pga. geografi. Jeg har også handlet flere gange herinde uden at blive snydt eller få mindre end forventet.

I min verden er en aftale (mundtlig eller via PB) præcis lige så valid som et underskrevet stykke papir. Kontrakt om i vil.... Er der noget der glipper, så LØSER man det. Ærlighed...!!

Vi fik aldrig navnet her i denne sag men det påvirker alligevel mine muligheder for at handle herinde. Som i nok har regnet ud så er det IKKE mig MoG har handlet med. :y

VH Flemming

PS: nå ja, så savner jeg egentlig også navnet som mange andre. Jeg gider ikke løbe ind i ham/hende i en handel hvis jeg kunne undgå det. STOR respekt for at du trods alt giver sælger en chanche for at opføre sig korrekt.


[center]Min holdning er, at hvis man ikke ved noget om det, så kan man lære det....! :-)[/center]
Brugeravatar
Michael_F
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
Indlæg: 861
Tilmeldt: tirs 29. maj 2012 10:43
11
Postnummer: 3450 Allerød
Saltvand siden?: 2013
Kontakt:

Re: Så blev jeg snydt på forum.. Nogle Folks moral? UPDATE

Indlæg af Michael_F »

Jeg er enig med Flemming her. Jeg så også meget gerne en update.

Jeg er mest tilbøjelig til at handle med folk, som jeg kan tage ud til og handle, eller med folk hvor andre jeg snakker med på forum, har anbefalet mig denne person specifikt.
Jeg er selv yderst påpasselig når jeg handler med nogen, som af geografiske årsager, skal have overført penge via netbank, og så går man og venter på varen...


Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4105
Tilmeldt: fre 6. apr 2012 22:00
11
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2012

Re: Så blev jeg snydt på forum.. Nogle Folks moral? UPDATE

Indlæg af MoG »

Flemming: ja som du rigtig nok har gættet, så kom pengene på kontoen i løbet af nogle dage... Sjovt som det kan gå stærkt , når man et nødsaget Til at tage disse midler i brug.. Jeg synes dog ikke jeg kan skrive navnet her , da jeg jo selv skriver i første indlæg at han fik sidste chance.. Selvom jeg nok burde gøre det, så overholder jeg jo ikke selv det jeg skriver ! Der er dog andre herinde der ved det, da jeg taler privat med dem og i den forbindelse fortalte jeg at jeg netop havde købt/bestilt de forskellige ting hos vedkommende og jeg så frem til at få sluttet det til. Altså dengang tilbage i oktober, INDEN handlen gik skævt ! Så der er/var andre vidste hvad og hvem jeg var ved at købe fra, da jeg søgte råd om tingene inden købet. Så det kan jeg ikke gøre noget ved.
PS. Jeg har handlet med en del andre jyder! Så i skal ikke stemples som snydepelse hele bundtet!! :biggrin: :beer:

Michael : jamen som jeg skriver , så plejer jeg også at være yderst påpasselig når jeg handler med folk jeg ikke kender. Prøver at tage nogle forholdsregler , men man kan jo som det ses, blive snydt alligevel ..


Morten
Brugeravatar
Michael_F
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
Indlæg: 861
Tilmeldt: tirs 29. maj 2012 10:43
11
Postnummer: 3450 Allerød
Saltvand siden?: 2013
Kontakt:

Re: Så blev jeg snydt på forum.. Nogle Folks moral? UPDATE

Indlæg af Michael_F »

Godt at der kom styr på det hele :)


Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Så blev jeg snydt på forum.. Nogle Folks moral? UPDATE

Indlæg af Carsten »

Jeg har handlet med folk mere eller mindre verden rundt. Australien, Taiwan, Argentina, USA, Kina og Indien.
Eneste der snød mig var ham inder manden. Og det var for hele 75 kroner.
Da han fandt ud af at jeg forsøgte at få pengene igen via Paypal/Ebay. lukkede han sin konto og smuttede fra Ebay.
Folk er for langt de flestes vedkommende ærlige nok, og heldigvis for det.


Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: Så blev jeg snydt på forum.. Nogle Folks moral? UPDATE

Indlæg af PoulD »

MoG skrev:. . . Jeg har handlet med en del andre jyder! Så i skal ikke stemples som snydepelse hele bundtet!! :biggrin: :beer:. . . .
Morten, kan/vil du eventuelt sætte navn på de jyder der falder uden for kategorien?



