"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Jeg skal da til at bruge handsker

Forum for generel snak omkring saltvand.
Brugeravatar
bima
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1831
Tilmeldt: ons 16. feb 2011 19:30
13
Postnummer: 9800 Hjørring
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: 9800 Hjørring

Re: Jeg skal da til at bruge handsker

Indlæg af bima »

PoulD skrev:Jeg er, i dette som i så mange andre forhold, agnostiker. Jeg vil derfor ikke afvise, at årsagen til et evt. øget antal allergiske reaktioner ved berøring med koraller, kunne være, at akvarie korallerne har udviklet deres forsvarssystemer. Jeg vil dog anse det for omtrent ligeså sandsynligt som at stigningen i andre former for allergiske reaktioner skyldes, at f.eks. jordnødder har forstærket deres forsvarssystem.

Har øreringe i det hele taget et forsvarssystem? Jeg har jo, som tidligere nævnt, engang fået en voldsom allergisk reaktion på inderlårene, efter at Laila fra Roskilde begyndte at gå med de der sigøjnerøreringe.
Kan du ikke lige smide telefon nummeret op på hende Laila :sneaky2:


Mvh Henning Schneider

518 liters hjørneakvarie viewtopic.php?f=94&t=45569
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: Jeg skal da til at bruge handsker

Indlæg af PoulD »

bima skrev:
PoulD skrev:Jeg er, i dette som i så mange andre forhold, agnostiker. Jeg vil derfor ikke afvise, at årsagen til et evt. øget antal allergiske reaktioner ved berøring med koraller, kunne være, at akvarie korallerne har udviklet deres forsvarssystemer. Jeg vil dog anse det for omtrent ligeså sandsynligt som at stigningen i andre former for allergiske reaktioner skyldes, at f.eks. jordnødder har forstærket deres forsvarssystem.

Har øreringe i det hele taget et forsvarssystem? Jeg har jo, som tidligere nævnt, engang fået en voldsom allergisk reaktion på inderlårene, efter at Laila fra Roskilde begyndte at gå med de der sigøjnerøreringe.
Kan du ikke lige smide telefon nummeret op på hende Laila :sneaky2:
Jeg kender ikke andre som er så hysterisk med sit telefonnummer som Lalia fra Roskilde er, så det oplyser jeg altså ikke til nogen. Du ville alligevel heller ikke kunne bruge det til noget for hun er ekstremt prætentiøs, også når det gælder kærester. Desuden er hun for tiden i Cancun med sin veninde, Josephine (hvis far i øvrigt er marinebiolog), hvor de er med i nogle optagelser for Victoria's Secret

Men jeg kan måske hjælpe dig alligevel. Når jeg kalder hende Laila fra Roskilde er det selvfølgelig fordi der er flere Laila i min bekendtskabskreds. Jeg kan give dig nummeret til en anden Laila som jeg tror på flere måder vil være et bedre valg for dig:
1 ) Hun bor i en mere bekvem afstand. Du skal såmænd bare ud på ringvejen, om på den anden side af byen og så et lille stykke ud af Sæbyvej. Lige efter Ilbro, bor hun så på din venstre hånd i nr 507.
2) Laila fra Vendsyssel er langtfra så teenage-agtig og 2900-agtig som Laila fra Roskilde. Du får ikke så meget pangel med hende.
3) Sidst, men måske vigtigst for dig, er hun er betydeligt mindre selektiv ved valg af kærester. Rigtig sød pige faktisk. Selv hvis du var IP med både fysiske og kognitive funktionsnedsættelser, ville hun alligevel ikke afvise dig som potentielt kærestemateriale.

Laila fra Vendsyssel har tlf. 52 63 41 82


I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
bima
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1831
Tilmeldt: ons 16. feb 2011 19:30
13
Postnummer: 9800 Hjørring
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: 9800 Hjørring

Re: Jeg skal da til at bruge handsker

Indlæg af bima »

PoulD skrev:
bima skrev:
PoulD skrev:Jeg er, i dette som i så mange andre forhold, agnostiker. Jeg vil derfor ikke afvise, at årsagen til et evt. øget antal allergiske reaktioner ved berøring med koraller, kunne være, at akvarie korallerne har udviklet deres forsvarssystemer. Jeg vil dog anse det for omtrent ligeså sandsynligt som at stigningen i andre former for allergiske reaktioner skyldes, at f.eks. jordnødder har forstærket deres forsvarssystem.

Har øreringe i det hele taget et forsvarssystem? Jeg har jo, som tidligere nævnt, engang fået en voldsom allergisk reaktion på inderlårene, efter at Laila fra Roskilde begyndte at gå med de der sigøjnerøreringe.
Kan du ikke lige smide telefon nummeret op på hende Laila :sneaky2:
Jeg kender ikke andre som er så hysterisk med sit telefonnummer som Lalia fra Roskilde er, så det oplyser jeg altså ikke til nogen. Du ville alligevel heller ikke kunne bruge det til noget for hun er ekstremt prætentiøs, også når det gælder kærester. Desuden er hun for tiden i Cancun med sin veninde, Josephine (hvis far i øvrigt er marinebiolog), hvor de er med i nogle optagelser for Victoria's Secret

