"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Triton. Godt eller skidt?Her er mine observationer nye foto

Forum for generel snak omkring saltvand.
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Triton. Godt eller skidt?Her er mine observationer nye f

Indlæg af Carsten »

Der er nogen speciel grund til at bruge det al99 frem for f.eks Rowaphos.
Er klar over at det er på aluminiums basis og det andet på jern.


Brugeravatar
Mikas
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1948
Tilmeldt: tors 11. feb 2010 17:02
14
Postnummer: 2860 Søborg
Saltvand siden?: 2009

Re: Triton. Godt eller skidt?Her er mine observationer nye f

Indlæg af Mikas »

Carsten skrev:Der er nogen speciel grund til at bruge det al99 frem for f.eks Rowaphos.
Er klar over at det er på aluminiums basis og det andet på jern.
Tænker at man ikke kører triton metoden hvis man vælger rowa? :p
Men er det ik noget med at det lægger aluminium til vandet på sigt ? Hvordan får man det ud hvis man ik laver vand skifte og kun kører med triton? Korallerne og stenene kan vel ik optage aluminium ?


Hvis det ikke er meningen at man skal have en snack om natten.
Hvorfor er der så lys i køleskabet?
Brugeravatar
Castillo
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 364
Tilmeldt: søn 8. mar 2009 12:41
15
Postnummer: 5800 Nyborg
Saltvand siden?: 2010

Re: Triton. Godt eller skidt?Her er mine observationer nye f

Indlæg af Castillo »

I bund og grund gør de det samme,.
Kunne dog via Hanna se at p04 blev væsentlig hurtigere reduceret end ved rowa..
Men samtidig blev der målt al og an i vandet, som ellers altid har været nul begge på vej i det røde fejl ved triton test


Red Sea Reefer 250. radion 2 stå xr15w 1xr30 G4 pro, Bubble King mini 180, vortech 2stk mp40wesqd, Reeflink, Osmolator og Apex 2016 med DÓS dosering
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Triton. Godt eller skidt?Her er mine observationer nye f

Indlæg af Carsten »

Mikas skrev:
Carsten skrev:Der er nogen speciel grund til at bruge det al99 frem for f.eks Rowaphos.
Er klar over at det er på aluminiums basis og det andet på jern.
Tænker at man ikke kører triton metoden hvis man vælger rowa? :p
Men er det ik noget med at det lægger aluminium til vandet på sigt ? Hvordan får man det ud hvis man ik laver vand skifte og kun kører med triton? Korallerne og stenene kan vel ik optage aluminium ?
Rowa lækker ikke aluminium til vandet, da det er på jern basis. Tidligere sagde man at aluminiums baserede fosfatfjernere skulle fjernes så snart det var mættet fordi det kunne afgive aluminium til vandet. Om det er rigtigt ved jeg ikke.
Jeg har tidligere prøvet med Aquamedics fosfatfjerner, som er på Aluminiums basis, og det synes jeg ikke var ret effektivt. Men tingene kan sagens have ændret sig


charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: Triton. Godt eller skidt?Her er mine observationer nye f

Indlæg af charlie saltvand »

Mine erfaringer ift Po4 fjerner medie.

På de udenlandske forums jeg er med i, hvor der jo qua flere brugere (100x så mange) HURTIGERE bliver høstet MANGE flere erfaring end her i vores lille andedam siges det at.

AL 99 afgiver lidt aluminium til vandet ved brug MEN optager jern.
ROWA (og andet jerne baseret) afgiver lidt jern (fe) til vandet ved brug MEN optager aluminium.

Dette gør at mange veksler mellem de 2 typer medium. Dette er også hvad div "Triton repræsentanter" i fx UK anbefaler.

Der er EN DEL brugere der IKKE er tilfredse med AL99. De skriver at det er meget lidt effektivt.

Rigtigt mange brugere har MANGE FORSKELLIGE makro alger i deres refugium og HUSK at Triton anbefaler et makro alge refugium der er min. 10%!af den samlede vandmængde stort. Den store mængde alger tilsammen med at køre med en smule ROWA ind i mellem er nok til at holde po4 nede på et tåleligt niveau ( her i huset er po4 pt 0,028 og tingene står flot).

