"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Lanthanum chloride - Erfaringer

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
gonad
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 202
Tilmeldt: lør 29. nov 2008 14:12
15
Postnummer: 7140 Stouby
Saltvand siden?: 2009

Re: Lanthanum chloride - Erfaringer

Indlæg af gonad »

Carsten skrev:
gonad skrev:Jeg kan læse på rc, at nogle af de mest erfarne advarer mod at dosere direkte i skummeren pga "udfældningen" hvilket viser sig som et stenhårdt hvidt lag der "ødelægger" skummeren - nogle der har oplevet noget lign? Andre taler om, at udfældningen er i hele deres sump, hvor et hvidt lag langsomt opbygges.
Men ikke det snarere skyldes at de dosserer for meget. Tanken er jo at det skal binde fosfaten og så skummes af med det samme.
Det er jo derfor at flere små doser bruges her i landet frem for en stor
De folk jeg omtaler doserer via drop eller doseringsmaskine i lav opløsning, men de har oplevet at (flere) års brug af lacl trods alt giver nogle aflejringer. Som en sagde: hvis du kan se min sump, ville du aldrig dosere direkte i en god (dyr) skummer. Havde faktisk selv ville gå den vej, men nu ender det nok med 5/10 mikron sokke lige foran skummerindtaget.

Er der nogle der ved, hvor man får fat i "drop-udstyr" til langsom dosering? Eller findes der nogle smarte tips/metoder til "drypvis" dosering af flere liter opløst lacl - hvis det ikke skal være med doseringsmaskine?


Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4105
Tilmeldt: fre 6. apr 2012 22:00
11
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2012

Re: Lanthanum chloride - Erfaringer

Indlæg af MoG »

Mener der var nogen/én herinde der havde forsøgt sig med drop... det spillede vist ikke helt! :wink: Jeg har dosseret op til 10ml af gangen, uden indtil videre at have oplevet noget negativt. Jeg har dog kun relativ kort erfaring med det. Der sidder en filterpose (sådan en der følger med rowa- kul) på nedløbet foran skummeren.. posen stopper til i løbet af nogle dage, men skal blot skrubbes under vandhanen! :wink:


Morten
Brugeravatar
Moente
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2684
Tilmeldt: tirs 15. sep 2009 16:59
14
Postnummer: 2500 Valby
Saltvand siden?: 2009

Re: Lanthanum chloride - Erfaringer

Indlæg af Moente »

MoG skrev:
Moente skrev:Jeg doserer stadig 4ml dagligt, dog fordelt ud over hele lysperioden. Skal måle værdier i aften, men sidst røg min po4 fra 0,15 til 0,09 på en uge. Har stadig alger på bunden, langhårede grønne, og synes umiddelbart at de bliver færre og færre.
Jeg har ingen dosseringsmaskine, så jeg dosserer på een gang. Det tager jo naturligvis noget tid at få væk, men jeg troede at det ville gå stærkere, eftersom man "udsulter" dem ved at kører værdierne helt i kælderen...

Jeg overvejer lidt om man skulle mørklægge i 3 dage igen, smide kul på og bombe med LaCl i en høj dose imens... sidst jeg mørkelagde, havde jeg hverken kul, eller Po4 fjerner til at bruge undervejs... så det var måske derfor at de omtalte alger ikke forsvandt! :wink: tilgengæld forsvandt den smule cyano jeg havde...
Jeg har endnu ikke oplevet noget skidt ved at bombe med lacl, så jeg fortsætter en høj dosis for at eliminere så meget som muligt. Om jeg så doserer på de "rigtige tidspunkter", ved jeg ikke. Hvis der overhovedet er et tidspunkt der er rigtigt.


