"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Lampe til fluval edge 2 på 23l.

Forum om saltvand i Fluval Edge, ombygninger og lys m..
Besvar
saltsalt
Søstjerne
Søstjerne
Reactions:
Indlæg: 11
Tilmeldt: ons 8. aug 2012 18:39
11
Postnummer: 7441 Bording
Saltvand siden?: 2012

Lampe til fluval edge 2 på 23l.

Indlæg af saltsalt »

Hejsa,
Jeg er helt ny inden for saltvand. Jeg har et fluval edge 2 akvarie jeg gerne vil have lavet til saltvand, men jeg er på jagt efter noget andet lys lige som alle andre, inden jeg vil starte op.
Mit spørgsmål er så, om man kan købe den lampe der hører til den store model på 46L med 42 Led, og sætte på den lille model og om det så giver et ordentlig lys til koraller. Eller om jeg skal ud i noget selv byg.
Mvh Kia


Brugeravatar
AndersBoerglum
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2268
Tilmeldt: søn 13. feb 2011 19:43
13
Postnummer: 9800 Hjørring
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: Hjørring-Nordjylland

Re: Lampe til fluval edge 2 på 23l.

Indlæg af AndersBoerglum »

Uden at være sikker, tror jeg du skal ha gang i loddekolben. De er ikke ret mange bli dioder i de originale, så det giver et gult lys.


Mvh:
Anders Børglum Christensen.
saltsalt
Søstjerne
Søstjerne
Reactions:
Indlæg: 11
Tilmeldt: ons 8. aug 2012 18:39
11
Postnummer: 7441 Bording
Saltvand siden?: 2012

Re: Lampe til fluval edge 2 på 23l.

Indlæg af saltsalt »

Øv øv øv. Det var øv . Jeg har nemlig ingen forstand på det der selv byg. Er lidt på bar bund med det lys


Brugeravatar
AndersBoerglum
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2268
Tilmeldt: søn 13. feb 2011 19:43
13
Postnummer: 9800 Hjørring
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: Hjørring-Nordjylland

Re: Lampe til fluval edge 2 på 23l.

Indlæg af AndersBoerglum »

Du kan sikkert hyre en af brugerne herinde til at hjælpe dig :)


Mvh:
Anders Børglum Christensen.
Brugeravatar
Allan M
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2712
Tilmeldt: søn 11. dec 2011 00:25
12
Postnummer: 3250 Gilleleje
Saltvand siden?: 2011

Re: Lampe til fluval edge 2 på 23l.

Indlæg af Allan M »

Velkommen i flokken. Edge er fantastisk men røv dårligt lys og en udfordring mht at få lys ud i hjørnerne, da lampen sidder så højt.
Jeg købte en Aqua Illumination Nano med controller. Fantastisk lampe!!!! Men nu har jeg brugt dem lampe ove rmit nye 80liter og over mit Edge har jeg endelig langt om længe fundet den lampe der i tiderneds morgen blev special lavet til Edge - Nanocustoms 3.6 LED.

Hvis du går ind i Fluval edge gruopen og kigger igennem trådene, finder der link til mange forskellige løsninger.
Kig, læs og bliv klog. :GO

Du kan skrive til mig på pb, men jeg er typen der heller betaler 3500 for en lampe end at lave den selv. Så DIY (Do it yourselves) er jeg ikke. SÅ skal du have fat i Moente eller DennisBS - de er fantaster!


Life is a beach and then you dive.
saltsalt
Søstjerne
Søstjerne
Reactions:
Indlæg: 11
Tilmeldt: ons 8. aug 2012 18:39
11
Postnummer: 7441 Bording
Saltvand siden?: 2012

Re: Lampe til fluval edge 2 på 23l.

Indlæg af saltsalt »

Hej Allan
Tak for svaret. Ja det er et super flot akvarium, men skod lys. De fleste skiver at det er bedst selv at bygge, så jeg må til at undersøge det lidt mere. :-) og se om jeg kan finde ud af det.
Det er en skam man ikke kan købe den speciel lavet lampe som du har mere. Den er super fed og ville være perfekt. Finde en brugt bliver nok heller ikke nem. Så jeg undgår nok ikke DIY.
Ellers må jeg prøve at finde en der kan lave en til mig:-)
Kan godt være jeg skriver til dig igen engang, hvis jeg får startet op. Har aldrig haft saltvand før så der er en del der skal læres. :-)
Mvh Kia


Brugeravatar
MAKRRO
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 517
Tilmeldt: man 3. aug 2009 07:39
14
Postnummer: 2770 Kastrup
Saltvand siden?: 2009

Re: Lampe til fluval edge 2 på 23l.