Det er hvad jeg har indsamlet af viden, ved at læse RIGTIGT MANGE INDLÆG, det er altså IKKE egne erfaringer :-)


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Triton. Godt eller skidt?Her er mine observationer nye f

Indlæg af Carsten »

Giver det ikke lidt mening, at Triton anbefaler et Aluminiums baseret fosfat fjerner, fordi man også anbefaler store mængder af macroalger?
Så AL99 tager lide den rest som algerne ikke får suget til sig


DTP
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
Indlæg: 48
Tilmeldt: lør 1. okt 2016 16:52
7
Postnummer: 7500 Holstebro
Saltvand siden?: 2016

Re: Triton. Godt eller skidt?Her er mine observationer nye f

Indlæg af DTP »

charlie saltvand skrev:
S1m0n skrev:Jer der køre med Triton. Hiver i også vand ud af baljen igen? Ifølge tritons calculator så ska jeg, hvis jeg dosere 5ml af hver. Hive 9ml ud af baljen.
Ja! Jeg skulle hive 75 ml ud af baljen hver dag, ellers steg mit salt indhold. Vh. Charlie
Hvor finder man denne omregner? Har fundet et link til tritons hjemmeside, men den melder fejl når man kommer ind på siden.

Hvor meget skal saliniteten stige før det bliver nødvendigt at trække vand ud og vil mængden som skal trækkes ud altid være den samme?


Brugeravatar
Nicki Henriksen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4551
Tilmeldt: søn 6. jul 2008 20:23
15
Postnummer: 2760 Måløv
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Re: Triton. Godt eller skidt?Her er mine observationer nye f

Indlæg af Nicki Henriksen »

Castillo skrev:Jeg har kørt med triton er godt stykke nu. Første var det den almindelige base element, hvilket aldrig helt fik til at spille.. Fandt en dosering som passe på hver af de tre (fire) flasker, hvilket i sig selv er forkert fordi de supplere hinanden og skal ha lige meget af hver flaske.. Jeg oplevede ikke den store effekt i overgangen fra Red Seas lignende produkter. Men tilgengæld fik jeg mere næering end tidligere, fordi jeg fejl artigt havde fået den med ekstra næring. Sps voksede men ikke så meget som forventet men farverne var pæne trods høj nitrat og fosfat.
For 3 uger siden begyndte jeg på core 7 uden næring og alt ser allerede meget bedre ud, den høje næring i vandet er dalet (os ved hjælp af al99) og der er større vækst over All, og nye triton test viser også fine tal, selvfølgelig skal der lige tilrettes og doseres ekstra så kommet tæt på ønskværdige værdier, men alt i alt en positiv start med core 7.
Hvad var det der gjorde du skiftede fra red sea til triton?


Brugeravatar
Castillo
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 364
Tilmeldt: søn 8. mar 2009 12:41
15
Postnummer: 5800 Nyborg
Saltvand siden?: 2010

Re: Triton. Godt eller skidt?Her er mine observationer nye f

Indlæg af Castillo »

Snakkede med Flemming fra koralfarmen som anbefalede det.
Derefter læste jeg en masse omkring det. Rigtig mange har gode og stabile resultater med det.
Min egen erfaring efter kort tid med core 7 er os fantastisk, mit forbrug af Balling er 3 dobbelt og jeg har haft "svært" ved at ramme op på 8kh, farver og vækst er i klar fremgang. Så jeg er meget tilfreds selvom jeg stadig kæmper med at få fosfat lidt længere ned. Så jeg tror der er endnu mere at hente på sigt.


Red Sea Reefer 250. radion 2 stå xr15w 1xr30 G4 pro, Bubble King mini 180, vortech 2stk mp40wesqd, Reeflink, Osmolator og Apex 2016 med DÓS dosering
charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: Triton. Godt eller skidt?Her er mine observationer nye f

Indlæg af charlie saltvand »

Hov. Har sgu da fået lavet endnu en test d22.1.

Ingen røde lamper :GO

Underskud af jod, jern, mangnese, ZINK :hehe: og div andre sporstoffer. Nu kommer Triton med en anbefalet daglig/ugentlig/månedlig.... dosis af disse stoffer i det de selv "regner ud" hvad forbruget af disse er over tid, ved at sammenligne de sidste 3 prøver. Det er sgu da smart.

Jeg har doseret de forskellige sporstoffer og kan se at korallerne er glade for dette = mere og dybere farver og FIN vækst.

