"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Zoa og Paly fanklub

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Brugeravatar
Allan M
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2712
Tilmeldt: søn 11. dec 2011 00:25
12
Postnummer: 3250 Gilleleje
Saltvand siden?: 2011

Re: Zoa og Paly fanklub

Indlæg af Allan M »

Ja, der kan være stor forvirring og derfor ser jeg vigtigheden i at ikke bare kalde zoa et navn, fordi man syntes det ligner noget man har set.
Som med alle andre navngivne koraller, skal man være kildekritisk. Der skal jo ikke mere end en sælger til, for at de koraller man køber pludselig har et nyt navn.
500 er ny bare i den lave ende af de dyre. Jeg kan skam finde dem der koster fra 1000 til 5000 pr polyp (eller endnu mere).
Life is a beach and then you dive.
Jesper ØH
Reactions:

Re: Zoa og Paly fanklub

Indlæg af Jesper ØH »

Kan blive lidt forbandet når der hele tiden bliver nævnt at det er popnavne. Man sælger jo heller ikke en acropora strawberry shortcake ved kun at skrive at det er en acropora. Er Montipora setosa, Montipora sunset, appleberry, og MASSER andre koraller så popnavne ? Nej vel det er jo deres navne. Så hvis en blue hornet Zoas sælges som blue hornet, så vil de folk der har forstand på det, vide om det er blue hornet eller ikke. Problemet opstår når folk sælger noget som ikke er det de skriver, men igen det må folk jo så selv stå skud for :)
Allan har styr på Zoas og går meget op i det, og derfor ved han også hvad der er hvad. Rasta, punk rockers og alle de navne er IKKE popnavne men det de hedder.
Anden
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2485
Tilmeldt: lør 23. aug 2014 07:04
9
Postnummer: 4330 Hvalsø
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: 4330 hvalsø pileager

Re: Zoa og Paly fanklub

Indlæg af Anden »

Pop=populære
Popnavn=populærenavn

Jeg kan så ik finde ud af hvem man kan stole på, vi ved jo alle at forhandlere selv giver dem navne og nogle er bedre til at "gætte" end andre som Whitecorals som virkelig ik har styr på navne og så sådan nogle som coralking der har flere udgaver af den samme zoa de har bare små forskelle og så kaster man bare ck eller pz eller hvem der nu havde dem først foran navnet og så er der lynhurtigt flere af samme navn som punk rockers, pz punk rockers, punk rocker og punk rock, ligesom sunny d og sunny d's.
Billede
Brugeravatar
peder
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2265
Tilmeldt: søn 13. aug 2006 19:49
17
Postnummer: 8543 Hornslet
Saltvand siden?: 1974
Geografisk sted: 8961 Allingåbro

Re: Zoa og Paly fanklub

Indlæg af peder »

Jesper ØH skrev:Kan blive lidt forbandet når der hele tiden bliver nævnt at det er popnavne. Man sælger jo heller ikke en acropora strawberry shortcake ved kun at skrive at det er en acropora. Er Montipora setosa, Montipora sunset, appleberry, og MASSER andre koraller så popnavne ? Nej vel det er jo deres navne. Så hvis en blue hornet Zoas sælges som blue hornet, så vil de folk der har forstand på det, vide om det er blue hornet eller ikke. Problemet opstår når folk sælger noget som ikke er det de skriver, men igen det må folk jo så selv stå skud for :)
Allan har styr på Zoas og går meget op i det, og derfor ved han også hvad der er hvad. Rasta, punk rockers og alle de navne er IKKE popnavne men det de hedder.
+1 :K
Mvh. Peder
"stå ej til søs lad de andre stå"

http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=138&t=60977 Månedens akvarie Juli 2013
Jesper ØH
Reactions:

Re: Zoa og Paly fanklub

Indlæg af Jesper ØH »

