"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Pumpe i Stream Rock

Forum til snak om dekoration af akvariet, levende sten, døde sten, opstillinger, baggrunde.
Besvar
J. Andersen
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
Indlæg: 860
Tilmeldt: søn 28. mar 2010 21:22
14
Postnummer: 4800 Nykøbing Falster
Saltvand siden?: 2010

Pumpe i Stream Rock

Indlæg af J. Andersen »

Hej

Jeg har jo lavet en stenopsætning for ca. 5 mdr. siden nu her til morgen, sider jeg så og kigger lidt på det hele.
Så kommer jeg til at tænke på den Tunze stream rock, som er nede under alle de LS, den er ikke nem at komme til at rense :embarassed: ,
Hvis i har sådan en eller to hvor har i så sat jers, og er det noget møg at have sådan en? Det skal lige siges at der ikke er koraller i endnu.


Brugeravatar
røntved
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1750
Tilmeldt: søn 26. nov 2006 23:22
17
Postnummer: 9320 Hjallerup
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: Klokkerholm-Hjallerup
Kontakt:

Re: Pumpe i Stream Rock

Indlæg af røntved »

Da jeg havde mine i, hang de overfladen på hovedet. Der var skruet 2 stænger i så de hvilede på hjørnet af akvariet. Det virkede godt og pumperne var nemme at tage ud.


http://www.mittlapp.dk


Live your life in a way that when your feet hit the floor in the morning, the Devil says, "Shit, he's awake.."
J. Andersen
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
Indlæg: 860
Tilmeldt: søn 28. mar 2010 21:22
14
Postnummer: 4800 Nykøbing Falster
Saltvand siden?: 2010

Re: Pumpe i Stream Rock

Indlæg af J. Andersen »

Hmm. du har ikke et billede af det?


Brugeravatar
Valentin
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1208
Tilmeldt: søn 14. jun 2009 23:16
14
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Silkeborg/linå

Re: Pumpe i Stream Rock

Indlæg af Valentin »

Puha jeg havde selv sat en stream rock ind som en del af min stensætning for noget tid siden, og det skulle jeg virkelig aldrig hve gjort, jeg fik ihvertfald lært at alle pumper skal være sat så de kan tages helt ud af mn tank..

Måtte flytte hele stensætningen for at få den ud.. øvøv


Mvh Troels

Husk at være gode ved hinanden, det betaler sig..smiler..
Pet-sen
Pudsereje
Pudsereje
Reactions:
Indlæg: 18
Tilmeldt: fre 23. okt 2009 11:11
14
Postnummer: 5000 Odense C
Saltvand siden?: 2009

Re: Pumpe i Stream Rock

Indlæg af Pet-sen »

Jeg har to 6060'ere siddende i stream rocks(SR) i bunden af min stensætning. Der har de siddet temmelig længe og det fungerer upåklageligt. Det skal dertil siges at de står på svampe for at undgå resonans i akvariebunden, og jeg har skærmet pumperne med finmasket net indvendigt i SR for at undgå småsten og andet bliver suget ind i pumperne.
Som sagt ser jeg ingen problemer ved det, og det er sgu rart at teknikken er gemt lidt væk.


For store akvarier eksisterer ikke !
Besvar

Tilbage til "Dekoration"