"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Homogen amino til doserings maskinen?

Forum til snak om foder til fisk og koraller
Besvar
Brugeravatar
PederP
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3285
Tilmeldt: ons 26. dec 2007 18:35
16
Postnummer: 8560 Kolind
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Kolind

Homogen amino til doserings maskinen?

Indlæg af PederP »

Hej.

Står for snart at skulle købe en ny dunk amino.
Jeg har indtil nu brugt grotechs vitamino M manuelt da den bundfælder når den står stille. Men jeg drømmer om at kunne sætte amino'en på doseringsmaskinen ligesom alt det andet. Så forslag modtages :)

Systemet er kun på små 100L, så de produkter hvor man kun skal bruge én dråbe er måske ikke så smarte, med mindre de må blive fortyndet lidt for bedre afmåling.

Mvh.
Peder
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Homogen amino til doserings maskinen?

Indlæg af Carsten »

Jeg kender ikke Grotech's aminosyrer, men kunne det ikke være således at så længe det er koncenteret bundfælder det, men så snart det er blandet op sker det ikke.
Hvormeget skal der i akvariet pr. dag??
Du kunne jo prøve at blande det op i nogle koncentrationer indtil det ikke bundfælder mere.

Ellers kunne en magnet rører måske hjælpe på det.
Brugeravatar
PederP
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3285
Tilmeldt: ons 26. dec 2007 18:35
16
Postnummer: 8560 Kolind
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Kolind

Re: Homogen amino til doserings maskinen?

Indlæg af PederP »

Hej Carsten.

Det var et godt forslag, har lige prøvet det for god ordens skyld. Men der ligger sig en del på bunden selv ved 1:100.
Den minder om koralfoder mere end noget andet. Dvs. at der er små partikler alá østeræg, fedtsyrer og lign. i blandingen sammen med amino.

Jeg bruger 1,5ml døgnet.

Ja, måske en omrører ville kunne hjælpe, men så skulle det stadig fortyndes. Der står en ml. væske bare i det rør der går fra doseringsflaskens bund til top, så det kunne i principet "drysse" ud mellem doseringer.

Ville dog gerne undgå det bøvl hvis der findes en "renere" amino.
Brugeravatar
Birkefeldt
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2598
Tilmeldt: ons 12. dec 2007 01:08
16
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Silkeborg

Re: Homogen amino til doserings maskinen?

Indlæg af Birkefeldt »

Nu ved jeg ikke hvad du ellers doserer, men RedSea har jo det der hedder Reef energy A og B, hvilke også indeholder aminosyrer. Så vidt jeg har forstået er det delt op i A og B for ikke at bundfælde, men er ikke helt sikker. Når jeg får flere/større koraller har jeg tænkt mig at prøve det.

*edit* Nå det lader til at der også er bundfald i Reef energy A, så det dur nok ikke i en doseringsmaskine alligevel. http://www.ultimatereef.net/forums/show ... p?t=447662
Mit Red Sea Max NANO: http://kortlink.dk/saltvandsforum/pdy6

Mit tidligere Aqua Medic Percula 90: http://kortlink.dk/saltvandsforum/pe8x
Besvar

Tilbage til "Foder til fisk og koraller"