Actiontoft er en SVINDLER!

Forum for generel snak omkring saltvand.
Brugeravatar
Zofix
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
14
Postnummer: 2880 Bagsværd
Saltvand siden?: 2011

Actiontoft er en SVINDLER!

Indlæg af Zofix »

Hej Saltsvandsforum!

Jeg er i den mega uheldige situation at jeg har betalt for et produkt som jeg ikke har modtaget. Jeg troede folk inde på forumet var til at stole på, men er blevet snydt!

Brugeren på dette forum med navnet: Actiontoft, har haft/har en Grotech doserings maskine til salg på forumet til kr. 1800.

Link: http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic. ... 02#p458602

Den 20. oktober skriver jeg en privat besked til Actiontoft og vi bliver enige om en pris på kr. 1700 inklusiv fragt til københavn (han bor i Randers). Manden virker flink og er stille og rolig, han oplyser mig selvfølgelig hans kontonr., men også hans fulde navn samt mobil nummer, hvor han siger at jeg kan kontakte ham, hvis jeg har spørgsmål. Han lover mig at han vil afsende pakken lige så snart han har modtaget pengene, samt give mig tracking nummer på pakken.

Pengene bliver overført dagen efter og jeg kontakter ham på SMS efter yderligere 1-2 dage for at tjekke om han har modtaget pengene, hvilket han bekræfter og siger at han sender pakken samme dag. Han minder mig endda om at jeg skal huske at give ham min adresse, hvilket jeg gør med det samme!

Torsdag d. 27. oktober sender jeg ham en SMS for at sikre at pakken er blevet afsendt, hvor til han svarer tilbage at han desværre fik sent fri og han håber jeg kan bære over med at han sender den imorgen, hvor jeg skriver tilbage at det er OK, men smid lige en SMS når den er sendt!

Den 28, 29. oktober skriver jeg 1 besked på begge datoer om han har fået sendt pakken, jeg prøver endda også at ringe til ham uden held.

Mandag d. 31. oktober synes jeg det begynder at lugte lidt, jeg prøver derfor at ringe fra en bekendt's telefon hvor han sjovt nok tager den og lyder lidt små forvirret, jeg spørger ham stille og roligt hvorfor han ikke har svaret tilbage på mine sms'er samt opkald. Hvor han siger at han har haft travlt i weekenden og har desværre ikke fået set på den, MEN han har afsendt pakken af sted i dag med GLS! han siger det tager 1-2 for pakken at nå frem.

Fredag d. 4. november skriver jeg til ham, at han bliver nødt til at oplyse mig pakkenummeret eller tracking nummeret, for det kan ikke være rigtigt at der skal gå 5 hverdage. Han svarer tilbage at han finder nummeret imorgen og selv følger op på det, men han skal nok også sende det til mig.

Hele weekenden prøver jeg at kontakte ham men uden held!

Mandag d. 7 november ringer jeg til GLS og hører dem om det kan passe at der kan gå en helt uge, de siger at det er fuldstændig umuligt ved mindre at pakken er forsvundet hvilket sker yderst sjældent, og at der altid bliver givet en kvittering med et pakkenummer ligegyldig hvilken service som er brugt. Jeg SMS'er Actiontoft med GLS svar og siger at jeg skal bruge det pakkenummer. Jeg får intet svar!

Om aftenen ser jeg på forummet at han skriver et oplæg i sin anden tråd om at folk kan hente gratis Kenya fragmenter på hans adresse, her begynder jeg virkelig at koge og indser at han stensikkert har taget røven på mig, når han ikke svarer tilbage på min SMS, opkald eller privat beskeder.

Jeg skriver derfor en SMS fra en anden bekendt's telefon om at jeg gerne vil komme og hente et fragtment, hvilken tid og adresse? Der går 1 minut så svarer han tilbage med hans adresse samt tidspunkt hvor man kan komme forbi. Jeg griber derfor straks telefonen og ringer ham op fra samme nummer som han lige har svaret på.