Men jeg kan måske hjælpe dig alligevel. Når jeg kalder hende Laila fra Roskilde er det selvfølgelig fordi der er flere Laila i min bekendtskabskreds. Jeg kan give dig nummeret til en anden Laila som jeg tror på flere måder vil være et bedre valg for dig:
1 ) Hun bor i en mere bekvem afstand. Du skal såmænd bare ud på ringvejen, om på den anden side af byen og så et lille stykke ud af Sæbyvej. Lige efter Ilbro, bor hun så på din venstre hånd i nr 507.
2) Laila fra Vendsyssel er langtfra så teenage-agtig og 2900-agtig som Laila fra Roskilde. Du får ikke så meget pangel med hende.
3) Sidst, men måske vigtigst for dig, er hun er betydeligt mindre selektiv ved valg af kærester. Rigtig sød pige faktisk. Selv hvis du var IP med både fysiske og kognitive funktionsnedsættelser, ville hun alligevel ikke afvise dig som potentielt kærestemateriale.

Laila fra Vendsyssel har tlf. 52 63 41 82
Hahaha :beer:
Der har jeg været :Peace:
Men hun kaldte sig Rosalinda.
Og ja hun er sgu ikke kræsen :lipssealed:
Men hvad faen...det er jeg heller ikke


Mvh Henning Schneider

518 liters hjørneakvarie viewtopic.php?f=94&t=45569
Schwensen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2230
Tilmeldt: man 6. apr 2009 16:05
14
Postnummer: 4293 Dianalund
Saltvand siden?: 2009

Re: Jeg skal da til at bruge handsker

Indlæg af Schwensen »

Vækker lige denne tråd til live :)

Jeg er begyndt at reagere ret kraftigt med eksem, så snart jeg har haft armen i vandet. Lidt irriterende! Jeg kunne derfor godt bruge nogle lange handsker, så mine hænder slet ikke bliver våde. Er der nogen, som evt. har link til nogle gode handsker?


Anden
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2485
Tilmeldt: lør 23. aug 2014 07:04
9
Postnummer: 4330 Hvalsø
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: 4330 hvalsø pileager

Re: Jeg skal da til at bruge handsker

Indlæg af Anden »

Har ik selv brugt/prøvet dem her men de er vist noget plastik agtigt
Edit: skal jeg flå hul på pakken og prøve at tage hårdt fat i en sten(eller to) og se om der går hul på dem?
Vedhæftede filer
Du henter bare sammen med den/de cyan skiver
Du henter bare sammen med den/de cyan skiver


Billede
Brugeravatar
PederP
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3285
Tilmeldt: ons 26. dec 2007 18:35
16
Postnummer: 8560 Kolind
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Kolind

Re: Jeg skal da til at bruge handsker

Indlæg af PederP »

Hej.

Jeg bruger også de lange dyrlægehandsker.
Tunze-modellen kan man få for 85.- for 100stk.
Jeg bruger en lidt kraftigere som koster en 10er mere. Men hystrix, sten eller lign, så er der vand i handsken. Så hvis jeg skal røre ved sådan noget, kommer jeg en nitril handske yderst, med gummibånd om håndledet. (ellers kommer der vand mellem de to handsker)

https://www.p-lindberg.dk/detaljer/unde ... r--str-l-1" onclick="window.open(this.href);return false;


charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: Jeg skal da til at bruge handsker

Indlæg af charlie saltvand »

Schwensen..... har du en ide om hvad det er du reagere på?


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Schwensen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2230
Tilmeldt: man 6. apr 2009 16:05
14
Postnummer: 4293 Dianalund
Saltvand siden?: 2009

Re: Jeg skal da til at bruge handsker

Indlæg af Schwensen »

Jeg tror det er saltet. Det svier nemlig i fingrene, når jeg blander salt.
Det er egentlig noget frosteksem, som jeg plejer at få om vinteren. Det har så ikke været så slemt i de her par år, hvor jeg har været uden akvarium, men dog har det været der, når det er koldt udenfor. Men nu her, når jeg sætter armen i akvariet, så får jeg små eksemplamager op af armen nærmest med det samme.


Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Jeg skal da til at bruge handsker

Indlæg af Carsten »

Mine arme begynder også at svie og blive røde, når jeg haft armene i det salte vand. Men hvis jeg skyller armene straks efter. Så sker der ikke noget. Evt smøre dem med noget fugtigheds creme


Anden
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2485
Tilmeldt: lør 23. aug 2014 07:04
9
Postnummer: 4330 Hvalsø
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: 4330 hvalsø pileager

Re: Jeg skal da til at bruge handsker

Indlæg af Anden »

Schwensen skrev:Jeg tror det er saltet. Det svier nemlig i fingrene, når jeg blander salt.
Det er egentlig noget frosteksem, som jeg plejer at få om vinteren. Det har så ikke været så slemt i de her par år, hvor jeg har været uden akvarium, men dog har det været der, når det er koldt udenfor. Men nu her, når jeg sætter armen i akvariet, så får jeg små eksemplamager op af armen nærmest med det samme.
Vær så sød at stikke armen i nyblandet saltvand og se om du reagere ellers er det jo nok noget i akvariet, hvis jeg pisser mine paly eller anemoner af så klør mit vand også en del men det er nu ik saltet der gør det.


Billede
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"