"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

for blødt gulv, akvariet får vibrationer

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Twinks
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 501
Tilmeldt: søn 23. okt 2016 09:09
7
Postnummer: 6100 Haderslev
Saltvand siden?: 2016
Geografisk sted: 6100

for blødt gulv, akvariet får vibrationer

Indlæg af Twinks »

nu har jeg igennem lidt tid gået og luret på om mit gulv egentligt er stærkt nok til at have 700kg akvarie (eller mere) placeret på sig.

jeg har bemærket at når ungen hopper rundt og leger eller konen suser afsted igennem huset, så kan jeg se reflektionerne i mit fjernsyn hopper, ergo bevæger fjernsynet sig.
det har fået mig til at holde øje med akvariet og det gør faktisk det samme. hvis ungen hopper eller konen ikke går på lette fødder, så går der vibrationer op i akvariet.
ikke nok til at fiskene overhovedet opdager det (flyver rundt), men nok til at jeg kan se det på reflektioner af sollys på glasset..

andre der har noget lignende ?
jeg tænker holdbarhed på akvarie og glas. vil nødigt komme hjem til 600 ltr. vand på gulvet.


Mvh. Thomas
Min akvarie tråd http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=82159" onclick="window.open(this.href);return false;
Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3531
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: for blødt gulv, akvariet får vibrationer

Indlæg af Tykki »

Sådan har det altid været her også. Er det stadigvæk. Iskold! Vh Dan


Anden
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2485
Tilmeldt: lør 23. aug 2014 07:04
9
Postnummer: 4330 Hvalsø
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: 4330 hvalsø pileager

Re: for blødt gulv, akvariet får vibrationer

Indlæg af Anden »

:wc: Gå over og ryk lidt i det og se om det er til at gynge eller vælte det er vist det vigtigste glasset skal nok holde og hvis det vælter når ungen løber forbi er vand på gulvet nok det mindste problem;-)


Billede
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"