"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Mandarin tråden. (Foder, pasning, opdræt og andre ting)

Forum til snak om foder til fisk og koraller
nielsk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 3591
Tilmeldt: tirs 28. mar 2006 17:06
18
Postnummer: 8520 Lystrup
Saltvand siden?: 2006

Re: Mandarin tråden. (Foder, pasning, opdræt og andre ting)

Indlæg af nielsk »

Alle mandariner vil spise ordentligt frostfoder hvis ikke de er alt for udsultede og udenfor hjælp.
De skal bare kigge lang tid på det - måske 5 min skal en død mysis nærstuderes før den ryger i skuffen. Den bliver måske også spyttet ud igen de første 10 gange. Der er INGEN som tilbyder de stakkels fisk den form for forplejning i starten. Det er ikke fisken som der er noget galt med - det er akvaristerne som slår dem ihjel fra en side af.
Jeg har mistet en til alderdom ( tror jeg ) en som hoppede på gulvet fra et 75 Liter og 2 til sygdom - fløjssyge - tror jeg. Mistede halvdelen af mine fisk for et halvt år siden.
Ellers lever de nærmeste "evigt" hos mig


SPS : Stability provides succes
Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2500
Tilmeldt: tors 15. nov 2007 18:51
16
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Re: Mandarin tråden. (Foder, pasning, opdræt og andre ting)

Indlæg af Jones »

Hvordan sikrer du at den får mulighed for at kigge på foderet længe nok ? Ved at starte med at have den isoleret ?


o_O
Brugeravatar
amddurin
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3639
Tilmeldt: ons 21. jan 2009 21:45
15
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Næstved
Kontakt:

Re: Mandarin tråden. (Foder, pasning, opdræt og andre ting)

Indlæg af amddurin »

Jones skrev:Den til skummeren er nærmest sat på laveste niveau så kan vel blot skrue lidt på for den ?
- Ja, så skulle du have rigeligt at tage af...

:beer:

PS: Et tyndt aflangt glas, som den med oliven i, er så smalle at mange af de fisk vi ellers holder ikke kan svømme ind og hugge frostfodret derinde... - hummeræg skulle de spise, ved dog ikke om der er næring nok i dem...


"Alle veje fører til Rom, men for meget Rom føre ingen vegne" René Durin 2014
Geiss V2.0: http://kortlink.dk/em62
(Gl. Tråd: http://www.kortlink.dk/bcc2)
Dan-P
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1006
Tilmeldt: søn 8. feb 2009 18:15
15
Postnummer: 5000 Odense C

Re: Mandarin tråden. (Foder, pasning, opdræt og andre ting)

Indlæg af Dan-P »

Hvordan er det gået med at fodre med rogn ?


Mit 430L mix reef.

viewtopic.php?f=93&t=59133
Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2500
Tilmeldt: tors 15. nov 2007 18:51
16
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Re: Mandarin tråden. (Foder, pasning, opdræt og andre ting)

Indlæg af Jones »

Den har kigget meget på dem men kan ikke se om den tager. Den er blevet ret sky og er mest bag og mellem stenene. Kører fortsat med en flaske med frostfoder men ved ikke om det er mandarinen, der spiser det. Det kan jo også være min børsteorm om natten.


o_O
Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2500
Tilmeldt: tors 15. nov 2007 18:51
16
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Re: Mandarin tråden. (Foder, pasning, opdræt og andre ting)

Indlæg af Jones »

Skal bestille pods i dag. Men hvilke vil i anbefale og hvor er kvalitet og pris bedst ? Har gjort mit pod akvarie klar i underskabet :)


o_O
Brugeravatar
Macdoo
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
Indlæg: 731
Tilmeldt: søn 4. sep 2011 08:52
12
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 2012
Geografisk sted: Kastrup

Re: Mandarin tråden. (Foder, pasning, opdræt og andre ting)

Indlæg af Macdoo »

Jeg købte levende artemia igår ude hos Decocean. Deres saltindhold i vandet var 1, 024.
Bare en lille opfølgning.


