"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Hvor finder jeg de mest porøse LS i DK ?

Forum til snak om dekoration af akvariet, levende sten, døde sten, opstillinger, baggrunde.
Mack
Reactions:

Hvor finder jeg de mest porøse LS i DK ?

Indlæg af Mack »

Ja det lyder underligt men jeg har kigget flere steder og finder kun meget massive sten rundt omkring.

er der slet ikke nogen steder med rigtig gode LS ?

Mvh
Michael


Marco R
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5167
Tilmeldt: lør 7. feb 2009 22:03
15
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fredericia

Re: Hvor finder jeg de mest porøse LS i DK ?

Indlæg af Marco R »

Mack skrev:Ja det lyder underligt men jeg har kigget flere steder og finder kun meget massive sten rundt omkring.

er der slet ikke nogen steder med rigtig gode LS ?

Mvh
Michael
Hej Michael,

Har du kigget under salgstrådene herinde, der er flere, som har gode brugte LS til salg :)

Mvh.
Marco R


Benjaminkn
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1051
Tilmeldt: ons 12. sep 2007 17:29
16
Postnummer: 5320 Agedrup
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: 5320 agedrup (tæt på odense)

Re: Hvor finder jeg de mest porøse LS i DK ?

Indlæg af Benjaminkn »

ring og spørg rundt om de har indonesiske :)


Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6258
Tilmeldt: ons 21. apr 2010 18:09
13
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2010

Re: Hvor finder jeg de mest porøse LS i DK ?

Indlæg af Bingocaller »

Benjaminkn skrev:ring og spørg rundt om de har indonesiske :)
Er de de bedste man kan få eller hvorledes?


Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
Brugeravatar
nesnej
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1170
Tilmeldt: tors 13. nov 2008 21:04
15
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: København Ø
Kontakt:

Re: Hvor finder jeg de mest porøse LS i DK ?

Indlæg af nesnej »

jeg har meget porøse kunstige sten, som jeg har købt hos Decocean. Se evt. min tråd. Han har også fået en ny slags sten som jeg muligvis vil bruge i kombination i vores nye balje på ca. 760 liter.


Venlig hilsen

Henning Augustine Jensen
Brugeravatar
tobi100000
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 459
Tilmeldt: ons 31. mar 2010 11:10
14
Postnummer: 9700 Brønderslev
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Hvor finder jeg de mest porøse LS i DK ?

Indlæg af tobi100000 »

Tag en lille tur til hjørring dyreland. =P

Kan være en lidt lang tur men de har rigeligt med LS (Afrikanske og Indonesiske) Foretrækker selv Indonesiske da jeg selv syntes de er flottere og da krabberne har sværere ved at gemme sig når de bliver større.

Fandt nogle derhenne med 3 flotte skiver på (af 2 forskellige slags)

Bare ring engang og spørg efter om hvornår de får nye eller om de stadig har mange inden du kører. (Chefen ejer selv saltvand så har er god at snakke med)


Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6663
Tilmeldt: fre 6. apr 2007 15:04
16
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Re: Hvor finder jeg de mest porøse LS i DK ?

Indlæg af StarF »

Får Hjørring dyrland overhvodet noget mere?

Alle de gange jeg har været forbi, har det været det samme som jeg har set hele sidste år. Altså et par fisk de ikke kan få solgt, ellers tomme akvarier.


Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 7297
Tilmeldt: lør 6. dec 2008 22:08
15
Postnummer: 2990 Nivå
Saltvand siden?: 2006

Re: Hvor finder jeg de mest porøse LS i DK ?

Indlæg af Han$en »

http://www.deepoceanshop.dk/dekoration- ... -sten.html

Lækre og ultra porøse sten, de vejer ikke en skid når de ankommer, men tager godt på efter en tur i vand. Leveres lige til din dør for 75,- og er nogenlunde levende efter en måneds tid :happy:


Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
Brugeravatar
tobi100000
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 459
Tilmeldt: ons 31. mar 2010 11:10
14
Postnummer: 9700 Brønderslev
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Hvor finder jeg de mest porøse LS i DK ?