Så nu kender jeg forbruget, som et øjebliksbillede af ALLE mikro, makro, spor stoffer i baljen :W . Dette vil SELVFØLELIG ændre sig når et, eller flere parametere ændres. Fx lys, bioload, osv osv....

Min P og Po4 ser således ud nu
IMG_1877.PNG
Så jeg er stadigvæk glad for denne metode
Senest rettet af charlie saltvand fre 17. feb 2017 07:04, rettet i alt 1 gang.


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Birkefeldt
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2598
Tilmeldt: ons 12. dec 2007 01:08
16
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Silkeborg

Re: Triton. Godt eller skidt?Her er mine observationer nye f

Indlæg af Birkefeldt »

Det virker meget overbevisende. Vil kraftigt overveje Triton metoden hvis (når) jeg opgraderer.

Synes personligt det virker mest hensigtsmæssigt i medium til store baljer. Er bange for det bliver uforholdsmæssigt svært at styre i et nano.

Men tak fordi du deler dine erfaringer og gør DK klogere på den her metode


Mit Red Sea Max NANO: http://kortlink.dk/saltvandsforum/pdy6

Mit tidligere Aqua Medic Percula 90: http://kortlink.dk/saltvandsforum/pe8x
Brugeravatar
Michael_F
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
Indlæg: 861
Tilmeldt: tirs 29. maj 2012 10:43
11
Postnummer: 3450 Allerød
Saltvand siden?: 2013
Kontakt:

Re: Triton. Godt eller skidt?Her er mine observationer nye f

Indlæg af Michael_F »

Hvis man starter op på Triton, giver det så mening at lave en måling hos dem også, eller hvordan? Jeg har et nyt akvarie som egentlig kører ok nu, men jeg kan se at der er forbrug af Kh og Ca. Men har ikke fået sporet mig ind på, hvor meget endnu, da der stadig ofte bliver tilført koraller.

Måske giver en prof måling mere mening når der er et stabilt niveau af koraller/fisk?


charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: Triton. Godt eller skidt?Her er mine observationer nye f

Indlæg af charlie saltvand »

Birkefeldt.... ved ikke om der er fordele/ulemper ift om det er store, små systemer... men tænker det er "same shit"... eller same pro's...?

Michael, jeg syntes det er din pengepung OG nysgerrighed der skal styrer det. Hvis alt spiller og står flot er der vel ingen grund til at lave en prøve?
Anbefalingen når man starter op på Triton er at starte med at tilsætte de 3(4) baser (3'eren består af 3a+3b).

I deres "nye" produkt ved navn Core er det 3' erne der styrer kh... nå, nok om det.
Tilsætte baserne og spore sig ind på forbrug ved at ramme og holde en kh på 8.0.
I virkeligheden er det lidt lige meget om kh er 7-7.5-8-8,5 eller whatever bare den er STABIL. Som ved alle andre tilgange er det vigtige stabilitet.

Når/hvis man så, som jeg køre "the full monthy"... =All in på Triton og dermed IKKE laver vandskifte, så vil en del af sporstofferne, som ikke er i baserne på et tidspkt blive brugt op.

De har nu lavet det sådan at den/de baljer man har registreret, bliver der udregnet hvor meget der skal tilsættes af sporstoffer, når man har afleveret 3 prøver. Håber det giver mening? Ellers så skriv igen :-)

Her er et screenshot af én af anbefalingerne til mig. Grøn viser hvad der skal doseres her og nu og gul viser hvad der skal doseres kontuenerligt for at holde fx manganese på det anbefalede niveau.
Vedhæftede filer
IMG_1878.PNG


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Castillo
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 364
Tilmeldt: søn 8. mar 2009 12:41
15
Postnummer: 5800 Nyborg
Saltvand siden?: 2010

Re: Triton. Godt eller skidt?Her er mine observationer nye f

Indlæg af Castillo »

Jeg har ikke lavet vanddskift siden november og kører core 7. Har netop fået nyeste test i dag pr mail. Alt ser skide godt ud ! Tidligere analyser har virkelig hjulpet. Nu det kun små ting som lige skal rettes og så er det grønt i alle parameter ! Fuck jeg er Happy


Red Sea Reefer 250. radion 2 stå xr15w 1xr30 G4 pro, Bubble King mini 180, vortech 2stk mp40wesqd, Reeflink, Osmolator og Apex 2016 med DÓS dosering
charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: Triton. Godt eller skidt?Her er mine observationer nye f