Bump. Elsker koraller. Det gjorde ekskonen ikke....
Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2500
Tilmeldt: tors 15. nov 2007 18:51
16
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Re: Mandarin tråden. (Foder, pasning, opdræt og andre ting)

Indlæg af Jones »

Jeg har hørt meget godt om Decocean, MEN.... Jeg bor i Odense så det er ikke en mulighed. Er nordicreef.eu ok?


o_O
Brugeravatar
Miwes
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 243
Tilmeldt: tors 1. sep 2011 23:29
12
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 1985

Re: Mandarin tråden. (Foder, pasning, opdræt og andre ting)

Indlæg af Miwes »

Jones skrev:Jeg har hørt meget godt om Decocean, MEN.... Jeg bor i Odense så det er ikke en mulighed. Er nordicreef.eu ok?
Det håber jeg, da jeg lige har bestilt en alge-støvsuger hos dem, men har ellers intet hørt fra dem, så venter spændt.


Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2500
Tilmeldt: tors 15. nov 2007 18:51
16
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Re: Mandarin tråden. (Foder, pasning, opdræt og andre ting)

Indlæg af Jones »

Så er det besluttet. Min mandarin bliver i dag fanget. Og med den også min Zebrasoma Veliferum. Sejlfinne kirurgen ryger til Vejle og mandarinen skal i isolation og tilvænnes frostfoder. Dette sker som følge af mange overvejelser og en masse læsning om emnet. En amerikansk mandarin opdrætter benytter metoden med at isolere nye dyr og på den måde få dem over på frostfoder. Læs evt denne artikel: http://en.microcosmaquariumexplorer.com ... n_Mandarin" onclick="window.open(this.href);return false;


o_O
Brugeravatar
Miwes
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 243
Tilmeldt: tors 1. sep 2011 23:29
12
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 1985

Re: Mandarin tråden. (Foder, pasning, opdræt og andre ting)

Indlæg af Miwes »

Jones skrev:Så er det besluttet. Min mandarin bliver i dag fanget. Og med den også min Zebrasoma Veliferum. Sejlfinne kirurgen ryger til Vejle og mandarinen skal i isolation og tilvænnes frostfoder. Dette sker som følge af mange overvejelser og en masse læsning om emnet. En amerikansk mandarin opdrætter benytter metoden med at isolere nye dyr og på den måde få dem over på frostfoder. Læs evt denne artikel: http://en.microcosmaquariumexplorer.com ... n_Mandarin" onclick="window.open(this.href);return false;
Hvor stort akvarium, kommer den så til at gå i og har du masser af filterkapacitet i det akvarie, jeg tænker mere på hvis den skal gå under kraftig fodring.

Jeg fodrede i dag mine med frost artemia og det er stort foder, men slukkede cirkulations-pumperne og kunne se at de tog for sig. Mandarinen spyttede det ud et par gange, men blot for at dele det lidt op i småbider.

Held og lykke med at sende den lille på kostskole ;-)


Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2500
Tilmeldt: tors 15. nov 2007 18:51
16
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Re: Mandarin tråden. (Foder, pasning, opdræt og andre ting)

Indlæg af Jones »

Den er røget i et 25 liters akvarie med en spandpumpe. Der vil dagligt blive skiftet 5-10 liter vand. Jeg har også slukket pumperne i akvariet når jeg har fodret, men det hjælper ikke hvis mandarinen blot svømmer ind mellem stenene. Kan godt se at det kan fungere fint i dit lille akvarie, men i mit Red Sea max med en stor bunke sten i midten kan det knibe. Så jeg sætter min lid til at den vil tage for sig nu hvor den er røget en tur på solo ophold. Jeg vil også fodre den med klækket artemia i det lille akvarie så jeg er sikker på at den får foder. Gradvist overgår jeg så helt til frost.