Indlæg af tobi100000 »

Det kan være svært at se men de får skam nyt. :)

Deres LS akvarie er altid fyldt op når jeg skal have noget. Sidst jeg var dernede havde de nogle Gule Kirurger (Den ene i et udstillingsakvarie så dog rimelig afkræftet ud hvilket gør jeg bedømmer det lidt skidt) men den anden havde det fint. De havde også et par Dværg Kejsere og lidt forskelligt andet. De holder dog kun blødkoraller ellers. (det er ikke så ofte de får nyt)

Min mening er : LS i Dyreland fordi de har 80kr tilbud når det er over 10kg. men ellers tager jeg ud til Malawi Carsten. (Hans Gule Kirurg er også 100kr billigere)

Problemet er også med at koralsalget i dyreland hedder 1 for 400, 3 for 1000 hvilket jeg ser som dyrt og også fordi deres koralvalg er så småt som det er.

Det er meget dejligt for mig fordi Brønderslev ligger nogenlunde ligeså tæt på begge steder. (dog 5 minutter længere til Aalborg men det gør ikke den store forskel)
Senest rettet af tobi100000 tors 16. jun 2011 13:43, rettet i alt 1 gang.


Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Hvor finder jeg de mest porøse LS i DK ?

Indlæg af Carsten »

Bingocaller skrev:
Benjaminkn skrev:ring og spørg rundt om de har indonesiske :)
Er de de bedste man kan få eller hvorledes?
Efter sigende skulle Fiji og Tonga sten være det bedste på markedet.
Desværre er prisen også derefter, og derfor er de aldrig på det danske marked.
De er både dyrere i indkøb, men en lang tur den halve klode rundt er heller ikke godt for prisen på dem.


AllanH
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
Indlæg: 41
Tilmeldt: man 1. nov 2010 08:08
13
Postnummer: 9800 Hjørring
Saltvand siden?: 2020

Re: Hvor finder jeg de mest porøse LS i DK ?

Indlæg af AllanH »

synes udvalget i hjørring dyreland er MEGET tamt..sidst jeg var der ude, havde de noget der lignede 5 fisk, og et 250 liters akvarie med levende sten.. jeg kommer der ikke mere..


Brugeravatar
tobi100000
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 459
Tilmeldt: ons 31. mar 2010 11:10
14
Postnummer: 9700 Brønderslev
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Hvor finder jeg de mest porøse LS i DK ?

Indlæg af tobi100000 »

AllanH skrev:synes udvalget i hjørring dyreland er MEGET tamt..sidst jeg var der ude, havde de noget der lignede 5 fisk, og et 250 liters akvarie med levende sten.. jeg kommer der ikke mere..

Tamt udvalg men syntes nu stadig godt om stenene. :)


AllanH
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
Indlæg: 41
Tilmeldt: man 1. nov 2010 08:08
13
Postnummer: 9800 Hjørring
Saltvand siden?: 2020

Re: Hvor finder jeg de mest porøse LS i DK ?

Indlæg af AllanH »

Prøv martin riis ved akvarius, han har både stort udvalg af koraller, sten, fisk og udstyr.. jeg kommer ikke til at købe andre steder end der..


Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6663
Tilmeldt: fre 6. apr 2007 15:04
16
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Re: Hvor finder jeg de mest porøse LS i DK ?

Indlæg af StarF »

martin riis.. puha så skal man have penge pungen i orden...


Brugeravatar
tobi100000
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 459
Tilmeldt: ons 31. mar 2010 11:10
14
Postnummer: 9700 Brønderslev
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Hvor finder jeg de mest porøse LS i DK ?