Indlæg af MAKRRO »

Hej Kia,

Jeg er selv i opstartsfasen og fatter ikke noget af LED og elektronik på det niveau. Men umiddelbart ser www.aquastyleonline.com ud til at være et udemærket forsøg, da de leverer alt de du skal bruge for at lave lampen... Så det vil jeg nemlig selv give et forsøg :)


Næste gang du peger på nogen, så husk, at tre af dine fingre peger tilbage på dig selv
saltsalt
Søstjerne
Søstjerne
Reactions:
Indlæg: 11
Tilmeldt: ons 8. aug 2012 18:39
11
Postnummer: 7441 Bording
Saltvand siden?: 2012

Re: Lampe til fluval edge 2 på 23l.

Indlæg af saltsalt »

Hej Makrro,
jeg har også været inde og kigge lidt på de sæt de har hos aquastyleonline. Men ved ikke lige hvilket sæt der vil være bedst, ang hvor mange led og farver der vil være mest optimal.
Har du fået købt noget og kommet igang med at lave en ?og hvad har du købt. Så kan det være jeg kan få nogle gode fif af dig :wink:


leifkrarup
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1797
Tilmeldt: ons 14. mar 2007 11:55
17
Postnummer: 5000 Odense C
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Odense

Re: Lampe til fluval edge 2 på 23l.

Indlæg af leifkrarup »

Loddefri leds med instruktion findes på: http://www.rapidled.com/


Innovative Marine 30 gallon, skummer Skim Mate Midsize , MP 10 , Kessil 350A Led.
Tidligere 250 liters: http://m.youtube.com/watch?v=6SVmvAfMTc4æ
Brugeravatar
MAKRRO
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 517
Tilmeldt: man 3. aug 2009 07:39
14
Postnummer: 2770 Kastrup
Saltvand siden?: 2009

Re: Lampe til fluval edge 2 på 23l.

Indlæg af MAKRRO »

Jeg har faktisk skiftet mening :P Men det er mest fordi jeg fandt noget jeg selv syntes er bedre her: http://kortlink.dk/stevesleds/bcz8

Jeg har så valgt at de samler det, og tilkøbt en true violet og en deep red. Deep red skal køre på samme controller som de hvide og true violet med de blå. Jeg har derudover bedt ham tilpasse kittet til mit låg som jeg selv har lavet ud af træ i 30x20 cm. Det er han dog ikke vendt retur med endnu, da butikken ligger i New Orleans og de vidst har lidt problemer med en storm ved navn Isaac...

Dette er på ingen måde en tilskyndelse af, at man skal købe hos ham for jeg kender ikke kvaliteten af hans produkter, men det virkede seriøst nok.


Næste gang du peger på nogen, så husk, at tre af dine fingre peger tilbage på dig selv
saltsalt
Søstjerne
Søstjerne
Reactions:
Indlæg: 11
Tilmeldt: ons 8. aug 2012 18:39
11
Postnummer: 7441 Bording
Saltvand siden?: 2012

Re: Lampe til fluval edge 2 på 23l.

Indlæg af saltsalt »

Hej Leifkrarup,
tak for dit link, det ser spændende ud :wink: . Det vil jeg kigge lige nærmere på. Havde fundet noget der ligner det lidt her http://www.ledgroupbuy.com/makersled-de ... nal-grade/ , kan bare ikke lige finde ud af hvor høj den bliver.


saltsalt
Søstjerne
Søstjerne
Reactions:
Indlæg: 11
Tilmeldt: ons 8. aug 2012 18:39
11
Postnummer: 7441 Bording
Saltvand siden?: 2012

Re: Lampe til fluval edge 2 på 23l.

Indlæg af saltsalt »

Hej Makrro,
jeg glæder mig til at se din lampe når du får den hjem. Det var jo lidt nemmere at gå til hvis de vil lave den for dig. Spændende. Håber du smider nogle billeder op når du får den sat til. :hehe:


Besvar

Tilbage til "Fluval Edge"