o_O
Brugeravatar
amddurin
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3639
Tilmeldt: ons 21. jan 2009 21:45
15
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Næstved
Kontakt:

Re: Mandarin tråden. (Foder, pasning, opdræt og andre ting)

Indlæg af amddurin »

Jones skrev:Jeg har hørt meget godt om Decocean, MEN.... Jeg bor i Odense så det er ikke en mulighed. Er nordicreef.eu ok?
- Derfor der er blevet bygget bro... :T


"Alle veje fører til Rom, men for meget Rom føre ingen vegne" René Durin 2014
Geiss V2.0: http://kortlink.dk/em62
(Gl. Tråd: http://www.kortlink.dk/bcc2)
nielsk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 3591
Tilmeldt: tirs 28. mar 2006 17:06
18
Postnummer: 8520 Lystrup
Saltvand siden?: 2006

Re: Mandarin tråden. (Foder, pasning, opdræt og andre ting)

Indlæg af nielsk »

Jones skrev:Så er det besluttet. Min mandarin bliver i dag fanget. Og med den også min Zebrasoma Veliferum. Sejlfinne kirurgen ryger til Vejle og mandarinen skal i isolation og tilvænnes frostfoder. Dette sker som følge af mange overvejelser og en masse læsning om emnet. En amerikansk mandarin opdrætter benytter metoden med at isolere nye dyr og på den måde få dem over på frostfoder. Læs evt denne artikel: http://en.microcosmaquariumexplorer.com ... n_Mandarin" onclick="window.open(this.href);return false;
FLOT initiativ!!! Håber det går rigtigt godt. En sund mandarin fisk skal ligne en cocktailpølse i formen :beer:


SPS : Stability provides succes
Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2500
Tilmeldt: tors 15. nov 2007 18:51
16
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Re: Mandarin tråden. (Foder, pasning, opdræt og andre ting)

Indlæg af Jones »

UPDATE... Efter to timer i underskabet stod det klart at mandarinen IKKE syntes at det var sjovt at være på enestue. Den bevægede sig ikke væk fra hjørnet en eneste gang. Derfor røg den op i en plastikkasse i akvariet. Og i dag har jeg så set den spise to pellet,s lidt frostfoder og nogle artemia + artemia æg :) Sejlfinnen var også fanget men stak af og lever således fortsat en tilværelse som akvariebums hos mig :) Jeg skal nok overliste den lille bandit en dag. Mht mandarinen fortsætter jeg med at overfodre dens lille kasse så den konstant har noget at pille i.

Lige lidt hurtig info. I starten var den meget fokuseret på at slippe ud af kassen. Jeg frygtede at den ville glemme at søge føde men besluttede at nu måtte det bære eller briste :pray: Hvis det kan gøres i USA kan det selvfølgelig også i DK. Jeg forlod derfor den lille fyr og gav ham ro. Da jeg kom hjem ved middagstid var han så igang med at pille i foderet. Jeg gav ham straks noget mere og også det blev der rodet i. Flagefoder spytter han ud, men mon ikke, at det blot er tilvænning der skal til. I dag er jeg meget optimistisk men ved også, at intet er givet på forhånd. Alt for mange mandariner er døde i akvarier selvom de tilsyneladende spiste det meste. Jeg lader ham derfor blive i boksen indtil han fortærer ALT hvad der bliver serveret OG indtil jeg kan se at han tager på i vægt. Har på nettet fundet eksempler på folk, der har haft deres mandarin i en sådan kasse i over en måned, blot for at sikre sig at fisken spiste og forøgede vægten. Det må være den eneste indikator, der er 100% sikker. Har I nogle gode råd til hvad jeg ellers kan gøre for at hjælpe den bette fyr? Alle råd er velkomne og der er ingen dumme spørgsmål.