Indlæg af tobi100000 »

vil prøve at tage derud engang. =P


AllanH
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
Indlæg: 41
Tilmeldt: man 1. nov 2010 08:08
13
Postnummer: 9800 Hjørring
Saltvand siden?: 2020

Re: Hvor finder jeg de mest porøse LS i DK ?

Indlæg af AllanH »

StarF skrev:martin riis.. puha så skal man have penge pungen i orden...

Det må du uddybe? For i tirsdags da jeg var der ude, var hans priser ikke anderledes end hvad man ser andre steder.. og han har en ekspertise der siger spar 2..


Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6663
Tilmeldt: fre 6. apr 2007 15:04
16
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Re: Hvor finder jeg de mest porøse LS i DK ?

Indlæg af StarF »

AllanH skrev:
StarF skrev:martin riis.. puha så skal man have penge pungen i orden...

Det må du uddybe? For i tirsdags da jeg var der ude, var hans priser ikke anderledes end hvad man ser andre steder.. og han har en ekspertise der siger spar 2..
fiske priser er lidt højere end de steder jeg normalt handler, det kan man godt retfærdigøre hvis fiskene er sundere(han får fisk fra dejong sandt et par andre steder fra.. eneste han gør bedre, end så mange butiker, er han passer sine fisk godt, og det har self også en værdi!) eller man er glad for hans viden. Hans koral priser der imod er sindsyge. 500kr for en størrelse 1 koral fra Dejong..


Brugeravatar
AndersBoerglum
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2268
Tilmeldt: søn 13. feb 2011 19:43
13
Postnummer: 9800 Hjørring
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: Hjørring-Nordjylland

Re: Hvor finder jeg de mest porøse LS i DK ?

Indlæg af AndersBoerglum »

Martin Riis har højere priser, men han er jo heller ikke en sælger som prakker sig en masse lort på, som de ikke aner en skid om! - Han ved hvad han har i akvarierne, og han sælger det ikke hvis det ikke er 100% iorden, eller hvis det ikke passer i dit setup :) Han er sgu et besøg værd..


Mvh:
Anders Børglum Christensen.
Jesper ØH
Reactions:

Re: Hvor finder jeg de mest porøse LS i DK ?

Indlæg af Jesper ØH »

Jeg ville se herinde efter LS hvis det var mig, mener de er bedre da de som regel er fri for krabber og mantis MM. Det er nemt at se om stenene er fine eller ikke ang porøsiteten, der er nogle der minder om alm sten,og nogle bruger sågar kalksten, dem der filtrere bedst er meget skøre og går rimelig nemt i stykker de vejer heller ikke så meget, og dermed har de mere liv pga huller og steder til vigtige små dyr.


Brugeravatar
xuan
Rev hummer
Rev hummer
Reactions:
Indlæg: 38
Tilmeldt: tors 24. mar 2011 18:03
13
Postnummer: 5000 Odense C
Saltvand siden?: 2011

Re: Hvor finder jeg de mest porøse LS i DK ?

Indlæg af xuan »

Jesper ØH skrev:Jeg ville se herinde efter LS hvis det var mig, mener de er bedre da de som regel er fri for krabber og mantis MM. Det er nemt at se om stenene er fine eller ikke ang porøsiteten, der er nogle der minder om alm sten,og nogle bruger sågar kalksten, dem der filtrere bedst er meget skøre og går rimelig nemt i stykker de vejer heller ikke så meget, og dermed har de mere liv pga huller og steder til vigtige små dyr.
Hvem siger at de LS herfra er fri for krapper eller skadedyr? det kan du umuligt sige eller bekræfte samt er sandsynligheden egenlig ret lille.
At starte med Døde sten er den eneste måde at være fri for skadedyr. Kommer man regelmæssig koraller i akvariet kan der også være skadedyr på dem som du ikke altid overskuer at se. Pelskrabber, planarier, fireworms.
Mit eget er lavet af kæmpe Atoll keramik søjler af forskellige slags der er lavet 100 % af døde sten og det ser vildt fedt ud og søjlerne vejede ikke en skid pga porøsiteten.


