"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Re: Fluval Edge - Ultra mixed reef - TILSALG komplet.

Forum om saltvand i Fluval Edge, ombygninger og lys m..
Brugeravatar
S1m0n
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1379
Tilmeldt: lør 28. feb 2009 01:09
15
Postnummer: 9000 Aalborg
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Aalborg

Re: Fluval Edge - Ultra mixed reef - TILSALG komplet.

Indlæg af S1m0n »

Sælges for rette bud. Sælges evt uden Mp10 hvis ikke denne ønskes. Koraller følger ikke med.



Så det vist ved at være tid til jeg får oprettet en lille tråd om mit lille rev :)
Jeg ville egentlig ha ventet til jeg havde fået taget nogle prof billeder, Men nøjes med iphone billeder må i :)

Først vil jeg lige give et par ord til forummet.
Er flittig bruger af dette lækre forum og følger spændt med i næsten alle tråde (Intet skal slippe forbi min næse)
Jeg har aldrig haft nogle dårlige erfaringer og folk har altid være super behjælpelige når der har været brug for det. Derudover syns jeg det er utroligt spændende at læse diverse tråde, både omkring kemi men også andres akvarie tråde.

Jeg startede med at dyrke saltvands hoppy'en i 2009 men gabte over mere end min okonomi og erfaring ku bære. Så det blev ret hurtigt lukket ned igen. Siden hen har jeg haft et RSM130. Men grundet længere rejse til udlandet blev det solgt.
Nu er jeg så her med en lille pyt omsluttet af et Fluval edge på 24L.

Jeg fik akvariet 10 oktober 2012 og var egentlig planen det bare skulle startes op meget simpelt med en enkelt fisk eller 2 udelukkende for at mætte min hungre efter saltvand. Det tog dog lyn hurtigt overhånd. I løbet af ganske få måneder begyndte det at fylde godt deri med diverse koraller (Man blir jo grebet :K )

Akvariet er nu meget tæt på at ha nået mit mål og jeg nyder hver eneste dag at ku beskue de mange koraller og farver. Jeg har for mit eget vedkommende skabt noget der PT passer perfekt til mit behov, da jeg ellers normalt er lidt af en projekt rytter og hurtigt mister interessen for det færdige resultat. Nu glæder jeg mig bare over at følge med i væksten og kemien i vandet.

Vedligeholdelse
Vandskift på 4,5L ugentlig med SPS UltraGrade
Rens af ruder 1 gang om ugen
Tilførele af kh efter behov (Forbruger ca 0.5 om dagen)

Lidt om teknikken:
DIY LED bestående af 18X3w (kanal 1 - 8hvide 15000k) + (kanal 2 6blå og 4actinic purple)
For at få ordenlig spredning på lyset er der rundt om kassen/låget bygget nogle smale køleprofiler med sort plexi omkring.
Skummer Aqualight NANO Skimmer
Luft pumpe Eheim 100
Cirkulation Vortech mp10 Reef Crest Mode
Varmelegeme Fluval Slim heater
Digital Thermometer

Der er ca. 4,5kg levende sten i akvariet plus sand.

Koralliste:
(Kommer senere)

Fisk/Rejer/Krapper:
1stk Pseudocheilinus hexataenia
1stk Amphiprion ocellaris
1stk Lybia tesselata
1stk Lysmata amboinensis
1stk Acropora krappe

Og nu til lidt billeder:
Lige da det var startet op
Lige da det var startet op
Og som det ser ud nu
Og som det ser ud nu
IMG_2257.JPG
Lidt skadet Cynarina men er ved at komme sig
Lidt skadet Cynarina men er ved at komme sig
IMG_2259.JPG
IMG_2260.JPG
IMG_2261.JPG
IMG_2262.JPG
IMG_2264.JPG
IMG_2265.JPG
IMG_2266.JPG
IMG_2267.JPG
IMG_2268.JPG
IMG_2269.JPG
IMG_2270.JPG
IMG_2271.JPG
IMG_2272.JPG
IMG_2273.JPG
IMG_2275.JPG
IMG_2276.JPG
Blir brugt til afklimatisering (Kærste er falk redder)
Blir brugt til afklimatisering (Kærste er falk redder)
Rode skuffen :)
Rode skuffen :)
LS stump bugget sammen med magnet til fastgørelse på bagruden
LS stump bugget sammen med magnet til fastgørelse på bagruden
IMG_2284.JPG
Senest rettet af S1m0n fre 17. jan 2014 00:50, rettet i alt 3 gange.
Livet er simpelt - Man træffer beslutninger og ser sig ikke tilbage!
chalfe9
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 137
Tilmeldt: ons 21. mar 2007 10:25
17
Postnummer: 7400 Herning
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Kølkær, Herning