Han tager telefonen og lyder igen meget forvirret, jeg begynder at hæve stemmen en smule da jeg synes det er for dårligt at ham, hvor han kommer med en undskyldning om at han lige var kommet hjem og ikke havde set alle SMSer samt opkald igennem. Jeg fortæller ham at det virker MEGET mærkeligt at han ikke svarer mig men han svarer andre og fortæller ham at jeg bare skal have det pakkenummer lige nu. Han siger det ligger nede i hans bil og at han lover at skrive det til mig inden 2 minutter.

Jeg afventer 5 minutter uden svar, derefter skriver jeg en SMS til ham om han har fundet det, hvor han svarer at det må ligge i hans vens bil og at køre ud til ham imorgen formiddag og henter det.
Jeg svarer at det bare IKKE er i orden og at han skal ringe til hans ven og få oplyst nummeret over telefonen med det samme. INTET SVAR!

Efter flere forsøg på at ringe ham op igen, skriver jeg en sms 30 minutter efter at hvis han ikke vender tilbage imorgen formiddag med pakkenummeret eller en besked om at han har tilbageført pengene, bliver jeg nødt til at gå videre med sagen!

Dagen efter, tirsdag d. 8 november (idag) jeg har nu prøvet at kontakte ham flere gange på telefon, sms og privat besked, jeg kan enda se at han har læst min privat besked. Der er absolut ingen svar nogen steder fra ham!

Jeg havde virkelig ikke troet at der var mennesker som kunne behandle andre folk på denne måde. Jeg er ærligt talt ved at eksplodere af raseri! :angry: Jeg synes jeg har været ekstremt tålmodig og venlig over for personen. Jeg forstår ikke engang at personen kan se sig selv i øjnene, jeg har hans fulde navn, adresse, telefon nummer og ved endda hvordan han ser ud. Jeg kan se at han læser alle mine privat beskeder jeg sender på forumet!

Er der nogen som kender ham personligt eller bliver jeg nødt til at konfrontere ham selv?
Senest rettet af Zofix tirs 8. nov 2011 21:43, rettet i alt 1 gang.
Mvh Patrick
DecOcean akvarie 390L (130x50x60) - DIY Cree LED - Bubble King Supermarin 200 - Red Dragon Mini 2500 - Tunze Nanostream
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&p=453836#p453836
Brugeravatar
bhjensen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
14
Postnummer: 7850 Stoholm Jylland
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Stoholm Jyll. (mellem Skive og Viborg)

Re: Actiontoft er en SVINDLER!

Indlæg af bhjensen »

Lærerig historie - held og lykke
Hilsen Bjørn Heeger Jensen.
Lægelige råd gives: send PB til mig
Boyu 128 L
RSM 250 m. LED og Deltec MC500
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne...
Brugeravatar
Moente
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15
Postnummer: 2500 Valby
Saltvand siden?: 2009

Indlæg af Moente »

Ak, at folk på dette forum stadig forsøger at svindle på denne måde. Man skulle tro, at de havde lært noget af tidligere episoder, men den sidste idiot er vel ikke født endnu.

Føler med dig, Patrick, og håber at du får doseringsmaskinen eller pengene tilbage, så sagen kan komme ud af verden igen.
Mvh Tobias
Brugeravatar
demian
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
15
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2002

Indlæg af demian »

ja en træls måde at handle på med at trække det sådan ud håber det går iorden :?
huttelihut
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
15
Postnummer: 2610 Rødovre
Saltvand siden?: 2005

Indlæg af huttelihut »

klassisk svindler/løgner, altid klar med en historie og fuck hvor er det frustrerende
Jesper ØH
Reactions:

Indlæg af Jesper ØH »

Sikke en lort. Men godt det bliver skrevet her inde så det kan stoppes.
Brugeravatar
Gizze
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
14
Postnummer: 9750 Østervrå

Indlæg af Gizze »

Hmm lyder underligt.