Jesper ØH
Reactions:

Re: Hvor finder jeg de mest porøse LS i DK ?

Indlæg af Jesper ØH »

xuan skrev:
Jesper ØH skrev:Jeg ville se herinde efter LS hvis det var mig, mener de er bedre da de som regel er fri for krabber og mantis MM. Det er nemt at se om stenene er fine eller ikke ang porøsiteten, der er nogle der minder om alm sten,og nogle bruger sågar kalksten, dem der filtrere bedst er meget skøre og går rimelig nemt i stykker de vejer heller ikke så meget, og dermed har de mere liv pga huller og steder til vigtige små dyr.
Hvem siger at de LS herfra er fri for krapper eller skadedyr? det kan du umuligt sige eller bekræfte samt er sandsynligheden egenlig ret lille.
At starte med Døde sten er den eneste måde at være fri for skadedyr. Kommer man regelmæssig koraller i akvariet kan der også være skadedyr på dem som du ikke altid overskuer at se. Pelskrabber, planarier, fireworms.
Mit eget er lavet af kæmpe Atoll keramik søjler af forskellige slags der er lavet 100 % af døde sten og det ser vildt fedt ud og søjlerne vejede ikke en skid pga porøsiteten.
Jeg vil så sige det sådan, der er større sansynlighed for der er krapper og andet lort i dem der lige er inpoterede, det siger vel sig selv at hvis der er flere der har haft stenene i flere år, så har de nok fjernet krabber og nok også andet, og det med koraller det er vel som man er , kikker man ikke lige om der er en koralkrabbe eller det er en behåret krabbe. Der er jo dem der bare smider koraller i baljen, så er der dem der ser dem efter inden, og så sådan nogle som mig der bader alt i coral cure, syntes det er lidt mange penge hvis jeg mister mine koraller pga dumhed :hehe:


Jesper ØH
Reactions:

Re: Hvor finder jeg de mest porøse LS i DK ?

Indlæg af Jesper ØH »

xuan skrev:
Jesper ØH skrev:Jeg ville se herinde efter LS hvis det var mig, mener de er bedre da de som regel er fri for krabber og mantis MM. Det er nemt at se om stenene er fine eller ikke ang porøsiteten, der er nogle der minder om alm sten,og nogle bruger sågar kalksten, dem der filtrere bedst er meget skøre og går rimelig nemt i stykker de vejer heller ikke så meget, og dermed har de mere liv pga huller og steder til vigtige små dyr.
Hvem siger at de LS herfra er fri for krapper eller skadedyr? det kan du umuligt sige eller bekræfte samt er sandsynligheden egenlig ret lille.
At starte med Døde sten er den eneste måde at være fri for skadedyr. Kommer man regelmæssig koraller i akvariet kan der også være skadedyr på dem som du ikke altid overskuer at se. Pelskrabber, planarier, fireworms.
Mit eget er lavet af kæmpe Atoll keramik søjler af forskellige slags der er lavet 100 % af døde sten og det ser vildt fedt ud og søjlerne vejede ikke en skid pga porøsiteten.
Vil lige skrive at jeg skrev (som regel) i mit indlæg. Jeg mener ikke keramik og døde sten er så godt, når de er døde og alt dårlig ikke er , er der jo heller ikke noget godt pods feks amphipods,copepods og mysis mm og mener heller ikke keramik er poriøs nok. Men der er 1000 forskellige måder og meninger på alt her inde.


Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 7297
Tilmeldt: lør 6. dec 2008 22:08
15
Postnummer: 2990 Nivå
Saltvand siden?: 2006

Re: Hvor finder jeg de mest porøse LS i DK ?

Indlæg af Han$en »

Jeg giver sgu ikke meget for Coral Cure..

Jeg har behandlet ALT i mit akvarie i Coral Cure 15min inden det er kommet i, alligevel har jeg fået Planarier.. Og akvariet kører på Atoll søjler, podet med én enkelt indkørt sten, som også var gennem en gang jod først.. :BA


Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Hvor finder jeg de mest porøse LS i DK ?

