"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Månedens akvarie - April 2009

Brugeravatar
Dennis
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 325
Tilmeldt: tors 23. sep 2010 17:03
13
Postnummer: 9620 Aalestrup
Saltvand siden?: 2010

Re: Månedens akvarie - April 2009

Indlæg af Dennis »

nielsk skrev:Ja hun er både forstående og saltfreak ligesom meget. Der er både akvarie og dykkerinteresse til fælles - det kan kun anbefales. Det er sgu sjovere at dykke i Rødehavet end at gå til par-vals, zumba syltning...
Hun gider bare ikke alt for mange fremmede folk midt i stuen...
Fedt med fælles interesse, skønt man os kan hygge sammen på den måde. Mig og konen var i sharm el sheik i 2008, der var konen os mindst ligeså bidt af at snorkle som jeg var, det var sgu en fed oplevelse, ku godt tænke mig at komme derned igen, hvis hajerne ellers er væk :) . Og selvfølgelig ska privatlivet respekteres.


nielsk skrev:Det nye set-up bliver en kopi af det gamle. Bygget rent op på søjler men bare med mere svømmeplads.

Der går lidt tid før der kommer billeder. Men jeg har lige sat søheste-tank op i kælderen, den kommer der snart pics af...
Lyder spændende med den søhestetank :)


nielsk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 3592
Tilmeldt: tirs 28. mar 2006 17:06
18
Postnummer: 8520 Lystrup
Saltvand siden?: 2006

Re: Månedens akvarie - April 2009

Indlæg af nielsk »

Olsen skrev:lyder rigtig spændende. Har 68 cm. i højden, så jeg håber du med de 80 cm. er født med lange arme :)
Næh tværtimod, korte arme og en tyk mave - men det stopper mig ikke :W Jeg har et par gode tænger og en skammel. Ellers har jeg alt i dykkerudstyr, så hopper jeg sgu bare i det lille ocean..


SPS : Stability provides succes
Brugeravatar
Hvam
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4736
Tilmeldt: ons 12. okt 2005 12:58
18
Postnummer: 8541 Skødstrup
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Skødstrup "Uptown"

Re: Månedens akvarie - April 2009

Indlæg af Hvam »

nielsk skrev:
Olsen skrev:lyder rigtig spændende. Har 68 cm. i højden, så jeg håber du med de 80 cm. er født med lange arme :)
Næh tværtimod, korte arme og en tyk mave - men det stopper mig ikke :W Jeg har et par gode tænger og en skammel. Ellers har jeg alt i dykkerudstyr, så hopper jeg sgu bare i det lille ocean..
He he Og jeg piver over mine 70cm
Selv om man kan bande det a h...... til! ville jeg ikke undvære det!

Nu når vi snart er næsten naboer kunne vi også tage en tur op og fange lidt hummer, så kan du smide en ned til din zebra :K


Når fatter er sur og vranten og gnaven, skal han blot have lidt ekstra kræs i maven!

Nyt 860l projekt www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=15941&highlight=
Mit opdært af klovne www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=3&t=30935
Brugeravatar
rascat
Søstjerne
Søstjerne
Reactions:
Indlæg: 12
Tilmeldt: tors 9. dec 2010 12:40
13
Postnummer: 8963 Auning
Saltvand siden?: 2010

Re: Månedens akvarie - April 2009

Indlæg af rascat »

er du da så færdig det er smukt.... wauw!! er vist enhvers drøm... tillykke med det


nielsk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 3592
Tilmeldt: tirs 28. mar 2006 17:06
18
Postnummer: 8520 Lystrup
Saltvand siden?: 2006

Re: Månedens akvarie - April 2009

Indlæg af nielsk »

rascat skrev:er du da så færdig det er smukt.... wauw!! er vist enhvers drøm... tillykke med det
He he, jo tak for det. I næste måned rives det ned og rykkes over i mit nye kar. Glæder mig til mine sps får mere plads. Mine lps står helt i skygge


SPS : Stability provides succes
MizzGaia
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
Indlæg: 150
Tilmeldt: tors 6. jan 2011 21:14
13
Postnummer: 8450 Hammel
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: Hammel

Re: Månedens akvarie - April 2009

Indlæg af MizzGaia »

Hvor meget mere plads bliver der. Og i må snart lægger et par billeder på af "Napoleon" og slæng :-)


nielsk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 3592
Tilmeldt: tirs 28. mar 2006 17:06
18
Postnummer: 8520 Lystrup
Saltvand siden?: 2006

Re: Månedens akvarie - April 2009

Indlæg af nielsk »

MizzGaia skrev:Hvor meget mere plads bliver der. Og i må snart lægger et par billeder på af "Napoleon" og slæng :-)
765 L bliver til 1920 L :y

Der kommer en helt ny tråd om det nye akvarie senere når det er fuldt indrettet. Lige pt. har jeg flyttet halvdelen af korallerne over og begge akvarier kører på samme sump. Så mit gamle synger på sidste vers - det skal ud i garagen til salg inden udgangen af april.

Jeg flytter tingene langsomt over så hver koral kan vurderes


SPS : Stability provides succes
nielsk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 3592
Tilmeldt: tirs 28. mar 2006 17:06
18
Postnummer: 8520 Lystrup
Saltvand siden?: 2006

Re: Månedens akvarie - April 2009

Indlæg af nielsk »

Så blev mit kære "gamle" akvarie afhentet idag og fragtet til Hirtshals hvor det forhåbentligt kommer til at give sin nye ejer ( Peter ) ligeså mange spændende, irriterende, fantastiske, frustrende osv. timer i selskab med koralrevets mangfoldigheder.

