"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

mp10es vortech

Forum om saltvand i Fluval Edge, ombygninger og lys m..
Besvar
Theis
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 215
Tilmeldt: ons 22. feb 2012 11:52
12
Postnummer: 2765 Smørum
Saltvand siden?: 2012

mp10es vortech

Indlæg af Theis »

Jeg har lige købt sådan en lille fætter. Her står i manualen at motor-siden ikke er vandtæt, hvilket gør mig lidt nervøs, da jeg gerne ville prøve at sætte den i kassen bagi, så den næsten blev usynlig i akvariet. Problemet ligger i, at man en gang i mellem godt kan spille oppe fra filteret, nogle gode idéer? Eller nogen som ved at den holder til de små pjask :D. Indtil da må den sidde et andet mindre fint sted :Peace:


Brugeravatar
Birkefeldt
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2598
Tilmeldt: ons 12. dec 2007 01:08
16
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Silkeborg

Re: mp10es vortech

Indlæg af Birkefeldt »

Du kan ikke sætte den i kassen. Garantien dækker ikke hvis den brænder sammen pga vand. Så du må passe på når du pjasker :GO

Mvh Kenneth


Brugeravatar
mipe
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1241
Tilmeldt: søn 6. jan 2008 17:55
16
Postnummer: 7400 Herning
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Midtjylland
Kontakt:

Re: mp10es vortech

Indlæg af mipe »

Du kan da binde en plastik pose rundt omkring, så kan da da holde til en del vandstænk!


Se mere om mine akvarier her: www.gotfred.com/akva.html
"It's not leaking - It's overflowing." (Citat: Homer Simpson)
Brugeravatar
ordy
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 553
Tilmeldt: lør 20. mar 2010 17:12
14
Postnummer: 5230 Odense M
Saltvand siden?: 2009

Re: mp10es vortech

Indlæg af ordy »

mipe skrev:Du kan da binde en plastik pose rundt omkring, så kan da da holde til en del vandstænk!
tænke det samme lige til at starte med ..
Ved ikke hvor varm sådan en fætter bliver men måske kunne det blive et problem den ikke kan komme af med varmen inde i en pose ? :rolleyes:


Nedlagt :Murerens Balje 250 + 128 L
viewtopic.php?f=92&t=48650
Marco R
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5167
Tilmeldt: lør 7. feb 2009 22:03
15
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fredericia

Re: mp10es vortech

Indlæg af Marco R »

Du skal da bare tage en skål med helt falde sider. Enten en som passer i højden, ellers kan du jo stille den på noget, så den ikke ryger ned, når du skal rense pumpen. Men du kan selvfølgelig også bare lade den blive holdt på plads af magneten i pumpen :y

Eventuelt en af de der fødekasser, som kan sættes på kanten, ville kunne gøre jobbet :happy:


Theis
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 215
Tilmeldt: ons 22. feb 2012 11:52
12
Postnummer: 2765 Smørum
Saltvand siden?: 2012

Re: mp10es vortech

Indlæg af Theis »

interessante svar. Ved ik helt om jeg forstår hva du mener marco. Har også overvejet at have plastik hele vejen rundt om enten motoren, eller det indbygget filter, så vandet ikke sjasker ned bagi. :) Holder mig lige i tænkeboxen. Hvis nogen har den idéelle idé, så sig frem :D


Marco R
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5167
Tilmeldt: lør 7. feb 2009 22:03
15
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fredericia

Re: mp10es vortech

Indlæg af Marco R »

Theis skrev:interessante svar. Ved ik helt om jeg forstår hva du mener marco. Har også overvejet at have plastik hele vejen rundt om enten motoren, eller det indbygget filter, så vandet ikke sjasker ned bagi. :) Holder mig lige i tænkeboxen. Hvis nogen har den idéelle idé, så sig frem :D
Det er dette, som jeg mener: http://www.nano-reef.com/forums/index.p ... pic=257842

Hvis det kun er for at undgå små vandpjask, så behøver du jo ikke sådan en box, men kunne nøjes med en føde kasse, som f.eks denne: http://kortlink.dk/avifauna/bdxw, da den også kan holde tørdelen tør.