Mvh Tobias
Brugeravatar
nbd
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2061
Tilmeldt: man 27. aug 2007 21:47
16
Postnummer: 6000 Kolding
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Kolding

Re: Lanthanum chloride - Erfaringer

Indlæg af nbd »

Lidt info fra kemi-databasen: http://www.kiros.dk/Web/navigator?actio ... ger=&lang=" onclick="window.open(this.href);return false;


Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4105
Tilmeldt: fre 6. apr 2012 22:00
11
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2012

Re: Lanthanum chloride - Erfaringer

Indlæg af MoG »

nbd skrev:Lidt info fra kemi-databasen: http://www.kiros.dk/Web/navigator?actio ... ger=&lang=" onclick="window.open(this.href);return false;
ja kort sagt - lad være med og æd det og put det i øjnene! :biggrin: :biggrin:


Morten
Knut-Arne Berg
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
Indlæg: 639
Tilmeldt: tors 3. jul 2008 23:14
15
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 1999

Re: Lanthanum chloride - Erfaringer

Indlæg af Knut-Arne Berg »

pederrevnørd skrev:Yep, det passer, derudover kommer der afgifter.
Billigere at købe nogle flasker og slå sig sammen om det. Og tænk lige over hvad Rowa koster ifht :h

Mvh
Peder
Hej folkens og mine venner :happy:

Jig bestilte og betalte for en kasse(12 flasker),inkludert sende udgifter her til Norge 2468,40 Nkr.
udover dette tilkom 25%moms(Nkr515),så totalt for 12 flasker Nkr 2983,40 :wink:
Dette var seaclear fra dette Amerikanske firma Ecosmarte som nevnt over i tråden.

Det var hyggelige folk å have med å gjøre,men dette transportbyrået de bruger der borte(ups eller noget slikt) haver jig ikke meget til overs for.

Bestilte og betalte for varene(med Visa) den 26 Desember,og de pakket og sendtekassen med transportfirmaet samme dag.
Den 28 Desember kunne jig registrere gennom sporingsnummer att kassen var kommet til chicago,men så var det helt stopp!! :shifty:

Efter 1,5 mnd,tok jig kontakt med Ecosmate igjen,og de tok så kontakt med transportbyrået i USA.

Der ble det opplyset att kassen var totalt"forsvundet" efter att den kom til Chicago,og kunne ikke findes igjen,,"sorry".. :dizzy:
Ecosmarte pakket da og sendte mig en ny kasse uden betaling,og nu i går kunne jig ENDELIGT hente ud kassen som jig haver ventet på siden 26 Desember 2012 :Peace:
Jig er nu klar for å prøve mig på dette stoffet(har lit trådalger på veggene og lit forhenværendes død levendesten jig købte hos moby i fjor sommer,og som ikke slipper helt taket.
Har kørt med fosfatmedie siden damen slipper ikke helt taket ser jig enda jig målte fosfatverdiene mine i går medett helt nyt DD H2Osean phoshat test sett,og de skal jo være rimeligt påliteligt
målte fosfatverdier i går til mellom 0,04 og 0.08 på den lave skala(p=4),og så farven lå ett sted imellom der,menikke 100% lett å avlese hvilken den lå mest mot.
Hvor meget vil jere anbefale å begynde med pr 100 liter vann i dette tilfelle,når jig nu slukker fosfat medie reaktoren min ned?


Knut-Arne Berg
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
Indlæg: 639
Tilmeldt: tors 3. jul 2008 23:14
15
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 1999

Re: Lanthanum chloride - Erfaringer

Indlæg af Knut-Arne Berg »

Obs glemte å nevne att her holdes det 0ver 90% kun Acropora i 1100 literen,noget noen af jere helt sikkert hvet(smiiil)


Brugeravatar
pederrevnørd
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 7403
Tilmeldt: lør 18. sep 2010 20:04
13
Postnummer: 3250 Gilleleje
Saltvand siden?: 1978
Geografisk sted: Gilleleje

Re: Lanthanum chloride - Erfaringer

Indlæg af pederrevnørd »

Hej Knut

Selv bruger jeg 10 ml een gang ugentligt på 1800 l vand.
Det samme brugte jeg dagligt i starten, indtil po4 ikke kunne måles.

