"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Der kæmpes hårdt i Texas.

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Brugeravatar
crazy seahorse
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3773
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 23:39
12
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Der kæmpes hårdt i Texas.

Indlæg af crazy seahorse »

En af mine Facebook venner, der har en tank fuld af meget smukke og store koraller, kæmper en hård kamp for at holde hans rev i live.
Han har måtte rigge en nødsump op i en fragtank (tror jeg nok), da hans sump blev dækket af vand.
De har en eller anden form for strøm og vistnok en generator. Anyway, så kører akvariet endnu.
Vandet står op til hynderne på sofaerne i deres stue. Det må være rædsomt. Puh, jeg føler med dem derovre.
Andre´s tank under orkanen og oversvømmelsen.
Andre´s tank under orkanen og oversvømmelsen.
Erik


"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
palamo123
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1543
Tilmeldt: man 2. jan 2006 20:02
18
Postnummer: 9500 Hobro
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Hobro

Re: Der kæmpes hårdt i Texas.

Indlæg af palamo123 »

puha - det er slet ikke til at overskue. Så skal vi ikke hyle over de begrænsede vandmængder vi får i DK


Mvh

Kenneth

308 liters design
Følg min Youtube kanal her.:
http://www.youtube.com/channel/UCW6geBexL2S0rCtAGekNnqw
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Der kæmpes hårdt i Texas.

Indlæg af Carsten »

Ja, det er ikke sjovt at være derovre lige nu.
Men ham "Mr. Tromp" vil jo nok stadig benægte at vejret skyldes den globale opvarmning


Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4522
Tilmeldt: ons 29. dec 2004 15:31
19
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2020

Re: Der kæmpes hårdt i Texas.

Indlæg af Lord Mike »

Det må være den herre du snakkede om ved dit besøg Erik, det er bare så trist det der sker overthere. Krydser alt hvad der kan for ham og hans medborgere.


charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: Der kæmpes hårdt i Texas.

Indlæg af charlie saltvand »

Det er stramt, en af mine kones svogere m kone og 3 børn bor i Huston. De er HÅRDT ramt...... Klima ændringer....nogen påstår de ikke findes..... :BA


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
crazy seahorse
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3773
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 23:39
12
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Re: Der kæmpes hårdt i Texas.

Indlæg af crazy seahorse »

Lord Mike skrev:Det må være den herre du snakkede om ved dit besøg Erik, det er bare så trist det der sker overthere. Krydser alt hvad der kan for ham og hans medborgere.
Ja, Michael, det er ham.
Jeg følger løbende med. I en af de sidste opdateringer fra i går fortalte han, at de var begyndt at evakuere hans område. Folk prøvede at flygte til shelters, men de er fyldt op nu. Så de var lidt bekymrede for, om de ville starte på at sende folk længere væk.
Tror ikke jeg gør noget forkert ved, at lægge et billede op af hans stue. Der er ingen mennesker på billedet, så mon ikke det går.
Jeg tror det er haven man kan se gennem vinduerne, det er ikke havet.
Så kan man danne sig et indtryk af, hvor slemt det er.
Andre´s stue..jpg
Det er fantastisk at de kan bevare modet. De tager det med humør og klør på.
På et af de sidste posts, der er lagt op for 20 min. siden, ser man hans kone der er i gang med at lave morgenmad. Over billedet står der bare "breakfast is sooo good". Det ser ud som om de har 1 sal på huset, så de har indrettet sig der. Hans kone står med et bredt smil på og kokkererer. ingen sure miner, højt løftet hoved. Imponerende gå på mod. Det kan bare komme an kan det.
Tog et billede under nyhederne i går aftes.
Til venstre kan man se nedbørsmængden fra skybruddet i ´11 Til højre som det var i går aftes og så prognoserne fremad.
Til venstre kan man se nedbørsmængden fra skybruddet i ´11 Til højre som det var i går aftes og så prognoserne fremad.
Jeg var selv med efter skybruddet i ´11. Folk kaprede os på gaden når vi gik og bar ødelagt løsøre op på gaden, mens vandsugere og affugtere kørte på fuldt tryk inden for. Det var slemt, men det er for intet at regne mod det de oplever.

