"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Hvad og hvordan..?

Forum til snak om foder til fisk og koraller
Besvar
wibroe33
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 102
Tilmeldt: lør 12. nov 2011 21:23
12
Postnummer: 8900 Randers
Saltvand siden?: 2011

Hvad og hvordan..?

Indlæg af wibroe33 »

Hvad spiser bobbeltip anemoner og hvordan foder man dem..? og hvad lever en hammerkoral af..? (jeg er ny i faget..)
henrikp
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
Indlæg: 659
Tilmeldt: lør 29. dec 2007 00:20
16
Postnummer: 8900 Randers
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: 8960 Uggelhuse

Re: Hvad og hvordan..?

Indlæg af henrikp »

Hejsa

anemonen kan du fodrer med rejer fra fryseren mine de små anemoner napper 3-4 stykker om ugen.
jeg bruger en lang pincet.
hammer korallen kan du fodrer med artemia.
wibroe33
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 102
Tilmeldt: lør 12. nov 2011 21:23
12
Postnummer: 8900 Randers
Saltvand siden?: 2011

Re: Hvad og hvordan..?

Indlæg af wibroe33 »

Tak Henrik....ps. den skriggrønne jeg fik har fået et hoved mere... :GO
ole kekkonen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 8818
Tilmeldt: tirs 6. jun 2006 22:30
17
Postnummer: 5960 Marstal
Saltvand siden?: 1990

Re: Hvad og hvordan..?

Indlæg af ole kekkonen »

wibroe33 skrev:Hvad spiser bobbeltip anemoner og hvordan foder man dem..? og hvad lever en hammerkoral af..? (jeg er ny i faget..)
Hej
Alle organismer kan bruge energi fra sukkerarter saafremt det gir energi til at udnytte aminosyrer eller nedbryde proteiner,nitrogenen til den process skal komme fra andet end fotosyntese,uden mad ville de ikke ha den nödvendige raamatriale for at danne vaev og for at vokse.
Den kendsgerning at mange af disser koraller er hurtig voksende passer med deres tilgang til föde og mange af disser dyr danner kolonier der bestaar af smaa individer med hver deres smaa polyppede munde,der tales om de saakaldte sps(smaa polyppede stenkoraller)
Det kan ikke fremgaa mer TYDELIG og generelt om ökologi at det apperat der samler til sig föde er korreleret med störrelsen af födevarer der aedes og som vi ved overskydende mad forurener ET nödvendig onde siges der om mad selvom det er nödvendig for fisk.
En af de mange metoder at holde saltvandsakvarie paa er ogsaa en saakaldt bar bund,typisk der stövsuges og holdes rent paa daglig basis,haaber det gav mening.
Besvar

Tilbage til "Foder til fisk og koraller"