Google ads på forummet
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Annoncer på forummet
Hvis det er tanken at der skal til at være anoncer i de forskellige tråde, så tror jeg klart at jeg droper forummet.
Lige som jeg har droppet TV3.
Utidig annoncering er noget knald.
- Brian
- Æresmedlem
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 7171 Uldum
- Saltvand siden?: 2001
- Kontakt:
Google ads på forummet
Hej alle
Der leges i disse dage med at placere google annoncer på forummet ! Og ja de vil blive saltvands/akvarie relateret som udgangspunkt men er endnu ikke for kendt med systemet bag !
Sidens banner tilgang er klart dalende, måske fordi det hele kradser lidt økonomisk ude i verden. Dette har hidtil været den økonomiske drivkraft i siden og jeg er derfor begyndt at se efter alternativer for en periode.
Man kan vende banner tanken lidt om da det nok ikke er nogen hemmelighed at siden her er blevet saltvands danmarks annonce marked for private og ikke mindst forhandlere. Det ville være nemt at sige at man SKAL være "banner sponsor" på siden for at lave forhandler opslag, da det jo trods alt er en ganske fin og gratis udstillings platform og formidlings tjeneste vi stiller til rådighed. Men af frygt for at flere forhandlere så ikke ville komme ud med ordet om den seneste sending og andet fra deres forretning - syntes jeg ikke det er en god ide....oplagt men ikke god !
Jeg kan kun opfordre til at i alle lader google ads få et par dages chance og ikke mindst - At i støtter de forhandlere som støtter siden med bannere. De er i høj grad med til at skabe disse rammer vi benytter her på nettet
!
Der leges i disse dage med at placere google annoncer på forummet ! Og ja de vil blive saltvands/akvarie relateret som udgangspunkt men er endnu ikke for kendt med systemet bag !
Sidens banner tilgang er klart dalende, måske fordi det hele kradser lidt økonomisk ude i verden. Dette har hidtil været den økonomiske drivkraft i siden og jeg er derfor begyndt at se efter alternativer for en periode.
Man kan vende banner tanken lidt om da det nok ikke er nogen hemmelighed at siden her er blevet saltvands danmarks annonce marked for private og ikke mindst forhandlere. Det ville være nemt at sige at man SKAL være "banner sponsor" på siden for at lave forhandler opslag, da det jo trods alt er en ganske fin og gratis udstillings platform og formidlings tjeneste vi stiller til rådighed. Men af frygt for at flere forhandlere så ikke ville komme ud med ordet om den seneste sending og andet fra deres forretning - syntes jeg ikke det er en god ide....oplagt men ikke god !
Jeg kan kun opfordre til at i alle lader google ads få et par dages chance og ikke mindst - At i støtter de forhandlere som støtter siden med bannere. De er i høj grad med til at skabe disse rammer vi benytter her på nettet

Mvh
Brian
[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen
[/center]
Brian
[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen

- AndersGS
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 9300 Sæby
- Saltvand siden?: 2008
- Kontakt:
Re: Annoncer på forummet
Hehe, pyha.. Var lige ved at lave en tråd om det samme, men ville ikke virke gnaven 
Kan man ikke betale sig fra de reklamer? Ved godt det er afpresning, men jeg betaler gerne for at slippe for dem

Kan man ikke betale sig fra de reklamer? Ved godt det er afpresning, men jeg betaler gerne for at slippe for dem

Med venlig hilsen
Anders
Coralreef.dk
Artikelarkiv fra Coralreef.dk
570 L Display - 180 L sump (Nedlagt)
Anders
Coralreef.dk
- Brian
- Æresmedlem
- Reactions:
- 20
- Kontakt:
Re: Google ads på forummet
Kommentarer er velkomne naturligvis 

Mvh
Brian
[/center]
Brian

- StarF
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 9530 Støvring
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Støvring
ser ingen reklamer i min firefox 

- AndersGS
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Kontakt:
Hmm.. Jeg bruger også ff? Er det et plug-in?StarF skrev:ser ingen reklamer i min firefox