Re: Fluval Edge - Mixed

Indlæg af chalfe9 »

Hold da op det er flot :clap:
juwel rio 180 opstart feb. 2013
Morten1990
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1128
Tilmeldt: tirs 8. jan 2013 23:16
11
Postnummer: 5690 Tommerup
Saltvand siden?: 2013

Re: Fluval Edge - Mixed

Indlæg af Morten1990 »

B-E-A-U-tiful. !!!
Vh Morten
Nemme
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 119
Tilmeldt: søn 9. dec 2012 17:41
11
Postnummer: 6700 Esbjerg
Saltvand siden?: 2012
Geografisk sted: Esbjerg 6700

Re: Fluval Edge - Ultra mixed reef

Indlæg af Nemme »

Det ser sku godt ud! God inspiration. Glæder mig til jeg kommer så langt :)
Ville gerne høre lidt om teknikken? Kan ikke rigtig få plads til min skummer... Og hvad har du gjort ved dit filter ?
Brugeravatar
S1m0n
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1379
Tilmeldt: lør 28. feb 2009 01:09
15
Postnummer: 9000 Aalborg
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Aalborg

Re: Fluval Edge - Ultra mixed reef

Indlæg af S1m0n »

Nemme skrev:Det ser sku godt ud! God inspiration. Glæder mig til jeg kommer så langt :)
Ville gerne høre lidt om teknikken? Kan ikke rigtig få plads til min skummer... Og hvad har du gjort ved dit filter ?
Hva vil du gerne høre?:) skummeren kan præcis være i filtret, selvfølgelig er "kurven" med diverse filtervat osv taget op. Den har ikk noget at lave deri da den bare samler på skidtet men ikke fjerner det. Dog har jeg klippet den ene side af kurven og limet fast til venstre for skummeren op langs vægen ind mod pumpen, da det gør at det meste af vandet så vil bli presset under denne og passere skummeren:)
Livet er simpelt - Man træffer beslutninger og ser sig ikke tilbage!
Brugeravatar
Stig Jest
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 991
Tilmeldt: tirs 25. maj 2010 14:30
13
Postnummer: 3480 Fredensborg
Saltvand siden?: 1991

Re: Fluval Edge - Ultra mixed reef

Indlæg af Stig Jest »

Det ser sgu godt ud. Fine koraller du har.

Mvh. Stig
Nemme
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 119
Tilmeldt: søn 9. dec 2012 17:41
11
Postnummer: 6700 Esbjerg
Saltvand siden?: 2012
Geografisk sted: Esbjerg 6700

Re: Fluval Edge - Ultra mixed reef

Indlæg af Nemme »

S1m0n skrev:
Nemme skrev:Det ser sku godt ud! God inspiration. Glæder mig til jeg kommer så langt :)
Ville gerne høre lidt om teknikken? Kan ikke rigtig få plads til min skummer... Og hvad har du gjort ved dit filter ?
Hva vil du gerne høre?:) skummeren kan præcis være i filtret, selvfølgelig er "kurven" med diverse filtervat osv taget op. Den har ikk noget at lave deri da den bare samler på skidtet men ikke fjerner det. Dog har jeg klippet den ene side af kurven og limet fast til venstre for skummeren op langs vægen ind mod pumpen, da det gør at det meste af vandet så vil bli presset under denne og passere skummeren:)
Så alt andet filter materiale er unødvendigt? Har nemlig lidt symbiont og aktiv kul der i... :)
Super god ide med at klippe i "kurven" den var lige gået forbi mit hovede og så skal jeg ha' anskaffet mig den skummer du har dig der :)
Nettet i toppen, er det bare klippet ud? Eller hvad er nemmest ? :)

Hilsen Casper
Brugeravatar
S1m0n
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1379
Tilmeldt: lør 28. feb 2009 01:09
15
Postnummer: 9000 Aalborg
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Aalborg

Re: Fluval Edge - Ultra mixed reef

Indlæg af S1m0n »

Stig Jest skrev:Det ser sgu godt ud. Fine koraller du har.