p.s Jeg har startet en tråd ang opdrættede mandariner. Hvis I har lyst må I meget gerne hoppe ind og dele jeres tanker om emnet. http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic. ... 23#p575723" onclick="window.open(this.href);return false;

Mvh Johan
Vedhæftede filer
IMG_0950.JPG
IMG_0949.JPG


o_O
Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2500
Tilmeldt: tors 15. nov 2007 18:51
16
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Re: Mandarin tråden. (Foder, pasning, opdræt og andre ting)

Indlæg af Jones »

Mandarinen spiser fortsat flagefoder, lidt frost og nipper til pellets. Det undrer mig at den igen er gået væk fra at tage dem. Men så længe jeg ser at den konstant spiser små bidder af maden er jeg rimelig tryg. Jeg har overvejet et arts akvarie til den så der kan være lav cirkulation og hvor jeg kan kontrollere at den får føde nok. Har et 54 liter stående til formålet. Hvad tænker I herom?


o_O
Brugeravatar
bima
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1831
Tilmeldt: ons 16. feb 2011 19:30
13
Postnummer: 9800 Hjørring
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: 9800 Hjørring

Re: Mandarin tråden. (Foder, pasning, opdræt og andre ting)

Indlæg af bima »

Har du ikke et par små sten,du kan stable deri så den har et gemmested??
Det tror jeg den vil være dig meget taknemmelig for :wink:
Et 54 liters ville den selvfølgelig nok hellere have


Mvh Henning Schneider

518 liters hjørneakvarie viewtopic.php?f=94&t=45569
Brugeravatar
KimS
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 260
Tilmeldt: tors 14. feb 2008 16:03
16
Postnummer: 9000 Aalborg
Saltvand siden?: 1997
Kontakt:

Re: Mandarin tråden. (Foder, pasning, opdræt og andre ting)

Indlæg af KimS »

bima skrev:Har du ikke et par små sten,du kan stable deri så den har et gemmested??
Det tror jeg den vil være dig meget taknemmelig for :wink:
Et 54 liters ville den selvfølgelig nok hellere have
:clap: :GO


Heaven on earth is in the seas
Min hjemmeside om dykning i Rødehavet og Maldiverne: http://www.kimstokholm.dk
Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2500
Tilmeldt: tors 15. nov 2007 18:51
16
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Re: Mandarin tråden. (Foder, pasning, opdræt og andre ting)

Indlæg af Jones »

Normalt hænger der et viskestykke over den del af akvariet så den har fred for os, der er i stuen. Den får ingen sten før den er HELT tilvænnet foderet jeg giver den. Den spiser en del flage- og frostfoder men pellets har den ikke rørt siden den første dag. Så overvejer at give den en kold tyrker og kun tilbyde pellets. Hvis ikke den tager dem i løbet af to dage fodrer jeg videre med det almindelige foder igen. Og når den så er klar får den endnu en kold tyrker. Før eller siden vil den så nok tage de piller jeg tilbyder. Hvordan går det med jeres mandariner? Er de tykke og velnærede? Eller taber de sig. Hvis de taber sig kan jeg klart anbefale min metode. Plastikkassen, jeg bruger, kan købes i plantoramas reptilafdeling.


o_O
Brugeravatar
KimS
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 260
Tilmeldt: tors 14. feb 2008 16:03
16
Postnummer: 9000 Aalborg
Saltvand siden?: 1997
Kontakt:

Re: Mandarin tråden. (Foder, pasning, opdræt og andre ting)

Indlæg af KimS »

Jones skrev:Normalt hænger der et viskestykke over den del af akvariet så den har fred for os, der er i stuen. Den får ingen sten før den er HELT tilvænnet foderet jeg giver den. Den spiser en del flage- og frostfoder men pellets har den ikke rørt siden den første dag. Så overvejer at give den en kold tyrker og kun tilbyde pellets. Hvis ikke den tager dem i løbet af to dage fodrer jeg videre med det almindelige foder igen. Og når den så er klar får den endnu en kold tyrker. Før eller siden vil den så nok tage de piller jeg tilbyder. Hvordan går det med jeres mandariner? Er de tykke og velnærede? Eller taber de sig. Hvis de taber sig kan jeg klart anbefale min metode. Plastikkassen, jeg bruger, kan købes i plantoramas reptilafdeling.
Syntes det minder lidt om et lille "fængsel" for anoreksi fisk. Burde du ikke lave dine "forsøg" i større omgivelser?.


