"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Månedens Akvarie Marts 2015 (AndersBoerglum)

Marco R
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5167
Tilmeldt: lør 7. feb 2009 22:03
15
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fredericia

Månedens Akvarie Marts 2015 (AndersBoerglum)

Indlæg af Marco R »

[center]Månedens Akvarie (AndersBoerglum)[/center]
[center]Marts 2015 Af Marco R[/center]

[center]
FTS
FTS
[/center]

[center]Lidt om Anders[/center]

Jeg er blevet spurgt, om jeg vil vise mit akvarie frem denne måned, hvilket jeg er meget beæret over. Jeg vil skrive lidt om mig selv og skrive lidt om mit akvarium.
Jeg hedder Anders, bor i et parcelhus i Hjørring, Nordjylland, sammen med min kæreste Line og vores drenge - Malte på 3år og Tobias på 3 måneder. Jeg er oprindeligt udlært murer, men har de sidste 10 år været i entreprenørbranchen, mest som maskinfører.
Jeg har siden barns ben interesseret mig for fisk og krybdyr, og har efterhånden været hele rækken igennem. Især rovfisk har altid fascineret mig. Jeg var i 12 år medlem i Hjørring Akvarieforening, som dog blev opløst for et par år siden. Jeg savner tit klubben, hvor man fysisk mødes og nørder.
Da jeg som 21 årig købte mit første hus, blev fiskene dog skiftet ud med fugleedderkopper og slanger (Jeg måtte ikke have den slags hjemme ved mine forældre). Dem havde jeg så indtil jeg mødte Line! Da hun flyttede ind måtte krybdyrene flytte ud.

[center]
FTS
FTS
[/center]

Så gik jeg jo og funderede over, hvad der så skulle ske, og så kom jeg til at tænke på Martin Riis, som engang var medlem af akvarieklubben, og han havde jo startet sin egen saltvandsbutik, nemlig Akvarius. Så jeg kørte ned til Martin og fik en snak, samt lidt priser på at komme i gang. Det endte dog med at jeg købte et RSM 130D, som var brugt til udstilling i en lokal dyrehandel, og det var så startskuddet med saltvand.
Vi købte så huset i 2012, og det fik en lille renovering indvendig samt udvendig, og så var det ellers akvarie, som stod på min "to do liste". Jeg startede med et brugt 288 liters cube, som jeg fik lavet ny sump til, kalkreaktor og LED lys. Cuben kørte i et års tid, men så stødte jeg ind i koraldød uden at kunne finde årsagen. Det var et nederlag af de store, hvor jeg mistede alle SPS. LPS stod, som de plejede. Så kunne ikke forstå det. Enden på det blev dog, at jeg solgte de resterende koraller, fisk og akvariet, og så bestilte jeg et nyt i den ønskede størrelse, som er det, som jeg har i dag.


[center]Displaytanken[/center]

Displaytanken:
Det måler L150 x D75 x H45 cm, det er lavet i 10 mm optiwhite glas med polerede kanter. Overløbet er placeret på midten af venstre gavlglas. Der er monteret bølgebrydere hele vejen rundt. Bordet er hjemmelavet i noget træ, som jeg havde liggende ved min far. Pga. akvariet ikke er så højt i sig selv, har jeg valgt at bygge bordet 105 cm højt, da man så ikke skal bukke sig alt for meget for at kigge ind i det. Jeg har lavet min beklædning, som går fra gulv til loft i Foamalux, da det er pænt, let og nemt at arbejde i.


[center]
FTS
FTS
[/center]

Sumpen:
Siderne i sumpen er hjemmelavet i 6 mm glas og bunden i 10 mm. Den måler L120 x D65 x H43cm. Den er bygget størst muligt - således at der er plads til mine reaktorer, og så den også er fremtidssikret, hvis man skulle få en tosset ide, som fylder plads (det sker jo i denne hobby). I sumpen har jeg lavet en stor boblefælde, så jeg kan lægge filtervat i den, hvis jeg føler for det.


[center]
Yngelkasse
Yngelkasse
[/center]
[center]
Pterapogon Kauderni yngel
Pterapogon Kauderni yngel
[/center]
[center]
Sumpen
Sumpen
[/center]

Dekoration:
Min dekoration består af døde sten, som delvist er limet sammen og så sandet fra den gamle cube. Jeg ville gerne have haft dækket bagglasset med reef-keramik, men synes ikke lige, at jeg havde råd til det på daværende tidspunkt. Det har jeg lidt fortrudt nu, men orker ikke rigtigt at gå i gang med at bygge det i nu, men måske kommer det i en dag.


