"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Reffkeramik

Forum til snak om dekoration af akvariet, levende sten, døde sten, opstillinger, baggrunde.
Besvar
thomsen
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
Indlæg: 47
Tilmeldt: søn 5. okt 2014 10:10
9
Postnummer: 9000 Aalborg
Saltvand siden?: 2012

Reffkeramik

Indlæg af thomsen »

Hej har anskaffet mig noget reffkeramik til mit kommende balje,jeg har lagt dem i en regnvejs tønde så de kan afgive noget fosfat inden man limer det i akvariet,hvor tit skal jeg skifte mit vand i baljen og hvor lang tid tror i det tager før at forsfaten er helt væk ,er der nogle der har erfaringer omkring det hilsen mbt.


Anden
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2485
Tilmeldt: lør 23. aug 2014 07:04
9
Postnummer: 4330 Hvalsø
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: 4330 hvalsø pileager

Re: Reffkeramik

Indlæg af Anden »

Er det brugt sten fra et væltet akvarie tager det ca et halvt år men skifter du godt med vand kan det gå noget hurtigere.


Billede
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Reffkeramik

Indlæg af Carsten »

thomsen skrev:Hej har anskaffet mig noget reffkeramik til mit kommende balje,jeg har lagt dem i en regnvejs tønde så de kan afgive noget fosfat inden man limer det i akvariet,hvor tit skal jeg skifte mit vand i baljen og hvor lang tid tror i det tager før at forsfaten er helt væk ,er der nogle der har erfaringer omkring det hilsen mbt.
Reef keramik er flere ting. Er det Aquaroche eller det gammel kendte Reefkeramik fra Tyskand.
Aquaroche skulle ikke afgive nogettil vandet. Det skulle de andet heller ikke. Men på et tidspunkt lavede det noget MEGET dårligt keramik, som var så fyldt med fosfat, at de fleste af os kasserede det.
Det var så galt, og de viste det godt selv, for de gav 1 kilo fosfatfjerner med. Men de fortalte jo bare ikke at de nok ville vare ved.
Det ligger nu en del år tilbage, og mon ikke de har fået så mange tæsk for den dårlige kvalitet at de har rettet op.


thomsen
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
Indlæg: 47
Tilmeldt: søn 5. okt 2014 10:10
9
Postnummer: 9000 Aalborg
Saltvand siden?: 2012

Re: Reffkeramik

Indlæg af thomsen »

Reff keramikken er helt ny og skulle været lavet i tjekiet,hvem ved jeg ikke.


Besvar

Tilbage til "Dekoration"