Mvh. Stig
Mange tak Stig:)
Nemme skrev:Så alt andet filter materiale er unødvendigt? Har nemlig lidt symbiont og aktiv kul der i... :)
Super god ide med at klippe i "kurven" den var lige gået forbi mit hovede og så skal jeg ha' anskaffet mig den skummer du har dig der :)
Nettet i toppen, er det bare klippet ud? Eller hvad er nemmest ? :)

Hilsen Casper
Jeg har intet andet i end skummeren:) dog ku jeg godt ty til at prøve med lidt Rowaphos. Aktivt kul gør heller ingen skade. Det var mere hvis du havde filter vat og eller -svampe deri.
Hullet er bare klippet efter skummer koppen ja:) men ville nok være nemmere med et passende kopbord:)
Livet er simpelt - Man træffer beslutninger og ser sig ikke tilbage!
Grath
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 326
Tilmeldt: tors 26. feb 2009 12:44
15
Postnummer: 8464 Galten
Geografisk sted: Galten

Re: Fluval Edge - Ultra mixed reef

Indlæg af Grath »

Super flot og inspirerende.!!
Brugeravatar
S1m0n
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1379
Tilmeldt: lør 28. feb 2009 01:09
15
Postnummer: 9000 Aalborg
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Aalborg

Re: Fluval Edge - Ultra mixed reef

Indlæg af S1m0n »

Så kommer der et par små lækkerier fra whitecorals imorgen:D
Livet er simpelt - Man træffer beslutninger og ser sig ikke tilbage!
Hyldager
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 455
Tilmeldt: lør 29. mar 2008 16:47
16
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2009

Re: Fluval Edge - Ultra mixed reef

Indlæg af Hyldager »

Det ser rigtig godt ud! Lidt sådan noget jeg selv håber at opnå med mit eget når det kommer helt op og køre.
Jeg syns umiddelbart du har det godt fyldt med levende? Både en klovnfisk, en 6 stribet gylte og en dannebrogsreje? Jeg havde overvejet 2 klovnfisk i mit, men tænkte det var lige i overkanten?
Kører du fuldt knald på dine LED'er? Eller hvor meget er de droslet ned?
Sopranos
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
Indlæg: 74
Tilmeldt: ons 8. feb 2012 21:34
12
Postnummer: 2000 Frederiksberg
Saltvand siden?: 2012

Re: Fluval Edge - Ultra mixed reef

Indlæg af Sopranos »

Super flot. Både opgraderinger af lys og skummer. Jeg har bare svært ved helt at forstå hvordan du får plads til den skummer. Bruger du pumpen, som sidder i hængefilteret?
Hyldager
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 455
Tilmeldt: lør 29. mar 2008 16:47
16
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2009

Re: Fluval Edge - Ultra mixed reef

Indlæg af Hyldager »

Sopranos skrev:Super flot. Både opgraderinger af lys og skummer. Jeg har bare svært ved helt at forstå hvordan du får plads til den skummer. Bruger du pumpen, som sidder i hængefilteret?
Jeg har den samme skummer i mit. Jeg har bare taget det net op med filtermaterialer, og sat skummeren direkte ned i hængefilteret. Så er det hængerfilteret der suger vandet op fra selve akvariet. Luftpumpen til at skummeren har jeg så liggende på gulvet under mit møbel, og så bare en lang luftslange.
Meller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1614
Tilmeldt: fre 18. jan 2013 18:42
11
Postnummer: 9400 Nørresundby
Saltvand siden?: 2013

Re: Fluval Edge - Ultra mixed reef

Indlæg af Meller »

er akvariet ikke for lille til en Pseudocheilinus hexataenia? :)
vil rigtigt gerne havde en selv, men er bange for mit akvarie er for lille :)
240 liters DSB + 120 liter sump :-D
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=92&t=65846" onclick="window.open(this.href);return false;
63 liters akvarie + 25 liter refugium :)
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=91&t=57656" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
S1m0n
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1379
Tilmeldt: lør 28. feb 2009 01:09
15
Postnummer: 9000 Aalborg
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Aalborg

Re: Fluval Edge - Ultra mixed reef

Indlæg af S1m0n »

Hyldager skrev:Det ser rigtig godt ud! Lidt sådan noget jeg selv håber at opnå med mit eget når det kommer helt op og køre.
Jeg syns umiddelbart du har det godt fyldt med levende? Både en klovnfisk, en 6 stribet gylte og en dannebrogsreje? Jeg havde overvejet 2 klovnfisk i mit, men tænkte det var lige i overkanten?
Kører du fuldt knald på dine LED'er? Eller hvor meget er de droslet ned?
Egentlig ville jeg os bare ha haft 2 klovne deri. Gylten kom udelukkende i da jeg døjede med lidt fladorme og pyramide snegle på min musling. Så gylten gør et rigtig godt job der. Dermed overvejer jeg os kraftigt at skille mig af med klovnen igen da jeg har problemer med at få min nitrat ned.