Heaven on earth is in the seas
Min hjemmeside om dykning i Rødehavet og Maldiverne: http://www.kimstokholm.dk
Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2500
Tilmeldt: tors 15. nov 2007 18:51
16
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Re: Mandarin tråden. (Foder, pasning, opdræt og andre ting)

Indlæg af Jones »

Det kan godt være Kim, men det fungerer og jeg har fundet flere eksempler fra USA, hvor samme metode er brugt. Det var jo der jeg fik ideen. Planen er at han ryger i sit eget nano på et tidspunkt. Jeg vil dog gerne se en lidt højere foderrespons fra ham i den det sker. Mandarinen udviser ingen tegn på stress men lader faktisk til at trives bedre i boksen end i akvariet hvor min sejlfinne kirurg var lidt over den. Hellfish og Dan, hvordan går det med jeres ?


o_O
Dan-P
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1006
Tilmeldt: søn 8. feb 2009 18:15
15
Postnummer: 5000 Odense C

Re: Mandarin tråden. (Foder, pasning, opdræt og andre ting)

Indlæg af Dan-P »

Jeg ved faktisk ikke med sikkerhed hvordan det går med min. Den er meget sky, og jeg har ikke set den tage noget foder, men til gengæld har den vist ædt sig fed i pods da jeg havde utrolig meget liv i stenene - HAVDE! :P
Men jeg prøver forsat at fodre med en 1½ liters flaske uden bund, og med et pvc rør i i toppen der går op til vandoverfladen - som svampebob firkants hus - og prøve at få den til at svømme ind og æde artemia, da den godt vil spise det.


Mit 430L mix reef.

viewtopic.php?f=93&t=59133
Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2500
Tilmeldt: tors 15. nov 2007 18:51
16
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Re: Mandarin tråden. (Foder, pasning, opdræt og andre ting)

Indlæg af Jones »

Ja ok. Jamen held og lykke :) håber at du får den igang med noget foder.


o_O
Brugeravatar
amddurin
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3639
Tilmeldt: ons 21. jan 2009 21:45
15
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Næstved
Kontakt:

Re: Mandarin foder tråden

Indlæg af amddurin »

PederP skrev:Jeg havde i lang tid en lsd i et 80L, som den delte med en gylte. (lsd'en hoppede desværre på gulvet for nylig)
Jeg havde et 12L refugium på, hvori jeg dagligt fodrede med tørfoder. Det kan gøre forskellen på om et refugium bare har en god bestand, eller der nærmest er en stor levende belægning på alting ;)
Vedr.: Det 80L...

Går vandet fra refugium til retur uden om skummer?

Hvor mange liter løber der igennem refugium? - og er det samme hastighed hele din sump køre med?

:GO


"Alle veje fører til Rom, men for meget Rom føre ingen vegne" René Durin 2014
Geiss V2.0: http://kortlink.dk/em62
(Gl. Tråd: http://www.kortlink.dk/bcc2)
Brugeravatar
amddurin
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3639
Tilmeldt: ons 21. jan 2009 21:45
15
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Næstved
Kontakt:

Re: Mandarin foder tråden

Indlæg af amddurin »

hellfish skrev:Ram 130 l
1 palet og 2 klovne
Den vil ikke spise det jeg serverer! Men mine sten er godt velindkørte og flere år gamle så der er heldigvis mad nok til den :)
- Hvor mange kg LS har du? (Efter jeg fik en sandspiser og en lille klovn i mit RSM forsvandt næsten alle de store rejelignende pods...)