Et gammelt ord siger jo: "Der går sjældent røg af en brand uden der er ild" og mon ikke der også er god grund til at Carsten behændigt undgår at inkludere rumænere og jyder i sit indlæg:
Carsten skrev:Jeg har handlet med folk mere eller mindre verden rundt. Australien, Taiwan, Argentina, USA, Kina og Indien.
Eneste der snød mig var ham inder manden. Og det var for hele 75 kroner.
:biggrin: :biggrin: :T


I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Så blev jeg snydt på forum.. Nogle Folks moral? UPDATE

Indlæg af Carsten »

PoulD skrev:
MoG skrev:. . . Jeg har handlet med en del andre jyder! Så i skal ikke stemples som snydepelse hele bundtet!! :biggrin: :beer:. . . .
Morten, kan/vil du eventuelt sætte navn på de jyder der falder uden for kategorien?



Et gammelt ord siger jo: "Der går sjældent røg af en brand uden der er ild" og mon ikke der også er god grund til at Carsten behændigt undgår at inkludere rumænere og jyder i sit indlæg:
Carsten skrev:Jeg har handlet med folk mere eller mindre verden rundt. Australien, Taiwan, Argentina, USA, Kina og Indien.
Eneste der snød mig var ham inder manden. Og det var for hele 75 kroner.
:biggrin: :biggrin: :T

Det var en fejl at jeg ikke fik nævnt både Rumænere, Bulgarere og endda polakker!
Jeg har købt flotte orkideer flere gange af en Rumæner og mit Par meter kom fra Bulgarien.
Men jyder blev efter nøje omtanke ikke nævnt. :biggrin:


Brugeravatar
FEM64
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
Indlæg: 759
Tilmeldt: tors 2. aug 2012 10:34
11
Postnummer: 8380 Trige
Saltvand siden?: 2011
Kontakt:

Re: Så blev jeg snydt på forum.. Nogle Folks moral? UPDATE

Indlæg af FEM64 »

:GO Der er faktisk FLERE af os som er ganske pålidelige og troværdige. :y

Fedt at der kom styr på det. :beer:


[center]Min holdning er, at hvis man ikke ved noget om det, så kan man lære det....! :-)[/center]
Brugeravatar
Ryom
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1633
Tilmeldt: ons 10. sep 2008 13:15
15
Postnummer: 8550 Ryomgård
Geografisk sted: 8550 Ryomgaard

Re: Noget jeg har misset???

Indlæg af Ryom »

Jeg er nu blevet snydt af en sjællandske herinde fra en gang. Og såmænd også en fynbo hehe.

Så tror sku desværre de befinder sig i alle verdens afkroge..


Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: Så blev jeg snydt på forum.. Nogle Folks moral? UPDATE

Indlæg af PoulD »

FEM64 skrev::GO Der er faktisk FLERE af os som er ganske pålidelige og troværdige. :y

Fedt at der kom styr på det. :beer:
Jamen det tvivler jeg skam heller ikke et sekund på. Nu har vi jo fået at vide, at det gælder dig men som jeg læser både dit og Mortens indlæg, må der jo være i al fald minimum en eller to mere end dig. Jeg spørger bare om vi så ikke kan få navnene på de andre?
:K


I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
FEM64
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
Indlæg: 759
Tilmeldt: tors 2. aug 2012 10:34
11
Postnummer: 8380 Trige
Saltvand siden?: 2011
Kontakt:

Re: Så blev jeg snydt på forum.. Nogle Folks moral? UPDATE

Indlæg af FEM64 »

PoulD skrev:
FEM64 skrev::GO Der er faktisk FLERE af os som er ganske pålidelige og troværdige. :y

Fedt at der kom styr på det. :beer:
Jamen det tvivler jeg skam heller ikke et sekund på. Nu har vi jo fået at vide, at det gælder dig men som jeg læser både dit og Mortens indlæg, må der jo være i al fald minimum en eller to mere end dig. Jeg spørger bare om vi så ikke kan få navnene på de andre?
:K
Der er heldigvis flere af de pålidelige jyder end det modsatte. :wink:
At vi så skal drilles med krogen bagpå (ja, det har jeg selvfølgelig) og vores lyst til at få tingene billigt er en anden sag. :y


[center]Min holdning er, at hvis man ikke ved noget om det, så kan man lære det....! :-)[/center]
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Så blev jeg snydt på forum.. Nogle Folks moral? UPDATE

Indlæg af Carsten »

