"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Forårs rengøring

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 6410
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 21:16
19
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Forårs rengøring

Indlæg af Brian »

Hejsa alle...

Jeg tømte idag min sump for vand, skrapede den ren, rengjorde alle pumper, varmelegeme, skummer osv....herved også et godt vandskifte..

Det er der jo i sig selv ikke noget interessant i(det gør jeg gerne hver ½ år) - det interessante er bagefter... Ganske vist sad der et par få små sneglehuse i skovlhjulet inde i min Deltec 5250 returpumpe, men for dælen hvor er min cirkulation da stegen herefter.
Det er faktisk helt vildt så meget det har gjort at den blev skilt ad og renset grundigt. Eneste problem er nu at mit overløb skal justeres igen efter denne forøgning af flowet :lol:

Så til alle jer andre dovne som mig derude - det betaler sig at skrue de 4 skruer ud af sådan en Deltec pumpe og rense inde bagved...

Blot en lille heads up :D


Mvh
Brian

Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)
Gedemeister
Reactions:

Indlæg af Gedemeister »

min Ocean Runner pumpe opfører sig efterhånden som en "Ocean Walker" pumpe :roll: , kunne være jeg skulle ta mig sammen til at rense den :?


ttkthomsen
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1659
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 19:25
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Strøby egede

Indlæg af ttkthomsen »

Hej Brian

God ide, har faktisk aldrig renset min og den blev købt brugt. Det er en deltec 4040, nu er der ikke noget man kan ødelægge når man skruer de fire skruer af :D ?


MVH
Tonning


Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 6410
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 21:16
19
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Hej Tonning

Nej der skulle ikke være noget som du kan ødelægge hvis du skiller den ad. Ud med de 4 skruer, af med låget og så er du allerede inde ved det som jeg kalder skovlhjulet. Heri er der en masse kanaler hvor der kan sætte sig alverdens skidt i og stoppe for pumpen. Der danner sig også lag af kalk osv så tag dig god tid og få den skuret godt rent - det betaler sig(sagde manden som stadig ikke har fået justeret sit overløb efter det øgede flow... :D )...


Mvh
Brian

Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)
ttkthomsen
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1659
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 19:25
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Strøby egede

Indlæg af ttkthomsen »

Det vil jeg så prøve i aften (hvis det kan nås inden fodbolden starter :-)

mvh
tonning


Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"