"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Gode råd/hjælp til fremtidigt custom byg af akvariemøbel

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
tim_rn
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 411
Tilmeldt: fre 9. sep 2016 09:41
7
Postnummer: 2300 København S
Saltvand siden?: 2016

Gode råd/hjælp til fremtidigt custom byg af akvariemøbel

Indlæg af tim_rn »

Jeg har et AIO akvarie på omkring 100 liter.
Jeg har købt et hus med indflytning til sommer.
Jeg skal have et større akvarie. ;)

Nu går jeg så stille og roligt igang med at kigge på mulighederne. Og her ville jeg blive rigtig glad for noget inspiration og nogle pointers til hvad muligheden egentlig er i denne verden. Har I nogle ideer, nogle billeder (jeg har naturligvis søgt rundt her på forum i trådene), nogle erfaringer med folk der hjælper med at bygge etc.

Jeg kan hurtigt sige disse ting:

- Møbel er nok her jeg søger mest hjælp til. Jeg ønsker ikke et firkantet møbel (ala red sea reefer) i samme dimensioner som akvariet. Det ser rigtig godt ud hos mange, men jeg tror ikke vil fungere ved den væg, hvor det nok skal være. Helt ideelt vil det være muligheden for et møbel, som ikke bare er akvariemøbel, men også normalt møbel i forlængelse med skuffer/hylde/låge. Altså i forlængelse, naturligvis ikke rummet lige under hvor der skal være sump. Dvs. akvarie bliver integreret i en del af et opbevaringsmøbel og ikke omvendt. Vi er måske endda helt ude i, at hvis akvariet en dag lukkes, at møbel stadig er pænt og brugbart (selvfølgelig med huller i til rør ;) )

- selve akvariet (størrelse og andet ukendt, nok ikke 500+ liter) vil jeg blive meget overrasket over, hvis jeg ikke bestiller hos Carsten/DecOcean. Det har været fænomenal service siden jeg startede med saltvand.

- DIY er selvfølgelig en mulighed. Men for at være ærlig, så har jeg ikke snilden eller tålmodigheden til at lave et møbel selv. Måske hvis det "bare" var porsabord med magnetbeklædning. Men jeg tror ikke jeg kan lave noget godt. Jeg kan selvfølgelig altid ringe til en snedker, men jeg har endnu ikke vundet i lotto.

Så er der flere muligheder end jeg lige umiddelbart er stødt på, som I har nogle gode fif om? Måske bliver det for besværligt, det er også bare en føler. Og jeg forstår at det er hamrende ukonkret lige nu, det er bare de indledende tanker.


Brugeravatar
Mikas
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1948
Tilmeldt: tors 11. feb 2010 17:02
14
Postnummer: 2860 Søborg
Saltvand siden?: 2009

Re: Gode råd/hjælp til fremtidigt custom byg af akvariemøbel

Indlæg af Mikas »

Få en tømre eller ligne til at lave noget der passer på mål til dine ønsker .
Ved ham her ik er så dyr, har set andre på facebook der reklamere med de samme ting :)
Vedhæftede filer
4CC8CB37-25CF-489A-BA75-E31ABE2AA596.png


Hvis det ikke er meningen at man skal have en snack om natten.
Hvorfor er der så lys i køleskabet?
Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3531
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: Gode råd/hjælp til fremtidigt custom byg af akvariemøbel

Indlæg af Tykki »

Hvis du køber dit akvarie i decocean , hvorfor h..... køber du så ikke også bordet til den pågældende balje der også? Mvh Dan


tim_rn
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 411
Tilmeldt: fre 9. sep 2016 09:41
7
Postnummer: 2300 København S
Saltvand siden?: 2016

Re: Gode råd/hjælp til fremtidigt custom byg af akvariemøbel

Indlæg af tim_rn »

Tykki skrev:Hvis du køber dit akvarie i decocean , hvorfor h..... køber du så ikke også bordet til den pågældende balje der også? Mvh Dan
Mit indtryk er, at det er akvariemøbler. Måske er der mere til det og langt flere muligheder end jeg kender til, derfor jeg spørger - for jeg har endnu ikke hørt om mulighedne der, men det tænker jeg mange andre har været igennem før mig. Men jeg kunne godt tænke mig nogle valgmuligheder på ben, greb, skuffer etc. til den del, der ikke skal bruges til akvariet. Fylder akvariet kun halvdelen af længden, så skal der også være noget i resten. Men jo, ellers havde det været skide let bare at bestille. Og måske ender det med det. :)


tim_rn
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 411
Tilmeldt: fre 9. sep 2016 09:41
7
Postnummer: 2300 København S
Saltvand siden?: 2016

Re: Gode råd/hjælp til fremtidigt custom byg af akvariemøbel

Indlæg af tim_rn »

Mikas skrev:Få en tømre eller ligne til at lave noget der passer på mål til dine ønsker .
Ved ham her ik er så dyr, har set andre på facebook der reklamere med de samme ting :)
Måske ikke en dum ide, vidste fakisk ikke de var på den vogn. Gad vide om det så er til at betale. Men man må jo spørge og så grine hvis det går helt galt.


Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Gode råd/hjælp til fremtidigt custom byg af akvariemøbel

Indlæg af Carsten »

tim_rn skrev:
Tykki skrev:Hvis du køber dit akvarie i decocean , hvorfor h..... køber du så ikke også bordet til den pågældende balje der også? Mvh Dan
Mit indtryk er, at det er akvariemøbler. Måske er der mere til det og langt flere muligheder end jeg kender til, derfor jeg spørger - for jeg har endnu ikke hørt om mulighedne der, men det tænker jeg mange andre har været igennem før mig. Men jeg kunne godt tænke mig nogle valgmuligheder på ben, greb, skuffer etc. til den del, der ikke skal bruges til akvariet. Fylder akvariet kun halvdelen af længden, så skal der også være noget i resten. Men jo, ellers havde det været skide let bare at bestille. Og måske ender det med det. :)
Jeg tror faktisk du kan få det mere eller mindre som du vil have det. Det bliver jo bygget til dig, og er ikke en standard vare.


tim_rn
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 411
Tilmeldt: fre 9. sep 2016 09:41
7
Postnummer: 2300 København S
Saltvand siden?: 2016

Re: Gode råd/hjælp til fremtidigt custom byg af akvariemøbel

Indlæg af tim_rn »

Carsten skrev:Jeg tror faktisk du kan få det mere eller mindre som du vil have det. Det bliver jo bygget til dig, og er ikke en standard vare.
Jamen det er da et forsøg værd - der kan man jo også forhøre sig. :)


Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"