"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Hjørne akvarie - YES/NO whyyyy

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Fellov
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 120
Tilmeldt: tors 7. sep 2017 09:21
6
Postnummer: 2700 Brønshøj
Saltvand siden?: 2007

Hjørne akvarie - YES/NO whyyyy

Indlæg af Fellov »

Hejsa,
Jeg har et red sea reefer nano, som har kørt i 3,5 måneder. Jeg kan jo allerede godt se nu det er for småt.
Er det nogle der har erfaringer med Juwel trigon 190 el. lign hjørne akvarie ? Jeg overvejer at lave det om til saltvand ?
Det har buet front, er det noget L... ? Er hjørne akvarier overhovedet godt ? Jeg har bare lidt plads problemer desværre.

Alternativt, kender i til hjørne akvarier der er lavet til saltvand "fra fabrikken" ?

:beer:
Thomas


Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Hjørne akvarie - YES/NO whyyyy

Indlæg af Carsten »

Fellov skrev:Hejsa,
Jeg har et red sea reefer nano, som har kørt i 3,5 måneder. Jeg kan jo allerede godt se nu det er for småt.
Er det nogle der har erfaringer med Juwel trigon 190 el. lign hjørne akvarie ? Jeg overvejer at lave det om til saltvand ?
Det har buet front, er det noget L... ? Er hjørne akvarier overhovedet godt ? Jeg har bare lidt plads problemer desværre.

Alternativt, kender i til hjørne akvarier der er lavet til saltvand "fra fabrikken" ?

:beer:
Thomas

Kender ikke Juwel akvarierne, ud over at de sjældent er lavet til saltvand.

Hvis du tager ud og snakker med Carsten i Decocean, så er jeg helt sikker på at han kan finde ud af at bestille et til dig.
Lige på de mål som passer dig perfekt, og ikke mindst lavet til saltvand fra start af.

Jeg ville undgå en buet front, men hjørneakvarier giver en helt fantastisk dybde. dog skal man tænke sig om når tingene laves, for når der er vand i er det meget besværligt at komme til overløbet på grund af dybden. Og overløbet skal skærmes af så der ikke kom komme fisk i det.


Brugeravatar
petersoe
Redaktør
Redaktør
Reactions:
Indlæg: 91
Tilmeldt: fre 10. jun 2011 10:07
12
Postnummer: 8464 Galten
Saltvand siden?: 2011

Re: Hjørne akvarie - YES/NO whyyyy

Indlæg af petersoe »

Hej Thomas
Juwel Trigon er superfine som saltvandsakvarier. Du kan enten bore huller til overløb bagerst eller evt. langs den ene side. Det er selvfølgelig lidt udfordrende at bygge om og indrette. Til gengæld får du mulighed for en stor dybde og en stor beskuerflade i forhold til volumen. Det er rigtigt, at det buede glas giver nogle spøjse brydninger og forstørrelser, men så snart det er indrettet med levende sten mv, er det ikke noget, jeg længere lægger mærke til.
Du kan se mit gamle Trigon 190 i min signatur. Nu udskiftet til Trigon 350, som jeg desværre endnu ikke har fået skrevet en tråd på. Her er en appetitvækker som slet ikke gengiver dybden retfærdigt:
2017-11-22 22.14.44.jpg
Så gå du bare i gang
Bedste hilsner
Peter


Link til mit rev: viewtopic.php?f=92&t=52582
Brugeravatar
Holmeren
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 123
Tilmeldt: man 4. apr 2016 17:30
7
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2016
Geografisk sted: København Ø
Kontakt:

Re: Hjørne akvarie - YES/NO whyyyy

Indlæg af Holmeren »

Jeg har et Trigon350, og ved der er flere der har samme eller tilsvarende størrelse som står kniv skarpt :)

Go, go, go :)


Trigon350 - RedSea Reefer170
http://Www.Cnv-smeden.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"