"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Hvordan fanger jeg fisk?

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Brugeravatar
MortenL
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 532
Tilmeldt: ons 9. okt 2013 13:33
10
Postnummer: 8270 Højbjerg
Saltvand siden?: 2014

Hvordan fanger jeg fisk?

Indlæg af MortenL »

Hej

Jeg har tre fisk jeg skal have fanget, to af dem er Singapore Angels, men det er sommerfuglefisk og de tømmer min balje for koraller. De er mega sky og spiser kun mine koraller intet andet. Ved godt de bliver svære at sælge herefter. Jeg har meget svært ved at se, hvordan jeg kan få dem i en fælde. Overveje at sætte et net på tværs i baljen to steder for så at nøjes med rydde stenene mellem de to net. Er det en skør idé, hvad er der ellers af muligheder? Den sidste fisk er en aggressiv seks stribet, som jeg bare gerne vil have op.

Hjælp, jeg er ved at gå kold over de satans sommerfugle.

Needless to say: Når de bliver fanget vil de naturligvis blive sat til salg, det er flotte fisk, som er indkørte.

Mvh
Morten L
Senest rettet af MortenL man 18. jun 2018 08:13, rettet i alt 1 gang.
Morten L

720 liter og 150 liters sump, Philips CoralCare gen 1 lamper, Nyos Quantum 220 skummer, MP40QD mobius og Jebao DCP10000 retur. Samt GHL profilux.
nielsk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 3603
Tilmeldt: tirs 28. mar 2006 17:06
18
Postnummer: 8520 Lystrup
Saltvand siden?: 2006

Re: Hvordan fanger jeg fiddk

Indlæg af nielsk »

En stor fiskefælde med deres ynglingskoral i.
SPS : Stability provides succes
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Hvordan fanger jeg fiddk

Indlæg af Carsten »

"Singapore Angels"??? Har et par ideer til hvad det kunne være :) Men den slags holdes ikke i akvarier
Frank Christiansen
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
Indlæg: 49
Tilmeldt: man 13. jul 2015 18:45
8
Postnummer: 3600 Frederikssund
Saltvand siden?: 2015
Geografisk sted: Frederikssund

Re: Hvordan fanger jeg fiddk

Indlæg af Frank Christiansen »

MortenL skrev:Hej

Jeg har tre fisk jeg skal have fanget, to af dem er Singapore Angels, men det er sommerfuglefisk og de tømmer min balje for koraller. De er mega sky og spiser kun mine koraller intet andet. Ved godt de bliver svære at sælge herefter. Jeg har meget svært ved at se, hvordan jeg kan få dem i en fælde. Overveje at sætte et net på tværs i baljen to steder for så at nøjes med rydde stenene mellem de to net. Er det en skør idé, hvad er der ellers af muligheder? Den sidste fisk er en aggressiv seks stribet, som jeg bare gerne vil have op.

Hjælp, jeg er ved at gå kold over de satans sommerfugle.

Mvh
Morten L
som du siger , del op, eller tøm det hele - det måtte vi gøre, også 530 liter
Brugeravatar
MortenL
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 532
Tilmeldt: ons 9. okt 2013 13:33
10
Postnummer: 8270 Højbjerg
Saltvand siden?: 2014

Re: Hvordan fanger jeg fiddk

Indlæg af MortenL »

Carsten skrev:"Singapore Angels"??? Har et par ideer til hvad det kunne være :) Men den slags holdes ikke i akvarier
Chaetodontoplus mesoleucus er det videnskablige navn. Som du skriver "den slags holdes ikke i akvarier" så klog er jeg også blevet.
Morten L

720 liter og 150 liters sump, Philips CoralCare gen 1 lamper, Nyos Quantum 220 skummer, MP40QD mobius og Jebao DCP10000 retur. Samt GHL profilux.
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"