[center]
Stenopsætning
Stenopsætning
[/center]

[center]Teknik[/center]

Min teknik er ikke så prangende - ikke fordi jeg ikke er fan af det, men er jo nordjyde, så er af natur lidt nærig :)

Osmoseanlæg:
Mars 3 trins 75 GPD med silikatfilter

Ozon:
Jeg har lånt en Sander 200 mg Ozonisator af en kammerat for at prøve det af. Jeg må sige, at det har klaret mit vand gevaldigt op. Jeg tror, at jeg fortsætter med det - i hvert fald til at han læser, at jeg har den endnu, og så vil have den igen :)

Osmolator:
Deltec AQUASTAT 1001 Niveaucontroller som styrer en Tunze 800 l/t.

Lys:
ATI Powermodule med 8 x 54 watt rør. 4 stk. Aquablue Special, 3 stk. Blue Plus, og 1 Purple Plus. Rørene er nye, men næste gang bliver alle rørene skiftet til Aquablue Special, da de har den farve, jeg bedst synes om.

Skummer:
Bubble King Mini 200.

Returpumpe:
Jebao DC6000, som jeg er vældigt fornøjet med.

Biopelletsreaktor:
Jeg kører med biopellets i en Deltec FR509 rektor for at kunne holde No3 og Po4 i skak. Reaktoren bliver drevet af en Tunze silence 2400 l/t pumpe.

Cirkulation/ pumper:
Jeg kører med 4 stk. Tunze 6055, som er ombygget til en Tunze 6095. De styres af en Tunze 7095 multicontroller.

Varmelegeme:
Jäger varmelegemet

Kalkreaktor:
Min kalkreaktor er en Deltec 600s, som jeg købte brugt. Den er blevet ombygget en lille smule efter vejledning af Erik (crazy seahorse). Ombygningen består af ændret rørføring, så der kunne sidde en fast fødepumpe på den samt et partikelfilter, som opfanger små partikler, så de ikke stopper flowet igennem nåleventilen. Nåleventilen blev så efterfølgende skiftet ud med en flowmåler, hvilket gør det dejligt nemt at styre den. Jeg har en Ph controller til at styre en magnetventil, som så åbner og lukker for Co2'en. Mit medie er en blanding af gamle døde koraller, grov ARM medie og koralgrus.

[center]Vandværdier[/center]

Jeg tester for følgende: KH, Ca, Mg, No3, Po4 og salinitet. Jeg bruger Salifert til alle pånær Po4, hvor jeg bruger Gilberts. Til salinitet bruger jeg et refragtometer. KH bliver ugentligt tjekket i forbindelse med mit faste vandskifte, og resten af testene tager jeg ca. hver 3. uge. Mine målinger er næsten ens hver gang og ser således ud:

- KH: 8,3 ppm
- Ca: 410 ppm
- Mg: 1350 ppm
- NO3: 2-5 ppm
- PO4: > 0,050 ppm
- Salinitet: 1.026
- Temperatur: 26 ºC


[center]Vedligeholdelse[/center]

Jeg har førhen prøvet andre testsæt, men jeg kan ikke rigtigt tage mig sammen til at lave dem, og med to børn, kone og arbejde med at stable egen virksomhed på banen så er mine daglige gøremål med baljen blevet kørt ned på et absolut minimum. Mit vedligehold er en tur med algemagneten hver anden dag, ugentligt vandskifte på 30 liter, der kan dog godt gå 14 dage imellem, hvis jeg glemmer det. Hver dag tjekkes flowmåleren og at der er tryk på flasken, pumperne kører og ellers skal fiskene have en gang foder.

[center]Foder[/center]

Tre forskellige Ocean Nutrition. Jeg har ikke forkærlighed til en bestemt type flagefoder, men tager det foder, hvor jeg får mest for pengene. Af frost bruger jeg cyclops, artemia, mysis og hummeræg. Jeg har ikke en bestemt rækkefølge at fodre i, men de får som regel flagefoder i hverdagen og frost i weekenden, når der er lidt bedre tid til at pusle med det. Jeg godt kan lidt at give mine LPS en mundfuld frostfoder, da jeg elsker at se dem puste sig op.
Af koralfoder bruger jeg Reefpearls engang imellem, men synes ikke, at det giver nogen positiv effekt. Vil prøve et andet mærke, hvis jeg lige finder noget spændende.