Med venlig hilsen
Anders
Coralreef.dk
Anders
Coralreef.dk
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 2100 København Ø
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: København Ø
Syntes det er helt ok med en reklame hist og her... Siden skal jo kunne trille rundt rent økonomisk... Måske dem der betalte kunne slippe for reklamerne..
Jeg må jo med skam erkende at jeg ikke har betalt, men man kan jo se at Carsten har...
/Henrik
Jeg må jo med skam erkende at jeg ikke har betalt, men man kan jo se at Carsten har...
/Henrik
- Munthe
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 2650 Hvidovre
- Saltvand siden?: 1979
- Geografisk sted: Hvidovre/Thailand
Det samme her Carsten. Derfor ser jeg heller ikke reklame TV.Carsten skrev:Hvis det er tanken at der skal til at være anoncer i de forskellige tråde, så tror jeg klart at jeg droper forummet.
Mit ferskakvarium 877 liter weisglas i front sump 2x112 liter.
- AndersGS
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Kontakt:
Kan man ikke arrangere det således at dem der støtter forum, ikke behøver at se på dem? Det ville være en fair aftale og sikkert få lidt flere støttekroner i kassen. Hvis det selvfølgelig kan lade sig gøre..
Med venlig hilsen
Anders
Coralreef.dk
Anders
Coralreef.dk
- Gzus.dk
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 15
- Saltvand siden?: 2010
- Geografisk sted: Hvidovre
- Kontakt:
Saltvandsforhandlerne kan vel trække deres banner sponsorat fra i regnskabet, da de får reklameværdi for pengene ?
Desuden vil jeg mene at reklamering igennem det her forum må være den bedste måde man kan reklamere på som forhandler i saltvand, hvis man vil ramme så bredt som muligt.
Så jeg ser ikke noget problem i at man skal være banner sponsor for at lave forhandler indlæg.
/Morten N
Desuden vil jeg mene at reklamering igennem det her forum må være den bedste måde man kan reklamere på som forhandler i saltvand, hvis man vil ramme så bredt som muligt.
Så jeg ser ikke noget problem i at man skal være banner sponsor for at lave forhandler indlæg.
/Morten N
- Brian
- Æresmedlem
- Reactions:
- 20
- Kontakt:
Det bliver ikke sådan - det er ganske modstridende med grund ideerne for denne sideGzus.dk skrev:Saltvandsforhandlerne kan vel trække deres banner sponsorat fra i regnskabet, da de får reklameværdi for pengene ?
/Morten N

Mvh
Brian
[/center]
Brian

- Brian
- Æresmedlem
- Reactions:
- 20
- Kontakt:
Nu syntes jeg ikke selv at disse google ads er større end en brugers signatur feks eller lign, men det er måske mig.
Men umiddelbart kan det også ske at de slet ikke dur da der kommer nogle helt "forkerte" eller uinteressante annoncører !
Men umiddelbart kan det også ske at de slet ikke dur da der kommer nogle helt "forkerte" eller uinteressante annoncører !
Mvh
Brian
[/center]
Brian

- Brian
- Æresmedlem
- Reactions:
- 20
- Kontakt:
Testen køres i foraet Generelt !StarF skrev:ser ingen reklamer i min firefox
Mvh
Brian
[/center]
Brian