Alt levende er overflyttet til mit nye 2000 L uden at jeg mistede en eneste koral eller fisk :W

Der kommer snart en tråd om den nye balje - skal bare lige have lavet møblet færdigt..
Vedhæftede filer
Den nye tank 013 (Medium).jpg
P4070026 (Medium).JPG
P4070027 (Medium).JPG
P2090006 (Medium).JPG
P4030061 (Medium).JPG
P4030063 (Medium).JPG
P4070028 (Medium).JPG


SPS : Stability provides succes
Marco R
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5167
Tilmeldt: lør 7. feb 2009 22:03
15
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fredericia

Re: Månedens akvarie - April 2009

Indlæg af Marco R »

Hej Niels,

Tillykke med salget :y

Glæder mig meget til at se dit nye akvarie og følge din tråd :GO


Gino
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 2915
Tilmeldt: søn 10. maj 2009 23:15
14
Postnummer: 5210 Odense NV

Re: Månedens akvarie - April 2009

Indlæg af Gino »

Hej Niels


Jeg glæder mig til at følge med i dit næste projekt!

Hold fast jeg gad godt eje mange af dine koraller! sikkert en størrelse! og farve!

SKal du så ud og investere i en del nye koraller eller er planen at lade dem du har vokset det hele til:-)

MVH


Aquascaper 900 akvarie(182L) GHL Profilux 4, KH Director, Doser 2.1SA, 2x Rossmont MX 11600, 2x AI Hydra 26HD, Reefbot, Tunze 9012 DC skummer, H2ocean P4 Pro Doser, Tunze Osmolator, Mastertronic.
Brugeravatar
HyBrider
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 319
Tilmeldt: ons 9. jun 2010 19:34
13
Postnummer: 8541 Skødstrup
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Aarhus, Skødstrup
Kontakt:

Re: Månedens akvarie - April 2009

Indlæg af HyBrider »

Gino skrev:Hej Niels


Jeg glæder mig til at følge med i dit næste projekt!

Hold fast jeg gad godt eje mange af dine koraller! sikkert en størrelse! og farve!

SKal du så ud og investere i en del nye koraller eller er planen at lade dem du har vokset det hele til:-)

MVH
Med den fart hans koraller vokser, så venter han bare en måned eller to, så er det nye da fyldt :happy: :sneaky2:


//Karsten
Gino
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 2915
Tilmeldt: søn 10. maj 2009 23:15
14
Postnummer: 5210 Odense NV

Re: Månedens akvarie - April 2009

Indlæg af Gino »

HyBrider skrev:
Gino skrev:Hej Niels


Jeg glæder mig til at følge med i dit næste projekt!

Hold fast jeg gad godt eje mange af dine koraller! sikkert en størrelse! og farve!

SKal du så ud og investere i en del nye koraller eller er planen at lade dem du har vokset det hele til:-)

MVH
Med den fart hans koraller vokser, så venter han bare en måned eller to, så er det nye da fyldt :happy: :sneaky2:
HAha ja der kan jo være noget om snakken :K det må vøre dyrt i mag. cal. osv osv hahah

MVH


Aquascaper 900 akvarie(182L) GHL Profilux 4, KH Director, Doser 2.1SA, 2x Rossmont MX 11600, 2x AI Hydra 26HD, Reefbot, Tunze 9012 DC skummer, H2ocean P4 Pro Doser, Tunze Osmolator, Mastertronic.
nielsk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 3592
Tilmeldt: tirs 28. mar 2006 17:06
18
Postnummer: 8520 Lystrup
Saltvand siden?: 2006

Re: Månedens akvarie - April 2009

Indlæg af nielsk »

Det nye akvarie er totalt fyldt med indholdet fra det gamle. Der var det hele jo groet fuldstændigt sammen. Den store blok med tridacnaen i blev rykket over i et stykke.
Jeg har jo en xxxl kalkreaktor - den sørger for det meste. Fosfatbinder og iod koster små 2000 om året. Ellers er det bare arm medie og CO2 for 500 kr


SPS : Stability provides succes
Brugeravatar
agger
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 209
Tilmeldt: tirs 6. mar 2012 12:33
12
Postnummer: 8240 Risskov
Saltvand siden?: 2012

Re: Månedens akvarie - April 2009

Indlæg af agger »

Hej wow wow wow besvimer sku da hvor stort er det? og hvad er målende blev lidt for viret af alle de akvarier du skriver om! og er denne fisk ikke mega giftig eller hvad denne der dragefisk i sumpen??? og hvad lå dine værediger på?


Brugeravatar
agger
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 209
Tilmeldt: tirs 6. mar 2012 12:33
12
Postnummer: 8240 Risskov
Saltvand siden?: 2012

Re: Månedens akvarie - April 2009

Indlæg af agger »

Hej wow wow wow besvimer sku da hvor stort er det? og hvad er målende blev lidt for viret af alle de akvarier du skriver om! og er denne fisk ikke mega giftig eller hvad denne der dragefisk i sumpen??? og hvad lå dine værediger på?


Brugeravatar
agger
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 209
Tilmeldt: tirs 6. mar 2012 12:33
12
Postnummer: 8240 Risskov
Saltvand siden?: 2012

Re: Månedens akvarie - April 2009

Indlæg af agger »

Hej wow wow wow besvimer sku da hvor stort er det? og hvad er målende blev lidt for viret af alle de akvarier du skriver om! og er denne fisk ikke mega giftig eller hvad denne der dragefisk i sumpen??? og hvad lå dine værediger på?


Besvar

Tilbage til "Månedens Akvarie"