Indlæg af charlie saltvand »

Godt at hører :-)


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
ttkthomsen
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1659
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 19:25
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Strøby egede

Re: Triton. Godt eller skidt?Her er mine observationer nye f

Indlæg af ttkthomsen »

hvis man nu skal have lavet sådan en triton test hvordan gør man dette? Sender Flemming et vandprøve glas man så sende videre til Triton eller hvordan gør man?


charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: Triton. Godt eller skidt?Her er mine observationer nye f

Indlæg af charlie saltvand »

Hejsa. Giv ham et ring og hør ham. Tjek nummer via koralfarmen.dk


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Castillo
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 364
Tilmeldt: søn 8. mar 2009 12:41
15
Postnummer: 5800 Nyborg
Saltvand siden?: 2010

Re: Triton. Godt eller skidt?Her er mine observationer nye f

Indlæg af Castillo »

Du registeret din stregkoder ved triton og sender direltevtil dem.
Så får du mail når din prøve er online


Red Sea Reefer 250. radion 2 stå xr15w 1xr30 G4 pro, Bubble King mini 180, vortech 2stk mp40wesqd, Reeflink, Osmolator og Apex 2016 med DÓS dosering
Brugeravatar
S1m0n
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1379
Tilmeldt: lør 28. feb 2009 01:09
15
Postnummer: 9000 Aalborg
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Aalborg

Re: Triton. Godt eller skidt?Her er mine observationer nye f

Indlæg af S1m0n »

Bare af nysgerrighed. Jer der køre Core7 væskerne, hvor mange ml tilsætter i så af hver væske, sammenlignet med det andet væske fra triton ? :)

Jeg køre selv Core7 og tilsætter 18ml i døgnet af hver væske lige pt. Er dog ved at op -justere dosen efter en del nye koraller er tilsat.

Jeg ved godt det vil være vidt forskelligt fra tank til tank. Det er blot af nysgerrighed :)


Livet er simpelt - Man træffer beslutninger og ser sig ikke tilbage!
Brugeravatar
Castillo
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 364
Tilmeldt: søn 8. mar 2009 12:41
15
Postnummer: 5800 Nyborg
Saltvand siden?: 2010

Re: Triton. Godt eller skidt?Her er mine observationer nye f

Indlæg af Castillo »

7 gange så meget fordi den er 7 gange så koncentreret ? Oplevede dog efter skift at skulle tilføjede mere, fordi korallerne elsker det skidt


Red Sea Reefer 250. radion 2 stå xr15w 1xr30 G4 pro, Bubble King mini 180, vortech 2stk mp40wesqd, Reeflink, Osmolator og Apex 2016 med DÓS dosering
Brugeravatar
Nicki Henriksen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4551
Tilmeldt: søn 6. jul 2008 20:23
15
Postnummer: 2760 Måløv
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Re: Triton. Godt eller skidt?Her er mine observationer nye f

Indlæg af Nicki Henriksen »

Overvejer at starter op på dette skidt, istedet for red sea

Men kan man ikke forsætte med vandskift? Eller er dey no GO?


charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: Triton. Godt eller skidt?Her er mine observationer nye f

Indlæg af charlie saltvand »

Simon....Jeg tilføjer 38 ml af hver pr. Dag.

Nicki, jeg vil mene at du sagtens kan lave vandskifte, men så er det måske lidt svært at regne forbrug ud? Både på de 3 hellige og på sporelementer ( som du så tilføjer med vandskiftene) hvilke salt ville du køre med? Fx ligger red sea Pro ALT for højt ift Tritons ideal tal. (Jeg bruger den blå, hvis jeg SKAL skifte lidt vand, fx pga at have kørt en chemiclean kur ell andet).
Tænker at du skal være SUPER opmærksom på stabilitet, stabilitet, stabilitet.... tror det bliver svært med vandskifte? Det er nok der den største udfordring vil ligge?