FEM64 skrev:
PoulD skrev:
FEM64 skrev::GO Der er faktisk FLERE af os som er ganske pålidelige og troværdige. :y

Fedt at der kom styr på det. :beer:
Jamen det tvivler jeg skam heller ikke et sekund på. Nu har vi jo fået at vide, at det gælder dig men som jeg læser både dit og Mortens indlæg, må der jo være i al fald minimum en eller to mere end dig. Jeg spørger bare om vi så ikke kan få navnene på de andre?
:K
Der er heldigvis flere af de pålidelige jyder end det modsatte. :wink:
At vi så skal drilles med krogen bagpå (ja, det har jeg selvfølgelig) og vores lyst til at få tingene billigt er en anden sag. :y
Og en jyde har ført gjort en god handel, når han 5 år efter at have købt en vare, sælger den til en højere pris trods den er slidt godt og grundigt. :biggrin:
Den med krogen er I sgu også selv uden om. I vil jo bare ikke ofre det et aftageligt træk koster :)


henrikp
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
Indlæg: 659
Tilmeldt: lør 29. dec 2007 00:20
16
Postnummer: 8900 Randers
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: 8960 Uggelhuse

Re: Så blev jeg snydt på forum.. Nogle Folks moral? UPDATE

Indlæg af henrikp »

Carsten skrev:
FEM64 skrev:
PoulD skrev:
FEM64 skrev::GO Der er faktisk FLERE af os som er ganske pålidelige og troværdige. :y

Fedt at der kom styr på det. :beer:
Jamen det tvivler jeg skam heller ikke et sekund på. Nu har vi jo fået at vide, at det gælder dig men som jeg læser både dit og Mortens indlæg, må der jo være i al fald minimum en eller to mere end dig. Jeg spørger bare om vi så ikke kan få navnene på de andre?
:K
Der er heldigvis flere af de pålidelige jyder end det modsatte. :wink:
At vi så skal drilles med krogen bagpå (ja, det har jeg selvfølgelig) og vores lyst til at få tingene billigt er en anden sag. :y
Og en jyde har ført gjort en god handel, når han 5 år efter at have købt en vare, sælger den til en højere pris trods den er slidt godt og grundigt. :biggrin:
Den med krogen er I sgu også selv uden om. I vil jo bare ikke ofre det et aftageligt træk koster :)

At en kjøbenhavner så er dum nok til at betale prisen for den siger jo lidt om dem ;-)


Brugeravatar
Dyhr
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 589
Tilmeldt: søn 26. feb 2012 15:59
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012
Kontakt:

Re: Så blev jeg snydt på forum.. Nogle Folks moral? UPDATE

Indlæg af Dyhr »

Der er ikke flere uærlige jyder i Jylland.
Dem der var, sidder nu i folketinget - valgt ind af jyder... :)


Søg og du skal lede.....
Mit 350l hjørne med specialdesignet LED top ver. 3.0 http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=52803
Nyeste projekt - 530l http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic. ... 44#p757898
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: Noget jeg har misset???

Indlæg af PoulD »

Ryom skrev:Jeg er nu blevet snydt af en sjællandske herinde fra en gang. Og såmænd også en fynbo hehe.

Så tror sku desværre de befinder sig i alle verdens afkroge..
Mjoe, men en slægstforsker vil med en til vished grænsende sandsynlighed kunne konstatere at ham der snød dig, i lighed med folk som CWDirect, SaltMads og andre snydere, allesammen har en jyde et eller andet sted i deres aner.

Det sagt, er det naturligvis ikke rimeligt at generalisere på den måde om en hel befolkningsgruppe. Når Morten antyder at næsten alle jyder er flok snydere svarer jo nærmest til at beskylde alle Afrikanere for at være mørke i huden. Vi ved jo allesammen udmærket, at der findes undtagelser (ville nu alligevel være rart at få navnene)

Et betydeligt problem med snyd er iøvrigt også, at det nok er de færreste der snyder helt bevidst. Snyderen er ofte i god tro og kan ikke selv se, at det er ham der er forkert på den.
Således findes der sikkert mange brave folk med trækkrog som sandsyndligvis er af den klare overbevisning, at moms, foruden at være et vederstyggeligt bandeord, er en form for organiseret tyveri. De kan derfor slet ikke se det skulle være snyd ikke at betale den.
:biggrin: :T


I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Cido
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 249
Tilmeldt: søn 1. apr 2012 06:25
11
Postnummer: 9800 Hjørring
Saltvand siden?: 2012

Re: Noget jeg har misset???

