"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Biopellets uden reaktor

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Brugeravatar
MGlauridsen
Klovnfisk
Klovnfisk
Reactions:
Indlæg: 92
Tilmeldt: lør 13. aug 2016 07:31
7
Postnummer: 2000 Frederiksberg
Saltvand siden?: 2016
Geografisk sted: Hadsten

Biopellets uden reaktor

Indlæg af MGlauridsen »

Hej SF!

Går rundt med en eller anden forestilling om at jeg kan smide biopellets eller biocubes, marineblocks eller hvad end synonym vi kan finde dem, som bundlag i min sump. Men alle videoer jeg finder (bruger youtube som research, yeeep) beskriver udelukkende brugen af biopellets i forbindelse med en reaktor og har ingen interesse i at sætte sådan en op lige nu :)

Nogen der har lavet det stunt eller bare har nogle generalle tanker om det? Min forestilling er at jeg kan øge overflade arealet for øget naturlig filtrering da mængden af levende sten i min display forhåbentligt bliver mere minimalistisk.
De vil blive placeret i et sted med lavt flow så tænker der potentielt bliver skabt et semi aerobt miljø

Så en enkelt video fra BRStv, hvor de test nogle marine pure blocks mm. og konstatere endgame er et fedt..
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Biopellets uden reaktor

Indlæg af Carsten »

Biopelllets som bliver våde, bliver med tiden bløde og smelter sammen.
I løbet af meget kort tid vil du have en fast plade af pellets i bunden, uden ret stor overflade.
Vil også sige, at har du ingen intention om at bruge dem som foreskrevet, så lad være
Brugeravatar
MGlauridsen
Klovnfisk
Klovnfisk
Reactions:
Indlæg: 92
Tilmeldt: lør 13. aug 2016 07:31
7
Postnummer: 2000 Frederiksberg
Saltvand siden?: 2016
Geografisk sted: Hadsten

Re: Biopellets uden reaktor

Indlæg af MGlauridsen »

Super, meget simpelt svar :p
Marco R
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5167
Tilmeldt: lør 7. feb 2009 22:03
15
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fredericia

Re: Biopellets uden reaktor

Indlæg af Marco R »

Blot en tanke. Nu hvor at Biopellets skal være i bevægelse, og hvis man har et rum i en sump, hvor biopellets'ne ikke kan komme ud, så kan jeg ikke se, hvorfor at man ikke skulle kunne gøre det - BLOT man har en kraftigt cirkulationspumpe (bedst hvis den kan styres, så flowet bliver korrekt), som peger ned mod bunden, så de ikke ligger stille, og klumper sammen = samme princip som ved en reaktor, og så kan man bare fylde op, når de bliver brugt.

Den eneste "ulempe" er vel, at det fylder mere, end hvis man havde dem i en reaktor :happy:
mchr
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 519
Tilmeldt: tirs 13. dec 2011 11:54
12
Postnummer: 8240 Risskov
Saltvand siden?: 2012

Re: Biopellets uden reaktor

Indlæg af mchr »

Jeg ville ikke gøre det - de vil klumpe sammen og vil smelte fast til ting i sumpen, jeg ville kigge efter andre løsning som f.eks en marineblock istedet
Anders månsson
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 4660
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 23:02
19
Postnummer: 5210 Odense NV
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Fyn

Re: Biopellets uden reaktor

Indlæg af Anders månsson »

hvorfor ikke vsv eller bare sukker
mchr
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 519
Tilmeldt: tirs 13. dec 2011 11:54
12
Postnummer: 8240 Risskov
Saltvand siden?: 2012

Re: Biopellets uden reaktor

Indlæg af mchr »

jeg synes biopellets er nemmere at have med at gøre i længden, det er en mere simpel teknologi at få til at køre end at skulle tilsætte/justere tilsætningen, jeg skal rode med min reaktor hver ~3. måned hvor der skal hældes nyt skrammel i.
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"