Har handlet med fyren et par gange og han virker super reel (har handlet face to face med ham)

Men kan da godt se at det ikke ser super heldigt ud, som det bliver beskrevet her i tråden :-(
Brugeravatar
Tonny
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
15
Postnummer: 4140 Borup
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Nr. Dalby borup sj.
Kontakt:

Indlæg af Tonny »

Så er der jo kun en ting tilbage og det er at møde op på hans adresse og hente din vare.
Som kompensation kunne han jo dække din bro afgift :wink:
Mvh.
Tonny Andersen

[center]...540L saltvand...[/center]
[center]http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=50741[/center]
henrikp
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
17
Postnummer: 8900 Randers
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: 8960 Uggelhuse

Indlæg af henrikp »

Øv det er sgu ikke iorden.. men nu er hans navn så ødelagt herinde så forhåbentlig tager han ikke røven på flere..

jeg mistede 3500kr til en nar i esbjerg i sommers ved at købe havemøbler over qxl, jeg meldte ham til politiet og de er nu ved at køre sag mod ham..
jmsjms
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
19
Postnummer: 9800 Hjørring
Geografisk sted: Rakkeby

Indlæg af jmsjms »

Æv bæv det er sgu trist at folk kan være sådan over for andre med samme interesse, lugter lidt af at han er kold pga afstanden mellem jer håber du får dine penge tilbage og han brænder inde med hans doseringsmaskine
Brugeravatar
Zofix
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
14

Indlæg af Zofix »

Tonny skrev:Så er der jo kun en ting tilbage og det er at møde op på hans adresse og hente din vare.
Som kompensation kunne han jo dække din bro afgift :wink:
Det ender det jo nok også med, ved mindre han vender tilbage til mig så vi kan få det løst på en god måde.
Mvh Patrick
DecOcean akvarie 390L (130x50x60) - DIY Cree LED - Bubble King Supermarin 200 - Red Dragon Mini 2500 - Tunze Nanostream
Fiskeben
Søstjerne
Søstjerne
Reactions:
13
Postnummer: 2605 Brøndby

Indlæg af Fiskeben »

: :
Brugeravatar
DKMcSalt
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
14
Postnummer: 2720 Vanløse
Geografisk sted: Vanløse

Indlæg af DKMcSalt »

Håber ikke det var ham platuglen der florerede herinde for knap et år siden, endte vist med politianmeldelse osv. men indgik forlig i sidste øjeblik.
Det var blot et billede jeg fik af en tidligere person, det var ikke for at fornærme nogen, så undskylder hvis nogen føler sig trådt over t.....
75L. Aqua Medic Blenny Advanced, skummer opdateret til Tunze 9001, returpumpe erstattet af Tunse 6025, Tunze osomolator, Jebao RW-4
Afviklet:
125l Nano, 150W HQI, 2 X 15W T8, Tunze DOC 9010, Tunze Nano Stream 6025, Tunze returpumpe, Tunze Osomolator
jesper kristensen
Reactions:

Indlæg af jesper kristensen »

det det var ham der hed noget md cw et eller andet.
Brugeravatar
DKMcSalt
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
14
Postnummer: 2720 Vanløse
Geografisk sted: Vanløse

Indlæg af DKMcSalt »

jesper kristensen skrev:det det var ham der hed noget md cw et eller andet.
Det er rigtigt, nu dæmre det :hehe:
75L. Aqua Medic Blenny Advanced, skummer opdateret til Tunze 9001, returpumpe erstattet af Tunse 6025, Tunze osomolator, Jebao RW-4
Afviklet:
125l Nano, 150W HQI, 2 X 15W T8, Tunze DOC 9010, Tunze Nano Stream 6025, Tunze returpumpe, Tunze Osomolator
Lehd
Foxface
Foxface
Reactions:
15
Postnummer: 7321 Gadbjerg
Geografisk sted: Gadbjerg

Indlæg af Lehd »

Cw direct.... :beer:

Meeen han huserede vist på Sjælland...
Mvh.
Trine
Billede
Brugeravatar
Simony
Eremit krebs
Eremit krebs
Reactions:
13
Postnummer: 3330 Gørløse
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Simony »

Hej.

Læste lige din knap så hyggelige historie.

Hvor i landet bor den tosse????

Du kan via din bank få trukket pengene tilbage. - Jeg har lige selv haft samme tur...! Dog ikke med ham! - men det ender jo bare med manden kommer galt afsted....:-)

Jeg er i en virksomhed hvor vi har folk i alle steder af landet. - Måske vi kan noget den vej igennem...?

