"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Forskellige versioner af Fluval Edge?

Forum om saltvand i Fluval Edge, ombygninger og lys m..
Besvar
Brugeravatar
Rean
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 232
Tilmeldt: tors 2. apr 2009 20:22
14
Postnummer: 8260 Viby Jylland
Saltvand siden?: 2009
Kontakt:

Forskellige versioner af Fluval Edge?

Indlæg af Rean »

Nogen der ved om der er lavet flere forskellige versioner af Edge 23 liters? Syntes ikke lige jeg kan finde nogen generel hjemmeside for producenten..

Kom til at bemærke disse forskelle (Men det kan jo også bare være fejlinfo fra sælger):

25 liters og 2x10w halogen
http://www.tropeland.dk/webshop/51-star ... gen-spots/

23 liters og kraftig 21 LED lampe
http://www.cichlidecentret.biz/product. ... duct=15064


Brugeravatar
HyBrider
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 319
Tilmeldt: ons 9. jun 2010 19:34
13
Postnummer: 8541 Skødstrup
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Aarhus, Skødstrup
Kontakt:

Re: Forskellige versioner af Fluval Edge?

Indlæg af HyBrider »

Samme akvarie. Reelt er der kun ca. 23 liter vand i displayakvariet.
Der findes en 1. og 2. generation, hvor forskellen er lyset. 1. gen. er med halogen og 2. gen. er med LED.

Intet af det medfølgende lys kan dog bruges til saltvand, så det er underordnet hvilken du får fat i.


//Karsten
Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2500
Tilmeldt: tors 15. nov 2007 18:51
16
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Re: Forskellige versioner af Fluval Edge?

Indlæg af Jones »

Istedet for at lave egen LED lampe og en masse besværligt, kan man så ikke bare købe nogle nye pærer, som passer i de oprindelige fatninger? Kan se at der findes nogle, der har en spredning på 120 grader, men ved ikke om de dur til fluval edge. Jeg har planer om at købe et edge 23 liter en af de nærmeste dage, men grundet manglende tekniske færdigheder vil jeg ikke selv rode med strøm til en DIY LED lampe. Jeg vil derfor helst nøjes med at indkøbe nye pærer/LED pærer til de oprindelige fatninger hvis dette findes. Kan nogen svare på dette?

Mvh Johan (Den fortabte søn, der endelig er vendt tilbage til saltvandsfamilien) :)


o_O
Brugeravatar
HyBrider
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 319
Tilmeldt: ons 9. jun 2010 19:34
13
Postnummer: 8541 Skødstrup
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Aarhus, Skødstrup
Kontakt:

Re: Forskellige versioner af Fluval Edge?

Indlæg af HyBrider »

Jones skrev:Istedet for at lave egen LED lampe og en masse besværligt, kan man så ikke bare købe nogle nye pærer, som passer i de oprindelige fatninger? Kan se at der findes nogle, der har en spredning på 120 grader, men ved ikke om de dur til fluval edge. Jeg har planer om at købe et edge 23 liter en af de nærmeste dage, men grundet manglende tekniske færdigheder vil jeg ikke selv rode med strøm til en DIY LED lampe. Jeg vil derfor helst nøjes med at indkøbe nye pærer/LED pærer til de oprindelige fatninger hvis dette findes. Kan nogen svare på dette?

Mvh Johan (Den fortabte søn, der endelig er vendt tilbage til saltvandsfamilien) :)
Det kan du godt, men trods din 120° spredning, vil spredningen ikke være særlig god, da dit lys vil side placeret så højt, at kanten i kassen vil snuppe en del af din spredning på lyset.
Men det vil kunne fungere, hvis du laver din stenopsætning ordentlig, og placerer dine koraller, så de hver især får noget lys, og ikke dækker for hinanden.


//Karsten
Besvar

Tilbage til "Fluval Edge"