Ang lyset så vil jeg trå den blå kanal køre på 60% og den hvide på 35-40%. Eneste grund til jeg har så mange LED over var for at få et perfekt og jævnt lys i alle hjørner og kroge. Da det ellers er ret svært nu da dioderne sidder så tæt på vamdoverfladen:)
Livet er simpelt - Man træffer beslutninger og ser sig ikke tilbage!
Brugeravatar
S1m0n
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1379
Tilmeldt: lør 28. feb 2009 01:09
15
Postnummer: 9000 Aalborg
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Aalborg

Re: Fluval Edge - Ultra mixed reef

Indlæg af S1m0n »

Meller skrev:er akvariet ikke for lille til en Pseudocheilinus hexataenia? :)
vil rigtigt gerne havde en selv, men er bange for mit akvarie er for lille :)
Shhhh! Jo det er det vel. Men den ser nu ud til at trives. Faktisk ser det tit ud Som om denne og klovnfisken er blevet rigtig gode venner. De svømmer altid sammen og meget tæt:) lidt sjovt at se.
Livet er simpelt - Man træffer beslutninger og ser sig ikke tilbage!
Meller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1614
Tilmeldt: fre 18. jan 2013 18:42
11
Postnummer: 9400 Nørresundby
Saltvand siden?: 2013

Re: Fluval Edge - Ultra mixed reef

Indlæg af Meller »

så det kan måske godt lade sig gøre for mig også? :) mit akvarie er jo noget større, og er overproppet med pods og små brune nøgensnegle, og har lige sat er refugium på så der vil jo også komme rigeligt med foder? :) men man kan vel prøve til den har spist næsten alt maden også måske sende den videre på sin rejse? :) eller kan man fodre den mad andre ting? :) men sprænger den ikke? :( jeg har jo ikke låg på... det skal man vel havde hvis man har sådan en?'hvor længe har du haft den? :)
240 liters DSB + 120 liter sump :-D
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=92&t=65846" onclick="window.open(this.href);return false;
63 liters akvarie + 25 liter refugium :)
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=91&t=57656" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
S1m0n
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1379
Tilmeldt: lør 28. feb 2009 01:09
15
Postnummer: 9000 Aalborg
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Aalborg

Re: Fluval Edge - Ultra mixed reef

Indlæg af S1m0n »

Meller skrev:så det kan måske godt lade sig gøre for mig også? :) mit akvarie er jo noget større, og er overproppet med pods og små brune nøgensnegle, og har lige sat er refugium på så der vil jo også komme rigeligt med foder? :) men man kan vel prøve til den har spist næsten alt maden også måske sende den videre på sin rejse? :) eller kan man fodre den mad andre ting? :) men sprænger den ikke? :( jeg har jo ikke låg på... det skal man vel havde hvis man har sådan en?'hvor længe har du haft den? :)
Den kan godt finde på at springe jo:)
Vil ikk ligefrem side og råde dig til at købe en. Men ud fra MINE erfaringer kan det godt gå.
Jeg har haft min en måneds tid ca.
Livet er simpelt - Man træffer beslutninger og ser sig ikke tilbage!
Meller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1614
Tilmeldt: fre 18. jan 2013 18:42
11
Postnummer: 9400 Nørresundby
Saltvand siden?: 2013

Re: Fluval Edge - Ultra mixed reef

Indlæg af Meller »

okay, må lige holde øje med din tråd så :p vil gerne vide hvordan det går med den om nogle måneder :)
240 liters DSB + 120 liter sump :-D
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=92&t=65846" onclick="window.open(this.href);return false;
63 liters akvarie + 25 liter refugium :)
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=91&t=57656" onclick="window.open(this.href);return false;
Hyldager
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 455
Tilmeldt: lør 29. mar 2008 16:47
16
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2009

Re: Fluval Edge - Ultra mixed reef

Indlæg af Hyldager »

S1m0n skrev:
Hyldager skrev:Det ser rigtig godt ud! Lidt sådan noget jeg selv håber at opnå med mit eget når det kommer helt op og køre.
Jeg syns umiddelbart du har det godt fyldt med levende? Både en klovnfisk, en 6 stribet gylte og en dannebrogsreje? Jeg havde overvejet 2 klovnfisk i mit, men tænkte det var lige i overkanten?
Kører du fuldt knald på dine LED'er? Eller hvor meget er de droslet ned?
Egentlig ville jeg os bare ha haft 2 klovne deri. Gylten kom udelukkende i da jeg døjede med lidt fladorme og pyramide snegle på min musling. Så gylten gør et rigtig godt job der. Dermed overvejer jeg os kraftigt at skille mig af med klovnen igen da jeg har problemer med at få min nitrat ned.

