"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Ups/backup

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Trudslev
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 106
Tilmeldt: søn 1. feb 2015 17:04
9
Postnummer: 9000 Aalborg
Saltvand siden?: 2015

Ups/backup

Indlæg af Trudslev »

Hvad har i forskellige af backup i tilfælde af strømsvigt?

Jeg havde selv et altødelæggende nedbrud sidste sommer pga. strømsvigt, og er ved at starte op igen. Jeg har besluttet at anskaffe en ups, men er ikke helt klar over, hvad jeg skal gå efter.

Hvordan har i andre med ups grebet det an, hvor lang tid kan ups trække, hvad er sluttet på og hvilken ups har i?
Brugeravatar
Beowulf
Redaktør
Redaktør
Reactions:
Indlæg: 431
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 17:24
15
Postnummer: 9370 Hals

Re: Ups/backup

Indlæg af Beowulf »

Har ikke andet end alarm på huset. Det giver ikke noget strøm. Men det giver besked hvis strømmen ryger. Så kan man altid reagere på det.
VH
Peter
460l salt 120l sump. Indbygget i skab
Brugeravatar
Stig Jest
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 991
Tilmeldt: tirs 25. maj 2010 14:30
13
Postnummer: 3480 Fredensborg
Saltvand siden?: 1991

Re: Ups/backup

Indlæg af Stig Jest »

Nu er UPS et blandet begreb. De mindste UPSer i handlen er typisk 500W og så er det jo bare at koble pumper på. Jo flere pumper, jo kortere tid kan det køre.
En returpumpe bruger vel ca. 40w, så det kan køre i 12 timer. Smider du så et par cirkulationspumper på ryger tiden nedad.
En ting er helt sikkert, du skal aldrig koble dit lys på UPSen.

De strømafbrydelser vi ser i Danmark, er jo ganske kortvarige og burde derfor ikke give problemer, for vores akvarier.

Hvis dit nedbrud skyldtes en “lokal” strømafbrydelse, som f.eks. dit HFI relæ og du først opdager det efter 8-9 timer, så er det selvfølgelig en anden sag.

Jeg har flere UPSer stående, men har ikke koblet dem på akvariet. De fylder for meget og er generelt grimme og svære at gemme væk.

Mvh. Stig
Trudslev
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 106
Tilmeldt: søn 1. feb 2015 17:04
9
Postnummer: 9000 Aalborg
Saltvand siden?: 2015

Re: Ups/backup

Indlæg af Trudslev »

Tak for jeres brugbare svar.

Det primære ville vel være at sætte retur og skummer til. Min retur har relativt lavt forbrug og har temmelig hård udblæsning, og laver dermed også en smule cirkulation.
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"