"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Bøjelig blå baggrund?

Forum til snak om dekoration af akvariet, levende sten, døde sten, opstillinger, baggrunde.
Besvar
Brugeravatar
nbd
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2061
Tilmeldt: man 27. aug 2007 21:47
16
Postnummer: 6000 Kolding
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Kolding

Bøjelig blå baggrund?

Indlæg af nbd »

I offentlige akvarier bruges ofte en bøjelig blå plastplade som buet baggrund så hjørner ikke ses (se f.eks. Kewins billeder fra Waikiki aquarium). Det må være nemt at hive en sådan en op til rengøring (forudsat man ikke har midtersprosse). Men samler der sig ikke skidt inde bag i hjørnerne?

Hvor får man sådan en plade? Nogen der har erfaringer med det?


Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: Bøjelig blå baggrund?

Indlæg af PoulD »

Da jeg startede havde jeg planlagt, at jeg ville bruge 2 stykker gennemfarvet blåt glas på bagvæggen. Jeg opgav dog planen, da jeg opdagede, at jeg slet ikke ville kunne tage det op for regngøring p.g.a. "bølgebryderen".
Men tilbage til dit egentlige spørgsmål, man købe blå acrylplader mange steder. F.eks. hos interglas (men det er så på djævleøen):
http://www.interglas.dk/plexiglas_akryl ... 9_143.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Hvis radius i hjørnerne skal være lille skal det nok bukkes over en varmetråd eller lign. Man kunne måske også vælge at have buer med stor radius og så bruge hjørnerne til at skjule circulationspumperne. På den måde kunne pumperne jo også suge vand ind nede ved bunden og skabe cirkulation i hjørnerne


I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Besvar

Tilbage til "Dekoration"