Ang lyset så vil jeg trå den blå kanal køre på 60% og den hvide på 35-40%. Eneste grund til jeg har så mange LED over var for at få et perfekt og jævnt lys i alle hjørner og kroge. Da det ellers er ret svært nu da dioderne sidder så tæt på vamdoverfladen:)
Det giver mening så. :) Tror jeg vil holde mig til en fisk, som hele tiden var planen. Har du stadig din anemone i?
Jeg har selv 5x 3w hvide cree og 5x 3watt blå. De kører pt på 90%, men er ved at kigge på at få dem skilt af i to seperate kanaler.
Jeg havde ikke umiddelbart planer om nogen sps'er, men det ser ud til på dit at det godt kan gå? Og det samme med muslingen?
Min egen ønskeliste var en grøn anemone, ricordea florida, acan, en musling, en børsteorm, og lidt andre lps - hvad man nu lige faldt over. :)
Brugeravatar
S1m0n
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1379
Tilmeldt: lør 28. feb 2009 01:09
15
Postnummer: 9000 Aalborg
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Aalborg

Re: Fluval Edge - Ultra mixed reef

Indlæg af S1m0n »

Hyldager skrev:
S1m0n skrev:
Hyldager skrev:Det ser rigtig godt ud! Lidt sådan noget jeg selv håber at opnå med mit eget når det kommer helt op og køre.
Jeg syns umiddelbart du har det godt fyldt med levende? Både en klovnfisk, en 6 stribet gylte og en dannebrogsreje? Jeg havde overvejet 2 klovnfisk i mit, men tænkte det var lige i overkanten?
Kører du fuldt knald på dine LED'er? Eller hvor meget er de droslet ned?
Egentlig ville jeg os bare ha haft 2 klovne deri. Gylten kom udelukkende i da jeg døjede med lidt fladorme og pyramide snegle på min musling. Så gylten gør et rigtig godt job der. Dermed overvejer jeg os kraftigt at skille mig af med klovnen igen da jeg har problemer med at få min nitrat ned.

Ang lyset så vil jeg trå den blå kanal køre på 60% og den hvide på 35-40%. Eneste grund til jeg har så mange LED over var for at få et perfekt og jævnt lys i alle hjørner og kroge. Da det ellers er ret svært nu da dioderne sidder så tæt på vamdoverfladen:)
Det giver mening så. :) Tror jeg vil holde mig til en fisk, som hele tiden var planen. Har du stadig din anemone i?
Jeg har selv 5x 3w hvide cree og 5x 3watt blå. De kører pt på 90%, men er ved at kigge på at få dem skilt af i to seperate kanaler.
Jeg havde ikke umiddelbart planer om nogen sps'er, men det ser ud til på dit at det godt kan gå? Og det samme med muslingen?
Min egen ønskeliste var en grøn anemone, ricordea florida, acan, en musling, en børsteorm, og lidt andre lps - hvad man nu lige faldt over. :)
Anemonen har jeg desværre ikke mere da den begyndte at kravle og brænde samtlige koraller. Så den er væk:(
Kan ikk se hvorfor det ikk sku ku gå med sps bare der er nok lys og vandværdier er iorden:)
Livet er simpelt - Man træffer beslutninger og ser sig ikke tilbage!
Meller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1614
Tilmeldt: fre 18. jan 2013 18:42
11
Postnummer: 9400 Nørresundby
Saltvand siden?: 2013

Re: Fluval Edge - Ultra mixed reef

Indlæg af Meller »

tænkte nu er jeg ikke begyndt at putte fisk i mit akvarie endnu, men hvis jeg vil havde en pseudocheilinus hexataenia, er det så ikke den eneste fisk jeg vil kunne havde? da den vel har brug for alt det foder der er pga akvariets lille størrelse? :) den må da havde svært ved at finde nok foder i dit akvarie? eller tager den anden form for foder? :)
240 liters DSB + 120 liter sump :-D
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=92&t=65846" onclick="window.open(this.href);return false;
63 liters akvarie + 25 liter refugium :)
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=91&t=57656" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
S1m0n
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1379
Tilmeldt: lør 28. feb 2009 01:09
15
Postnummer: 9000 Aalborg
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Aalborg