[center]Koraller[/center]

SPS:
- Acropora sp.
- Montipora digitata
(rød, blå og grøn)
- Montipora danae (grøn)
- Montipora Confusa
- Div. Plademonti (rød og grøn)
- Div. Seriatopora (hystrix)
- Calendrium (grøn)
- Stellata

LPS:
- Acanthastrea sp.
- Cynarina
- Echinophyllia


Blødkoraller:
- Div. Zoanthus
- Sarcopython
(gul og grøn)
- Xenia (pumping)
- Protopalythoa



[center]
8
8
[/center]
[center]
9
9
[/center]
[center]
10
10
[/center]
[center]
11
11
[/center]
[center]
12
12
[/center]
[center]
13
13
[/center]
[center]
14
14
[/center]
[center]
15
15
[/center]
[center]
16
16
[/center]
[center]
17
17
[/center]
[center]
18
18
[/center]
[center]
19
19
[/center]
[center]
20
20
[/center]
[center]
21
21
[/center]
[center]
22
22
[/center]
[center]
23
23
[/center]
[center]
24
24
[/center]
[center]
25
25
[/center]
[center]
26
26
[/center]
[center]
27
27
[/center]
[center]
28
28
[/center]
[center]
29
29
[/center]
[center]
30
30
[/center]
[center]
31
31
[/center]
[center]
32
32
[/center]
[center]
33
33
[/center]
[center]
34
34
[/center]

[center]Fisk og invertebrater[/center]

Fisk i DT:
- 1 stk. Zebrasoma desjardinii (Sejlfinne kirurg)
- 1 stk. Zebrasoma Scopas (Røgfarvet kirurgfisk)
- 1 stk. Zebrosoma Xanthurum (Kejser kirurg)
- 1 stk. Halichoeres chloropterus (Grøn gylte)
- 1 stk. Halichoeres chrysus (Kanariegylte)
- 1 stk. Halichoeres cosmetus
- 1 stk. Labroides dimidiatus (Pudsefisk - alm. pudsefisk)
- 1 stk. Pseudocheilinus hexataenia (Seksstribet gylte)
- 1 stk. Salarias fasciatus (Hugo)
- 1 stk. Blenniella gibbifrons
- 2 stk Chromis caerulea
- 2 stk. Chrysiptera talboti
- 5 stk. Ostorhinchus margaritophorus
- 5 stk. Pterapogon Kauderni (Baggai-kardinalfisk) (2voksne og 5 unger)
- 2 stk. Amphiprion ocellaris (Alm. klovnfisk) (et par)

Invertebrater i DT:
- 1 stk. Ophiarachna sp.
- 4 stk. Eremitkrebs (Rødbenet)
- 1 stk. Tæppeanemone
- 2 stk. Lysmata amboinensis (Dannebrogsrejer)
- 1 stk. Mespilia globulus (Blå søpindsvin)
- 5-10 stk. Turbosnegle