Bivirkning - JA en død fisk.... Min Hugo :-)

Mvh
Peder


1500 liter SPS System, Balling, BT SPS salt, 4x Maxspect Razor 180W, 2 x GYRE, Skimz, Sangokai
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/th ... f-aquarium
Knut-Arne Berg
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
Indlæg: 639
Tilmeldt: tors 3. jul 2008 23:14
15
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 1999

Re: Lanthanum chloride - Erfaringer

Indlæg af Knut-Arne Berg »

Okay,takker for kjappt og udfyldendes svar Peder :-)

Gikk lidt fort i svingene her,og dosserede 2ml rett i overløbet,før jig fikk monteret opp en fin liten Tunze dosseringspumpe jeg haver købt til formålet(Tunze Tec 1 ng)
Det står den er adjustable dosing quantity fra 1 til 99ml,og dosingfrequncy from 1 time to 9 days,up to 24 times per day
Calibratable
Ac 100-240V/2,2W
Er nogen mnd siden jig købte den nu sammen med noget andet,men det var ikke mange 100 kroner den kostet husker jig,og gør det hele enklere.
Ser det blev itt "dis" i vandet ett par timer efter denne 2ml dosering fra sprøyte,og håber det går bra...iiikkk...

Ellers.. er ikke så lenge til siste halvpart af April,og da kommer ji ned og plager dig,Flemming og Kenneth Olsen tenker jig...(smiiil).


Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6258
Tilmeldt: ons 21. apr 2010 18:09
13
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2010

Re: Lanthanum chloride - Erfaringer

Indlæg af Bingocaller »

Har vi nogen nye erfaringer?

Jeg er på 20 ml om dagen - på 300 liter vand - doseres i skummeren.

SPS og LPS og fisk står snotlige - måler po4 på 0.03

Eneste bivirking så far er lidt hvidt smuds på ruderne - tænker det er fordi der ryger lidt tilbage fra skummeren. Det fjernes med ruderenseren og ryder så i den sok jeg har på nedløbet til at tage svæv


Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Lanthanum chloride - Erfaringer

Indlæg af Carsten »

I min sump, lige der hvor skummeren har udløb, har jeg også fået en smule hvid smuds på ruden, men ikke andre steder.
Tænker lidt på at gøre blandingen dobbelt så kraftig, så den mængde der kommer i akvariet er den halve. Det burde betyde(uden af vide en fis om det) at den mængde der evt smutter ud af skummeren så er mindre.


Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6258
Tilmeldt: ons 21. apr 2010 18:09
13
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2010

Re: Lanthanum chloride - Erfaringer

Indlæg af Bingocaller »

Har du prøvet at gøre blandingen kraftigere Carsten?


Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Lanthanum chloride - Erfaringer

Indlæg af Carsten »

Bingocaller skrev:Har du prøvet at gøre blandingen kraftigere Carsten?
Ja, og det er overhovedet ikke noget problem at få det opløst. Om det har gjort afskumningen mere effektiv kan jeg ikke svare på.


Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6258
Tilmeldt: ons 21. apr 2010 18:09
13
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2010

Re: Lanthanum chloride - Erfaringer

Indlæg af Bingocaller »

Hvad med dine værdier? Har det fået det bedre?


Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
Brugeravatar
Hvam
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4736
Tilmeldt: ons 12. okt 2005 12:58
18
Postnummer: 8541 Skødstrup
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Skødstrup "Uptown"

Re: Lanthanum chloride - Erfaringer

Indlæg af Hvam »

Hej kan i ikke lige opdatere mig på hvilken Testsæt er det som er bedst "tilprisen"

Rowa, hanna, redsea eller?


Når fatter er sur og vranten og gnaven, skal han blot have lidt ekstra kræs i maven!

Nyt 860l projekt www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=15941&highlight=
Mit opdært af klovne www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=3&t=30935
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Lanthanum chloride - Erfaringer

Indlæg af Carsten »

Ja de ser ud til at gå i den rigtige retning

Angående testsæt så ser det ud til at rowa ikke er tilskaffe hvertfald pt . Det lader til at du enten skal have et Merck- dem der lavede rowasættet eller en Hanna tester


Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6258
Tilmeldt: ons 21. apr 2010 18:09
13
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2010

Re: Lanthanum chloride - Erfaringer

Indlæg af Bingocaller »

Godt at høre! Er det stadig alge suppe?


Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6258
Tilmeldt: ons 21. apr 2010 18:09
13
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2010

Re: Lanthanum chloride - Erfaringer

Indlæg af Bingocaller »

Det her ser da spændende ud - Lacl begynder måske at blive accepteret af akvariemiljøet når man nu begynder at lave reactorer til det?

http://reefbuilders.com/2013/03/21/lant ... duct-kind/" onclick="window.open(this.href);return false;


Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
Brugeravatar
Birkefeldt
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2598
Tilmeldt: ons 12. dec 2007 01:08
16
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Silkeborg

Re: Lanthanum chloride - Erfaringer

Indlæg af Birkefeldt »

Bingocaller skrev:Det her ser da spændende ud - Lacl begynder måske at blive accepteret af akvariemiljøet når man nu begynder at lave reactorer til det?

http://reefbuilders.com/2013/03/21/lant ... duct-kind/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja det ser bestemt interessant ud. Bliver spændende at se om nogle af de kendte mærker hopper med på vognen.

Mvh kenneth


Mit Red Sea Max NANO: http://kortlink.dk/saltvandsforum/pdy6

Mit tidligere Aqua Medic Percula 90: http://kortlink.dk/saltvandsforum/pe8x
Brugeravatar
Engelquist
Site Admin
Site Admin
Reactions:
Indlæg: 3983
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 20:19
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1993

Re: Lanthanum chloride - Erfaringer

Indlæg af Engelquist »

Jeg har brugt Lanthanum i over seks måneder nu- 5 ml dagligt med dosseringsmaskine, fordelt over 6 dosseringer... de drypper ned i en tunze overflade skimmer, med filtervat og kul- filtervattet udskiftes hver anden dag.
Jeg kører helt uden skummer og har ikke problemer med belægninger- tænker at filtervattet opfanger det fosfat lanthanum'en binder...

Grunden til at jeg kører med det er ikke fosfatproblemer- men mere forebyggende, da jeg startede op med gamle sten og vil undgå problemer med det fosfat de langsomt udskiller...

Men altså, lanthanum uden skummer, men dosseret igennem filtervat, fungerer fint hos mig...


Bo Engelquist Christiansen
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.

Min vandpyt: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... 93&t=95414
Brugeravatar
Jaku
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 215
Tilmeldt: fre 24. apr 2009 17:37
14
Postnummer: 4652 Hårlev
Saltvand siden?: 2009

Re: Lanthanum chloride - Erfaringer

Indlæg af Jaku »

...


Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6258
Tilmeldt: ons 21. apr 2010 18:09
13
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2010

Re: Lanthanum chloride - Erfaringer

Indlæg af Bingocaller »

1@ Hvis man nu skulle få aflejringer af lacL - hvad opløser det så? Nogen der har læst om erfaringer fra det store udland ?

2@ lige et obs til dem der dosere lacL og bruger kalkreactor - lacL siges at sænke kh jo så det nytter ikke at give den mere gas på reactoren for at hæve kh - da du så derved vil få forhøjet Ca pga det faste reactor forhold imellem kh og ca - sådan læser jeg det ihvertfald. Det passer også med mine egne observationer hvor kh var lav på 7 og ca lå på 1470 - med en daglig dosering på 20 ml lacL 25g/L


Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
Brugeravatar
crazy seahorse
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3773
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 23:39
12
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Re: Lanthanum chloride - Erfaringer

Indlæg af crazy seahorse »

Bingocaller skrev:1@ Hvis man nu skulle få aflejringer af lacL - hvad opløser det så? Nogen der har læst om erfaringer fra det store udland ?

2@ lige et obs til dem der dosere lacL og bruger kalkreactor - lacL siges at sænke kh jo så det nytter ikke at give den mere gas på reactoren for at hæve kh - da du så derved vil få forhøjet Ca pga det faste reactor forhold imellem kh og ca - sådan læser jeg det ihvertfald. Det passer også med mine egne observationer hvor kh var lav på 7 og ca lå på 1470 - med en daglig dosering på 20 ml lacL 25g/L
Ca på 1470? Er du sikker? :T

Jeg tror ikke du vil opleve kun at få fornøjelse af Ca fordi Kh sænkes af LaCl.
Men det er sikkert rigtigt at Ca vil stige når Kh er lav, men det er fordi korallerne stopper/hæmmes med/i at optage Ca når Kh er lav.
I det øjeblik du hæver din Kh igen, vil Ca automatisk falde.

