"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Luksus problem.

Forum for generel snak omkring saltvand.
Mic4700
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1790
Tilmeldt: søn 8. dec 2013 19:15
10
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2012

Re: Luksus problem.

Indlæg af Mic4700 »

Oceanreef.dk , har også Dsr. Og han levere til døren indenfor få dage efter bestilling , så man ikke skal spilde tid på 1 dumt posthus eller pakkeshop. :GO

http://www.oceanreef.dk/shop/124-dsr-reefing/" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
JJ
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
Indlæg: 821
Tilmeldt: fre 22. dec 2006 21:21
17
Postnummer: 2730 Herlev
Saltvand siden?: 2007

Re: Luksus problem.

Indlæg af JJ »

Koralfarmen har også en pendant til DSR. Og den virker super godt!
576 lt. Mixed reef - 110 lt. sump
Giesemann Stellar 4x80 watt + 2 stk. Hydra 52 HD
Skimz leopard sl203 skummer
Octo Calreact 140 kalkreaktor med Kamoer doseringspumpe
2 stk. vortech mp40 & Ecotech vectra
Brugeravatar
S1m0n
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1379
Tilmeldt: lør 28. feb 2009 01:09
15
Postnummer: 9000 Aalborg
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Aalborg

Re: Luksus problem.

Indlæg af S1m0n »

Er det tåbeligt at jeg fortsætter med at køre biopellets samtidigt med at jeg tilsætter Po4 og No3 ? Eller burde jeg stoppe med biopellets og så ikke tilsætte Po4 og No3 ?
Min egen tanke herom er, at det mest optimale ville være at fortsætte med biopellets og så tilsætte næring. Da det så er meget mere under kontrol. Det jeg egentlig undre mig over er, om biopellets'ene alligevel bare med det samme, vil strippe den næring jeg tilsætter?
Livet er simpelt - Man træffer beslutninger og ser sig ikke tilbage!
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: Luksus problem.

Indlæg af PoulD »

S1m0n skrev:Er det tåbeligt at jeg fortsætter med at køre biopellets samtidigt med at jeg tilsætter Po4 og No3 ? Eller burde jeg stoppe med biopellets og så ikke tilsætte Po4 og No3 ?
Min egen tanke herom er, at det mest optimale ville være at fortsætte med biopellets og så tilsætte næring. Da det så er meget mere under kontrol. Det jeg egentlig undre mig over er, om biopellets'ene alligevel bare med det samme, vil strippe den næring jeg tilsætter?
Hvis du mere eller mindre konstant tilsætter NO3, så vil jeg mene ja. Det er med dine egne ord, tåbeligt / spild af penge. Det svarer lidt til at skrue dit varmelegeme op på 32 grader og samtidig køre med vandkøler for at holde temperaturen nede. M.h.t. til PO4 forholder det sig lidt anderledes, da biopellets jo, såvel som andre carbon kilder, primært bevirker NO3 reduktion
I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
S1m0n
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1379
Tilmeldt: lør 28. feb 2009 01:09
15
Postnummer: 9000 Aalborg
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Aalborg

Re: Luksus problem.

Indlæg af S1m0n »

PoulD skrev:
S1m0n skrev:Er det tåbeligt at jeg fortsætter med at køre biopellets samtidigt med at jeg tilsætter Po4 og No3 ? Eller burde jeg stoppe med biopellets og så ikke tilsætte Po4 og No3 ?
Min egen tanke herom er, at det mest optimale ville være at fortsætte med biopellets og så tilsætte næring. Da det så er meget mere under kontrol. Det jeg egentlig undre mig over er, om biopellets'ene alligevel bare med det samme, vil strippe den næring jeg tilsætter?
Hvis du mere eller mindre konstant tilsætter NO3, så vil jeg mene ja. Det er med dine egne ord, tåbeligt / spild af penge. Det svarer lidt til at skrue dit varmelegeme op på 32 grader og samtidig køre med vandkøler for at holde temperaturen nede. M.h.t. til PO4 forholder det sig lidt anderledes, da biopellets jo, såvel som andre carbon kilder, primært bevirker NO3 reduktion
Okay ja. Så vil jeg prøve at justere mængden af pellets til at holde no3 på 5 stykker ca. Og så tilsætte po4 efter behovet :) Har i forvejen skiftet fra All in one pellets til alm pellets, da min po4 røg het uden for målbarhed..
Livet er simpelt - Man træffer beslutninger og ser sig ikke tilbage!
tim_rn
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 412
Tilmeldt: fre 9. sep 2016 09:41
7
Postnummer: 2300 København S
Saltvand siden?: 2016

Re: Luksus problem.

Indlæg af tim_rn »

Har I nogle gode råd til starten af tilsætning af no3?

Jeg har igennem nogle måneder målt 0 i no3 og en ok po4 ml. 0.02 og 0.04.

For at hæve no3 har jeg forsøgt at undgå tilsætning og fodre gradvist mere. Det har umiddelbart ikke nogen effekt. Så jeg er hoppet på DSR no3 vognen, da jeg (inden øget foder) var begyndt at få alger i form af brunligt lag, og nu de første antydninger af cyano.

Og det er da ikke fordi det ikke er sjovt at hælde no3 ned og observere en stigning til omkring 0.5 for et døgn efter at måle 0. Det har kørt en uges tid nu, så der skal selvfølgelig mere tålmodighed til. Men hvad har I oplevet?
Er jeg bare ved at fodre mine alger og opbygge en nitrat-bombe, der sprænger hvis algerne dør eller bare ved at opbygge en skov af alger, som stille og roligt kan vokse over mine koraller?
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"