- Munthe
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 19
Jeg kan da godt at hvis du mener at det er modstridende med grund ideerne for denne side at så er det ikke godt, men men jeg mener da også at de kære handler har en hel del køber i Saltvandsforumet, så hvorfor så ikke honorere lidt når de kommer med deres feks. nye sendninger?.Brian skrev:Det bliver ikke sådan - det er ganske modstridende med grund ideerne for denne sideGzus.dk skrev:Saltvandsforhandlerne kan vel trække deres banner sponsorat fra i regnskabet, da de får reklameværdi for pengene ?
/Morten NSom jeg skrev det er oplagt men ikke en god ide !
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Brian skrev:Nu syntes jeg ikke selv at disse google ads er større end en brugers signatur feks eller lign, men det er måske mig.
En signatur kan du slå fra, så dem der ikke gider glo på dem, bliver fri. Det kan man ikke med sådan nogle s..... reklamer. Som står inde i trådene.
- herzberg
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: 2640 Hedehusene
Altså ud fra et synspunkt om at Brian skal have nogle penge igen til driften så synes jeg det er fint. Men jeg vil nok sige at det er pænt irriterende at de skal ligge mellem post 1 og 2. Kunne de ikke komme i en header eller noget?
Iøvrigt tror jeg ikke at den slags annoncer er særlig gode til et sted som dette, da det primært er en fast skare af brugere som kommer her. Derfor tror jeg hurtigt at folk vænner sig til IKKE at se annoncerne. Men det vil kun tiden vise selvfølgelig.
Og hvis annoncerne er helt forfærdelige, så findes der jo plugins, ihvertfald til firefox, som blokerer dem. Men det hjælper jo ikke ligefrem Brian.
Iøvrigt tror jeg ikke at den slags annoncer er særlig gode til et sted som dette, da det primært er en fast skare af brugere som kommer her. Derfor tror jeg hurtigt at folk vænner sig til IKKE at se annoncerne. Men det vil kun tiden vise selvfølgelig.
Og hvis annoncerne er helt forfærdelige, så findes der jo plugins, ihvertfald til firefox, som blokerer dem. Men det hjælper jo ikke ligefrem Brian.
Mit 400 liters startet september 2007 ->http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=11421
- Bosse
- Dragefisk
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 9000 Aalborg
- Geografisk sted: Aalborg
Jeg magter ikke google ads.. De er jo ikke engang relavante. Springer nok til et andet forum så ´for at være helt ærgligt. Synes det er en skam de ødelægger et ellers gennemført forumdesign.
Nyt akvarie, opdateres snarest med billeder
viewtopic.php?f=93&t=21670&p=226186#p226186
viewtopic.php?f=93&t=21670&p=226186#p226186
- jthyge
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 8543 Hornslet
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Søby, Hornslet.
- Kontakt:
Jeg syntes google ads er en fin ide til at få sidens økonomi løber rundt.
Men syntes, som mange andre, ikke at de skal være i selve tråden. Men gerne som banner, i side og top.
Og så er det jo op til siden brugere at klikke løs... Så der kan komme penge til forumet!
Men syntes, som mange andre, ikke at de skal være i selve tråden. Men gerne som banner, i side og top.
Og så er det jo op til siden brugere at klikke løs... Så der kan komme penge til forumet!

Jesper Thygesen - 86 liters Nano
Min Blog om Akvariet!
www.varmkaffe.dk - Blog om hus og have på landet.
Min Blog om Akvariet!
- Hougaard
- Æresmedlem
- Reactions:
- 20
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Vancouver, Canada
- Kontakt:
Meget enig, har også overvejet forskellige løsninger til wiki'en, men syntes ikke at Google Ads giver nok relevante reklamer (det blev hele tiden til Excel kurser) - Lige nu har jeg så valgt en "donation" knap, så må vi se om der er nogen der syntes at en "næsten" reklame fri wiki er noget de vil støtte ?jthyge skrev:Jeg syntes google ads er en fin ide til at få sidens økonomi løber rundt.
-
- Foxface
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 4000 Roskilde
- Saltvand siden?: 2009
Reklamer kan ikke pisse mig af. Når ting er gratis, er det OK. Det er en del af internettet.
Hvis I kigger på Nano-Reef har de google-ads i højre side af første post. Det forstyrrer meget mindre end en blok mellem første og anden blok.
Det var måske et alternativ??
Hvis I kigger på Nano-Reef har de google-ads i højre side af første post. Det forstyrrer meget mindre end en blok mellem første og anden blok.
Det var måske et alternativ??
-
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 8000 Århus C
Som andre har nævnt findes der plugins til FF så reklamerne ikke ses.. 

Kan Brian så ikke bare anvende et plugin på SF så vi slipper for reklamer..
Steen

Steen
-
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 8000 Århus C
haha
Det andet er selvfølgelig heller ikke meningen, men alligevel smart 

- Peters1
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 5800 Nyborg
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Fyn
Havde slet ikke langt mærke til dem, så må jo indrømme at mig genere de ikke og slet ikke hvis de kan være en hjælp til sidens drift.. Absolut ikke noget der kunne få mig væk fra denne side 

RSM130 kan følges her viewtopic.php?f=92&t=37678
Link til min første balje: viewtopic.php?f=92&t=1199
Link til min første balje: viewtopic.php?f=92&t=1199
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Aldrig om jeg ville klikke på en annonce derfra.
Så var det bedre at man betalte for at være medlem her.
F.eks kunne man sige at den første måned var gratis, og derefter kostede det måske 50 kroner om året. Så kunne der samtidig laves en stor oprydning i medlemerne. Nogle har jo ikke været på i årevis
F.eks kunne man sige at den første måned var gratis, og derefter kostede det måske 50 kroner om året. Så kunne der samtidig laves en stor oprydning i medlemerne. Nogle har jo ikke været på i årevis
- Munthe
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 19
Det ville vel heller ikke se så godt ud som Moderator for denne side.Peters1 skrev:så må jo indrømme at mig genere de ikke og slet ikke hvis de kan være en hjælp til sidens drift.. Absolut ikke noget der kunne få mig væk fra denne side

Jeg vil så sige at, måske det skulle koste lidt at bruge dette forum. Jeg har nu prøvet at putte lidt i kassen her på Paypal, men det rækker jo nok ikke så langt.
Men hvis nu alle som en opstart her på forumet kunne indsætte et beløb for at benytte det, vil det kunne hjælpe ?.
- Munthe
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 19
Du er sku godt nok hurtig, lad mig lige skrive færdig
.