[center]
Amphiprion ocellaris kigger ud
Amphiprion ocellaris kigger ud
[/center]
[center]
Ostorhinchus margaritophorus
Ostorhinchus margaritophorus
[/center]
[center]
Amphiprion ocellaris
Amphiprion ocellaris
[/center]
[center]
Pterapogon Kauderni med munden fuld af unger
Pterapogon Kauderni med munden fuld af unger
[/center]
[center]
Halichoeres chrysus
Halichoeres chrysus
[/center]
[center]
Zebrasoma desjardinii, Amphiprion ocellaris, Halichoeres cosmetus, Pseudocheilinus hexataenia, Zebrasoma Scopas, Salarias fasciatus, Chrysiptera talboti, Lysmata amboinensis og Ostorhinchus margaritophorus
Zebrasoma desjardinii, Amphiprion ocellaris, Halichoeres cosmetus, Pseudocheilinus hexataenia, Zebrasoma Scopas, Salarias fasciatus, Chrysiptera talboti, Lysmata amboinensis og Ostorhinchus margaritophorus
[/center]
[center]
Ostorhinchus margaritophorus
Ostorhinchus margaritophorus
[/center]
[center]
Zebrosoma Xanthurum
Zebrosoma Xanthurum
[/center]
[center]
Amphiprion ocellaris
Amphiprion ocellaris
[/center]
[center]
Halichoeres chloropterus
Halichoeres chloropterus
[/center]
[center]
Labroides dimidiatus, Zebrasoma Scopas og Halichoeres chloropterus
Labroides dimidiatus, Zebrasoma Scopas og Halichoeres chloropterus
[/center]
[center]
Labroides dimidiatus
Labroides dimidiatus
[/center]
[center]
Zebrasoma desjardinii
Zebrasoma desjardinii
[/center]
[center]
Zebrosoma Xanthurum og Mespilia globulus (godt pyntet op)
Zebrosoma Xanthurum og Mespilia globulus (godt pyntet op)
[/center]
[center]
Halichoeres cosmetus
Halichoeres cosmetus
[/center]
[center]
Salarias fasciatus og Pterapogon Kauderni
Salarias fasciatus og Pterapogon Kauderni
[/center]
[center]
Chrysiptera talboti
Chrysiptera talboti
[/center]
[center]
Labroides dimidiatus, Halichoeres chrysus, Chromis caerulea, Mespilia globulus, Halichoeres cosmetus og Pseudocheilinus hexataenia
Labroides dimidiatus, Halichoeres chrysus, Chromis caerulea, Mespilia globulus, Halichoeres cosmetus og Pseudocheilinus hexataenia
[/center]

[center]Problemstillinger og udfordringer[/center]

Vejen til det akvarie jeg nyder i dag, har bestemt ikke været lige sjov hele tiden. Jeg har kæmpet med massive plamager af Cyano. Jeg tilskriver en del af Cyano’en de brugte døde sten, som jeg købte. De kom fra et stort nedlagt fiskeakvarie, så er sikker på, at de var fyldt med alt muligt skidt. Jeg har to-tre gange om ugen suget Cyano ud - både med en lille luftslange men også ved det ugentlige vandskifte. Jeg har stadig lidt Cyano hist og her, men det genere mig ikke længere, så suger det kun i forbindelse med vandskifte. En anden ting som jeg til gengæld er rigtig træt af, er svæv! Jeg har altid meget svæv i vandet, og jeg har prøvet at rette pumper mange gange, uden at det har givet pote. Må nok indse, at med tre store gravende gylter så er det nok bare sådan, at det skal se ud.

[center]
FTS
FTS
[/center]

Så er der lige det med tålmodigheden! Jeg er ikke så god til at vælge en vej og så holde mig til den, indtil at jeg ser resultater. Men efter et besøg ved Erik (crazy seahorse), så jeg hvor enkelt et flot akvarie kan køre. Det er det, jeg forsøger nu. Mit akvarie er nu meget stabilt og enkelt. Så når og hvis jeg skal "fejlsøge" ved et problem, så er der ikke ret mange parametre, som jeg skal igennem for at finde årsagen.

[center]
FTS
FTS
[/center]

[center]Afslutning[/center]

Til sidst vil jeg sige, at jeg er beæret og stolt over at måtte vise mit akvarie frem som Månedens Akvarium på Saltvandsforum. Jeg må også hellere sige tak for hjælpen, specielt til Anders for hjælp med billeder, til mine Nordjyske saltbuddies, som jeg bruger mange hyggelige timer med. Ikke mindst over sms. Jeg synes, det er et helt fantastisk sammenhold og fagligt niveau, vi har i Nordjylland. Vi er gode til at hjælpe hindanden, og det mærkes f.eks., hvis der er en der planlægger en tur sydover. Så bliver der lige skrevet rundt, om man skal ha' bud med, og det er sgu guld værd, når man bor i en landsdel med begrænset mulighed for at shoppe saltrelaterede ting. Fragmøder kan vi også heroppe. Det er fedt at se, der som regel kommer godt gang i debatten i løbet af dagen, og høre om folks succeser eller problemer, og så er det jo et kæmpe plus, at der altid er lækker kage :)

Jeg håber, at I finder læsningen fornøjelig, og har i spørgsmål til mit akvarie, så er i velkomne til at skrive. Så skal jeg efter bedste evne svare.
Mvh
Anders


[center]
FTS
FTS
[/center]


Marco R
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5167
Tilmeldt: lør 7. feb 2009 22:03
15
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fredericia

