"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Fælleskøb af LS

Forum til snak om dekoration af akvariet, levende sten, døde sten, opstillinger, baggrunde.
Besvar
Brugeravatar
Wiinberg
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1491
Tilmeldt: man 6. jan 2014 13:27
10
Postnummer: 5000 Odense C
Saltvand siden?: 2014
Geografisk sted: Odense

Fælleskøb af LS

Indlæg af Wiinberg »

Er der nogle her fra forum der står og skal bruge gode levende sten inden for den nærmeste fremtid? Fiskehulen kan tage LS hjem, med masser af godter på fra revet, men man skal tage minimum 20kg. Så meget har jeg ikke brug for.
Så hvis der er andre der kan bruge lidt levende sten, evt. til at pode baljen med lidt nye kulturer, så sig til så vi kan lave en bestilling
Jeg skal selv bruge 5-10kg, og de koster 90,- pr. kg. Stenene er fra Indonesien og levering vil foregå efter nytår.

Mvh. Niels


Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Fælleskøb af LS

Indlæg af Carsten »

Du skal lige være opmærksom på at de ude i Indonesien laver kunstige levende sten. Det er beton som smides i havet, og ligger der i xx antal måneder. De ligner til forveksling rigtige levende sten, men det er stadig beton. http://www.instantreef.com/artificial-live-rock.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

På rigtige sten skal der være cites, og det kan tage lang tid at få fat i. Hvorimod de kunstige sten, blot kan importeres


Brugeravatar
Wiinberg
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1491
Tilmeldt: man 6. jan 2014 13:27
10
Postnummer: 5000 Odense C
Saltvand siden?: 2014
Geografisk sted: Odense

Re: Fælleskøb af LS

Indlæg af Wiinberg »

Tak for info Carsten, det skal jeg da lige have undersøgt. Har du erfaring med de kunstige sten? Jeg går ud fra at de ikke er nær så porøse?

Mvh. Niels


Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2500
Tilmeldt: tors 15. nov 2007 18:51
16
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Re: Fælleskøb af LS

Indlæg af Jones »

Jan som havde Saltvandfyn i sin tid, havde da altid rigtige levende sten fra Indonesien. Jeg har dog prøvet at købe koraller, som sad på cement. Disse var importeret fra Indonesien. Men stenene har jeg aldrig haft problemer med. Dengang kostede det også 90 kr. pr kg.


o_O
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Fælleskøb af LS

Indlæg af Carsten »

Wiinberg skrev:Tak for info Carsten, det skal jeg da lige have undersøgt. Har du erfaring med de kunstige sten? Jeg går ud fra at de ikke er nær så porøse?

Mvh. Niels
Beton er og bliver beton. De kan være meget dekorative, men levende sten bliver de aldrig.

Derfor ville jeg aldrig binde mig til at køb, men vælge dem selv hos en forhandler.
Køber man dem direkte, altså en kasse, så kan man være ret sikker på at få både krabber og søknælere med.
Og stenene skal ligge og "gasse af" i et akvarie, så alt der det der er dødt på og i stenen forsvinder.


ole kekkonen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 8818
Tilmeldt: tirs 6. jun 2006 22:30
17
Postnummer: 5960 Marstal
Saltvand siden?: 1990

Re: Fælleskøb af LS

Indlæg af ole kekkonen »

http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic. ... 30#p735600" onclick="window.open(this.href);return false;


Brugeravatar
Wiinberg
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1491
Tilmeldt: man 6. jan 2014 13:27
10
Postnummer: 5000 Odense C
Saltvand siden?: 2014
Geografisk sted: Odense

Re: Fælleskøb af LS

Indlæg af Wiinberg »

Det har jeg set Ole, og har set dem beskrevet flere steder på Reef Central. Men der kan min pengepung desværre ikke være med :) Men tak for linket.


Anden
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2485
Tilmeldt: lør 23. aug 2014 07:04
9
Postnummer: 4330 Hvalsø
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: 4330 hvalsø pileager

Re: Fælleskøb af LS

Indlæg af Anden »

De kunstige sten er lega og beton der er blandet og selv med lega vejer de ca 2-4 gange så meget, og kan ik deles uden at man kan se det tydligt pga beton er lyst og lega er brunt.


Billede
Besvar

Tilbage til "Dekoration"