Eller så lad os alle få hans telefon nummer, så kan vi mule idioten den vej! Det kan sku ikke være rigtig at folk, tager røven på andre på den måde. Man skal jo huskle at man ikke selv er større, bedre eller farligere for den sags skyld end alle andre herinde!
2300L. med 3 x ECOSMART 180W LED.
BubleKing 400 m . Red Dragon

osv. osv. osv. osv....:-)

http://www.saltvandsgalleri.dk/search?q=simony[/center]
Brugeravatar
pederrevnørd
Rev haj
Rev haj
Reactions:
14
Postnummer: 3250 Gilleleje
Saltvand siden?: 1978
Geografisk sted: Gilleleje

Indlæg af pederrevnørd »

Sagen er meget uheldig - enig.
Men at udråbe ham til svindler synes jeg er groft.

Han har måske nogle problemer pt, ikke sikkert at han er svindler.

Blot min menig - men jeg ville oz være sur/skuffet hvis jeg var dig, men ville moderere mit sprogbrug :-)

Mvh
Peder
1500 liter SPS System, Balling, BT SPS salt, 4x Maxspect Razor 180W, 2 x GYRE, Skimz, Sangokai
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/th ... f-aquarium
nikolajalgren
Rev hummer
Rev hummer
Reactions:
13
Postnummer: 2730 Herlev

Indlæg af nikolajalgren »

Uheldig historie.

Utrolig sådan en fyr kan se sig selv i spejlet, ad hvor må han have en dårlig smag i munden.

Peder du nævner at han måske har problemer pt, men hvad skulle det dog være?
Når han flere gang jf. Zofix's noter har givet tilkende at han har sendt pakken. Hvilket han tilsyneladende ikke har.

Kan derfor ikke se andet end han er en svindler med stort S.

Kedeligt at høre, håber der kommer en god løsning ud af det hele - og at ham tumpen leverer det du har betalt for, el. tilbagefører penge.

Mvh
Nikolaj
Brugeravatar
pederrevnørd
Rev haj
Rev haj
Reactions:
14
Postnummer: 3250 Gilleleje
Saltvand siden?: 1978
Geografisk sted: Gilleleje

Indlæg af pederrevnørd »

Hej nikolaj,

Jeg kender ikke manden - men scannede ham lige igennem på de tråde han tidligere har svaret på - og han virker umiddlbart ok.

Synes stadig at manden skal have lov til at forsvare sig, måske er jeg lidt naiv, men jeg vælger altid at tro på det gode i mennesker. Det er mit valg, og nogle gange skuffes man desværre.

Synes stadig at trådens overskrift kunbe have haft en andet ordvalg!

Mvh
Peder
1500 liter SPS System, Balling, BT SPS salt, 4x Maxspect Razor 180W, 2 x GYRE, Skimz, Sangokai
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/th ... f-aquarium
jesper kristensen
Reactions:

19 dage. Det er bare ikke i orden. Jeg havde stjernet helt af. Når jeg sælger en vare på forum bliver den sendt samme dag pengene går ind. Jeg skal sku ikke have et dårligt ry herinde. Tror ikke du ser den. Enten bruger han den stadig ellers har han solgt den mere end 1 gang.
Switz
Klovnfisk
Klovnfisk
Reactions:
13
Postnummer: 9000 Aalborg

Indlæg af Switz »

Kan han ikke politianmeldes?

