"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Nyt sand

Forum til snak om dekoration af akvariet, levende sten, døde sten, opstillinger, baggrunde.
Besvar
Brugeravatar
thni
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
Indlæg: 646
Tilmeldt: tors 9. okt 2014 12:34
9
Postnummer: 4220 Korsør
Saltvand siden?: 2014

Nyt sand

Indlæg af thni »

Endnu et spørgsmål til alle jer tossede akvarister :y
Jeg har en meget fin sandbund, med massere liv i, og flot er den. Men efter jeg har fået min gyre, og mine klovne godt kan lide og sparke sand op, er der simpelthen sand overalt på sten, koraller osv og er træt af at blæse det rent.
Sandet jeg har i nu, er nok 0,1-0,5mm. Altså noget af det fine.
Ville jeg kunne suge lidt af det op, og ligge et lag af det lidt grovere ovenpå for at mindske opblæst sand. ? Tænker ca 50/50. Med tiden vil det jo blive blandet. Eller skal det hele op, og så bare et grovere sand i ?
Vil ikke ændre på styrken på min gyre, da jeg kan se at korallerne elsker det, og vil heller ikke fjerne mine klovne. Og vil heller ikke kører uden sand :T

Tank: 145L cube
Gyre: Pulse/Constant 70/60%
Koraller: Mest SPS, lidt LPS samt polypper
Fisk: 2 klovne, palet


Mvh Thomas
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6258
Tilmeldt: ons 21. apr 2010 18:09
13
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2010

Re: Nyt sand

Indlæg af Bingocaller »

Med tiden vil det ikke bare blive blandet - de tunge vil synke til bunds og du ville være lige vidt


Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
Brugeravatar
thni
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
Indlæg: 646
Tilmeldt: tors 9. okt 2014 12:34
9
Postnummer: 4220 Korsør
Saltvand siden?: 2014

Re: Nyt sand

Indlæg af thni »

Jaaajooo, du har måske ret, men hvis jeg erstatter mit nuværende med nyt, risikere jeg så ikke bare et alge bloom ??


Mvh Thomas
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6258
Tilmeldt: ons 21. apr 2010 18:09
13
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2010

Re: Nyt sand

Indlæg af Bingocaller »

Mere end det - når du suger det gamle op frigiver du en helvedes masse lort - forbered stort vandskifte og så eb gang til og filter sok og det hele - jeg sugede mit gamle op og så stak det helt af - måske det ikke er så slemt med fint sand

Jeg ville gøre det over 10 omgange - små skridt af gangen så det ikke stikker helt af


Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
Brugeravatar
thni
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
Indlæg: 646
Tilmeldt: tors 9. okt 2014 12:34
9
Postnummer: 4220 Korsør
Saltvand siden?: 2014

Re: Nyt sand

Indlæg af thni »

Okay tak for det :)


Mvh Thomas
Besvar

Tilbage til "Dekoration"