Re: Månedens Akvarie Marts 2015

Indlæg af Marco R »

[center]Spørg endelig løs, hvis I har spørgsmål, ellers nyd Anders' meget smukke og harmoniske akvarie - god læselyst :happy:[/center]


Mic4700
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1790
Tilmeldt: søn 8. dec 2013 19:15
10
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2012

Re: Månedens Akvarie Marts 2015

Indlæg af Mic4700 »

Tillykke med titlen , Super flot akvarie. :GO


Anders månsson
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 4604
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 23:02
19
Postnummer: 5210 Odense NV
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Fyn

Re: Månedens Akvarie Marts 2015

Indlæg af Anders månsson »

fed grøn sarcophton du har foran!
Jeg tror også jeg skal have sparet op til en kalkreactor :beer:


jahn
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 374
Tilmeldt: ons 2. maj 2012 18:35
11
Postnummer: 4640 Fakse
Saltvand siden?: 2012
Geografisk sted: Faxe

Re: Månedens Akvarie Marts 2015

Indlæg af jahn »

Ser super godt ud :y


Min gamle balje
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=58437" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
bima
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1831
Tilmeldt: ons 16. feb 2011 19:30
13
Postnummer: 9800 Hjørring
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: 9800 Hjørring

Re: Månedens Akvarie Marts 2015

Indlæg af bima »

Hej Anders.
Det ser bare godt ud det der :GO
Og utroligt at baljen kun er et år gammel.
Tilykke med MA :beer:

Nåå det er hos dig,min Ozoniator gemmer sig :sneaky2:
Husk nu at forkæle Line idag,og ikke sidde herinde hele tiden.
Hils hende og ønsk tillykke med fødselsdagen.


Mvh Henning Schneider

518 liters hjørneakvarie viewtopic.php?f=94&t=45569
Brugeravatar
palamo123
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1543
Tilmeldt: man 2. jan 2006 20:02
18
Postnummer: 9500 Hobro
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Hobro

Re: Månedens Akvarie Marts 2015

Indlæg af palamo123 »

Det er bare super flot - og hvilken måde at starte en ellers regnfuld søndag på :-)
Dit akvarie er til inspiration for mange! tak for det


Mvh

Kenneth

308 liters design
Følg min Youtube kanal her.:
http://www.youtube.com/channel/UCW6geBexL2S0rCtAGekNnqw
Brugeravatar
Clauslh
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 242
Tilmeldt: tors 20. dec 2007 20:23
16
Postnummer: 2630 Taastrup
Saltvand siden?: 2007

Re: Månedens Akvarie Marts 2015

Indlæg af Clauslh »

Hej thumbs up herfra det ser super godt ud :)


The key to succes in this hobby is not having the ultimate system and the hottest equipment –
it’s the effort that you put in.
Brugeravatar
Chrissy62
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1383
Tilmeldt: man 30. aug 2010 12:50
13
Postnummer: 4780 Stege
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: Stege

Re: Månedens Akvarie Marts 2015

Indlæg af Chrissy62 »

Super flot balje. Smukke og velplejede koraller, og alt ser ud til at stortrives. :beer:

Stort tillykke med titlen. :K


Mvh
Christina Frisdahl Faurbye

Møn Rev: http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=2&t=44299&p=434032#p434032
Månedens akvarie september 2013: viewtopic.php?f=138&t=62205
Brugeravatar
Ryom
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1633
Tilmeldt: ons 10. sep 2008 13:15
15
Postnummer: 8550 Ryomgård
Geografisk sted: 8550 Ryomgaard

Re: Månedens Akvarie Marts 2015

Indlæg af Ryom »

Tillykke med titlen.

Det ser rigtig godt ud.


