"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Nye skud af min balje :)

Forum om saltvand i Fluval Edge, ombygninger og lys m..
Brugeravatar
HyBrider
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 319
Tilmeldt: ons 9. jun 2010 19:34
13
Postnummer: 8541 Skødstrup
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Aarhus, Skødstrup
Kontakt:

Re: Nye skud af min balje :)

Indlæg af HyBrider »

S1m0n skrev:1. kammeret har jeg modificeret som du kan se her: http://www.hedemann.org/wp-content/gall ... cf1170.jpg
Jeg har skåret filtersystemet fra hinanden, så jeg kun har den ene side tilbage. Denne har jeg limet (med silikone til akvarie) til venstre side, så der er ~1 cm. luft for neden, hvor størstedelen af vandet presses underneden, så der kommer et flow forbi skummeren.

2. Jeg har købt en Eheim 100, som er placeret under møblet til akvariet. Luftslangen går op sammen med ledningerne, og kan lige akkurat vær ved siden af hængefilteret.

3. Jeg har købt 20 Sander træ-luftsten. Du skal købe den mindste de producerer, hvis du vil benytte Sander skumemren.
Hejsa. Står selv og skal til at bygge denne skummer i mit edge. http://www.shop-meeresaquaristik.de/pro ... s_id=10239

Men forstår ikk helt hva du mener med du har skåret filtret fra hinanden? Er det bare den grå "kurv" du har skåret fra hinanden så du kun har venstre side tilbage og så limet den fast nede i filtret eller hvordan? :beer:[/quote]

Hey.
Det er blot den grå kurv, som jeg har skåret i stykker.
Helt præcist har jeg skåret siderne fra bunden, og derved benytter jeg kun den ene side, som er limet fra i den side, hvor pumpen sidder, så jeg skubber flowet af vand nedenunder, og bunden har jeg brugt som filterkam oppe i toppen, hvor vandet løber over og ned i baljen igen.

//Karsten


//Karsten
Brugeravatar
S1m0n
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1379
Tilmeldt: lør 28. feb 2009 01:09
15
Postnummer: 9000 Aalborg
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Aalborg

Re: Nye skud af min balje :)

Indlæg af S1m0n »

Super. Nu jeg helt med:) tak for svaret:)


Livet er simpelt - Man træffer beslutninger og ser sig ikke tilbage!
Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2500
Tilmeldt: tors 15. nov 2007 18:51
16
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Re: Nye skud af min balje :)

Indlæg af Jones »

Hvad er det for en koral du har bagerst til venstre? Den, der ligesom har en masse "fingre". Er det en stenkoral eller en form for sarcopython? Den er rigtig flot. Jeg har netop bestilt en skummer, så når den er på skal der fyldes op med koraller :D


o_O
Besvar

Tilbage til "Fluval Edge"