Anden skrev:Pop=populære
Popnavn=populærenavn

Jeg kan så ik finde ud af hvem man kan stole på, vi ved jo alle at forhandlere selv giver dem navne og nogle er bedre til at "gætte" end andre som Whitecorals som virkelig ik har styr på navne og så sådan nogle som coralking der har flere udgaver af den samme zoa de har bare små forskelle og så kaster man bare ck eller pz eller hvem der nu havde dem først foran navnet og så er der lynhurtigt flere af samme navn som punk rockers, pz punk rockers, punk rocker og punk rock, ligesom sunny d og sunny d's.
Nu du skriver så kan jeg ikke dy mig. Har flere gange set du skriver navne du ikke helt ved om er rigtig, og det er lige netop det jeg syntes er forkert. Hvis man ikke ved noget om hvad der er hvad, eller det bare er gætterier, så går det jo galt. Jeg har jo stået for skud her inde nogle gange pga US. Kan da også huske du har været der. Har du forresten snart US på udsalg GG. kan da også huske flere der har solgt noget som det så ikke var, foreksempel Montipora hoffenmesteri som blev solgt som sunset. Kan kun sige at jeg ikke forstår nogle folks mening, de burde bare være glade for disse koraller kan købes i DK. UTROLIG nok så er der ikke samme form for jantelov i hverken Tyskland, Norge og Sverige.
Brugeravatar
Allan M
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2712
Tilmeldt: søn 11. dec 2011 00:25
12
Postnummer: 3250 Gilleleje
Saltvand siden?: 2011

Re: Zoa og Paly fanklub

Indlæg af Allan M »

Jesper ØH skrev:Kan blive lidt forbandet når der hele tiden bliver nævnt at det er popnavne. Man sælger jo heller ikke en acropora strawberry shortcake ved kun at skrive at det er en acropora. Er Montipora setosa, Montipora sunset, appleberry, og MASSER andre koraller så popnavne ? Nej vel det er jo deres navne. Så hvis en blue hornet Zoas sælges som blue hornet, så vil de folk der har forstand på det, vide om det er blue hornet eller ikke. Problemet opstår når folk sælger noget som ikke er det de skriver, men igen det må folk jo så selv stå skud for :)
Allan har styr på Zoas og går meget op i det, og derfor ved han også hvad der er hvad. Rasta, punk rockers og alle de navne er IKKE popnavne men det de hedder.
Jeg går meget op i det, men ved nu ikke hvor meget jeg har styr på det. Det er mega forvirrende, som Anden skriver i næste opslag. Ingen har patent og alle kan kalde deres koraller som de vil.
Med henhold til navne, er dette et forsøg på at skabe klarhed: "Fruit loop" kan kategoriseres som følgende.
Slægt: Zoanthus
Art: sociatus
Populær navn: Fruit loop Zoa

Et andet eksempel: Hund
Slægt: Canis
Art: lupus
Underart: familiaris
Populærnavn: Irsk terrier
Life is a beach and then you dive.
Anden
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2485
Tilmeldt: lør 23. aug 2014 07:04
9
Postnummer: 4330 Hvalsø
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: 4330 hvalsø pileager

Re: Zoa og Paly fanklub

Indlæg af Anden »

Hold nu op jesper det er da dig der sælger montipora til overpris som du selv giver navne som US Slowburn selv om de er købt uden navn i Europa eller med et helt andet navn men det laver du jo bare om for at tjene lidt mere på dem, men kan jo evt søge og finde de tråde hvor du jo sider og aftaler med de andre hvad de skal kaldes.
Senest rettet af Anden søn 1. maj 2016 10:56, rettet i alt 2 gange.
Billede
Brugeravatar
Allan M
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2712
Tilmeldt: søn 11. dec 2011 00:25
12
Postnummer: 3250 Gilleleje
Saltvand siden?: 2011

Re: Zoa og Paly fanklub

Indlæg af Allan M »

Kan I ikke tage den et andet sted!!
Life is a beach and then you dive.
Jesper ØH
Reactions:

Re: Zoa og Paly fanklub

Indlæg af Jesper ØH »

Allan M skrev:Kan I ikke tage den et andet sted!!
Hvorfor ? Syntes da det giver mening, med det der er lagt op til ang navne.
Men jo lad os da se nogle billeder uden at tage debatten ;)
Så kan man jo bare se billeder, og glemme de forkerte navne det skrives ind imellem :T
Jesper ØH
Reactions:

Re: Zoa og Paly fanklub

Indlæg af Jesper ØH »

Anden skrev:Hold nu op jesper det er da dig der sælger montipora til overpris som du selv giver navne som US Slowburn selv om de er købt uden navn i Europa eller med et helt andet navn men det laver du jo bare om for at tjene lidt mere på dem, men kan jo evt søge og finde de tråde hvor du jo sider og aftaler med de andre hvad de skal kaldes.
Ja ja joke. Tror folk kan læse hvem der er fuld af løgn og hvem der ikke er. Kan tydeligt høre du aner baner om disse koraller :) Men ser da gerne et link hvor du kan købe disse koraller her i dk eller anden sted hvor vi kan få dem fra :) Fik ikke helt svar på om du fik udsalg snart, og hvad du har af US koraller eller andre sjældne koraller ? Ved ikke om du læser indlægget som om det kun er dig jeg skriver ang, for det er det ikke da der jo er andre end dig der syntes det er sjovt at finde navne på koraller som ligner, det har jeg jo netop været efter dig om :) I bund og grund kan jeg være ligeglad, men det er jeg ikke da disse koraller bestemt ikke er gratis( langt fra) glæder mig til fremover at se hvad du formår at skaffe til dit udsalg. Her kan jeg kun sige at der bliver sorteret i de folk der bliver solgt specielle koraller til fremover :y Vil da gerne se et link til den tråd du skriver om, hvor du siger de bliver navngivet ?
Mærkelig nok så er der ikke andre der har disse koraller, ud over dem jeg har solgt dem til.
Jesper ØH
Reactions:

Re: Zoa og Paly fanklub

Indlæg af Jesper ØH »

Og så lidt Zoa's/ Paly's billeder :) Hvis nogle har nogle flotte og farverige Zoas til salg/bytte så er jeg interesseret, da jeg har mistet en del under flytningen af akvariet.
Vedhæftede filer
image.jpg
image.jpg
image.jpg (70.55 KiB) Vist 9796 gange
image.jpg
image.jpg (61.16 KiB) Vist 9796 gange
image.jpg
image.jpg
image.jpg
Brugeravatar
crazy seahorse
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3790
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 23:39
12
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Re: Zoa og Paly fanklub

Indlæg af crazy seahorse »

Jeg aner ikke en bjælde om Zoa navne. Jeg kalder dem bare for blå, orange osv. Der røg lige lidt Ricordea med på billedet, sorry.
Jeg aner ikke en bjælde om Zoa navne. Jeg kalder dem bare for blå, orange osv. Der røg lige lidt Ricordea med på billedet, sorry.
Jeg har flere billeder, men de ligger ikke på denne pc.

Erik
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4522
Tilmeldt: ons 29. dec 2004 15:31
19
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2020

Re: Zoa og Paly fanklub

Indlæg af Lord Mike »

Er der ikke nogle som har et link til polypper med disse "pop"-navne så man kan få et overblik over navne kontra variationer af polypper?
Brugeravatar
Allan M
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2712
Tilmeldt: søn 11. dec 2011 00:25
12
Postnummer: 3250 Gilleleje
Saltvand siden?: 2011

Re: Zoa og Paly fanklub

Indlæg af Allan M »

Lord Mike skrev:Er der ikke nogle som har et link til polypper med disse "pop"-navne så man kan få et overblik over navne kontra variationer af polypper?
Fandt lige denne. Kender den dog ikke.
http://www.zoabrary.com/Search/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Life is a beach and then you dive.
Brugeravatar
decocean
Forhandler
Forhandler
Reactions:
Indlæg: 110
Tilmeldt: tors 27. nov 2008 20:49
15
Postnummer: 4370 Store Merløse
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: Store Merløse
Kontakt:

Re: Zoa og Paly fanklub

Indlæg af decocean »

der er også denne :
http://www.reeflex.net/kategorie/61.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Vi ses i butikken

Mvh. Carsten
DecOcean Aquarium
http://www.decocean.dk
charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3733
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: Zoa og Paly fanklub

Indlæg af charlie saltvand »

Den, i mine øjne KLART bedste og mest lødige hjemmeside ift at identificere OG finde navne på zoa's er denne. http://neptunescove.net/Emerald_Forest_zoas_GTAB.html" onclick="window.open(this.href);return false;

HUSK at læse fra forsiden og hvordan man egentligt "ser" på en zoa mht. Farverne mm.

Den side i kommer ind på er bare en tilfældig. Man kan finde sine zoa's ud fra fotos/farve/navn....

Den fedeste side. BUM :-)

Smukke zoa's forøvrigt Jesper.

Jeg fragger snart mine Sunny d.... Vil du have en tot?
Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Anden
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2485
Tilmeldt: lør 23. aug 2014 07:04
9
Postnummer: 4330 Hvalsø
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: 4330 hvalsø pileager

Re: Zoa og Paly fanklub

Indlæg af Anden »

Jeg mener ik de kan få et navn hvis det ik var med ved køb, hvis i køber en ukendt zoa kan man da ik bare finde en på en hjemmeside der ligner og give sine det navn og hvis man gør det alligevel så er det god stil lige at sige det når man sælger vidre, men det er jo bare min mening.

Sunny d (day)eller sunny d's (delights) var der nogle der fandt ud af om der er de samme eller om det er to forskellige vi snakker om?