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
skiib
Klovnfisk
Klovnfisk
Reactions:
Indlæg: 92
Tilmeldt: man 21. apr 2014 19:40
9
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2014

Re: Triton. Godt eller skidt?Her er mine observationer nye f

Indlæg af skiib »

Hej springer lige på denne tråd. I skriver at man finder nivauet hvor KH er stabil. Hvordan ligger jeres CA og MG når i doserer triton med lige meget af hver


Gringo87
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
Indlæg: 186
Tilmeldt: tirs 29. dec 2015 20:55
8
Postnummer: 9850 Hirtshals
Saltvand siden?: 2015
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Triton. Godt eller skidt?Her er mine observationer nye f

Indlæg af Gringo87 »

https://www.triton-lab.de/en/showroom/a ... oes/39135/" onclick="window.open(this.href);return false;

og ved godt mg er alt for høj, men det var en fejl fra min side af :P og den er rettet ind


charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: Triton. Godt eller skidt?Her er mine observationer nye f

Indlæg af charlie saltvand »

Så sparker stifteren af Triton tilbage.

Han har lavet dette indlæg i en STOR FB Triton gruppe.

I often hear “others test for this, and you don’t”

So lets tackle this head on and explain why…..

First of all just because somebody calls themselves a lab doesn't mean they are.

There are important points to having a good laboratory service for any industry (in our case reefkeeping)…..

1. You need to test for elements that have a real value for the customer.

Meaning when you have a parameter that is not testable for the aquarist at home, and or results are more accurate and usable when tested in a laboratory (due to less errors or a better more accurate method used). In the case of salinity, nitrate, and especially KH this is not true at all.

Here is why:

Salinity is a calculated value based on the Sodium (Na) and Chloride (Cl) values from the ICP-OES test which can have high errors, especially Chloride (which is why we don’t offer this) and don’t reflect a usable salinity measurement compared to what aquarists have at home already.

Nitrate is a value that we first tested with our HPLC laboratory many years ago, being the first company to offer this service to aquarists. After several thousand tests we and our customers realised that the changes in the sample over time and in the reef tank combined with the high limit of detection (LOD) made this test not as useful and had a very low value to our customers. That was one of the reasons for us to stop HPLC testing all together. For a lot of traditional reefkeepers nitrate is still an important parameter, so it is easy to see why a copying company would use that parameter to attract customers, even when knowing there is little value to it or indeed being able to test it accurately.

Alkalinity (KH) is the worst of all of them as it is one of the fastest changing parameters in the reef aquarium, the time from the sample being taken to the test being carried out can have major impact on the results. The testing method is the same in the lab as it is at home (PH based Titration). There is therefore absolutely no value to it…. you could even say it could be harmful if adjustments are made off the back of it. Testing carried out at home would be much more usable and relevant. Again a company that doesn't understand reef chemistry or doesn't really care about its customers will use a parameter like this to attract new customers and sell something without any true value.

2. You need to be able to carry out real research to create valuable set points for reefkeeping. Other companies cannot say the same, as they simply bought a machine without the years of research prior, they do not have the benefit of building their own set points.

Most of the parameters we introduced into reefkeeping were unknown and previously unmeasurable. The understanding of which elements coral aquariums need and how much of these elements are needed by interpreting analysis data is much more important then just receiving the data from an unproven method.

We receive emails daily requesting help from customers who went elsewhere but found themselves with unusable data as there is no follow up guidance given. We have invested in our support network at Triton, our service does not end when you receive the analysis, in fact it is only the beginning!

Over the last 10 years we at Triton have proven all of our products and services along with our unrivalled knowledge in the field. We have not just bought a machine and expected your trust. We had to earn that trust over many years and many proven results. That is what makes our lab service valuable.

One final point, everything that our competitors offer, we could, but we don’t, not because we don’t have the equipment or the expertise, but because we choose not to. So instead of making the statement “others test for this, and you don’t” you should be asking…

“WHY don’t Triton do this?”

Hopefully you now see why…..

Best Regards Ehsan Dashti

Så, der kæmpes om kunderne i det store udland :sneaky2:


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Gringo87
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
Indlæg: 186
Tilmeldt: tirs 29. dec 2015 20:55
8
Postnummer: 9850 Hirtshals
Saltvand siden?: 2015
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Triton. Godt eller skidt?Her er mine observationer nye f

Indlæg af Gringo87 »

Jeg sys de har en god service, jeg sendte en test ind og der ku de ikke aflæse det, så fik en mail om at de ville prøve test nr2 (man sender jo 2 stk med) og så skrev de at de sendte lige en ny test til mig nu når jeg havde ventet


Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"