"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Støt en fisker på Sri Lanka.

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Saltvand
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 249
Tilmeldt: tors 3. jun 2004 22:43
19
Postnummer: 2860 Søborg
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: søborg
Kontakt:

Støt en fisker på Sri Lanka.

Indlæg af Saltvand »

En hjælpende hånd til Sri Lanka.

Kære venner, familie, & kunder.

Som alle nu har hørt, så har en af verdenshistorien værste naturkatastrofer ramt store dele af Asien.
Især Sri Lanka er meget hårdt ramt at flodbølgen, og netop på Sri Lanka ligger et lille fiskeeksport firma kaldet Hicom International. Hicom International er ene ejet af en mand ved navn Akbar. Akbar plejer at levere fisk til mig ca. Hver anden måned, men efter denne ulykke er de fleste af hans både ødelagt, to af hans fiskere er omkommet samt den tankvogn de plejer at transportere fisk og vand i er skyllet til havs. Her er hvad Akbar skrev til mig.
__________________________________________________________
Hallo Thomas

Just returned from the south of Sri Lanka where the worse hit providing them with releif goods, the divers living in these are has lost everything all the equipments infrastructure some their loved ones everything thing is washed away, I have ever seen such thing even in my dream, I cant even describe in words its devastating,

No choice we have to get started from zero and we need yr help very badly to help our divers to build up again to be in this trade if everyone can advance us funds worth of two shipments we will be able to repay on installments in future shipments once we commence and ANY DONATIONS TO THE NEED ONES IS VERYMUCH APRRECIATED.

WE HOPE AND TRUST WE WILL HAVE A POSITIVE RESPONCE TO OUR THIS APPEAL ON BEHALF OF OUR DIVERS FROM UR GOOD SELVES WHICH WE WILL NEVER FORGET IN OUR LIFE TIME we ramain anticipating yr reply.

Thanking you all in advance

Best Rgds
Akbar

HICOM INTERNATIONAL (AQUACULTURE)
___________________________________________________________
For at hjælpe Akbar og hans firma har jeg besluttet mig for at starte en indsamling, og derfor vil jeg håbe at I vil hjælpe mig, ved at donnere nogle penge så Akbar kan genopbygge sit firma.

Hvis I ønsker at hjælpe vil jeg bede jer om at indbetale det i vil donnere med på denne konto Reg. 6748 Konto. 0000116952 Vær rar at skrive jeres navn og adresse ved overførslen.
Eller kigge forbi butikken, hvor jeg vil have en pengekasse stående.
I er også meget velkomne til at sende en check.
Jeg vil iløbet af de næste to uger skrive beløbet ind på min hjemmeside, så vi kan se hvor meget der er indsamlet, og jeg vil til sidst ligge en kopi af overførlsen ind på siden så i kan se at pengene er kommet afsted til Ham.
Jeg kan fortælle at 100 kr. Kan give mad til 6 personer i 4 dage, og for 1000 kr. Kan man købe en ny lille fiskebåd.

Jeg håber virkelig at i vil være med til at hjælpe Akbar og hans virksomhed.

De bedste hilsner

Thomas
Klovnfisken Dyrehandel


Med venlig hilsen

Thomas
støt de danske butikker, ellers er der ingen tilbage om nogle år.
Se det nye national akvarium på www.denblåplanet.dk eller på www.akvarium.dk
Tobber
Reactions:

Indlæg af Tobber »

jeg lægger gerne en mønt i kassen hos thomas, og kan kun opfordre andre til det samme. Rart at også kunne støtte nogle enkelte,(akbar) håber vi alle kan hjælpe til at hans virksomhed kan komme igang igen.
og tilgengæld kan få glæde af det havliv der kommer fra Sri lanka til vores baljer.


Brugeravatar
Lars M
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1524
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 22:15
19
Postnummer: 9560 Hadsund
Saltvand siden?: 2001

Indlæg af Lars M »

Du får mit bidrag i morgen.
Jeg støtter også bredt med Røde Kors; men det her er jo lige midt i hobbiens centrum.


Mvh.

Lars Mogensen
Carstenh
Reactions:

Indlæg af Carstenh »

Har i set hvor meget Thomas har fået samlet ind?
Over 25000.- syntes det er HELT vildt.


Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 6410
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 21:16
19
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Har lige været inde og kigge på hans hjemmeside og må sige at der er sgu flot - både af Thomas og dem som har spyttet penge i.

Ingen tvivl om at os der har denne hobby, bestemt også må have råd til at give en skilling til enten den ene eller anden organisation(hvad end der falder en bedst ind at støtte).


Mvh
Brian

Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Jeg synes som sådan at det er ok, at hjælpe en mand der nede, men hvad med alle de andre?? De leverer formentligt nøjagtigt de samme varer i samme kvalitet, hvorfor skal de ikke støttes??


Brugeravatar
BatLuder
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 508
Tilmeldt: tirs 4. jan 2005 19:16
19
Postnummer: 8210 Århus V
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Århus V
Kontakt:

Indlæg af BatLuder »

Vi kan jo ikke hver især støtte alle der har brug for hjælp, i så fald ville det være så lidt at ingen kunne mærke det. Nu ved jeg heller ikke om du (Carsten) mener alle, eller bare andre fiskere. Det giver jo bedst mening for os at støtte dem der leverer til Danmark, det ved jeg ikke hvor mange der gør. Og jeg ved ikke hvor meget de andre har mistet. Men jeg har det nu godt med at have støttet genopbygningen af et firma der. Det er der jo flere der får gavn af, det er jo eksport, og derved støtter det mere end man lige tænker over.


Rasmus Berlin aka BatLuder

- 54L nano, indbygget "sump", 72W lys (nedlagt pga flytning)
- 12L pico, 12L sump m. skummer, 36W lys (på vej)
- 9L pico (nedlagt)
- 5,5L pico (på vej)
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Det var nu fiskerne jeg tænkte på, men der er da andre der leverer til Danmark, det skulle da være et rent tilfælde hvis alle butikkerne fik leveret fra den samme. vi er såment ikke et sekund ueninge om at hele befolkningen skal have hjælp, og at den bedste hjælp får de ved at skulle levere noget arbejde.


Tobber
Reactions:

Indlæg af Tobber »

jeg fik foresten af vide af en kvindelig ekspedient i klovnfisken, at der var en foretningsmand der havde givet 15.000 kr, da han havde hørt om indsamlingen til akbar...:O) cool nok


Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"