Edit: bare rolig Jesper de eneste af dine jeg har er for små til at lave frag af og den eneste jeg har overskud tilbage af er din setosa men den har jeg tilgengæld også en hel del af og de er selvfølgelig billige da de jo skal spredes så vi alle kan få glæde af dem.
Senest rettet af Anden tirs 3. maj 2016 12:35, rettet i alt 1 gang.
Billede
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4522
Tilmeldt: ons 29. dec 2004 15:31
19
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2020

Re: Zoa og Paly fanklub

Indlæg af Lord Mike »

Allan M skrev:
Lord Mike skrev:Er der ikke nogle som har et link til polypper med disse "pop"-navne så man kan få et overblik over navne kontra variationer af polypper?
Fandt lige denne. Kender den dog ikke.
http://www.zoabrary.com/Search/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;
decocean skrev:der er også denne :
http://www.reeflex.net/kategorie/61.html" onclick="window.open(this.href);return false;
charlie saltvand skrev:Den, i mine øjne KLART bedste og mest lødige hjemmeside ift at identificere OG finde navne på zoa's er denne. http://neptunescove.net/Emerald_Forest_zoas_GTAB.html" onclick="window.open(this.href);return false;

HUSK at læse fra forsiden og hvordan man egentligt "ser" på en zoa mht. Farverne mm.

Den side i kommer ind på er bare en tilfældig. Man kan finde sine zoa's ud fra fotos/farve/navn....

Den fedeste side. BUM :-)

Smukke zoa's forøvrigt Jesper.

Jeg fragger snart mine Sunny d.... Vil du have en tot?
10-4, dem tjekker jeg :GO
Jesper ØH
Reactions:

Re: Zoa og Paly fanklub

Indlæg af Jesper ØH »

charlie saltvand skrev:Den, i mine øjne KLART bedste og mest lødige hjemmeside ift at identificere OG finde navne på zoa's er denne. http://neptunescove.net/Emerald_Forest_zoas_GTAB.html" onclick="window.open(this.href);return false;

HUSK at læse fra forsiden og hvordan man egentligt "ser" på en zoa mht. Farverne mm.

Den side i kommer ind på er bare en tilfældig. Man kan finde sine zoa's ud fra fotos/farve/navn....

Den fedeste side. BUM :-)

Smukke zoa's forøvrigt Jesper.

Jeg fragger snart mine Sunny d.... Vil du have en tot?
Er dine Sunny d fra Kenneth da han lukkede ned ? Dem på det sidste billede er fra ham. Hvis det ikke er de samme, så er jeg altid klar på en tot :GO
charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3733
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: Zoa og Paly fanklub

Indlæg af charlie saltvand »

De er fra Kenneth, så det er nøjagtigt den samme :G æv.... Spændende med samme zoa's fra forskellige kilder...

Den du har på næstsidste foto, hvad mener du det er for en? =navn..... Fandt en lille bitte tot sidst jeg var v Decocean der ser således ud
image.jpeg
Og her, den samme
image.jpeg
De ligner dem du har på næstsidste foto, gør de ikke?


Denne er jeg spændt på.... Sart lyserød/hudfarvet
image.jpeg
Disse kan jeg ikke helt finde ud af hvad er for nogle?
image.jpeg
Den samme....
image.jpeg
Og så lige Sunny D der spreder sig meget :GO
image.jpeg


Hygge
Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Jesper ØH
Reactions:

Re: Zoa og Paly fanklub

Indlæg af Jesper ØH »

charlie saltvand skrev:De er fra Kenneth, så det er nøjagtigt den samme :G æv.... Spændende med samme zoa's fra forskellige kilder...

Den du har på næstsidste foto, hvad mener du det er for en? =navn..... Fandt en lille bitte tot sidst jeg var v Decocean der ser således ud
image.jpeg
Og her, den samme
image.jpeg
De ligner dem du har på næstsidste foto, gør de ikke?


Denne er jeg spændt på.... Sart lyserød/hudfarvet
image.jpeg
Disse kan jeg ikke helt finde ud af hvad er for nogle?
image.jpeg
Den samme....
image.jpeg
Og så lige Sunny D der spreder sig meget :GO
image.jpeg


Hygge
Fine Zoas :GO Lidt øv jeg har mistet så mange polypper :/
Den på første billede kunne ligne Green Bay packers ?
Brugeravatar
Allan M
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2712
Tilmeldt: søn 11. dec 2011 00:25
12
Postnummer: 3250 Gilleleje
Saltvand siden?: 2011

Re: Zoa og Paly fanklub

Indlæg af Allan M »