Har selv tidligere været ude for og blive røvrendt da jeg købte noget pc hardware inde på dba. Jeg overførte pengene og efter 14 dage havde jeg ikke modtaget noget. Hans nummer var pludselig ikke længere aktivt så jeg kontaktede Randers politi. Sagen endte med jeg fik mine penge igen.
jesper kristensen
Reactions:

Ja han har da helt sikkert dårlig smag i munden når han ikke engang gider kommentere indlægget.
Brugeravatar
Brian C
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 7000 Fredericia
Geografisk sted: Fredericia

Indlæg af Brian C »

Lehd skrev:Cw direct.... :beer:

Meeen han huserede vist på Sjælland...
Helt korrekt, og nej han fik ikke rettet op på tingene, jeg har stadig en god sjat penge ude at hænge hos ham, har en inkasso sag kørende på det #¤%&/
indtil videre uden held

det er pisse irriterende at man ikke kan stole på folk, det rammer desværre alle de reelle mennesker som der heldigvis er flest af herinde, da tilliden forsvinder

hvis, omtalte bruger skulle have problemer, så ville det være bedre om han meldte det ud fra starten, så han og trådstarter kunne få en fornuftig aftale istand
det andet er sq for lavt

håber denne tråd får sat skub i tingene, det er set før :wink:
:beer:
Mvh. Brian
Nu uden saltvand, holder pause efter flere år med saltvand
og sikke stille der blev i det lille hjem *GG*
Nu nøjes jeg med at tage billeder af, og nyde andres flotte akvarier
jesper kristensen
Reactions:

Synes da man skulle finde ud af hvem der henter træer hos ham. Måske de kunne få den med og derefter sende den for ham nu hvor det åbenbart er så svært at smutte på posthuset.
jmsjms
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
19
Postnummer: 9800 Hjørring
Geografisk sted: Rakkeby

Indlæg af jmsjms »

Er der ikke et par stykker eller tre der bor i nærheden af ham der kan hente den doseringsmaskine eller pengene så Patrick kan få den sag ud af verden?

Har selv oplevet noget lignende bare med en RC bil der skrev jeg til sælger at hvis ikke jeg havde modtaget pakken den xx maj så ville jeg Politi anmelde ham
og pudsigt nok så var pakken hos mig 1 dag før den fastsatte dato.
Brugeravatar
Zofix
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
14

Indlæg af Zofix »

jesper kristensen skrev:Synes da man skulle finde ud af hvem der henter træer hos ham. Måske de kunne få den med og derefter sende den for ham nu hvor det åbenbart er så svært at smutte på posthuset.
Jeg har talt med et par stykker som har været ude hos ham endda så sent som igår aftes! Det jo fuldstændig skørt at han bare ignorere mig!? :shout:
Mvh Patrick
Brugeravatar
Zofix
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
14

Indlæg af Zofix »

pederrevnørd skrev:Hej nikolaj,

Jeg kender ikke manden - men scannede ham lige igennem på de tråde han tidligere har svaret på - og han virker umiddlbart ok.

Synes stadig at manden skal have lov til at forsvare sig, måske er jeg lidt naiv, men jeg vælger altid at tro på det gode i mennesker. Det er mit valg, og nogle gange skuffes man desværre.

Synes stadig at trådens overskrift kunbe have haft en andet ordvalg!

Mvh
Peder
Hej Peder

Jeg kan ikke se hvordan personen skulle have problemer i sit liv lige pt, men stadig have overskud til at folk kommer forbi og køber fragmenter af ham?

Jeg synes jeg har været yderst tålmodig og rolig i tonen over for ham i meget lang tid. Det er først her de seneste par dage, hvor jeg har indset at han 100% har taget røven på mig, at jeg er blevet rasende!

Hvis han så bare havde været ærlig fra start, havde jeg haft medlidenhed med manden, MEN jeg har intet tilovers for personer som behandler andre på denne måde og jeg stopper ikke denne sag før jeg har enten har fået mine penge retur eller produktet jeg har betalt for!
Mvh Patrick
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
20
Postnummer: Ikke angivet
Geografisk sted: Vancouver, Canada
Kontakt:

Indlæg af Hougaard »

Dette her er jo en af de "klassiske" tråde - Lad os holde den i en sober og god tone - ellers.. :wc:
Brugeravatar
nesnej
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: København Ø
Kontakt:

Indlæg af nesnej »

Hej Actiontoft

Jeg har lige set, du har være her på SF. så sent som i går, så synes jeg faktisk det ville være klædeligt, om du besvarede den anklage der er blevet rejst mod dig, eller endnu bedre få denne sag ud af verden.
Venlig hilsen

Henning Augustine Jensen
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"