VIND ET GAVEKORT TIL 2000 DKR Deltag i konkurrencen HER.
findes der et program til at regne salt blandninger
- minedykker
- Rev haj
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 2980 Kokkedal
- Saltvand siden?: 2010
findes der et program til at regne salt blandninger
hejsa er der nogen der kender et program der kan regne ud hvilken salt bladning man ender op med, hvis man blander nyt saltvand i med en saltholdighed på eksempel 1,028 og man måler i ens akvarie 1,025 og man vil gerne end på 1,026
lad os sige man ved man har 500 liter vand i ens akvarie og man skifter 100 liter findes der så et program der kan lave den udredning og sige du ender med denne bladning.
lad os sige man ved man har 500 liter vand i ens akvarie og man skifter 100 liter findes der så et program der kan lave den udredning og sige du ender med denne bladning.
Småt men GODT viewtopic.php?f=95&t=54625
- KasperT
- Rev haj
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 8660 Skanderborg
- Saltvand siden?: 2012
Re: findes der et program til at regne salt blandninger
Mener Aqua Calculator kan lave den beregning.
- minedykker
- Rev haj
- Reactions:
- 14
har prøvet men der kan jeg ikke lige se hvordan det skulle fungere
-
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Geografisk sted: Nordsjælland
(1,025x400+1,028*100)/500=1.0256
- minedykker
- Rev haj
- Reactions:
- 14
okay ganske god matematik ;O)
- minedykker
- Rev haj
- Reactions:
- 14
Tak til Kim Bauer.
Har fået konen til at tilføre det i et regneark som en anden har lavet i tiderens morgen hvor du kan sætte alle dit udstyr og forbrug ind i og få en cirka pris på hvad dit setup koster i kr / øre om månden. i strøm.
Har fået konen til at tilføre det i et regneark som en anden har lavet i tiderens morgen hvor du kan sætte alle dit udstyr og forbrug ind i og få en cirka pris på hvad dit setup koster i kr / øre om månden. i strøm.
- aamann
- Foxface
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 3600 Frederikssund
kan du smide den op så vi andre kan bruge den? kan ikke finde den gamle tråd hvor man kan hente det regneark
- den_
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 4200 Slagelse
Har lige lave en hvor man bare skal indsætte ens værdier i de røde felter også regner den det Ud hvor meget saltværdien skal være på skifte vandet, men man kan ikke vedhæftet en xlsx fil ( regneark)
Så hvis nogle vil have den så send en pb med jeres mailadresse
Så hvis nogle vil have den så send en pb med jeres mailadresse
- AndersBoerglum
- Rev haj
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 9800 Hjørring
- Saltvand siden?: 2011
- Geografisk sted: Hjørring-Nordjylland
Ikke lige et svar på dit spørgsmål, men hvis jeg skal hæve min saltholdighed, så blander jeg bare salt i mit ro vand, og lader osmolatoren tilsætte det
så er det jo bare at måle næste gang man fylder sin osmosetank op, om der skal mere salt i.

Mvh:
Anders Børglum Christensen.
Anders Børglum Christensen.
- PoulD
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 2640 Hedehusene
Lyder lidt som selvpineri i mine ørerminedykker skrev:. . .et regneark som en anden har lavet i tiderens morgen hvor du kan sætte alle dit udstyr og forbrug ind i og få en cirka pris på hvad dit setup koster i kr / øre om månden. ..

I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.
Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
- AndersGS
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 9300 Sæby
- Saltvand siden?: 2008
- Kontakt:
Så længe det er dårlig reklame er det bedre end ingen reklame? Eller hvordan var det nu det var?
http://coralreef.dk/downloads
http://coralreef.dk/downloads
Med venlig hilsen
Anders
Coralreef.dk
Artikelarkiv fra Coralreef.dk
570 L Display - 180 L sump (Nedlagt)
Anders
Coralreef.dk
Artikelarkiv fra Coralreef.dk
570 L Display - 180 L sump (Nedlagt)
- minedykker
- Rev haj
- Reactions:
- 14
Kan du så godt have ret i men synes efterhånden jeg er støt på en masse ny mennesker som gerne vil denne hobby men er på su og vil købe udstyr gratis og på den måde ender op med et stort system og slet slet tænker over hvad det koster for udstyret var billiget men så kommer regningen på støm og fode kemikalier til at holde kh ca og mg. For ikke at sige kalium og så skal pumperne køre 24/7 365 dage så ville jeg bare gi dem en mulighed for at kunne se lidt af de udgifter der kommer med ;0)PoulD skrev:Lyder lidt som selvpineri i mine ørerminedykker skrev:. . .et regneark som en anden har lavet i tiderens morgen hvor du kan sætte alle dit udstyr og forbrug ind i og få en cirka pris på hvad dit setup koster i kr / øre om månden. ..
- PoulD
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 2640 Hedehusene
Nu var det jo ikke så pokkers seriøst ment Søren
Jeg havde åbenbart også misforstået det. Jeg havde ikke lige fanget, at regnearket var til proaktivt brug.
Det er naturligvis kun selvpineri hvis man tramper rundt i det efter man har brugt pengene.
Min tanke var, som kriger bør Søren da vel om nogen vide, at der er ting i verden hvor fortrænging er det bedste for ens mentale sundhed (ting som f.eks. detalje indsigt i hvad man over tid har brugt på sin balje).

Det er naturligvis kun selvpineri hvis man tramper rundt i det efter man har brugt pengene.
Min tanke var, som kriger bør Søren da vel om nogen vide, at der er ting i verden hvor fortrænging er det bedste for ens mentale sundhed (ting som f.eks. detalje indsigt i hvad man over tid har brugt på sin balje).

I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.
- minedykker
- Rev haj
- Reactions:
- 14
HEHE Poul D tog det bestemt heller ikke som kritik på nogen måde Hehe og du har ret i at det ikke er sundt for en mentale helbred at få fakta om hvor meget strøm sluger, men i mit tilfælde blev jeg positiv over at mit gammel setup på 700 liter med 3 x250 hqi og op til det setup jeg har nu så er prisen faktisk tæt på det samme.
og faktisk kikker jeg ikke så meget på hvad prisen på strøm er selv mere hvis jeg vil have en pumpe i mere så kommer den i ;O)
og faktisk kikker jeg ikke så meget på hvad prisen på strøm er selv mere hvis jeg vil have en pumpe i mere så kommer den i ;O)