"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

artemio bersærkergang!!!

Forum til snak om foder til fisk og koraller
Besvar
bmh
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 362
Tilmeldt: man 31. mar 2014 11:15
10
Postnummer: 4270 Høng
Saltvand siden?: 2014

artemio bersærkergang!!!

Indlæg af bmh »

Hej
Jeg har lige købt et artemio knæ anlæg og kom for mange æg og ville komme lidt i baljen, men ups der var mange. Fiskene går helt bersærk, men kan de leve et stykke tid i baljen ? Hehe fiskene virker helt glade.
bmh
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 362
Tilmeldt: man 31. mar 2014 11:15
10
Postnummer: 4270 Høng
Saltvand siden?: 2014

Re: artemio bersærkergang!!!

Indlæg af bmh »

Jeg regner med filtret i overløbet +filtervattet tar en del af dem og skifter /renser imorgen. Kan man holde liv i dem i en spand og tilføre lidt gær?
Brugeravatar
crazy seahorse
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3785
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 23:39
12
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Re: artemio bersærkergang!!!

Indlæg af crazy seahorse »

De er ikke altid så nemme at holde i live.
Men, hvis du gemmer vand fra dit vandskift, så kan du smide lidt deri. Det er masser af guf i det vand til at starte dem op på.
De kan sagtens gå i en murerbalje udenfor. Husk at lægge plexiglas over for at forhindre regnevand i at fortynde saltvandet for meget.

Du kan siden fodre dem med Spirulina (endelig ikke for meget). Tørgær kan også anvendes, men begge dele skal dosseres med omhu.

Erik
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
bmh
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 362
Tilmeldt: man 31. mar 2014 11:15
10
Postnummer: 4270 Høng
Saltvand siden?: 2014

Re: artemio bersærkergang!!!

Indlæg af bmh »

Skal der luftslange ned til dem ?
Brugeravatar
crazy seahorse
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3785
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 23:39
12
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Re: artemio bersærkergang!!!

Indlæg af crazy seahorse »

bmh skrev:Skal der luftslange ned til dem ?
Udenfor plejer de at klare sig selv, så det burde ikke være nødvendigt. Men jeg ved, at nogle har brugt det.
Finten synes at være, at man ikke skal komme for mange i, når man starter kulturen op.
De lægger så æg i vandet og antallet vil så vokse i takt med, at forholdene tillader det.

Jeg kender opdrættere som bruger metoden og som høster en del fra de baljer og de har ingen luft på.
Den klarer sig selv og får bare en sjat Siprulina i ny og næ. Fodrer du for ofte, bliver det til "grønkålssuppe" og så dør kulturen af iltmangel.
Der er glimrende videoer på Youtube omkring det.
Jeg fandt lige en frem fra arkivet: " onclick="window.open(this.href);return false;

Erik
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: artemio bersærkergang!!!

Indlæg af Carsten »

Jeg har en kultur kørende udendørs. Der er masser af spirulina i vandet, og jeg kan kun se 1-1½ cm ned i vandet. Det går fint.
Der er nu artemia i alle størrelser, fra nyklækkede til voksne. De nyklækkede er af egen produktion i baljen
Besvar

Tilbage til "Foder til fisk og koraller"