"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Hvidbrystet spiser kun nori... (Ok hver dag?)

Forum til snak om foder til fisk og koraller
Besvar
Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4105
Tilmeldt: fre 6. apr 2012 22:00
11
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2012

Hvidbrystet spiser kun nori... (Ok hver dag?)

Indlæg af MoG »

Har købt en hvidbrystet privat.

Efter den kom i mit Akvarie, spiser den kun nori!! Den gider hverken æde frost eller flage...har to slags frost og to slags flage .. Mysis og artemia, oceannutrition multicolour og kelpflager...

Den æder lystigt nori, men ikke det andet... Den kigger bare på det!

Den kom i onsdag aften og den svømmer aktivt rundt i hele akvariet! Den har lidt pletter/parasitter , men formoder det bare er lidt stress...

Det store spørgsmål : Kan jeg fodre med Nori HVER dag, uden det skaber de store problemer? Bare indtil den tager andet ... Har igår og idag sat et stykke ned på ca 5x4 cm... Det bliver ædt hurtigt af den hvidbrystede , gule kirurg , Foxface og dværgkejser...


Morten
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Hvidbrystet spiser kun nori... (Ok hver dag?)

Indlæg af Carsten »

Noritang er alger. Og alger indeholder både fosfat og nitrat.
Det kan på sigt give et forhøjet indhold af begge dele i akvariet.
Så pas på med uhæmmet fordring med det, men nogle stykker på den størrelse du skriver, om dagen tror jeg ikke har den store betydning


Brugeravatar
Ryom
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1633
Tilmeldt: ons 10. sep 2008 13:15
15
Postnummer: 8550 Ryomgård
Geografisk sted: 8550 Ryomgaard

Re: Hvidbrystet spiser kun nori... (Ok hver dag?)

Indlæg af Ryom »

Det burde vel ikke være noget problem. Der er jo også nitrat og fosfat i flagefoder og frostfoder. Læste en gang en tråd om en i USA som fodrede med et helt ark nori hver dag. Mener hans balje var på omkring 1000 liter. Han var dansker og havde en tråd herinde om akvariet. Måske nogen kan huske lidt mere omkring hans bajle?


Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4105
Tilmeldt: fre 6. apr 2012 22:00
11
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2012

Re: Hvidbrystet spiser kun nori... (Ok hver dag?)

Indlæg af MoG »

Tak for svar.. Ved godt det sviner , så det var derfor jeg lige ville høre om det er dumt at gøre..

Ville nu heller ikke fodre med et A3 ark om dagen! :hehe: Men blot sørge for at den får nok at æde .. Og kun gøre det i en periode.

Det undrer mig bare at den ikke vil æde andet.. Den er Akvarievant , men svømmer fint rundt og er frisk som sagt.. Men pga pletterne tænker jeg at den er lidt stresset stadigvæk..


Morten
dyr200
Reactions:

Re: Hvidbrystet spiser kun nori... (Ok hver dag?)

Indlæg af dyr200 »

Kunne godt lyde til den er stresset hvis den er plejer og spise frost og alm flag foder


Besvar

Tilbage til "Foder til fisk og koraller"