- jthyge
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 8543 Hornslet
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Søby, Hornslet.
- Kontakt:
Der er jeg slet ikke enig. Så snart der er tvunget betaling på et forum, er der meget stor risiko for at det dør.Carsten skrev:Aldrig om jeg ville klikke på en annonce derfra.
Folk, incl. mig selv, gider ikke betale for noget der kan få gratis. Selv om saltvandsforum.dk uden sammenligning er det bedste salte forum i DK. Så vil nye brugere vælge det gratis alternativ, da de som udgangspunkt ikke kan vide hvad der er bedst. Og så ender det med at der kun er de gamle hoveder tilbage her...
Og når jeg nu læser hvad jeg selv lige har skrevet, bliver jeg vist nød til at slipper slanterne...

(For det kan jo ikke fås gratis andre steder.)
Jesper Thygesen - 86 liters Nano
Min Blog om Akvariet!
Min Blog om Akvariet!
-
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 4700 Næstved
Hvis dette kan opretholde den økonomiske drivkraft, så kan jeg overhovedet ikke se et problem i det!!! nu skal det jo ikke være sådan at det er en stor udgift for brian.. vi nyder alle det kæmpe arbejde der bliver lagt bag denne fantastiske brugbar side, så synes jeg også at vi kan overleve nogen "reklamer" så siden kan løbe rundt... At siden udvikler sig og der bliver tænkt lidt nyt er kun en god tingBrian skrev:Hej alle
Kirling
- LHI
- Dværg kejser
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 8900 Randers
- Geografisk sted: Randers
Jeg personligt synes stadig at det skal være gratis, men også uden Google Adds.
Jeg har selv valgt at betale for at støtte om det, da eks.vis. saltvandssiden er så langsom at jeg nægter at bruge den.
En ting er dalene banner indtægter, og jeg kender selvfølgelig ikke økonomien bag saltvandsforum, men hosting delen kan ihvertfald ikke koste mange penge, og hvis den gør, skulle man måske placere siden et andet sted, og hele forum koden her er jo gratis.
Så har svært ved at se hvorfor det ikke skulle løbe fint rundt uden reklamer, medmindre selvfølgelig at det er lavet med særskilt server og lign. og hvis der skal betales for tilretninger.
Men uanset hvad tror jeg da at hvis Brian fortæller os at der mangler xxxx kr. i at få det til at køre fornuftigt, så skal der da nok være nogen der vil begynde at betale hertil, eller at vi andre der selv vælger det, indbetaler lidt mere
I samlet trop skal der jo ikke betales ret meget for at få det hele til at køre?
Hvad siger du Brian? er det en mulighed ?
Jeg har selv valgt at betale for at støtte om det, da eks.vis. saltvandssiden er så langsom at jeg nægter at bruge den.
En ting er dalene banner indtægter, og jeg kender selvfølgelig ikke økonomien bag saltvandsforum, men hosting delen kan ihvertfald ikke koste mange penge, og hvis den gør, skulle man måske placere siden et andet sted, og hele forum koden her er jo gratis.
Så har svært ved at se hvorfor det ikke skulle løbe fint rundt uden reklamer, medmindre selvfølgelig at det er lavet med særskilt server og lign. og hvis der skal betales for tilretninger.
Men uanset hvad tror jeg da at hvis Brian fortæller os at der mangler xxxx kr. i at få det til at køre fornuftigt, så skal der da nok være nogen der vil begynde at betale hertil, eller at vi andre der selv vælger det, indbetaler lidt mere

I samlet trop skal der jo ikke betales ret meget for at få det hele til at køre?
Hvad siger du Brian? er det en mulighed ?
Lars
260L saltbalje opstartet i maj 2009
http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php? ... 43&start=0
Sidst opdateret den: 25 August 2009 - 7 nye billeder
260L saltbalje opstartet i maj 2009
http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php? ... 43&start=0
Sidst opdateret den: 25 August 2009 - 7 nye billeder