"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Fluval edge, helt optimalt?

Forum om saltvand i Fluval Edge, ombygninger og lys m..
Besvar
bandage
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
Indlæg: 64
Tilmeldt: tirs 14. jul 2009 12:49
14
Postnummer: 8230 Åbyhøj
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Århus / Åbyhøj

Fluval edge, helt optimalt?

Indlæg af bandage »

Så er det ved at være på tide jeg kommer tilbage til denne verden, og for at det endnu engang bliver en god oplevelse må det jo gøres rigtigt,

Da jeg er blevet en mere, og herskerinde stort set kun gider at kigge på et Fluval edge bliver det jo nok sådan et. hun snakker noget om toppen ikke er pæn på et normalt akvarium... :W

men men men, alle ved jo der ikke er særlig meget plads i sådan et lille kar, og mine øjne er ikke så glade for ledninger og andet habengut i akvariet er jeg på udkig efter nogle løsninger.

Den nemme løsning må være: http://saltwater-conversion.com/products/marine-pac-3" onclick="window.open(this.href);return false; dog er der pt udsolgt :G og det ligger jo også lidt i den dyre ende.

så har jeg tænkt lidt på at finde et sted der tør lave huller i bunden og derved lave overløb, nogle det kender til sådan et sted? :beer: jeg har ikke selv nerver til at gøre det.

mulighed 3. må være overløbsboks dog har jeg ikke kendskab til disse, og ved ikke om de larmer og hvad jeg ellers skal have for øje ved køb af sådan en, og findes der en der er plads til?

jeg vil ca. have plads til en sump på 30*30*30 cm, så er det overhoved nok til en sump med, skummer, varmelegeme, og hvad man eller kommer i efterhånden.

Skulle der være en helt anden løsning, høre jeg også gerne denne. der er ikke rigtig noget max af pris, men ser helst et akvarie der spiller efter 10.000kr og gerne inden. :be:

Skulle der være en god løsning på skummer, lys og anden godt, vil jeg også gerne se link til dette. :K


Brugeravatar
Tutter
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
Indlæg: 883
Tilmeldt: man 11. maj 2015 14:42
8
Postnummer: 5792 Årslev
Saltvand siden?: 2015
Geografisk sted: Midtfyn
Kontakt:

Re: Fluval edge, helt optimalt?

Indlæg af Tutter »

Hvad med et Red Sea Reefers Nano, så har du sump og et pænt akvarium, syntes jeg ihvertfald. :wink:


Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2500
Tilmeldt: tors 15. nov 2007 18:51
16
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Re: Fluval edge, helt optimalt?

Indlæg af Jones »

Jeg ville vælge 46L edge da lyset bedre kan spredes ud over bunden pga. højden. Glem indvendigt overløb da det vil gøre top hullet alt for småt. Skal der være sump vil jeg anbefale at lave et overløb på bagsiden af akvariet, inde i plastikkassen. Dette pålimes med sort silicone, som også påsmøres hele akvariets bagside, så der er en ensartet sort farve. Vil du undgå ledninger helt bruger du en Vortech MP10 som cirkulationspumpe. Her kan jeg anbefale QuietDrive modellen, da de bare spiller max og ikke høres. Lyset kan man selv lave med et stykke køleprofil og billige 3w dioder fra eBay. Jeg gjorde selv dette på mit edge og det var nemt klaret. Er ved at købe et edge igen, da jeg er vild med akvariets design (wife faktor). Men funktionelt er det på ingen måde.


o_O
bandage
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
Indlæg: 64
Tilmeldt: tirs 14. jul 2009 12:49
14
Postnummer: 8230 Åbyhøj
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Århus / Åbyhøj

Re: Fluval edge, helt optimalt?

Indlæg af bandage »

http://www.thesaltybox.com/forum/pico-t ... -edge.html" onclick="window.open(this.href);return false;

nogle i Danmark der har lavet dette?


bandage
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
Indlæg: 64
Tilmeldt: tirs 14. jul 2009 12:49
14
Postnummer: 8230 Åbyhøj
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Århus / Åbyhøj

Re: Fluval edge, helt optimalt?

Indlæg af bandage »

Tutter skrev:Hvad med et Red Sea Reefers Nano, så har du sump og et pænt akvarium, syntes jeg ihvertfald. :wink:
Den har jeg kigget på, men der er møblet ikke pænt nok, det ville ellers være nemt. :beer: og er igang med at overtale hende...


bandage
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
Indlæg: 64
Tilmeldt: tirs 14. jul 2009 12:49
14
Postnummer: 8230 Åbyhøj
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Århus / Åbyhøj

Re: Fluval edge, helt optimalt?

Indlæg af bandage »

Jones skrev:Jeg ville vælge 46L edge da lyset bedre kan spredes ud over bunden pga. højden. Glem indvendigt overløb da det vil gøre top hullet alt for småt. Skal der være sump vil jeg anbefale at lave et overløb på bagsiden af akvariet, inde i plastikkassen. Dette pålimes med sort silicone, som også påsmøres hele akvariets bagside, så der er en ensartet sort farve. Vil du undgå ledninger helt bruger du en Vortech MP10 som cirkulationspumpe. Her kan jeg anbefale QuietDrive modellen, da de bare spiller max og ikke høres. Lyset kan man selv lave med et stykke køleprofil og billige 3w dioder fra eBay. Jeg gjorde selv dette på mit edge og det var nemt klaret. Er ved at købe et edge igen, da jeg er vild med akvariets design (wife faktor). Men funktionelt er det på ingen måde.
Tænker lidt en overløbsboks, også ned i en sump, og det med lys, jeg ved virkelig ikke noget om at lode selv, så det må være en jeg køber. vi har haft det i en kort periode som ferskvand i, men det var lige kedeligt nok efter min smag.


Brugeravatar
thni
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
Indlæg: 646
Tilmeldt: tors 9. okt 2014 12:34
9
Postnummer: 4220 Korsør
Saltvand siden?: 2014

Re: Fluval edge, helt optimalt?

Indlæg af thni »

Hvad med et red sea reefer nano/170? Det mangler kun lys, pumper og levende :)


Mvh Thomas
bandage
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
Indlæg: 64
Tilmeldt: tirs 14. jul 2009 12:49
14
Postnummer: 8230 Åbyhøj
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Århus / Åbyhøj

Re: Fluval edge, helt optimalt?

Indlæg af bandage »

thni skrev:Hvad med et red sea reefer nano/170? Det mangler kun lys, pumper og levende :)
Dem har jeg kigget på, og har helt sikkert nano modellen for øje, men har set man kan købe dem med det hele. og det går det jo dejligt nemt. men herskerinde syntes bordet er grimt. :W så der skal overtales. :be: :be:


Brugeravatar
Tutter
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
Indlæg: 883
Tilmeldt: man 11. maj 2015 14:42
8
Postnummer: 5792 Årslev
Saltvand siden?: 2015
Geografisk sted: Midtfyn
Kontakt:

Re: Fluval edge, helt optimalt?

Indlæg af Tutter »

bandage skrev:
Tutter skrev:Hvad med et Red Sea Reefers Nano, så har du sump og et pænt akvarium, syntes jeg ihvertfald. :wink:
Den har jeg kigget på, men der er møblet ikke pænt nok, det ville ellers være nemt. :beer: og er igang med at overtale hende...
Ja fruen skal da være glad. :y


Besvar

Tilbage til "Fluval Edge"