"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Rent saltvandsbeholder

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Brugeravatar
Lars R
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
Indlæg: 41
Tilmeldt: tirs 28. jul 2015 14:38
8
Postnummer: 6000 Kolding
Saltvand siden?: 2015

Rent saltvandsbeholder

Indlæg af Lars R »

Hvor rent er nyt saltvand, der bliver opbevaret i en ekstra beholder i længer tid. Er der nogle der har målet. I den video fortæller han hvor Fosfater og Nitrat der bare stiger for hver uge. Jeg har haft en beholder og har problemer med Dinoflagellater, kiselalger og cyanobakterier i længer tid.
" onclick="window.open(this.href);return false;
Lars
Gringo87
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
Indlæg: 186
Tilmeldt: tirs 29. dec 2015 20:55
8
Postnummer: 9850 Hirtshals
Saltvand siden?: 2015
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Rent saltvandsbeholder

Indlæg af Gringo87 »

hvorfor os ha nyt saltvand på lager ? der er jo ingen grund til at blande mere saltvand end det man skal bruge til vandskiftet...
mchr
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 519
Tilmeldt: tirs 13. dec 2011 11:54
12
Postnummer: 8240 Risskov
Saltvand siden?: 2012

Re: Rent saltvandsbeholder

Indlæg af mchr »

Jeg kan ikke se forskel på nitrit/fosfat i blandet saltvand der har stået længe.
Dog plejer jeg at bruge det inden for et par dage.

Så vidt jeg kan se på den video er det en test af alger, og de tilsætter derfor foder?

Hvis du måler nærring i dit opblandet saltvand ville jeg kigge mere på dit osmoseanlæg og se om det er der problemet ligger.
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: Rent saltvandsbeholder

Indlæg af PoulD »

Enig med mchr. I videoen tilsættes 5 terninger mysis om ugen igennem flere uger. Det er vildt mange lig / døde rejer at hælde i en så lille vandmængde hvis der intet som helst er til omsætte det.
Hvis vandet opbevares i en lukket beholder, og beholderen er nogenlunde ren, og ikke afgiver nogen stoffer, og du ikke hælder noget i, kan hverken nitrat eller fosfat stige. Hvor skulle det komme fra?
Hvis du hælder vand i en flaske og lukker den til - selv hanevand som typisk indeholder en hel del nitrat og fosfat - og gemmer flasken, vil vandet stadig være drikkeligt om mange hundrede år.
Jeg har ikke fantasi til at se, hvorfor det skulle forholde sig anderledes bare fordi vandet indeholder lidt flere salte, måske snarer tværtimod.
I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"