Re: Fluval Edge - Ultra mixed reef

Indlæg af S1m0n »

Meller skrev:tænkte nu er jeg ikke begyndt at putte fisk i mit akvarie endnu, men hvis jeg vil havde en pseudocheilinus hexataenia, er det så ikke den eneste fisk jeg vil kunne havde? da den vel har brug for alt det foder der er pga akvariets lille størrelse? :) den må da havde svært ved at finde nok foder i dit akvarie? eller tager den anden form for foder? :)
Min lever af stenene. Har kun en enkelt gang set den tage lidt flagfoder. Så idag har jeg prøvet med lidt cyclob eeze og det virkede dem taknemmelig for:)
Livet er simpelt - Man træffer beslutninger og ser sig ikke tilbage!
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6258
Tilmeldt: ons 21. apr 2010 18:09
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2010

Re: Fluval Edge - Ultra mixed reef

Indlæg af Bingocaller »

Sekstribede tager alt hvad den får serveret - dog kræver den lidt mere svømmeplads end de små tanke der desværre - de elsker at fise rundt imellem alle sten og bruger hele vandsøjlen
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
Meller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1614
Tilmeldt: fre 18. jan 2013 18:42
11
Postnummer: 9400 Nørresundby
Saltvand siden?: 2013

Re: Fluval Edge - Ultra mixed reef

Indlæg af Meller »

så 63 liter vil heller ikke være tilstrækkelig eller hvordan?
ellers en sej og sjov lille fætter, som kan hjælpe mig af med de små lille brune nøgensnegle jeg har på glasset :)
240 liters DSB + 120 liter sump :-D
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=92&t=65846" onclick="window.open(this.href);return false;
63 liters akvarie + 25 liter refugium :)
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=91&t=57656" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
S1m0n
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1379
Tilmeldt: lør 28. feb 2009 01:09
15
Postnummer: 9000 Aalborg
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Aalborg

Re: Fluval Edge - Ultra mixed reef

Indlæg af S1m0n »

Så fik jeg lige taget et par nye billeder af mine nye frags fra whitecorals:)
Et af et lyserødt stykke Chalice og candycane Acan:)
image.jpg
image.jpg
Livet er simpelt - Man træffer beslutninger og ser sig ikke tilbage!
Brugeravatar
Allan M
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2712
Tilmeldt: søn 11. dec 2011 00:25
12
Postnummer: 3250 Gilleleje
Saltvand siden?: 2011

Re: Fluval Edge - Ultra mixed reef - 2nye billeder 24/3

Indlæg af Allan M »

Hej, Flot.
Jeg kan slet ikke forstå at du kan holde sps. Er der sump i karret? Det kan vel ikke bare være pga skummer?
Life is a beach and then you dive.
Brugeravatar
S1m0n
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1379
Tilmeldt: lør 28. feb 2009 01:09
15
Postnummer: 9000 Aalborg
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Aalborg

Re: Fluval Edge - Ultra mixed reef - 2nye billeder 24/3

Indlæg af S1m0n »

Allan M skrev:Hej, Flot.
Jeg kan slet ikke forstå at du kan holde sps. Er der sump i karret? Det kan vel ikke bare være pga skummer?
Hejsa Allan. Ingen sump nej. Kun den lille skummer og så 4,5l vandskift ugentligt :GO
Livet er simpelt - Man træffer beslutninger og ser sig ikke tilbage!
Brugeravatar
Allan M
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2712
Tilmeldt: søn 11. dec 2011 00:25
12
Postnummer: 3250 Gilleleje
Saltvand siden?: 2011

Re: Fluval Edge - Ultra mixed reef - 2nye billeder 24/3

Indlæg af Allan M »

Og sps trives over længere tid?
Life is a beach and then you dive.
Brugeravatar
S1m0n
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1379
Tilmeldt: lør 28. feb 2009 01:09
15
Postnummer: 9000 Aalborg
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Aalborg

Re: Fluval Edge - Ultra mixed reef - 2nye billeder 24/3

Indlæg af S1m0n »

Allan M skrev:Og sps trives over længere tid?
Min stylo har været i i godt og vel 2 måneder vil jeg tro. Acropora 1 måned. Og alt virker til at stor trives:)
Livet er simpelt - Man træffer beslutninger og ser sig ikke tilbage!
Besvar

Tilbage til "Fluval Edge"