Brugeravatar
den_
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1081
Tilmeldt: søn 4. mar 2012 10:46
12
Postnummer: 4200 Slagelse
Saltvand siden?: 2012

Re: Månedens Akvarie Marts 2015

Indlæg af den_ »

Super fedt display, tillykke med det :K


Brugeravatar
PederP
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3285
Tilmeldt: ons 26. dec 2007 18:35
16
Postnummer: 8560 Kolind
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Kolind

Re: Månedens Akvarie Marts 2015

Indlæg af PederP »

Det er rigtigt lækkert :GO


bmvw
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 703
Tilmeldt: ons 9. feb 2005 16:45
19
Postnummer: 9220 Aalborg Øst
Saltvand siden?: 1990
Geografisk sted: 9220, Aalborg Ø

Re: Månedens Akvarie Marts 2015

Indlæg af bmvw »

Super flot akvarie! Syntes bestemt ikke at keramik baggrunden mangler på nogen måde. Den sorte baggrund giver luft og en rigtig fed kontrast :y

Mvh Sonny


Endelig med vand i stuen.... igen... igen. Og snart igen... Og så lige en gang til...
charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3686
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: Månedens Akvarie Marts 2015

Indlæg af charlie saltvand »

Anders, det er bare PISSE FLOT!

Stort tillykke med TOTM titlen :W Så velfortjent!

PS. Vi skal spille på metal magic festivalen i din by d.9/7..... Hvis du er hjemme den dag vil jeg SUPER gerne kigge fordi om eftermiddagen...... Duer det?
Senest rettet af charlie saltvand søn 1. mar 2015 11:28, rettet i alt 1 gang.


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: Månedens Akvarie Marts 2015

Indlæg af PoulD »

Stort tillykke med det Anders. Det ser rigtig flot ud. :y


I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Cido
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 249
Tilmeldt: søn 1. apr 2012 06:25
11
Postnummer: 9800 Hjørring
Saltvand siden?: 2012

Re: Månedens Akvarie Marts 2015

Indlæg af Cido »

Super flot, stort tillykke med titlen :GO
Ser både godt og sundt ud, og derudover et perfekt eksempel på hvordan et akvarie kan integreres i stuen, som et flot levende møbel :y

Mvh Lars


Brugeravatar
kenneth olsen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1328
Tilmeldt: ons 25. aug 2004 11:02
19
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: KBH V

Re: Månedens Akvarie Marts 2015

Indlæg af kenneth olsen »

SMUK balje! TILLYKKE med det... :-)


KORALREV PÅ ISTEDGADE
viewtopic.php?f=94&t=53436
thomsen
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
Indlæg: 47
Tilmeldt: søn 5. okt 2014 10:10
9
Postnummer: 9000 Aalborg
Saltvand siden?: 2012

Re: Månedens Akvarie Marts 2015

Indlæg af thomsen »

Tillykke med det ser godt ud,vil håbe at at jeg får et lige så flot akv når jeg kommer igang igen.


Brugeravatar
toni
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 975
Tilmeldt: fre 13. apr 2012 13:53
11
Postnummer: 9370 Hals
Saltvand siden?: 2010

Re: Månedens Akvarie Marts 2015

Indlæg af toni »

Tillykke Anders! :beer:

Fuldt fortjent og super smukt akvarie :K

Dette kræver vist et fragmøde hos dig snart :GO


Lukket 2 år og 3 måneder : Toni's 840 l: http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=95&t=59694" onclick="window.open(this.href);return false;
Billede
Jesper ØH
Reactions:

Re: Månedens Akvarie Marts 2015

Indlæg af Jesper ØH »

Tillykke med titlen :) Virkelig flot akvarie ;)


Brugeravatar
dyne
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2089
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 23:58
13
Postnummer: 7400 Herning
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Birk(Herning)

Re: Månedens Akvarie Marts 2015

Indlæg af dyne »

Super top dollars
Tillykke med tilden


180x70x65
2xgyre 350
maxspect aeraqua dua ad600
jebao 5000
Orphek Atlantic V4x2 + v4 compact + 2xor3 120 skyblue
ATI Essentials pro
rollermat
Anden
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2485
Tilmeldt: lør 23. aug 2014 07:04
9
Postnummer: 4330 Hvalsø
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: 4330 hvalsø pileager

Re: Månedens Akvarie Marts 2015

Indlæg af Anden »

Rigtig flot og extra fint med rocker klovne eller klovne i læder om man vil.