Erik


"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6258
Tilmeldt: ons 21. apr 2010 18:09
13
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2010

Re: Lanthanum chloride - Erfaringer

Indlæg af Bingocaller »

Nej det var sgu lige min MG der røg på bordet der ;)


Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
Gino
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 2915
Tilmeldt: søn 10. maj 2009 23:15
14
Postnummer: 5210 Odense NV

Re: Lanthanum chloride - Erfaringer

Indlæg af Gino »

Hej Folkens

Jeg er så heldig at jeg har rigtigt dårligt vand(højt fosfat indhold) i mit vandhanevand.. JEg har ny menbran og stort silicat filter på med 0.5L harpiks.. stadig får jeg 0.09 ud....... nogen der er har et smart forslag til hvordan jeg sætter et anordning op i min regnvandstønde hvor jeg laver saltgvand? Ville gerne prøve med Seaklear!

Hvor mange kører bare dosseringslangen ud tæt på skummer indtag uden nogen filtersok osv?
Jeg har ringe effaringer med de sokker i andre forbindelser og de stopper konstant!

Kan jeg roligt dossere ved skummer indtag uden andre ting?

Jeg kører pt rowa og har gjort i flere år men jeg skal bruge rigtigt meget for at holde det nede i revet! klart med det lortevand jeg hæler i!!!!

På forhånd tak;-)

MVH


Aquascaper 900 akvarie(182L) GHL Profilux 4, KH Director, Doser 2.1SA, 2x Rossmont MX 11600, 2x AI Hydra 26HD, Reefbot, Tunze 9012 DC skummer, H2ocean P4 Pro Doser, Tunze Osmolator, Mastertronic.
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Lanthanum chloride - Erfaringer

Indlæg af Carsten »

Det lyder helt forkert at du kan måle 0,09 (formoder det er fosfat)
Hvad måler du det med? Hvad siger TDS??


Gino
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 2915
Tilmeldt: søn 10. maj 2009 23:15
14
Postnummer: 5210 Odense NV

Re: Lanthanum chloride - Erfaringer

Indlæg af Gino »

Carsten skrev:Det lyder helt forkert at du kan måle 0,09 (formoder det er fosfat)
Hvad måler du det med? Hvad siger TDS??
Hej Carsten.

Vi er enige det lyder underligt men tds siger 5 med 2 testere.. jeg har 2 stk Hanna(fosfat) testere og de siger nøjagtigt ens?


Aquascaper 900 akvarie(182L) GHL Profilux 4, KH Director, Doser 2.1SA, 2x Rossmont MX 11600, 2x AI Hydra 26HD, Reefbot, Tunze 9012 DC skummer, H2ocean P4 Pro Doser, Tunze Osmolator, Mastertronic.
Gino
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 2915
Tilmeldt: søn 10. maj 2009 23:15
14
Postnummer: 5210 Odense NV

Re: Lanthanum chloride - Erfaringer

Indlæg af Gino »

og har prøvet med 3 slags salt og de siger nøjagtigt ens.. troede først det var saltet som var skidt.. men har SPS grade.. tropic marine pro og så reef crystal


Aquascaper 900 akvarie(182L) GHL Profilux 4, KH Director, Doser 2.1SA, 2x Rossmont MX 11600, 2x AI Hydra 26HD, Reefbot, Tunze 9012 DC skummer, H2ocean P4 Pro Doser, Tunze Osmolator, Mastertronic.
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Lanthanum chloride - Erfaringer

Indlæg af Carsten »

Har du målt fosfat i det "rene" vand?


Gino
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 2915
Tilmeldt: søn 10. maj 2009 23:15
14
Postnummer: 5210 Odense NV

Re: Lanthanum chloride - Erfaringer

Indlæg af Gino »

Carsten skrev:Har du målt fosfat i det "rene" vand?
Mener du inden jeg blander saltet i?

Ja det er i det rene vand;-) ikk i afløbet;-)


Aquascaper 900 akvarie(182L) GHL Profilux 4, KH Director, Doser 2.1SA, 2x Rossmont MX 11600, 2x AI Hydra 26HD, Reefbot, Tunze 9012 DC skummer, H2ocean P4 Pro Doser, Tunze Osmolator, Mastertronic.
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"