Erik


"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Nicklossi
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1275
Tilmeldt: ons 8. jan 2014 22:13
10
Postnummer: 5900 Rudkøbing
Saltvand siden?: 2014

Re: Der kæmpes hårdt i Texas.

Indlæg af Nicklossi »

Jeg læste et sted, at hvis man fordelte det regnvejr i Texas ud på hele Sjælland, så ville hele Sjælland stå under 8 meter vand. Det er lidt vildt at tænke på.


Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Der kæmpes hårdt i Texas.

Indlæg af Carsten »

Nicklossi skrev:Jeg læste et sted, at hvis man fordelte det regnvejr i Texas ud på hele Sjælland, så ville hele Sjælland stå under 8 meter vand. Det er lidt vildt at tænke på.
Det lyder lidt voldsomt, kan det tænkes at der har sneget sig et "c" ind i stedet for et "m"


Gambi
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1112
Tilmeldt: tors 28. jun 2007 14:00
16
Postnummer: 4100 Ringsted
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Ringsted

Re: Der kæmpes hårdt i Texas.

Indlæg af Gambi »

synes nu det lyder meget rimeligt når man tænker på Texas størrelse i forhold til sjælland, og når man tænker på at bare i Houston er der faldet over 1200 mm


Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4522
Tilmeldt: ons 29. dec 2004 15:31
19
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2020

Re: Der kæmpes hårdt i Texas.

Indlæg af Lord Mike »

Carsten skrev: Det lyder lidt voldsomt, kan det tænkes at der har sneget sig et "c" ind i stedet for et "m"
Meget muligt men det passer, de skybrud vi får herhjemme er små putter ifh til dette.


Brugeravatar
niels228
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 309
Tilmeldt: ons 2. apr 2014 19:51
9
Postnummer: 3450 Allerød
Saltvand siden?: 2014

Re: Der kæmpes hårdt i Texas.

Indlæg af niels228 »

Jeg talte med en af mine Amerikansk kolleger i mandags. Han bor i Ohio. Jeg sagde at det var da godt han ikke boede i Houston området!

Hans svar: Ohh, I don't see so much TV. What is going on in Houston?

Det må være rart at kunne lukke sig inde i sin egen lille boppel og lade verden passere uden at bliv forstyrret.


Akvarier skal vejes i ton.
Brugeravatar
kalmar
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 271
Tilmeldt: man 3. apr 2017 21:47
6
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2017

Re: Der kæmpes hårdt i Texas.

Indlæg af kalmar »

Ja, her et billede som siger ildt om udviklingen i Houston, postet af familie i nærheden af Dallas, som også skulle få meget vand, dog ikke som i Houston. Vildt!
houston.PNG


Lars
Red Sea Reefer 350, Razor R420R 300W 16K, Red Dragon Mini 2500, Tunze cirkulation, BK180 skummer, GHL Profilux 3.1ex, GHL Doser 2
ole kekkonen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 8818
Tilmeldt: tirs 6. jun 2006 22:30
17
Postnummer: 5960 Marstal
Saltvand siden?: 1990

Re: Der kæmpes hårdt i Texas.

Indlæg af ole kekkonen »

Og Mexico hjælper trods alt:)


Nicklossi
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1275
Tilmeldt: ons 8. jan 2014 22:13
10
Postnummer: 5900 Rudkøbing
Saltvand siden?: 2014

Re: Der kæmpes hårdt i Texas.