Indlæg af Cido »

PoulD skrev:
Ryom skrev:Jeg er nu blevet snydt af en sjællandske herinde fra en gang. Og såmænd også en fynbo hehe.

Så tror sku desværre de befinder sig i alle verdens afkroge..
Mjoe, men en slægstforsker vil med en til vished grænsende sandsynlighed kunne konstatere at ham der snød dig, i lighed med folk som CWDirect, SaltMads og andre snydere, allesammen har en jyde et eller andet sted i deres aner.

Det sagt, er det naturligvis ikke rimeligt at generalisere på den måde om en hel befolkningsgruppe. Når Morten antyder at næsten alle jyder er flok snydere svarer jo nærmest til at beskylde alle Afrikanere for at være mørke i huden. Vi ved jo allesammen udmærket, at der findes undtagelser (ville nu alligevel være rart at få navnene)

Et betydeligt problem med snyd er iøvrigt også, at det nok er de færreste der snyder helt bevidst. Snyderen er ofte i god tro og kan ikke selv se, at det er ham der er forkert på den.
Således findes der sikkert mange brave folk med trækkrog som sandsyndligvis er af den klare overbevisning, at moms, foruden at være et vederstyggeligt bandeord, er en form for organiseret tyveri. De kan derfor slet ikke se det skulle være snyd ikke at betale den.
:biggrin: :T
Hvad er moms :confused2:


Brugeravatar
Kasper j.
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1518
Tilmeldt: man 9. jun 2008 10:16
15
Postnummer: 9000 Aalborg
Saltvand siden?: 2007

Re: Så blev jeg snydt på forum.. Nogle Folks moral? UPDATE

Indlæg af Kasper j. »

Hvem var det så ? :hehe:


Brugeravatar
FEM64
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
Indlæg: 759
Tilmeldt: tors 2. aug 2012 10:34
11
Postnummer: 8380 Trige
Saltvand siden?: 2011
Kontakt:

Re: Så blev jeg snydt på forum.. Nogle Folks moral? UPDATE

Indlæg af FEM64 »

Ha ha. Underholdende. Tråden endte jo godt og med lidt hyggeligt drilleri på tværs af Storebælt. Der er nu helt sikkert nogle baljer derovre på øen som skal ses hvis jeg skulle forvilde mig derover. Snarlig god weekend til jer alle....


[center]Min holdning er, at hvis man ikke ved noget om det, så kan man lære det....! :-)[/center]
Brugeravatar
peder
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2265
Tilmeldt: søn 13. aug 2006 19:49
17
Postnummer: 8543 Hornslet
Saltvand siden?: 1974
Geografisk sted: 8961 Allingåbro

Re: Så blev jeg snydt på forum.. Nogle Folks moral? UPDATE

Indlæg af peder »

Pas på med dem derovre!! :shock: de kommer jo fra samme "klan" som saltmads :lipssealed: :grouphug: :sneaky:


Mvh. Peder
"stå ej til søs lad de andre stå"

http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=138&t=60977 Månedens akvarie Juli 2013
Brugeravatar
Kasper j.
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1518
Tilmeldt: man 9. jun 2008 10:16
15
Postnummer: 9000 Aalborg
Saltvand siden?: 2007

Re: Så blev jeg snydt på forum.. Nogle Folks moral? UPDATE

Indlæg af Kasper j. »

http://www.bt.dk/nyheder/jyderne-er-bed ... etale-skat" onclick="window.open(this.href);return false;

:T :T :T


Brugeravatar
pederrevnørd
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 7403
Tilmeldt: lør 18. sep 2010 20:04
13
Postnummer: 3250 Gilleleje
Saltvand siden?: 1978
Geografisk sted: Gilleleje

Re: Så blev jeg snydt på forum.. Nogle Folks moral? UPDATE

Indlæg af pederrevnørd »

peder skrev:Pas på med dem derovre!! :shock: de kommer jo fra samme "klan" som saltmads :lipssealed: :grouphug: :sneaky:
Hov hov, idet mindste er Gilleleje "ren" , præcis som Rolf var :W

God weekend allesammen :beer:


1500 liter SPS System, Balling, BT SPS salt, 4x Maxspect Razor 180W, 2 x GYRE, Skimz, Sangokai
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/th ... f-aquarium
Besvar

Tilbage til "Forum generelt"