3 Nye Zoa kommet hjem fra JayceeOcean i Uk.
Lady Vamp Paly
JC Fairy Wand
Hyper Shazzam
I kan se de to første på hans hjemmeside, da de ikke er sprunget ud endnu.
Shazzam er her ved at åbne sig og skuffer ikke.
Vedhæftede filer
13187735_10153631450750665_659576554_n.jpg
Life is a beach and then you dive.
Brugeravatar
peder
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2265
Tilmeldt: søn 13. aug 2006 19:49
17
Postnummer: 8543 Hornslet
Saltvand siden?: 1974
Geografisk sted: 8961 Allingåbro

Re: Zoa og Paly fanklub

Indlæg af peder »

FUCK! Den er for fed den shazzam. (Navnet ville jeg ikke turde udtale efter to kolde på terrassen)
Mvh. Peder
"stå ej til søs lad de andre stå"

http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=138&t=60977 Månedens akvarie Juli 2013
Brugeravatar
Allan M
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2712
Tilmeldt: søn 11. dec 2011 00:25
12
Postnummer: 3250 Gilleleje
Saltvand siden?: 2011

Re: Zoa og Paly fanklub

Indlæg af Allan M »

peder skrev:FUCK! Den er for fed den shazzam. (Navnet ville jeg ikke turde udtale efter to kolde på terrassen)
Prøv at kigge på jayceeocean. Der kan du se hvordan den vokser sig til. Lige efter frag, har de med at muttere, men med tiden genskabes de oprindelige farver.
Life is a beach and then you dive.
Brugeravatar
Allan M
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2712
Tilmeldt: søn 11. dec 2011 00:25
12
Postnummer: 3250 Gilleleje
Saltvand siden?: 2011

Re: Zoa og Paly fanklub

Indlæg af Allan M »

Det er altid spændende når ens Zoa/Paly lukker ned. Nogle gange er det for, at forblive lukkede og dø, andre gange er det for at producerer nye polypper.
I mit tilfælde, er var det heldigvis pga det sidste.
Min helt nye Fairy Wand lukkede 2 dage efter ankomst.
Nu er den lige åbnet op og har sat 2 nye polypper på få dage. Cool.
Her er foto af mine og foto af hvordan den ser ud foldet helt ud og aklimaticeret.
Blue_Knuckles_CB__46204.1442655134.1280.1280.jpg
Vedhæftede filer
13249349_10153646984430665_448386984_n.jpg
Life is a beach and then you dive.
Anden
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2485
Tilmeldt: lør 23. aug 2014 07:04
9
Postnummer: 4330 Hvalsø
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: 4330 hvalsø pileager

Re: Zoa og Paly fanklub

Indlæg af Anden »

Så fik jeg hentet min længe ventede favorit zoa fra Allan og de er super friske og åbne efter 10min og det er efter jeg har delt kolonien i to, jeg er sikker på der er postet foto af dem i denne tråd men jeg tænker ik det gør noget at de postes igen.
Vedhæftede filer
image.jpg
image.jpg
image.jpg
Billede
Brugeravatar
ViggoN
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 551
Tilmeldt: tors 15. jan 2015 22:23
9
Postnummer: 2630 Taastrup
Saltvand siden?: 2014

Re: Zoa og Paly fanklub

Indlæg af ViggoN »

Hvad bruger i til at tage disse gode billeder, og er der noget lys, altså farve så man for det mest klare billede.
Anden
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2485
Tilmeldt: lør 23. aug 2014 07:04
9
Postnummer: 4330 Hvalsø
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: 4330 hvalsø pileager

Re: Zoa og Paly fanklub

Indlæg af Anden »

Jeg bruger bare en iPhone 5s og ikke noget andet men det er vigtig når jeg tager foto at der er både hvide og blå led eller rør tændt ellers er det ik til at få gode fotos.
Billede
Brugeravatar
ViggoN
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 551
Tilmeldt: tors 15. jan 2015 22:23
9
Postnummer: 2630 Taastrup
Saltvand siden?: 2014

Re: Zoa og Paly fanklub

Indlæg af ViggoN »

Anden skrev:Jeg bruger bare en iPhone 5s og ikke noget andet men det er vigtig når jeg tager foto at der er både hvide og blå led eller rør tændt ellers er det ik til at få gode fotos.

Så en 1/1 i hvid og blå? Synes nemlig jeg altid for noget hvid skær i korallerne. Måske er det løsningen.
Anden
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2485
Tilmeldt: lør 23. aug 2014 07:04
9
Postnummer: 4330 Hvalsø
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: 4330 hvalsø pileager

Re: Zoa og Paly fanklub

Indlæg af Anden »

Prøv med lav belysning 1/1 og ik så kraftig
Billede
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"