"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

annemone & boxe krabbe ønsker info

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
roneld1974
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
Indlæg: 167
Tilmeldt: tors 13. jul 2017 15:26
6
Postnummer: 3050 Humlebæk
Saltvand siden?: 1974
Geografisk sted: humlebæk

annemone & boxe krabbe ønsker info

Indlæg af roneld1974 »

jeg har 2 boxe krabber med annemoner på kløerne - hvordan vokser de ? skifter de skallen eller vokser de bare ?
hvis de skifter skallen hvordan klare de så det med deres annemoner ? har billeder af dem men kan ikke huske hvordan man ligger dem ind så hvis nogen gerne vil se dem kan jeg sende dem.
har også en annemone krabbe er det samme måde de vokser på ? tænker på deres arme som har en si - der er nogle sjove størrelser & er meget underholdene at se på ( mit akv. står i forlængelse af mit skrive bord så jeg er godt underholdt. ) jeg har også 2 sand snegle tror at de har været uartige for jeg kan se mange små snorkler stikke op af sandet men ikke set dem fremme - de 2 store kommer op hver gang jeg fodre.
hilsen jan.


Anden
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2485
Tilmeldt: lør 23. aug 2014 07:04
9
Postnummer: 4330 Hvalsø
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: 4330 hvalsø pileager

Re: annemone & boxe krabbe ønsker info

Indlæg af Anden »

De(bokse) skifter exoskelet ligesom de andre men de sætter deres anemone ned på en sten eller lader den vandre op på "armen" inde de skifter og lige så snart de er ude af det gamle samler de deres anemoner op og hvis den ene anemone forsvinder på en eller anden måde så klipper de en anden over så de har to igen og hvis de mister de begge så stjæler de en fra en anden krabbe og klipper den over men da anemonen kun lever med de krabber og ik kan findes i naturen uden en krabbe bliver de nød til at stjæle fra hinanende eller klipper sig til to igen.

Edit de to navn på krabber er modsat på eng så der kan opstå forviring


Billede
Brugeravatar
S1m0n
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1379
Tilmeldt: lør 28. feb 2009 01:09
15
Postnummer: 9000 Aalborg
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Aalborg

Re: annemone & boxe krabbe ønsker info

Indlæg af S1m0n »

Anden skrev:De(bokse) skifter exoskelet ligesom de andre men de sætter deres anemone ned på en sten eller lader den vandre op på "armen" inde de skifter og lige så snart de er ude af det gamle samler de deres anemoner op og hvis den ene anemone forsvinder på en eller anden måde så klipper de en anden over så de har to igen og hvis de mister de begge så stjæler de en fra en anden krabbe og klipper den over men da anemonen kun lever med de krabber og ik kan findes i naturen uden en krabbe bliver de nød til at stjæle fra hinanende eller klipper sig til to igen.
Det er virkelig bare en sjov info om de krabber, det var jeg slet ikke klar over :) :GO


Livet er simpelt - Man træffer beslutninger og ser sig ikke tilbage!
roneld1974
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
Indlæg: 167
Tilmeldt: tors 13. jul 2017 15:26
6
Postnummer: 3050 Humlebæk
Saltvand siden?: 1974
Geografisk sted: humlebæk

Re: annemone & boxe krabbe ønsker info

Indlæg af roneld1974 »

mange tak til anden for rigtig god info.
hilsen jan


Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"