Klovnfisken
Tropeland - Ny stor sending koraller! inkl. billeder!!
oceanreef.dk - Giga Koral sending , Åben imorgen fra 10-16 + Billeder
decocean - Hammer SPS Fisk

Foder til yngel

Forum for forretningen Deepocean
Forhandler
Brugeravatar
Postnummer: 2625 Vallensbæk
Saltvand siden: 1995

Foder til yngel

Indlægaf Deep Ocean » fre 29. maj 2015 19:09

Hej allesammen.

Jeg vil høre om der er nogen der yngler på deres fisk her på forummet eller kunne tænke sig det. Jeg er overvejer at få noget tørfoder hjem til dette formål, men der er ingen grund til det hvis der ikke er noget marked for det.
Hvis det er man ikke har mulighed for at få rotifiers mm så kunne dette være et meget nemmere alternativ.
Prismæssigt er foderet lavet til profesionelle storavlere så du får rigtig meget foder for pengene. Man får 3 forskellige typer foder som skal bruges i 3 separate tidsfaser af et yngel forløb. Regn med at hvis der er 5 mennesker vil det forløbe sig i ca 1050 kr pr person og man kommer til at få ca 7 kg foder hver. Det er meget men jeg kan kun bestille det i kolli.

Kunne det være interesse for nogen så lad mig høre fra jer?

mvh Moby
http://www.deepoceanshop.dk

Så er du ikke på Bar bund. Kom med på bølgen hos Deep Ocean

Rev Rokke
Brugeravatar
Geografisk sted: Danmark
Postnummer: 5220 Odense SØ
Saltvand siden: 2009

Re: Foder til yngel

Indlægaf Jones » fre 29. maj 2015 20:18

Ikke at jeg selv er så heldig at have et par æglæggende klovne på nuværende tidspunkt, men er det ikke muligt, at ompakke det sådan at man kan købe mindre pakker? Jeg synes at det lyder spændende med den slags foder og det er absolut sådan noget, der vil gøre en forskel for folk, tror jeg. Jeg håber at vi har et par opdrættere på siden, der melder sig på banen :)
o_O

Picasso aftrækker
Brugeravatar
Geografisk sted: Stege
Postnummer: 4780 Stege
Saltvand siden: 2011

Indlægaf Chrissy62 » lør 30. maj 2015 09:26

Hej Moby

Det lyder interessant. Vi forsøger at yngle på søheste og klovne. Vi har godt nok rotifer, men tørfoder lyder jo billigere og nemmere, hvis altså man kan få dem til at tage det.

Smid et link, så vi kan læse om det, og se, om det kunne være en mulighed for os:)
Mvh
Christina Frisdahl Faurbye

Møn Rev: http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=2&t=44299&p=434032#p434032
Månedens akvarie september 2013: viewtopic.php?f=138&t=62205

Søstjerne
Postnummer: 2800 Kongens Lyngby
Saltvand siden: 2010

Indlægaf saunte » lør 30. maj 2015 12:33

Hej Jeg går og venter spændt på mine klovneæg:-) så jeg er på, men det haster lidt;-) ps er der nogen der har rotifer levende i nærheden af københavn? Så vil jeg være meget taknemlig over at kunne købe lidt af dem.

Forhandler
Brugeravatar
Postnummer: 2625 Vallensbæk
Saltvand siden: 1995

Indlægaf Deep Ocean » lør 30. maj 2015 22:36

Jones skrev:Ikke at jeg selv er så heldig at have et par æglæggende klovne på nuværende tidspunkt, men er det ikke muligt, at ompakke det sådan at man kan købe mindre pakker? Jeg synes at det lyder spændende med den slags foder og det er absolut sådan noget, der vil gøre en forskel for folk, tror jeg. Jeg håber at vi har et par opdrættere på siden, der melder sig på banen :)

Jeg syntes også at det er godt at man kan fremme avl af fisk men det kræver at der er lidt mere marked for det. Tro mig Jeg har allerede delt det op i mindre portioner. Hvis der der 10 mennesker der ville melde sig kan jeg også dele det op i dette, men det kræver flere mennesker.

Chrissy62 skrev:Hej Moby

Det lyder interessant. Vi forsøger at yngle på søheste og klovne. Vi har godt nok rotifer, men tørfoder lyder jo billigere og nemmere, hvis altså man kan få dem til at tage det.

Smid et link, så vi kan læse om det, og se, om det kunne være en mulighed for os:)

Her er et link på serien http://www.inveaquaculture.com/wpcproduct/o-range/

saunte skrev:Hej Jeg går og venter spændt på mine klovneæg:-) så jeg er på, men det haster lidt;-) ps er der nogen der har rotifer levende i nærheden af københavn? Så vil jeg være meget taknemlig over at kunne købe lidt af dem.

Jeg håber du kan finde nogen der har rotifier. Jeg vil gerne bestille men vil heller ikke brænde inde med 35 kg foder der ikke er nogen der vil have. Sådan noget har også en udløbsdato.
http://www.deepoceanshop.dk

Så er du ikke på Bar bund. Kom med på bølgen hos Deep Ocean

Picasso aftrækker
Brugeravatar
Geografisk sted: Stege
Postnummer: 4780 Stege
Saltvand siden: 2011

Indlægaf Chrissy62 » lør 30. maj 2015 22:56

Tak Moby

Jeg vil læse om det, og spørge inde på seahorse.org, om det kan bruges til at fodre søhesteyngel op :)

I'll be back! :biggrin:
Mvh
Christina Frisdahl Faurbye

Møn Rev: http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=2&t=44299&p=434032#p434032
Månedens akvarie september 2013: viewtopic.php?f=138&t=62205

Tilbage til Deepocean