"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

tang lopper

Forum til snak om foder til fisk og koraller
Besvar
Brugeravatar
minedykker
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1796
Tilmeldt: tirs 6. jul 2010 14:56
13
Postnummer: 2980 Kokkedal
Saltvand siden?: 2010

tang lopper

Indlæg af minedykker »

Nogen der har erfaring med brug af danske tang lopper i vores akvarier ?

Høre gerne for og imod.


charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: tang lopper

Indlæg af charlie saltvand »

Hejsa..... I start 80'erne brugte jeg dem i et system med et par søheste som foder. Det gik fint nok... Men regn med at hoveddelen dør ret hurtigt pga salt og varme chok. Min søheste balje dengang holdt ca 22 grader....Enkelte levede længe nok til at skabe en lille bestand i bundlaget...... (Kørte med bundfilter og en lille sander skummer den gang). Jeg ved ikke om det går at tilvænne dem langsomt til saltindhold, eller om de dør af varmen så hurtigt at det ikke kan betale sig?


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
nbd
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2061
Tilmeldt: man 27. aug 2007 21:47
16
Postnummer: 6000 Kolding
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Kolding

Re: tang lopper

Indlæg af nbd »

Jeg har brugt dem til kræsne ferskvandsrokker. De er lettest at fange om sommeren ved at vende en stor tot tang/ålegræs på land og holde en flad bakke ned mod sandet. Tanglopperne hopper til alle sider, og for at fange dem der lander i bakken skal der være en sjat vand i bunden af bakken - ellers springer de bare videre :K


Brugeravatar
minedykker
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1796
Tilmeldt: tirs 6. jul 2010 14:56
13
Postnummer: 2980 Kokkedal
Saltvand siden?: 2010

Re: tang lopper

Indlæg af minedykker »

Er nemlig så heldig at have fået vagt i weekenden så har masser af tid til at fange dem og kan så lege med at endre salt indholdet op til de 1.026


Besvar

Tilbage til "Foder til fisk og koraller"