"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Fisk med hjem fra England?

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2500
Tilmeldt: tors 15. nov 2007 18:51
16
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Fisk med hjem fra England?

Indlæg af Jones »

Jeg skal til London senere på året. I den forbindelse har jeg tænkt på at købe nogle klovne med hjem. Men må man det?

Jeg er ikke interesseret i at smugle dem eller på anden vis gøre noget ulovligt.


o_O
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Fisk med hjem fra England?

Indlæg af Carsten »

Det burde der ikke være nogle problemer i. Det største problem jeg kan tænke mig er at få dem gennem sikkerheden i lufthavnen


Brugeravatar
Wiinberg
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1491
Tilmeldt: man 6. jan 2014 13:27
10
Postnummer: 5000 Odense C
Saltvand siden?: 2014
Geografisk sted: Odense

Re: Fisk med hjem fra England?

Indlæg af Wiinberg »

Hvis du kan klemme dem ind i beholdere på hver 100ml, så kan det måske godt gå. Hvis ikke, så bliver det nok svært. Lastrummet er normalt kun over frysepunktet, med mindre de har levende dyr ombord, så den går ikke. Prøv at hør det flyselskab du vil bruge, omkring reglerne for at medbringe fisk som kæledyr.


Brugeravatar
permadsen12
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 551
Tilmeldt: søn 6. dec 2009 20:50
14
Postnummer: 2740 Skovlunde
Saltvand siden?: 2012

Re: Fisk med hjem fra England?

Indlæg af permadsen12 »

Som Carsten skriver er det største problem nok sikkerhedskontrollen, da du kun må have portioner af 100 ml væske med igennem, og sammenlagt skal de kunne være i en 1 liters pose. (1 pose pr. person). Det er nok for lidt vand til transport. :f3:

Jeg ville nok kontakte Naturstyrelsen og det flyselskab du benytter for at høre hvordan du forholder dig, for det må jo kunne lade sig gøre. Om ikke andet som indchekket bagage.Det koster selvfølgelig nok lidt ekstra.


med venlig hilsen

per madsen

salt fordi ikke alt behøver være surt
Brugeravatar
permadsen12
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 551
Tilmeldt: søn 6. dec 2009 20:50
14
Postnummer: 2740 Skovlunde
Saltvand siden?: 2012

Re: Fisk med hjem fra England?

Indlæg af permadsen12 »

Ok, Wiinberg havde lige overhalet indenom der, men langt af vejen er vi vist ret enige ser det ud til.

:y


med venlig hilsen

per madsen

salt fordi ikke alt behøver være surt
Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4105
Tilmeldt: fre 6. apr 2012 22:00
11
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2012

Re: Fisk med hjem fra England?

Indlæg af MoG »

Fiskene i en beholder, heatpack og så ned i kufferten mellem tøjet.. jo der bliver koldt i lastrummet, men pakket ned i i kufferten mellem tøjet og en heatpack eller to, så skal det nok gå på den korte tur.

.. du skal selvfølglig krydse fingre for, at de ikke er alt for voldsomme med kufferten ! :wink:


Morten
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Fisk med hjem fra England?

Indlæg af Carsten »

Den med at der er koldt i lastrummet holder nu ikke. Jeg har 2 gange haft frøer med hjem fra Sydamerika. Og de var begge gange i lastrummet uden problemer.
Og tænker man lige på at gulv i kabinen er loftet i lastrummet, så ville der lyn hurtigt blive meget koldt i kabinen især på lange stræk. Og det har jeg aldrig oplevet


Brugeravatar
permadsen12
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 551
Tilmeldt: søn 6. dec 2009 20:50
14
Postnummer: 2740 Skovlunde
Saltvand siden?: 2012

Re: Fisk med hjem fra England?

Indlæg af permadsen12 »

permadsen12 skrev:Jeg ville nok kontakte Naturstyrelsen
Det ser spøjst nok ud til at være Fødevarestyrelsen og ikke Naturstyrelsen, som varetager den slags. Her kan du måske finde lidt info:

https://www.foedevarestyrelsen.dk/Dyr/R ... ledyr.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;


med venlig hilsen

per madsen

salt fordi ikke alt behøver være surt
Anden
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2485
Tilmeldt: lør 23. aug 2014 07:04
9
Postnummer: 4330 Hvalsø
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: 4330 hvalsø pileager

Re: Fisk med hjem fra England?

Indlæg af Anden »

Ved ikke noget om det efter England eu exit men før var det ik noget problem min ferskvands transshipper lå/boede i England og jeg hentede tit og have dem i håndbagagen men det var i 2014 og før. Bare husk at sige det og få det noteret. Der er jo kommet nyt pas til kæledyr og det kan være der er lavet nye regler og andre dyr også. Regl om væske gælder ik når det er vand med fisk i ligesom andet livsvigtigt væske også må over gå de 100ml


Billede
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"