Håber, at du kan følge, hvad jeg mener nu? Men ville helt klart selv vælge boxen :happy:


Theis
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 215
Tilmeldt: ons 22. feb 2012 11:52
12
Postnummer: 2765 Smørum
Saltvand siden?: 2012

Re: mp10es vortech

Indlæg af Theis »

arh, god idé. Måske jeg kan finde et eller andet eller andet fra køkkenet, hehe, en lille kasse med en flad side som kan proppes ned


Marco R
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5167
Tilmeldt: lør 7. feb 2009 22:03
15
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fredericia

Re: mp10es vortech

Indlæg af Marco R »

Theis skrev:arh, god idé. Måske jeg kan finde et eller andet eller andet fra køkkenet, hehe, en lille kasse med en flad side som kan proppes ned
Lige præcis det som jeg mente i første indlæg :y

Lad os endelig se hvad du finder på :happy:


Theis
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 215
Tilmeldt: ons 22. feb 2012 11:52
12
Postnummer: 2765 Smørum
Saltvand siden?: 2012

Re: mp10es vortech

Indlæg af Theis »

Har en idé om at skærer bunden af en joggi yoghurt, eller toppen og så bruge den som et skjold. Mangler bare lige at spise den :D, Tror den har en helt rigtig størrelse og facon, men bare en tanke. Underlige ting man finder på ved midnatstid


Marco R
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5167
Tilmeldt: lør 7. feb 2009 22:03
15
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fredericia

Re: mp10es vortech

Indlæg af Marco R »

Theis skrev:Har en idé om at skærer bunden af en joggi yoghurt, eller toppen og så bruge den som et skjold. Mangler bare lige at spise den :D, Tror den har en helt rigtig størrelse og facon, men bare en tanke. Underlige ting man finder på ved midnatstid
Haha ja det er det :hehe: Men når den kun skal bruges til det formål at virke som et skjold - så er ideen perfekt :y

Så det bare med at sætte igang med yoghurt'en :happy:


Theis
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 215
Tilmeldt: ons 22. feb 2012 11:52
12
Postnummer: 2765 Smørum
Saltvand siden?: 2012

Re: mp10es vortech

Indlæg af Theis »

hehe, det bliver i morgen tror jeg. Men er stadig lidt nervøs for om det kan gå galt, må have en lur på den :P


Marco R
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5167
Tilmeldt: lør 7. feb 2009 22:03
15
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fredericia

Re: mp10es vortech

Indlæg af Marco R »

Theis skrev:hehe, det bliver i morgen tror jeg. Men er stadig lidt nervøs for om det kan gå galt, må have en lur på den :P
Jeg vil helt sikkert sige, at der ikke burde ske noget, hvis det bruges som skjold :happy:

Det var noget andet, hvis der virkelig er chance for, at der kan komme meget vand over på den, at jeg vil være nervøs.


Theis
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 215
Tilmeldt: ons 22. feb 2012 11:52
12
Postnummer: 2765 Smørum
Saltvand siden?: 2012

Re: mp10es vortech

Indlæg af Theis »

Nå det blev med plastikposen, virker indtil videre meget godt, og ser brandgodt ud :). Tilgengæld ved jeg ikke om det ville kunne lykkedes med det der skjold, syntes det gav vibrationer og larm, men måske var det bare fordi jeg ikke lige fandt spottet.


Marco R
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5167
Tilmeldt: lør 7. feb 2009 22:03
15
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fredericia

Re: mp10es vortech

Indlæg af Marco R »

Theis skrev:Nå det blev med plastikposen, virker indtil videre meget godt, og ser brandgodt ud :). Tilgengæld ved jeg ikke om det ville kunne lykkedes med det der skjold, syntes det gav vibrationer og larm, men måske var det bare fordi jeg ikke lige fandt spottet.
Tror nu også, at det har noget at sige, hvilket materialle du bruger til det. Tror det, med boxen vil virke, plus du så indstiller tykkelsen, så den passer med glasset og tykkelsen af boxen :happy:


Theis
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 215
Tilmeldt: ons 22. feb 2012 11:52
12
Postnummer: 2765 Smørum
Saltvand siden?: 2012

Re: mp10es vortech

Indlæg af Theis »

Yep, men det skal være ret præcis og der er ik den store indstiller på mp10 modellen, der følger en ekstra gummi dims med. Men tror nu pose er fint, tænker den kan holde til lidt varmere end der er i dk. Men det gir et nice clean look.

Problemet med joggi var at den ramte på pga tyngdekraft og det gav yderligere vibrationer. Men kan helt sikkert fixes somehow :)


Besvar

Tilbage til "Fluval Edge"