"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Save stensætning til?

Forum til snak om dekoration af akvariet, levende sten, døde sten, opstillinger, baggrunde.
Besvar
Schwensen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2230
Tilmeldt: man 6. apr 2009 16:05
15
Postnummer: 4293 Dianalund
Saltvand siden?: 2009

Save stensætning til?

Indlæg af Schwensen »

Er der nogensinde nogen, der har savet i deres stensætning under vand ? Det drejer sig om en søjle jeg har lavet, hvor jeg gerne vil save toppen af. Mest fordi den er for høj, men også for at give lys ned under den, hvor der er blevet meget mørkt.

Jeg har ikke mulighed for at tage den op og banke den af, så lige umiddelbart er den eneste løsning saven/nedstrygeren. Jeg skal save lige der jeg har sat stenene sammen med Portland cement og PU-lim.

Vil der være nogen problemer i det? Andet end det kommer til at tage en krig at save sig igennem. Jeg tænker om støvet i vandet er en dårlig ide ?
DrMonty73
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 532
Tilmeldt: lør 4. aug 2012 12:31
11
Postnummer: 4200 Slagelse
Saltvand siden?: 2012

Re: Save stensætning til?

Indlæg af DrMonty73 »

Hej Schwensen

Kan du ikke brække toppen af med en mejsel eller andet?

Mvh
Martin Larsen
Slagelse

Min tråd til mit 360 liters hjørneakvarium:
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=84789" onclick="window.open(this.href);return false;
Meller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1614
Tilmeldt: fre 18. jan 2013 18:42
11
Postnummer: 9400 Nørresundby
Saltvand siden?: 2013

Re: Save stensætning til?

Indlæg af Meller »

at save i akvariet er rimeligt resikabelt, især hvis søjlen står på glasbunden
240 liters DSB + 120 liter sump :-D
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=92&t=65846" onclick="window.open(this.href);return false;
63 liters akvarie + 25 liter refugium :)
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=91&t=57656" onclick="window.open(this.href);return false;
Schwensen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2230
Tilmeldt: man 6. apr 2009 16:05
15
Postnummer: 4293 Dianalund
Saltvand siden?: 2009

Re: Save stensætning til?

Indlæg af Schwensen »

DrMonty73 skrev:Hej Schwensen

Kan du ikke brække toppen af med en mejsel eller andet?

Mvh
Er bange for at smadre bunden af akvariet, hvis jeg banker på stensætningen med en hammer :/
Schwensen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2230
Tilmeldt: man 6. apr 2009 16:05
15
Postnummer: 4293 Dianalund
Saltvand siden?: 2009

Re: Save stensætning til?

Indlæg af Schwensen »

Meller skrev:at save i akvariet er rimeligt resikabelt, især hvis søjlen står på glasbunden
Hmm? Tænker du at rystelserne vil smadre bunden? Med en nedstryger er det jo forholdsvis små takker der sidder på klingen, så tænkte egentlig ikke det ville give problemer ?
Schwensen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2230
Tilmeldt: man 6. apr 2009 16:05
15
Postnummer: 4293 Dianalund
Saltvand siden?: 2009

Re: Save stensætning til?

Indlæg af Schwensen »

Er der nogen, der har nogen som helst Holding eller belæg for, at støvet fra saveriet vil have en negativ indvirkning på baljen ? Det er døde LS sat sammen med hvid Portland cement og desværre ikke kun PU lim :(
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: Save stensætning til?

Indlæg af PoulD »

Ved ikke noget m.h.t. at save Peter, men jeg har lige fjernet toppen på min søjle. Jeg besluttede mig til at gøre et forsøg, om jeg måske kunne klippe mig igennem med en almindelig bidetang. Jeg havde regnet med det måske ville kræve en 10-20 klip men der blev jeg snydt. Et klip, så knækkede toppen ligeså fint af. Mit er iøvrigt også samlet med hvid portland.

Jeg ved som sagt ikke om savning ville kunne skade, men umiddelbart har jeg da svært ved at se hvordan lidt "savstøv" skulle kunne skade. Dyrene er jo vandt til sandstorme m.v. Det eneste jeg kan tænke er, at meget fine partikler kan sætte sig i respirationsorganerne på visse typer fisk (nok primært kirurger), men jeg tror ikke savning vil frembringe så fine partikler
I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Besvar

Tilbage til "Dekoration"