Indlæg af Nicklossi »

Carsten skrev:
Nicklossi skrev:Jeg læste et sted, at hvis man fordelte det regnvejr i Texas ud på hele Sjælland, så ville hele Sjælland stå under 8 meter vand. Det er lidt vildt at tænke på.
Det lyder lidt voldsomt, kan det tænkes at der har sneget sig et "c" ind i stedet for et "m"
Nah. Texas er en del større end Sjælland, og de har fået et sted mellem 1200mm og højst 1500mm. 8cm er kun 80mm vand, eller 80 liter pr. kvadratmeter, det er ikke voldsomt jo :)


ole kekkonen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 8818
Tilmeldt: tirs 6. jun 2006 22:30
17
Postnummer: 5960 Marstal
Saltvand siden?: 1990

Re: Der kæmpes hårdt i Texas.

Indlæg af ole kekkonen »

Regntiden monsun har Siden juni dræbt over 1000 mennesker i indien


Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Der kæmpes hårdt i Texas.

Indlæg af Carsten »

Nicklossi skrev:
Carsten skrev:
Nicklossi skrev:Jeg læste et sted, at hvis man fordelte det regnvejr i Texas ud på hele Sjælland, så ville hele Sjælland stå under 8 meter vand. Det er lidt vildt at tænke på.
Det lyder lidt voldsomt, kan det tænkes at der har sneget sig et "c" ind i stedet for et "m"
Nah. Texas er en del større end Sjælland, og de har fået et sted mellem 1200mm og højst 1500mm. 8cm er kun 80mm vand, eller 80 liter pr. kvadratmeter, det er ikke voldsomt jo :)
Texas er 96 gange større end Sjælland.


Brugeravatar
Stig Jest
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 991
Tilmeldt: tirs 25. maj 2010 14:30
13
Postnummer: 3480 Fredensborg
Saltvand siden?: 1991

Re: Der kæmpes hårdt i Texas.

Indlæg af Stig Jest »

Nicklossi skrev:Jeg læste et sted, at hvis man fordelte det regnvejr i Texas ud på hele Sjælland, så ville hele Sjælland stå under 8 meter vand. Det er lidt vildt at tænke på.
Så er det sgu godt man bor 35 meter over havoverfladen :sneaky2:

Mvh. Stig


Brugeravatar
Stig Jest
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 991
Tilmeldt: tirs 25. maj 2010 14:30
13
Postnummer: 3480 Fredensborg
Saltvand siden?: 1991

Re: Der kæmpes hårdt i Texas.

Indlæg af Stig Jest »

ole kekkonen skrev:Regntiden monsun har Siden juni dræbt over 1000 mennesker i indien
Jep. 5-6000 mennesker dør årligt pga. Monsunregnen og følgeskader.
De er dog ikke amerikanere, så det tæller ikke.

Mvh. Stig


mchr
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 519
Tilmeldt: tirs 13. dec 2011 11:54
12
Postnummer: 8240 Risskov
Saltvand siden?: 2012

Re: Der kæmpes hårdt i Texas.

Indlæg af mchr »

Stig Jest skrev:
ole kekkonen skrev:Regntiden monsun har Siden juni dræbt over 1000 mennesker i indien
Jep. 5-6000 mennesker dør årligt pga. Monsunregnen og følgeskader.
De er dog ikke amerikanere, så det tæller ikke.

Mvh. Stig
ouch!


Nicklossi
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1275
Tilmeldt: ons 8. jan 2014 22:13
10
Postnummer: 5900 Rudkøbing
Saltvand siden?: 2014

Re: Der kæmpes hårdt i Texas.

Indlæg af Nicklossi »

Carsten skrev:
Nicklossi skrev:
Carsten skrev:
Nicklossi skrev:Jeg læste et sted, at hvis man fordelte det regnvejr i Texas ud på hele Sjælland, så ville hele Sjælland stå under 8 meter vand. Det er lidt vildt at tænke på.
Det lyder lidt voldsomt, kan det tænkes at der har sneget sig et "c" ind i stedet for et "m"
Nah. Texas er en del større end Sjælland, og de har fået et sted mellem 1200mm og højst 1500mm. 8cm er kun 80mm vand, eller 80 liter pr. kvadratmeter, det er ikke voldsomt jo :)
Texas er 96 gange større end Sjælland.
Præcis :)


Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"