:GO


"Alle veje fører til Rom, men for meget Rom føre ingen vegne" René Durin 2014
Geiss V2.0: http://kortlink.dk/em62
(Gl. Tråd: http://www.kortlink.dk/bcc2)
Brugeravatar
hellfish
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3306
Tilmeldt: søn 12. sep 2004 18:10
19
Postnummer: 5000 Odense C
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Odense c

Re: Mandarin tråden. (Foder, pasning, opdræt og andre ting)

Indlæg af hellfish »

Pas .. 20 kg måske ??


nielsk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 3591
Tilmeldt: tirs 28. mar 2006 17:06
18
Postnummer: 8520 Lystrup
Saltvand siden?: 2006

Re: Mandarin tråden. (Foder, pasning, opdræt og andre ting)

Indlæg af nielsk »

bima skrev:Har du ikke et par små sten,du kan stable deri så den har et gemmested??
Det tror jeg den vil være dig meget taknemmelig for :wink:
Et 54 liters ville den selvfølgelig nok hellere have
Det er oftest et misforstået hensyn. Mange fisk som skal opbevares småt passes bedst uden noget inventar. Ellers vil de forsøge at gemme sig hele tiden bag noget som ikke er helt muligt - og det stresser dem rigtigt meget.


SPS : Stability provides succes
Brugeravatar
amddurin
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3639
Tilmeldt: ons 21. jan 2009 21:45
15
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Næstved
Kontakt:

Re: Mandarin tråden. (Foder, pasning, opdræt og andre ting)

Indlæg af amddurin »

Jeg købte levende Cobepods og kom 2 poser i et 45L + ca. 20L sump + skummer + 3W LED spot sparepære og et par små 8-10cm LS samt lidt macroalger...

Efter få min. bevægede de sig ikke mere og der er ikke nogen at se, så jeg tror at de er døde???

Havde ellers en plan om at kunne have en Mandarin alene + LS + tilsætning af levende pods, der så skulle leve deri, men det kikser lidt efter mit forsøg i det lille 45L ikke lykkes... :?

:beer:


"Alle veje fører til Rom, men for meget Rom føre ingen vegne" René Durin 2014
Geiss V2.0: http://kortlink.dk/em62
(Gl. Tråd: http://www.kortlink.dk/bcc2)
Brugeravatar
Engelquist
Site Admin
Site Admin
Reactions:
Indlæg: 3982
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 20:19
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1993

Re: Mandarin tråden. (Foder, pasning, opdræt og andre ting)

Indlæg af Engelquist »

Lægger lige tråden fast som opslag:)


Bo Engelquist Christiansen
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.

Min vandpyt: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... 93&t=95414
Brugeravatar
Ryom
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1633
Tilmeldt: ons 10. sep 2008 13:15
15
Postnummer: 8550 Ryomgård
Geografisk sted: 8550 Ryomgaard

Re: Mandarin tråden. (Foder, pasning, opdræt og andre ting)

Indlæg af Ryom »

amddurin skrev:Jeg købte levende Cobepods og kom 2 poser i et 45L + ca. 20L sump + skummer + 3W LED spot sparepære og et par små 8-10cm LS samt lidt macroalger...

Efter få min. bevægede de sig ikke mere og der er ikke nogen at se, så jeg tror at de er døde???

Havde ellers en plan om at kunne have en Mandarin alene + LS + tilsætning af levende pods, der så skulle leve deri, men det kikser lidt efter mit forsøg i det lille 45L ikke lykkes... :?

:beer:


Jeg mener at have læst et sted eller to. At det er meget vigtigt at akklimatisere nyindkøbte cope pods. Evt vha dryp metoden


Besvar

Tilbage til "Foder til fisk og koraller"