Indlæg af Carsten »

Sandsynligheden for at få søknælere eller krabber med i købet ved brugte sten, ER mindre. Prøv at tælle de tråde der er om at få krabberne og søknælerene væk. Selvfølgelig er der altid en lille risiko, men den er markant mindre end ved nye sten.


Døde sten skal nok blive levende igen, og med alle de gode ting som der skal være, men det tager tid, og tålmodighed er væsenlig for at få populationerne op


Jesper ØH
Reactions:

Re: Hvor finder jeg de mest porøse LS i DK ?

Indlæg af Jesper ØH »

Jeg har altid brugt Coral Cure, ved godt det ikke tager alt, men noget tager det det er sikkert, jeg bruger altid et tryk mere end der skal, og så får det 30 min, har ikke midstet en eneste koral på det. Der er nogle gange jeg er lidt hård ved nye ting, lidt med en tandbørste og så godt mørkt Coral Cure i 30-35 min og ryste dem i det, der efter tager jeg akvarievand og ryster godt der også, og der er næsten altid både døde fireorm MM og desværre også amphipods og stjerner. men du har ret Han$en det er ikke alt det tager, har fundet ud af at snegle er sejlivet, jeg har prøvet at der var en levende cryptochiton på en sten efter dyp og har fået Diodora sp. 01 med ind på den regning også.


Nynne kristensen
Copepod
Copepod
Reactions:
Indlæg: 3
Tilmeldt: fre 22. maj 2015 10:38
8
Postnummer: 7500 Holstebro
Saltvand siden?: 2015

Re: Hvor finder jeg de mest porøse LS i DK ?

Indlæg af Nynne kristensen »

Jeg mangler også LD sten til mit akvarium håber pg finde nogle mangler 10 kilo:)


Brugeravatar
Flemse
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 433
Tilmeldt: man 3. maj 2010 11:07
13
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Stenløse

Re: Hvor finder jeg de mest porøse LS i DK ?

Indlæg af Flemse »

Kan da godt købe Fiji sten og til ok penge tilsyneladende!

http://reefstore.dk/83-liverock" onclick="window.open(this.href);return false;


Brgds
Flemse
Snart 830 lit 160x80x65 med sump på 202 lit,4 stk Maxspect R420R Razor 160W, moddet til 15000 kelvin, Skimz Monster E 251, Tunze 6200+ 6305 og Maxpect Gyre 150 ,returpumpe SKIMZ 10000 DC. IKS Computer: redox,PH,Temp.
ole kekkonen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 8818
Tilmeldt: tirs 6. jun 2006 22:30
17
Postnummer: 5960 Marstal
Saltvand siden?: 1990

Re: Hvor finder jeg de mest porøse LS i DK ?

Indlæg af ole kekkonen »

levende sten som filter er nok enda en skrøne,det er algene som står for det


Brugeravatar
dyne
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2089
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 23:58
13
Postnummer: 7400 Herning
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Birk(Herning)

Re: Hvor finder jeg de mest porøse LS i DK ?

Indlæg af dyne »

Hvad med dyrehandleren i horsens
Om ik andet fortæl mig hvor meget du skal bruge har da lidt og bor i Kølkær uden for ikast


180x70x65
2xgyre 350
maxspect aeraqua dua ad600
jebao 5000
Orphek Atlantic V4x2 + v4 compact + 2xor3 120 skyblue
ATI Essentials pro
rollermat
Brugeravatar
christiantt
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2949
Tilmeldt: søn 7. jan 2007 14:17
17
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Silkeborg

Re: Hvor finder jeg de mest porøse LS i DK ?

Indlæg af christiantt »

thomasulstrup har nogle rigtig fine. Og Niller har nogle gode søjler også :TH


Besvar

Tilbage til "Dekoration"