Billede
Brugeravatar
AndersGS
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5279
Tilmeldt: søn 22. jun 2008 19:13
15
Postnummer: 9300 Sæby
Saltvand siden?: 2008
Kontakt:

Re: Månedens Akvarie Marts 2015

Indlæg af AndersGS »

Hej Ajes

Tillykke med titlen :GO

Det er super velfortjent. Jeg kender mange som arbejder meget hårdt for at få et flot akvarie. Du har bare et talent til at få det til at lykkes - det er ret sejt. Kalder man det at have våde fingre? Jeg ved det ikke :T

... og så er det altid hyggeligt at mødes, Line laver i øvrigt fantastisk god kage - alt rosen skal ikke gå til dig :K :beer:


Brugeravatar
AndersBoerglum
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2268
Tilmeldt: søn 13. feb 2011 19:43
13
Postnummer: 9800 Hjørring
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: Hjørring-Nordjylland

Re: Månedens Akvarie Marts 2015

Indlæg af AndersBoerglum »

Mange tak for de pæne ord, det varmer :y

@Charlie: Hvis du kommer til Hjørring, så er du meget velkommen til en kop kaffe, men vi må lige aftale nærmere når vi nærmer os datoen.

@Toni: Jeg vil gerne ligge hus til næste fragmentmøde, hvis det var noget?


Mvh:
Anders Børglum Christensen.
Brugeravatar
AndersBoerglum
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2268
Tilmeldt: søn 13. feb 2011 19:43
13
Postnummer: 9800 Hjørring
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: Hjørring-Nordjylland

Re: Månedens Akvarie Marts 2015

Indlæg af AndersBoerglum »

bmvw skrev:Super flot akvarie! Syntes bestemt ikke at keramik baggrunden mangler på nogen måde. Den sorte baggrund giver luft og en rigtig fed kontrast :y

Mvh Sonny
Mange tak :)
Problemet med det er, at jeg er lidt doven, så får ikke skrabt bagruden ofte nok, og så ville det nok være pænere med en reefkeramik baggrund.


Mvh:
Anders Børglum Christensen.
Brugeravatar
AndersBoerglum
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2268
Tilmeldt: søn 13. feb 2011 19:43
13
Postnummer: 9800 Hjørring
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: Hjørring-Nordjylland

Re: Månedens Akvarie Marts 2015

Indlæg af AndersBoerglum »

Anders månsson skrev:fed grøn sarcophton du har foran!
Jeg tror også jeg skal have sparet op til en kalkreactor :beer:
Tak for det, den er dælme også vokset meget! - Men synes at den er så flot, at jeg ikke nænner til at skære i den.
Mht kalkreaktor, så er jeg også rigtig glad for at valget faldt på sådan en, dengang jeg blev træt af at dosere manuelt. Når først at man har fået sat sig lidt ind i den, og har fået den kørt ind, så er der minimal vedligeholdelse på den.


Mvh:
Anders Børglum Christensen.
Brugeravatar
FEM64
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
Indlæg: 759
Tilmeldt: tors 2. aug 2012 10:34
11
Postnummer: 8380 Trige
Saltvand siden?: 2011
Kontakt:

Re: Månedens Akvarie Marts 2015

Indlæg af FEM64 »

:GO

Jeg har ellers altid en mening og et ord eller to til den men her er alting jo sagt allerede. :wink:


[center]Min holdning er, at hvis man ikke ved noget om det, så kan man lære det....! :-)[/center]
Thue
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1560
Tilmeldt: man 22. okt 2007 19:06
16
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: middelfart

Re: Månedens Akvarie Marts 2015

Indlæg af Thue »

Det ser sku super godt ud Anders, og sikke da en vækst du har fået på dine koraller siden jeg var oppe og besøge dig :GO

Man kan se på akvariet at dets ejer er en meget erfaren herre :GO

Mvh Thue


Bo Steen
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 397
Tilmeldt: fre 24. feb 2012 23:47
12
Postnummer: 8370 Hadsten
Saltvand siden?: 2012
Geografisk sted: Hadsten

Re: Månedens Akvarie Marts 2015

Indlæg af Bo Steen »

Super super flot :y :GO :GO


Hilsen Bo)
Brugeravatar
pederrevnørd
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 7403
Tilmeldt: lør 18. sep 2010 20:04
13
Postnummer: 3250 Gilleleje
Saltvand siden?: 1978
Geografisk sted: Gilleleje

Re: Månedens Akvarie Marts 2015

Indlæg af pederrevnørd »

Super velfortjent - og hjertelig tillykke med titlen :GO

Mvh
Peder


1500 liter SPS System, Balling, BT SPS salt, 4x Maxspect Razor 180W, 2 x GYRE, Skimz, Sangokai
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/th ... f-aquarium
Besvar

Tilbage til "Månedens Akvarie"